Spring naar bijdragen

donderdag 17 juli 2008

blacky

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 320
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Toch ben ik trots op mezelf, ondanks alle ellende hier thuis momenteel. Ik weet nu ook weer wat er aan de hand is. Teveel om te schrijven. Maar ik heb niet gedronken en dat is al heel wat. Wilde ik toch even zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jazeker mag jij trots zijn op jezelf An, anders ben ik het wel, en ja, ik kan breien, vind zelfs nog onafgemaakte breiwerkjes in die kasten, ben ik mee begonnen in de kliniek, moest iets met mijn handen doen, die kriebelden nogal destijds...
;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou , dat is ff aardig, jullie reacties. Het is echt een overwinning, het is n.l. lang gelezen dat ik zo ontzettend gejankt heb. Ik wil die zooi gewoon niet meer en vluchten eigenlijk ook niet.

Slofje: ik denk dat mijn situatie wel op die van jou lijkt, met het grote verschil dat ik wel nog bij mijn man ben. Afgelopen week was hij weg en ik heb geen moment zin in drank gehad. Hij komt de deur binnen samen met een berg spanning voor mij. Gister was hij, nu blijkt, TE aardig en ik was afstandelijk en ja de bom barstte vandaag. Knap van je hoe je alles doorstaat. Nu sta je al zolang droog, heb je er nog moeite mee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Ben net terug van een begrafenis vandaag. Een begrafenis o.b.v. het Leger des Heils Korps, weer
een nieuwe ervaring rijker. Het was een mooie dienst ondanks dat het op bepaalde momenten
bakken met water regende.

Voor mij tevens een enge ervaring mijn emoties niet binnen te kunnen houden.
Toen ik nog dronk kon ik mij goed afsluiten op zo'n dag ook had ik niet de minste behoefte
dat mijn man een arm om mij heen sloeg. En dat is wat ik vandaag zo miste, mijn man was er
wel maar bleef uit mijn buurt. Het duurde even tot ik mijn moeder geloost had bij een ander en
kreeg toen enorm behoefte aan een arm om mij heen. Waar een ander traande, traande ik mee.
Voor het eerst maalde ik er niet om dat anderen het zagen en liet ze de vrije loop.

Vandaag ook mijn zus na anderhalfjaar weer voor het eerst gezien. Na wat aftasten kwam ons
gesprek al gauw op vroeger daar mijn vader genoemd werd bij één van de sprekers.
Mijn zus, /het was vroeger bij ons thuis niet zo als het bij een ander ging hé/ Dit deet al gauw
mijn tranen weer gaan. We hebben nu een afspraak gemaakt een dagje samen te komen en
samen eens over vroeger te praten. Wel dit is voor mij wel een héél grote doorbraak.

Ik dacht stil te staan in mijn ontwikkeling met het stoppen met drinken. Kreeg hier adviezen,
ik wilde té graag. Dus had ik besloten een zomerstop in te lassen met niet piekeren, denken
enz. en het leven zijn loop te laten. Maar tóch ongemerkt weer een stapje gedaan.
Ik verander, verander nog steeds, leer en ervaar en leer.

Dank jullie dat jullie het geduld opbrengen mij te antwoorden als ik weer eens in een ongeduldige
bui mijn nood klaag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An, afstandelijkheid en twijfel heb ik ook in mijn relatie. Ik heb daar gisteren over geschreven. Toch beluister ik dat ook in Ziza zijn verhalen en bij anderen.

Losmaken van drank is ook veranderen in je relatie. Je oude leven loslaten en een ander leven zonder alcohol neerzetten. Is erg moeilijk, ook voor vriend. Toch probeer ik hem duidelijk te maken dat ik in een tussenfase zit en ruimte nodig heb. Dat gunt hij me wel, hij probeert afstand te houden. Zelfs vrijen staat op een heel erg laag pitje. Ik heb nu meer behoefte aan zijn vriendschap en "maatjesschap". En vanuit daar kan er later hopelijk weer een romantische relatie groeien.

Wil ook wel zeggen dat vriend echt probeert me de ruimte te geven. Dat voelt aan als een geweldige steun.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja An, ik strijk nog wel, maar heel langzaam en voorzichtig. En voor mijn strijkmensen doe ik alleen het "bara minimum" dus een uurtje of 2 per week verdeeld in 3 stukjes. Weet je wie de rest doet? Zoon !!!!!!!!!!!!! hij verdient zo een aardig bedragje bij. Daar kun je geen kranten voor bezorgen lijkt me.
Ik vouw de was vóór en doe de finishing touch en hij doet het zware werk. Ik werk natuurlijk méé dus we krijgen allebei de helft. Gaat nog lekker snel ook hoor. Maar ik reken gewoon het normale tarief.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An: om eerlijk te zijn, ja, soms merk ik dat ik denk dat ik best wel weer zou kunnen drinken, de spanningen zijn verdwenen, dus waarom niet proberen? Tot op heden heb ik mezelf elke keer in de spiegel aangekeken en tegen mezelf gezegd: waarom? Ik voel me goed zonder alcohol, is het alleen maar recalcitrant gedrag van mij? Omdat ik een alcoholist ben mag ik niet drinken en tja, iets wat niet mag he, dan word ik dus rebels. Als ik alleen al denk aan hoe het was met drank, dan ben ik toch helemaal mesjokke als ik daar weer naartoe terug wil? Wat me ook van de gedachte af houd is dat ik graag in de verslavingszorg wil gaan werken (heb ik al eerder gedaan) maar nu als ervaringsdeskundige, daar is veel vraag naar. Ik heb ook al gesolliciteerd en mag in september op gesprek komen. NIET drinken heeft me zoveel opgeleverd, dat ga ik echt niet meer kapotmaken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...