Wannes Geplaatst 15 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2008 An, ik herken je nog steeds, (je avatar) lijkt op An Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wannes Geplaatst 15 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2008 quote: Originally posted by: druppeltjeJa An als je haar maar goed zit Toch vind ik dat je er nog hetzelfde uitziet Druppeltje, waarom neem je de woorden uit mijn mond Greezt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 15 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2008 Ja joh, ik ben incognito: pruik op, bril op etc. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 15 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2008 Ik MOET afsluiten en hoop vanavond nog terug te komen. Fijne avond allemaal! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wannes Geplaatst 15 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2008 Goed An, maar ik mag wel aan nemen dat je met een nieuw kapseltje je echt wel goed voelt, en volhouden hé gisteren was je me bijna voorbij, maar heb toen de rotzooi de tuin in gegooid, dus ik blijf nog steeds 1 dagje voorop, greetz, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 15 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2008 Hoi hoi hoi,Ik heb niks te melden.Saai, he!Ik moet nog wel steeds een aantal e-mails beantwoorden. Ga ik toch niet vandaag doen. Ik ben in een rare bui. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 15 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2008 Corientje,Beter in een rare bui, maar wel weer een fijne dag achter de rug!!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 15 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2008 Heb ook niet veel te melden.........heb net lekker gebadderd en de emmers voor de volgende keer aan de kant gezet. Maar moet wel zeggen dat het toch wel fijn is, een schoon huisje. Denk dat ik maar verslaafd ga worden aan schoonmaken, haha. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 15 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2008 An, lijk je nu, na de kapper, meer of minder op je ikoontje?Zo, daar ben ik ook weer, gisteren aan het strand was het heerlijk, eerst een stuk door de duinen gelopen rond een meertje en toen gegeten aan het strand. Ik kon de bellen rosé redelijk ongehinderd aan me voorbij laten gaan maar helemaal kriebelloos ging dat niet. Daarna nog een stuk langs het strand gelopen en om half 10 was ik weer thuis! lekker hoor!Vandaag dacht ik dat we om half 12 vergadering hadden, dus nogal gehaast, eerst hardlopen, snel douchen, snel naar mijn werk... is de vergadering om half 1. Nou ja, ik was tenminste op tijd!Pip, ik vind het ook spannend hoor, hoe het met je gaat. Het brengt herinneringen terug aan toen ik stopte, de spanning in mijn buik, aan de ene kant trots en aan de andere kant zo boos omdat ik het niet eerlijk vond dat ik niet mocht drinken en anderen wel. Dat enorme verzet heeft me vaak doen terugvallen, tot ik vorig jaar echt zoiets had van... ja maar wat heeft het nou voor zin, ik vind mijn leven gewoon niet leuk meer en heb alles al ondernomen om het leuker te maken. Toen was drank voor mij het laatste stukje wat ik van de oude ik moest gaan loslaten. grmpfffff... een oorlog tussen gevoel en verstand en dan nog verstandig moeten zijn ook. Ik was altijd zo iemand van.. dat maak ik zelf wel uit en niemand moet mij gaan vertellen wat ik moet doen, en als je zegt dat ik dit moet doen dan doe ik wel dat. Te bang om mijn autonomie kwijt te raken. achteraf merk ik nu dat mijn autonomie alleen maar toegenomen is na het stoppen. Dat verstand het steeds vaker van mijn gevoel wint. Soms baal ik daar van maar vaker ben ik er toch wel gelukkiger mee. