Spring naar bijdragen

Vrijdag 11 july

Otje

Aanbevolen berichten

gewoon positief denken an , en denken ik ben er wel aan toe .
mijn leven gaat ook niet bepaald over rozen maar ik weet en besef dat indien ik zou drinken mijn leven weer de doornen zijn .
carolien heb jou mijn eerste pb gestuurd
ga mij douchen toedels

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 121
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoi Carolina, even de hond uitgelaten en weer moet ik weg!
Even nog een woordje en dan krijg je nog een PB over de roos. Anders gaan we aan de doelstellingen van het forum voorbij!!

De Spanjaarden, hebben het steeds over yo creo, waar niet echt zekerheid uit spreekt!

Waar het om gaat, is de vragende zin. Die moet goed gesteld worden. Ik hoef hem maar naar het nederlands om te zetten. En het antwoord is er.

Een van de reacties was, waar refereer je aan, en dat is waar het om gaat!!

Dus: Welke kleur heeft de rode roos. Hier wordt een vraag gesteld over de rode roos, namelijk wat de kleur is, hij blijft echter tot in lengte van dagen rood, dus roja!!
Of:is de kleur van de roos rood. Hier, zou de roos ook geel kunnen zijn! Je vraagt hier duidelijk naar de kleur en niet naar de roos, dus rojo!!

Kortom het zit in de vraagstelling. Zoals jij het stelde moet het roja zijn.
Einde verhaal!!

Ik geef je een roosje m'n roosje. :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morge! Ben er ook weer eens. 2 Dagen op reep geweest, eigenlijk niet gepland. Eergisteren bij M. blijven plakken...ocharm, ze hoestte de bronchiën uit haar lijf en had tegen de avond flinke koorts. Ze heeft pretnisolon gekregen voor haar zware bronchitis, best een zwaar medicijn. Iemand van de dames verpleegkundigen die daar wat meer over weet, bijwerkingen en zo? Enfin gisterenmorgen ging het wat beter en we hebben toen eindelijk eens besloten naar de sauna te gaan....waren we al zolang van plan.
Ik vond het heerlijk en M. heeft het ook goed gedaan, tis er niet een die in bedje blijft liggen...zal haar zo eens bellen hoe het nu met haar gaat.

Wil jullie alsnog bedanken voor de reacties op mijn post 2 dagen terug. Rudy, onvoorstelbaar hoe onze reacties in de groep op elkaar lijken. Ik kom er nog op terug en zal je een Pb sturen waarin mijn reply staat, zodat je niet alles door hoeft te lezen. Sorry dat ik niet eerder gereageerd heb, wist dus niet dat ik 2 dagen van huis zo zijn (M. heeft geen computer).
Pipske gefeliciteerd met je verjaardag :):musicnote::present::P en Marjo een fijne vakantie :)
Heb bijgelezen, maar het is haast ondoenlijk te antwoorden. Er stonden weer veel postings in het teken van twijfel over de ander.
Ik denk voortaan daarover wat is je gutfeeling waard als je het niet kunt checken? Je mist op een forum teveel van de 'waarheid' omdat je het met geschreven tekst moet doen. Zolang iemand zich niet gruwelijk tegen gaat spreken blijft het gissen....ik begin er niet meer aan om aan twijfels toe te geven.
Als je emotioneel aan die twijfels toegeeft kom je naar mijn mening ook een stuk van je eigen leugenachtig gedrag tegen. Voel je niet aangesproken, ik bedoel alleen maar dat wij allen tijdens het drinken meerdere malen in die val zijn getrapt en daarom ligt de 'leugen' o zo gevoelig bij ons...moeilijk om dat van elkaar te scheiden dus ik laat een oordeel over de ander maar achterwege.
Dus Drup, rest mij niets anders dan je beterschap te wensen :present:;)

Senseootje nog maar en een peuk....weer effe bijlezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

Moooge allemaal!

Ha die Pippi, van harte en nog vele jaren.....

@An: ben inderdaad nieuw en het zijn wel bijzondere hier hoor haha
En tussen minderen en stoppen ben ik nog niet helemaal uit.
Het niet drinken bevalt me prima, en ik ben elke ochtend heerlijk fit.
Het gekke is dat ik het s'avonds helemaal niet mis.

Misschien dat het nog komt...

Iedereen een fijne dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe: dan ken je mij nog niet :huh:

Peter: toppie joh!!! Ik denk dat ik zojuist ook besloten heb niet meer te drinken. Het is net als het poetsen van de keuken (waar ik geen zin in heb). Als ik telkens EEN plank poets en niet denk aan alle overige planken, dan is ongemerkt heel de keuken gepoetst :D
Ik ga maar eens verder met het fornuis..... Als beloning mag ik vanmiddag ff shoppen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zal net op de fiets stappen voor de laatste boodschapjes en broodjes voor onderweg.... Begint het toch te regenen! :wacko:
En alles moet nog ingepakt, haha! Heb je met dat uitstelgedrag! :P
Nou ja, komt ook wel goed...

