Spring naar bijdragen

woensdag 23 juli 2008

blacky

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 217
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Pippi, je bent gewoon vreselijk goed bezig deze week.
Je hebt jezelf bewezen dat je ook zonder drank de leuke dingen kunt zien en de nare dingen kunt losmaken van alcohol.
Ik vind het vreselijk gevaarlijk om te kiezen voor "ach ik kan wel 2 of 3 per avond en soms een keer stappen", maar ja ik weet niet hoe diep jij zat, voor mij is het geen optie.
Ik weet wel dat de risico's groot zijn, en dat ik me nu steeds meer ga realiseren dat ik eigenlijk langer en zwaarder alkie was dan ik ooit eerder heb toegegeven.
Het sluipt er in, en het begint niet met twee of drie, maar met èèn.

En jij hebt nu een week de droge Pip gehad, mogen je kiddo's dat ook niet een weekje hebben?
Ben je zelf ook weer een week verder... wie weet, ga je het nog lekker vinden om er gewoon niet meer over na te hoeven denken. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi hoi lieve mensen,
Jullie hoeven me niet te verdedigen t.o. Pippi.
Het ging mij ook zo goed en het was allemaal zo hanteerbaar.
Met zweet bloed en tranen een dikke week droogstaan.
Dan weer drinken, want zie : ik heb toch geen probleem, ik heb het in de hand.
Nopes! Uiteindelijk brengt de verslaving waar ze je hebben wilt: alleen nog maar scoren, 24/24, 7/7.
Dus ik heb beschreven hoe het mij verging en hoe het een ander kan vergaan.
Maar ja, zoals Tapas, Soothe, e.a. aangeven: eerst in de hel, op de bodem van de bodemloze put terecht moeten komen vooraleer het kwartje begint te vallen.
Pippi, kies voor jezelf. En ja, ik ben heel cynisch wat mijn drankgeschiedenis aangaat. Ik hoop ze nooit te vergeten en ook nooit te vergeten hoeveel moeite en tijd het me kostte om van die drank af te komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het was een vraag eigenlijk maar ik ben het vraagteken vergeten.

Heerlijk op de bank zitten kijken naar Frost vanavond, die rust had ik vroeger niet, vind het een geweldige serie, vroeger niet.

De strijk is gedaan voor vandaag, rustig aan, toch 3 uur bezig geweest bijna, alles slow-motion, 2 wassen, mijn bed verschoond, jammie !!!!!! ik mag er zo meteen in. En nog een heleboel troep in mijn huis opgeruimd.

Ben er blij mee en heb een voldaan gevoel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
houtje

Spud, ik wil ook gooooooooooooooo with the floooooooooooooooooowwwwwwwwwwwwww.

Allen vinden jullie mij herkenbaar in posting van 23.30.

Niet-euforisch aanrommelen, dat past wel bij mij
:D
.

Jerommeke!

:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wannes,

Aan een tiental 'hoi' en een kleine 'help' hebben we niets om je te helpen.

Stel je hulpvraag en als je daar niet meer toe in staat bent door de drank, ga dan naar bed of lig voor mijn part op de grond voor je compu in je kots en pis en stront.

Wat je nu doet, is onrust zaaïen en Druppeltje de stuipen op het lijf jagen.

Druppeltje,

{{{{{knuffel}}}}}}

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pip, ik dacht dat het bij mij allemaal erg meeviel, ik dronk verdorie steeds 5 dagen helemaal niks en dan een avond wel... dat was toch niet erg? oja en soms in het weekend een paar drankjes en oja nooit voor 5 uur, nooit katers wegdrinken (nouja, savonds na 5 uur dan pas) Ik had echt het idee dat ik geen alcoholist was, want die dronken dagelijks en ook 'sochtends al en dat deed ik allemaal niet, okee, als ik dronk dronk ik veel maar verder moest dat toch ook gewoon kunnen.... gewoon me lekker 1x per week mogen ontspannen. Ik was ergens al heel blij dat ik niet meer dagelijks dronk want dat heb ik ook gedaan, soms maar 2 glaasjes, soms 4, viel ook allemaal heel erg mee... en toch werd ik het zat en werd ik het nog zatter, en knalde het opeens vorig jaar... ik wil dit niet meer, maar het duurde nog erg lang voor ik die ene dag drinken op kon geven. De eerste maanden gingen best goed dus mocht ik zo af en toe 2 biertjes.... tot ik weer een avond helemaal los ging en tot 5 uur sochtends door dronk, al jankend, daar ging ik weer... en toen was het knopje om, dit wilde ik niet meer, niet weer jankend dronken worden en depressief en boos en schaamte en de hele rambam, het was het me niet meer waard. Toen ging het knopje om dus.

Ik ben trouwens ook zo iemand die zich niks op laat leggen, ik bepaal wat ik doe, daardoor heb ik ook langer doorgedronken dan ik gewild had. Nu merk ik dat ik diezelfde kracht ook andersom in kan zetten en dat die kracht dan net zo krachtig is naar het positieve als dat die kracht naar het negatieve was. Het is een keuze die je alleen zelf kan maken, niemand kan hem voor je maken, niemand kan je dwingen, iedereen kan het graag voor je willen, dat wel maar soms werkt dat ook averechts want dan doe je het dus niet meer voor jezelf.
Je zit in een lastig parket dus!

Morgen komen de kids thuis, heerlijk!! ben benieuwd of je dat anders ervaart dan vorige keren nu je een week nuchter bent geweest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iedereen een goedenacht gewenst en bedankt voor de reacties. Laat ik zeker op me inwerken.
En Wannes, ik schrok wel!

Dag 5 is al 8 minuten oud!!!!

Welteruste allemaal. Ben na 3 minder goede nachten best moe. Hoop dat het vannacht beter gaat lukken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb Wannes gesproken want die was me een slag voor, hij belde mij ipv ik hem. Hij voelt zich helemaal niet goed maar ik hoop dat ik hem zijn bedje heb in kunnen l@llen. Vroeg me nog aan jullie te vertellen dat alles goed was maar hij zich alleen niet lekker voelde dus bij deze. Morgen wil hij er weer zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...