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 15 juli 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 juli 2008 pipke er zit zo veel herkenning in jou schrijven .alle begin is moeilijk , gewoon dag per dag en als je het een kans heeft ga je u stillekes aan sterker en sterker voelen .ik denk dat het voor niemand makkelijk is , ik vergelijk het soms met smoren dat is ook een verslaving maar gelukkig voor mij niet eentje waar ik zot van wordt .ik ben gekomen waar ik vandaag ben met vallen en opstaan , gelukkig ben ik er nooit om weg gebleven want dan zou het goed fout gelopen zijn .hoe zou ons marjo het stellen mis die vrolijke babbel wel als ik bedenk hoeveel ik er al zien komen heb op ADB en hoeveel ik er zien gaan heb doet het toch wel pijn in mijn hart Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 15 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2008 Pippi, goed van je, dat je niet toegeeft aan die drank.Morgen sta ik 2 weken droog en geloof me het waren rot weken met veel tegenslagen, maar ik heb mijn emoties voor de eerste keer sinds tijden niet weggedronken. Ik ben nu best een beetje trots op mezelf, want ik heb ook na 23 jaar mijn twee slaaptabletten afgebouwd en slaap weer helemaal zonder.Mijn zoon zei gisteren, mam je ziet er een stuk beter uit en zo voel ik me ook.Ik heb nu ook mijn 15.000 poging gedaan en was bijna de moed verloren, maar twee weken geleden heb ik me zo geschaamd voor mijn drankgebruik, dat dat bij mij en ook bij mijn man de druppel was.Ik woon in het centrum en had om 23.00 uur niets meer in huis, mijn man lag al in bed, toen ik stiekem aan het hijsen was, want hij zat in de morgenploeg en moet 's morgens om 5 uur het bed uit. Voor mij was dat een mooi. want dan kon ik gewoon doorzuipen terwijl hij sliep.Ik ben toen het café ingegaan tot 3 uur 's nachts. Iets wat ik met een nuchtere kop niet eens zou durven.Ik heb het de volgende dag aan mijn man verteld en hij heeft me voor de keuze gezet....nu stoppen anders ben ik echt met 2 maanden weg. Poeh, dat kwam hard aan. Ook mijn dochter en zoon hebben me gezegd, dat ze zich bezorgd maken.Voor de nieuwe lotgenoten, zal ik even iets vertellen. Ik ben 54 jaar moeder van 2 kinderen van 33 en 31 jaar. Ik ben 16 jaar helemaal van de alcohol afgeweest. Toen ik 12 jaar geleden mijn tweede man leerde kennen, wist hij niets van mijn drankprobleem. Het was ook niet aan de orde, want ik was genezen, dacht ik.Ongeveer 6 jaar geleden heb ik op mijn werk een conflict gehad en ik kon toen niet bewijzen dat ik onschuldig was. Een jaar later kwamen ze er pas achter, maar toen was het al te laat.Ik was weer begonnen met drinken, mijn emoties en verdriet moesten weg door de drank. Nu ben ik alweer zo'n 6 jaar aan het minderen. stoppen, vallen en opstaan.Ik voelde me echt een loser en heb me van het forum verwijderd, ik had geen geloof meer in mezelf en had ook geen zin om het hier elke keer op te biechten. Ik ging weer van kwaad tot erger....En nu ben ik ook met de 15001e poging bezig en heb het geloof in mezelf weer terug.Ik ga er weer voor, want het voelt echt goed zo, zonder:beer: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 15 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2008 Liep net met mn hondje een rondje.Had vanmiddag echt reuzetrek oef. Dus een koekblik koekjes leeggegeten en op de bank geploft voor de tevee.Toen ik zojuist buiten was kwam ik wat mensen tegen die ik verteld heb over mijn droog staan, het zou toch wat zijn dat ik vanmiddag wel gehaald had en lam die mensen was tegengekomen......dat zou echt echt echt echt echt echt echt een rotgevoel geven, idd een giga looser gevoel. Wat dat betreft is het goed dat hondje uit moet, echt een stok achter de deur, kan me niet meer opsluiten in huis met de gordijnen dicht........Weer een droge dag, hoezee hoezee hoezee !!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hanneke1 Geplaatst 15 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2008 kom op Pip! de eerste dagen vond ik ook vreselijk. gestelijk ontwennen. ik ben vreselijk veel gaan sporten. dat hielp! in actie komen... de deur uit, dingen doen die je anders niet zou doen, dat soort dingen. je zelf verbazen, dan gaan die gedachten wat eer naar de achtergrond. voor mij betekent geen alcohol meer drinken, je leven grondig veranderen. ik vind het geweldig, maar ook soms moeilijk. maar ja, dat is part of the deal.succes!hanneke Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 15 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2008 Jakkes Charlie als ik aan poetsen verslaafd zou raken ga ik echt voor de trein liggen.Marion eerlijk als altijd.Tapas dat heb je goed omschreven.Pip Keulen en Aken zijn ook niet in een dag gebouwd, neem je tijd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 15 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2008 Pippi, het werkt ook alleen maar als je het zelf wilt, niet als een ander zegt dat je het moet doen.Voorlopig ben je errug goed bezig, lijkt me zo. Gewoon rustig blijven en de tijd de tijd geven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 15 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2008 Pip,Ook al zou het nu niet lukken DAN NOG BEN JE GEEN LOSER!!