Tnx Sammy!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen iedereen,

Redelijk goed geslapen (he, he). Opgestaan voor mijn wekker. Koffie, ontbijt, katten verzorgd en nu ga ik even boodschappen doen.

Las nog wel even de rest van het draadje van gisteren. En geef even een reactie naar Geer. Mensen die zelf geen drankprobleem hebben, denken idd dat als je een maand gestopt bent, je klaar bent, genezen en wel en dat je dan wel weer eentje kunt nemen. Dat is niet zo. Ik ga er vanuit dat je moeder van je probleem op de hoogte is. Leg haar dan uit dat een drankje voor jou kan betekenen dat je weer in de drankhel terecht komt. Ik ben nu bijna 15 maanden nuchter en bij eentje denk ik nog steeds aan een fles en dat dat niet genoeg is voor me. Ik hoef gelukkig niet te drinken en neem al te graag bitter lemon of tonic. Ik wil de hel van de verslavingrituelen niet meer en vond het afkicken geen pretje, dat wil ik dus ook niet meer hoeven doormaken.

Vandaag drink ik niet.

Blacky en andere Vlamingen,
Geniet van de vrije dag t.g.v. de Guldensporenslag.
De Walen moeten nog even wachten tot september.

Doei, ik ga mijn boodschappen halen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morge,

Mmmmm, écht niet leuk meer.
Zó veel berichtjes loop ik achter, niet bij te lezen.
Laat staan begrijpen.

Ene Albert is jarig en Pippi wordt gefeliciteerd!

Pippi Van Harte maak er een fijne sapjes dag van! :present::musicnote::present::musicnote::present:

Voor iedereen met een mijlpaal ook Gefeliciteerd hé, da's eigenlijk al bij één dag!

Ohhhh, is Blacky weer aan het hobbyen???? Doe toch werkhandschoenen aan!!!

Mensen ik ga even plat op de bank (kom net uit de nacht) anders kom ik niet
meer overeind en komt er ook niets meer uit mijn handen.
Dus moet schakelen, maar ik ga droog schakelen al is de verleiding vandaag
wel erg groot.

Latersssss.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Allen,
Het is heel lang goed met me gegaan. Gisteravond stond ik in de cafetaria en niet om friet te kopen. Heb mezelf weer weten te herpakken en een frikandelletje gekocht.

Dit heeft te maken met mijn terug komst op het forum denk ik.
Het triggert me en voel me opgefokt.
Ook het steeds over alcohol hebben doet me geen goed.

Ik heb besloten om me weer van het foum te onttrekken en mijn eigen gang weer te gaan. Dat is beter voor me.

Het ga jullie allemaal goed

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Adam,
Verspil je energie niet aan boos worden.
Mieke kwam, zei dat sommige mensen niet echt zijn, zegt nu dat ze trek krijgt (mss omdat het forum toch niet ontploft is deze keer) en verdwijnt weer. Wie weet komt ze over een half jaar nog eens zo binnenvallen. Negeren is het beste.

Ik ga even een bos bloemen kopen voor de mannen die elk moment terug kunnen komen uit Apeldoorn. Ze hebben er de nodige wandelkilometers opzitten. Dat wordt een flinke stapel was dit weekeinde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, ik moest mezelf wel even zo ongeveer aan mijn haren naar buiten sleuren maar ik heb mijn rondje hardlopen eindelijk weer eens uitgelopen. De laatste tijd moest ik erg veel wandelen tussendoor, zware benen, geen puf.. maar vandaag met de nodige portie doorzettingsvermogen de 5 km volgehouden aan 1 stuk, niet dat dat snel gaat maar dat doet er gelukkig niet toe... de rest van de dag maar eens lekker uitpuffen op de bank

Mijn strijd tegen drinken gaat me eigenlijk heel goed af, de strijd tegen (vr)eten is een ander verhaal, en als ik dat vergelijk met de terugvallen zijn er zoveel raakpunten. Iedere dag weer opnieuw beginnen soms, of het gaat dagen goed en dan is er gebak op het werk en ben ik overstag en ga ik meer vreetwerk halen om thuis alles op te eten. Tijdens mijn eerste stoppoging heb ik beide aangepakt, (vr)eten en drinken en viel ik uiteindelijk 18 kilo af, ... maar ben toen in de loop der tijd weer gaan drinken. De kilo's bleven er af daarna, tot mijn huidige stop. Het gaat goed, ik mis de drank soms wel maar wat ik er voor terug krijg is zoveel beter en zoveel zuiverder, alleen toch schreeuwt mijn hoofd? geest? ziel? nog steeds om troost... lekker, zoet en veel. Als ik er 1 dag aan toe geef dan is het geen ramp maar als dat weer dagen gaat duren dan schiet mijn zelfvertrouwen ook weer naar beneden en voel ik me een tientonner, dom, slecht, vet. Ik kan het wel beter relativeren nu, probeer een stuk milder naar mezelf toe te zijn na een vreetdag, want boos op mezelf worden is de garantie voor weer een vreetbui.

Vandaag ga ik er weer voor, niet streng lijnen, maar gewoon gezond, gevarieerd en genoeg eten en accepteren dat ik nooit een slanke den zal zijn.
maar wat er ook gebeurd vandaag, ik drink niet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap Mieke wel, hier vliegen soms heel wat emoties rond en als je je daar niet goed van af kan sluiten dan komen die binnen en we weten wat er kan gebeuren als de emoties teveel binnen komen... dan moeten ze weer weg en hoe maken we ze weg... inderdaad!

Je kan hier leren om je voor die emoties meer af te sluiten en ze bij de ander te laten maar daar moet je ook aan toe zijn. Wat dat betreft vind ik het forum soms 1 grote levenstherapie. Het leert je om standpunten in te nemen, keuzes te maken, je dingen aan te trekken, onderzoeken waarom bepaalde berichten of schrijvers je zo kunnen raken, en het biedt je ook de mogelijkheid om daar in je eigen tempo mee te oefenen.

Ik kan op dit forum redelijk goed bij mezelf blijven omdat ik eerst afstand kan nemen voordat ik reageer op dingen. In het echte leven kan ik dat veel minder goed omdat je daar vaak sneller moet reageren en er meer stoorzenders zijn (gezichtsuitdrukking, toon waarop iets gezegd word) ik heb wat meer tijd nodig om eerst iets te voelen, dan te overdenken en dan pas een conclusie te trekken voor mezelf. (gevoel, gedachten en wijze geest die daar een middenweg in moet zoeken)

Toch moet iedereen doen wat het beste bij hem of haar past en kan ik het me heel goed voorstellen dat Mieke er voor kiest om het op haar manier te doen en daar is niks mis mee, we zijn allemaal anders en gelukkig mag dat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pip, van harte gefeliciteerd en een dikke zoen voor je verjaardag. Moest wel even een drempel over omdat ik zo teleugesteld hier was maar daar kon jij niets aan doen, je hebt je best gedaan en heeft niets met deze dag te maken dus KANJER maar er wat van. Knuffel van drupje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap je wel, denk ik, Mieke. :present:
Ik heb ook wel eens dat ik er niet aldoor maar over na wil denken en dan blijf ik ook zomaar een week (of twee) van het forum weg. Maar voor mij is het forum toch ook een prima uitlaatklep voor als ik er moeite mee heb, en als ik over bijvoorbeeld de strijk van Houtje lees dan ben ik ook niet met drank bezig. Zo werkt het een beetje voor mij...

Hee Pip, leuk, een gedeelte van mijn wens van vanmorgen is dus al uitgekomen... ;)

Zo, de staande wand van de motorschuur is begolfplatert, zometeen ga ik het dak doen.
Eerst lunchen, bruine broodjes met schwartzwalder schinken en ketchup en chocomel, mjammie... :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yep mensen, dag twee! An, ik reken op je! Vandaag samen droog hè? En niet gaan piekeren over onweer, want zo heb ik er nog wel 10 voor je!
Ik heb het al eerder gezegd, maar waarom probeer je het niet eens met refusal? Je bent een tijdje heel goed bezig, maar dan ineens ga je (impuls!!!)dinken! Nou, en dat kan met refusal niet. Dat moet je plannen!
En je zegt dat je daar bang voor bent, maar da's natuurlijk onzin....Als je weet dat er stroom op een lamp staat, stop je ook je vingers niet in de fitting!
En ik wil je best in een PBtje sturen wat er gebeurt als je bij je refusal gaat drinken! Geloof mij maar, je komt niet verder dan je eerste glas!

Maar goed meid, vandaag dan niet drinken! Oké?
En ik heb mijn refusalletje weer ingenomen. En na gisteren ''droog'' naar bed te zijn gegaan, vanmorgen voor het eerst in een tijdje níet somber wakker geworden!
En dat is ook wat waard! Ën zonder schuldgevoelens!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, ik log vast uit. Nog even de denksels van Tapas gisteren uitprinten...
En als laatste in de tas. Alles (zelf) ingepakt...

Ben d'r helemaal klaar voor!

Lieverds, hou het droog! Doe ik ook!
En tot over een aantal weekjes!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...