Spring naar bijdragen

Vrijdag 11 july


Otje

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 121
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Met belangstelling, heb ik het verhaal van Carolina gelezen. Het zit ongeveer inderdaad zo in elkaar!
En mocht Mieke op deze manier beter gedijen, so be it!!


Toch kan ik me bij haar argumenten wel iets voorstellen. Ook ik ben er minder dan vroeger. Dat heeft niets met een gebrek aan empathie, met de "lijdende" medemens te maken, maar meer met mezelf.
Het forum heeft aan mij zijn kracht bewezen en heeft er toe bijgedragen, te zijn waar ik nu ben!

Soms ben ik er minder, dan is het me soms teveel en dan weer wat vaker. Het valt als je nuchter bent niet altijd mee, alles over je heen te krijgen. Ook ik heb dan het gevoel, nog teveel met de drank en alles wat er mee samenhangt bezig te zijn. Ik heb eerder gezegd, dat ik in mijn gevoel ADB ben, wanneer het practisch geen deel meer van mijn dagelijks functioneren uitmaakt.

Dus een ieder maakt de voor hem/haar, beste keuze! Aan de andere kant, probeer ik iets te betekenen,(me niet altijd in dank afgenomen) voor de moeilijke gevallen. Als je hier ten dele je redding hebt gevonden, kan je ook wel iets terug doen!

Dus, af en toe kom ik nog even kijken. Lekker mopperen.;)
Het standpunt is onveranderd:Voor de echte alco is er slechts één optie. Kappen!!!
Dat valt niet altijd leuk, maar zo voel ik het!

Dus hier geen forum triggers.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben wakker geworden, de buurman ging uit zijn dak!
Ze hebben ook een kleintje voor de oppas, buurman wordt te oud ;)
Had ik maar niet buiten moeten liggen in een stoel, maar was wel
errrrrug lekker.

Nou ja, Mieke, van mij zal je geen dorst hebben gekregen.
Ik heb nog niet de kans gehad je hier gedag te zeggen! :angry:
Maar laten we redelijk wel wezen. Ik heb nog niet de kans gehad
fatsoenlijk bij te lezen dus weet niet of je inmiddels een flinke
terugval hebt gehad en dus sinds kort droog staat.
Mocht dat het geval zijn dan begrijp ik je reactie en jij zelf ook
als je even nadenkt.
Velen van ons hebben dat gevoel gehad toen we pas stopten met
alco, eerst was het voor mij ook zeer confronterend en de hele dag
dacht ik alleen nog aan alco. Tot de knop goed om was, ik alles
reéél (de voor en nadelen) kon zien en het op een rijtje kreeg. Weet je nog?
Maar nogmaals ik weet niet of dit het geval is.

Jouw keus uiteraard, jammer want je blijft toch één van ons en samen
op weg is wel zo .............nou ja vul zelf maar in. :present:


Zal je zien dat ik er weer helemaal naast zit, daar heb ik vaker last
van de laatste tijd. :wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mmmmm... een verslaafde smurf... snuif/drinksmurf hebben ze nog niet in de serie...
of een smurf die constant ligt te blowen en naar bob smurfley and the smurfers luisterd op zijn smurfpod...

zoals ik eerder zie mijn hoofd is gestoord...

als ik TBS zou kunnen krijgn voor al hetgeen ik gedacht heb mijn hele leven dan was ik nooit meer uit een inrichting gekomen...

ik ben er blij mee... :D


:sun

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Caro, kan veel hebben hoor, alst maar niet van de alco is toch?

Is het niet vak-antie? Een vak apart waarvoor sommige antie zijn door.......

Is er nog iets speciaals wat ik moet lezen :$ want het is echt geen doen, en
geen onwil. Maar zou het jammer vinden als er iets geschreven is wat zeer
de moeite waard is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Carolien,
Ik voel het ook een beetje zo. Ik ben niet echt meer bezig met alcohol. Ik heb ook geen probleem als andere mensen drinken. Mensen die (te) veel drinken vallen me wel op, maar dat valt matig drinkers ook op. Ik kom hier nog elke dag op het forum. Het is fijn om te horen dat het mensen goed gaat en wie het moeilijk heeft of struikelt een hart onder de riem te steken. Ik kan hier dingen van me afschrijven en raad vragen. Het gaat hier niet altijd over alcohol an sich, maar dat hoeft ook niet.
Mij houdt het forum alert en zelf kan ik anderen helpen.
Ik heb vorig najaar ook het gevoel gehad dat ik teveel met alcohol bezig bleef door dit forum. Heb toen geprobeerd om een week niet te komen. Nou, dat was me dus niet gelukt. Wel ben ik op een andere manier gaan schrijven. Meer voor mezelf. Een manier om mijn gedachten van me af te schrijven en dat is goed om dat hier te doen, want dat levert nogal eens een andere kijk op of het helpt me om gedachten om te buigen. Het forum heeft me ook een aantal keer behoed voor een terugval.

Tapas,
Goed dat je weer 5km lopen kan. En nog veel beter dat je aanvaardt dat je geen spriet zult worden. Dat zet je een flinke stap verder in het hanteren van je eetprobleem. Ik heb je nu drie keer gezien en vind je altijd op een vrije manier charmant en elegant in de kleren zitten. Ik wou dat ik wat meer smaak had voor mijn eigen kleding.
Steek deze pluim op je hoed en paradeer ermee.

Marieke,
Een verstandig besluit: net als je man heb je gekozen voor jezelf. Ook voor jou een pluim.

Druppeltje,
:)

Water,
Wat vertroetel jij je motor. Vergeet jezelf niet, hoor!

Trees,
Ik doe met je mee en drink niet vandaag.

Soothe,
En we hebben hier af en toe op je huid gezeten :wacko: , zoals men mij op de huid heeft gezeten.
Mooi dat het hielp. Ben er nog dankbaar voor.

Stien,
Er zijn gisteren nog wat mooie inzichten en handvatten geplaatst i.h.k.v. van jezelf houden. Goed voor mij iig.

Kaia,
:)

Ziza,
Smurfziza :D

'k ga zo maar eens lunchen. Doeiiiiiiiiii

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat klinkt onzeker, ik ga voor: ik ben de moeite waard, een ieder is de moeite waard!

En als het woord God je hindert, lees dan mijn hogere macht daar onttrek ik mijn kracht!

Ik laat de eerste staan want dat is de enige manier om de woorden te verstaan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is een geijkte opmerking: eet een kroketfricandel maar god weet wat er in zit daarom hebben ze die niet in de hemel, geintje mag niet meer en ik heb er genoeg van, genoeg van op mijn hart getrapt te zijn. Niets gedronken, niets misdaan., en nog mijn dank op de reacties van mijn TIA.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trees: je klinkt weer sterk, stoer en krachtig!!! Ja ik doe met je mee en nee ik wil geen refusal. Ik heb een enorme weerstand hiertegen. Misschien komt het ook door de verhalen van de AA destijds. Mensen die toch gingen drinken en dan die nare dingen die gebeuren. Echt niet geschikt voor mij.
Maar goed van jou dat je het weer hebt genomen, bij jou werkt het dus echt heel goed. Proficiat.

Stien: hoe is het met je zoon. Tja of er iets speciaals is gebeurd hier.... mmmm.... niet echt denk ik.

Druppeltje: precies... laat iedereen maar eens een poepie ruiken .

Zo ik ga m'n roosje eens WATER geven.
Keuken glimpt en blinkt, ben er zowaar trots op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...