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 15 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2008 Ja Pip dat is het tegenstrijdige je wilt stoppen en tegelijk drinken. Ik heb wel eens momenten gehad dat als ik er aan dacht om te stopen meteen een borrel nam bij de gedachte alleen al. Hoe vaak ik niet gezucht heb: ik stop met stoppen........ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 15 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2008 Precies Pip. Ik drink nu al een tijdje niet meer en ik heb af en toe ook rotgevoelens en ik ben af en toe ook bang. Dat verandert dus allemaal niet echt, drinken maakt het hooguit op de korte termijn draaglijker maar tegelijkertijd op de langere termijn erger. Je hebt nu gewoon last van gremlins.Gefeliciteerd met je dag 2! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 15 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2008 Marion, super van je!!!Ik heb ook best wel tegenstrijdige gevoelens, maar als ik dan denk aan wat ik had en nu kwijt ben, én graag terugwil, denk ik maar aan het positieve.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 15 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2008 quote: Originally posted by: pippiPrecies, alleen die gedachte al maakte bang. Hoe vaak ik me 's ochtends wel niet voornam om vandaag niet te drinken.... Nou ik heb het vandaag niet gedaan en gisteren ook niet. Blijven drinken geven ook veel rotgevoelens en maakt ook bang. Lieve Pippi,En dat lukte mij pas echt toen ik Refusal ging gebruiken. Die twijfel van de eerste dag, de tweede dag van wat als ...Ik voelde me al die jaren die ik bezig was geweest met stoppen een loser. Foute gedachte. Ik was geen loser, want ik gaf de strijd niet op (net als jij) en de aanhouder wint.Ik heb gewonnen en wat een fantastische prijs heb ik gewonnen: in een paar maanden er vijf jaar jonger uitzien, mijn gezwollen buik en kop kwijt. De bibbers en trillers kwijt. Ik kon en kan gewoon een kopje koffie dragen. Ik kon ineens de trap weer op en af. Mijn tanden zagen er weer goed uit. Ik stonk niet meer. Ik verzorg mezelf, ik tut zelfs. Ik heb interesse in de kleren die ik aantrek. Vertrouw op jezelf. Jij wilt uit die gevangenschap. Het zal je lukken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 15 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2008 quote: Originally posted by: druppeltjeJa Pip dat is het tegenstrijdige je wilt stoppen en tegelijk drinken. Ik heb wel eens momenten gehad dat als ik er aan dacht om te stopen meteen een borrel nam bij de gedachte alleen al. Hoe vaak ik niet gezucht heb: ik stop met stoppen........ Druppeltje,Heel herkenbaar. Voor mij is het: lang leven Refusal.Voor mij was dat het ultieme wapen om mezelf tegen de drank te beschermen.Voor het geval dat ... heb ik nog een voorraadje ervan. Joepie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 15 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2008 quote: Originally posted by: houtjeCorientje, Beter in een rare bui, maar wel weer een fijne dag achter de rug!!!!!! Ja, ik wil dat wel vast zien te houden. Er zijn gedachten die post willen vatten, tot nu toe heb ik ze kunnen keren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 15 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2008 Blacky,Ik zie ze ook niet graag gaan, maar kijk naar diegenen die het wel redden. Zij zijn onze steun waard en wij die van hun.Marion,Blij dat je weer terugbent. Waarom moeten we eerst met de rug tegen de muur staan? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 15 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2008 Charlie,Schoonmaken of forumhangen of hardlopen of fietsen, maakt niet uit, als het je maar van die troep afhoudt.En als je niet genoeg hebt schoon te maken, kom dan maar bij mij langs. Genoeg te doen. Tja, ik reserveer maar, voor het geval andere forummers ook willen dat je schoonmaakwoedend langs komt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 15 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2008 Sjips, weer te laat... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden