CPAS Geplaatst 23 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2008 Mieke,Dacht je nou echt dat je geen tegenslagen zou kennen als je nog dronk?Denk je dat je nog je baan had gehad en pas vandaag had gehoord dat het einde baan is?Nee, dan was je die al veel langer kwijt geweest.Zou je ooit de moeite hebben genomen of het geld hebben gehad om elders te gaan wonen terwijl je huis nog verkocht moet worden? Dat de huizenprijzen nu zakken, heeft echt niks van doen met of jij wel dan niet sjokvol alcohol zit.OK, je vond de detox leuk omdat je mr. Right daar hebt gevonden.De volgende keer vind je die daar niet!Streef je echt naar een nieuwe detoxervaring? Dan kun je beter nu gaan, voor je gaat drinken.Marion,Kun jij Mieke uitleggen dat jouw problemen er ook zijn terwijl je drinkt.Ben trouwens blij dat je weer gestopt bent.De problemen gaan niet weg, maar ze worden wel hanteerbaarder. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 23 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2008 Corinne, als ik nu zou drinken, dan worden mijn problemen alleen maar groter.Dat kan ik mijn man ook niet aandoen, als hij zo van zijn werk komt en dan ook nog een ladderzatte vrouw op de bank heeft liggen.Mieke sommige mensen krijgen gewoon meer op hun dak dan anderen, dat heeft niets met alcohol te maken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mieke Geplaatst 23 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2008 Nou Corinne, die oppepper had ik ff nodig.Je hebt volkomen gelijk.Grijp me bij de kladden en ga mo naar het uitzendburo.Enneh er is geen 2e mr Right dus geen interesse in een detox Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mieke Geplaatst 23 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2008 Beetje veel op mijn dak Marion en daar schiet ik van in een dip.Ben de enige niet met problemen en het kan altijd erger, maar soms is het vechten zwaar en het cafe half vol. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 23 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2008 Mieke,Blij dat te horen.En wat jij zegt, Marion, hoor ik ook graag.Oef. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 23 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2008 Ja Mieke, dat is waar, maar ik ben blij dat ik nog een dak boven mijn hoofd heb ( nog wel) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 23 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2008 Water, het door jou beschreven 's ochtends de kater wegdrinken, komt mij zeer bekent voor.Ook ik heb staan schudden en shaken en al kotsend m'n bier naar binnen gewerkt.Mijn drinkgedrag liet mij ook weleens een tijdje stoppen, om vervolgens een alles verwoestende inhaalslag te doen.Vond ik het lekker? Ja ik vond het in eerste instantie lekker. Het begon dan met een wijntje bij het eten, waar ik van genoot. Daarna kwam de val, de beer was los! Het lekkere wijntje werden flessen wijn, gevolgd door een toereikende hoeveelheid bier. Op dat moment dronk ik niet meer voor de smaak, het was de kick!! De volgende dag, het"herstel" biertje, om er opnieuw een dag aanvast te knopen.Op de vierde of vijfde dag, begon het bier naar water te smaken,zo waren de smaakpapillen aangetast.Dus toen, niks lekker! Het was smerige zooi, om in An haar terminologie te blijven!Het was ook mijn opleiding, de Horeca vakschool doorlopen (als beste geslaagd, dit terzijde), een leuk bijvak was drankenkennis, alle wijnstreken leren, een exursie naar de Heineken brouwerij. In de stookketels kijken en wat verchillende biertjes proeven! Verschillende keren druiven geplukt in Beaujolais,aldaar het hele proces bekeken in het Château!Liters wijn werden daar weggewerkt, door ons allen! Ja ik vind het lekker, maar altijd eindigend in een drama, ook in Frankrijk meer dood dan levend staan plukken!Dus ik vind het genoeg. Het hoeft niet meer!*** Pippi, ik lees steeds in je verhalen, dat je iets niet meer mag. Je ontzegt je iets. Pippi dit moet worden omgebogen. IK WIL niet meer, het was genoeg. Zo wordt het stoppen volstrekt onhoudbaar.Voel je trots, onderneem dingen en blijf er niet in hangen. De winst is groot, believe me!Groet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 23 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2008 Ik zie ook kennissen om me heen en vrienden, dan denk ik weleens, hoe moet dat in Godsnaam voelen om geen zorgen of verdriet te hebben.Waarschijnlijk was ik dan een gezelschapsdrinker geworden en op het eind nog alcoholist. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 23 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2008 Dat heb ik dus(gelukkig) nooit gedaan, mijn kater wegdrinken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mieke Geplaatst 23 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2008 En soms moet je ff van je af blazen en lieve reacties krijgen om weer een lampje te zien.Dit doet me goed Corinne en Marion Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 23 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2008 Mijn mannetje komt zo thuis, ik ga koffie voor hem zetten en hem warm en nuchter onthalen.Zie jullie straks misschien nog.Mieke volhouden hé Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mieke Geplaatst 23 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2008 Fijne avond Marion,Ik kruip ff lekker voor de tv.FF gedachten verzetten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 23 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2008 Marion, er zijn hier zoveel verschillen in drinkgedrag. Maar wat we gemeen hebben is het onvermogen om het te hanteren. Sterkte Marion, met die rotzooi op je weg.En probeer er toch maar nuchter doorheen te gaan. Je hebt bewezen dat je het kan. ***Voutje! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toon Geplaatst 23 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2008 Ik ben vandaag naar mijn nabehandeling geweest, ook ik haalde aan dat als je niet meer drinkt je altijd wel problemen hebt, alleen vroeger was voor mij de drank voor ontspanning, stress,en de andere zorgen van het leven.Nu ik niet meer drink heb ik altijd nog wel zorgen ea maar veel dingen pak ik nu aan inplaats me onder de deken van alcohol te verstoppen,en dan de volgende morgen je net zo beroerdt te voelen,en dan weer maar naar de fles grijpen.gr toon. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 23 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2008 Welkom Toon, wijze woorden. Bij je intro zie ik, dat je al erg goed gaat. Houd vol, jij weet dat er winst is.Groet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
juffie Geplaatst 23 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2008 Mieke: Sterk, hoe je toch weer even kunt relativeren.In ieders leven gebeuren vervelende dingen. Bij de een meer dan bij de ander.En het is zo gemakkelijk, maar ook oh zo zielig, als iemand al die vervelende voorvallen de schuld geeft van zijn drinken. Heb dat bij mijn ex-vriend meegemaakt.Ik vroeg me altijd af hoelang hij het nog vol zou houden. Niet dus!! Is derde keer opgenomen, had zich bijna doodgedronken.En hij vond zichzelf toch zo zielig, want alles wat hem överkomen"was, was de schuld ervan dat hij dronk. Als hij zo blijft denken, weet ik al hoe het verder met hem zal gaan, helaas!Heb hem wekenlang via MSN erdoorheen getrokken. Nu moet hij zijn eigen dingen leren.Ik kies nu voor mezelf!!!! En als ik ga drinken omdat er iets vervelends gebeurt dan is dat mijn verantwoordelijkheid en kan ik niet anderen de schuld daarvan geven.Laten we sterk blijven. Voor alles is er een oplossing. En denk niet dat ik gemakkelijk praten heb, als ik bij alles wat ik meegemaakt heb naar de drank gegrepen had, zou het voor mij al te laat zijn geweest.Het gekke is dat ik meer ben gaan drinken nu het eindelijk beter met me ging. Eerst gewoon gezellig, daarna uit gewoonte steeds meer.Dat heeft wel met mijn relatie vorig jaar te maken, maar daar ben ik zelf verantwoordelijk voor.Sorrie Mieke, wilde jou een compliment geven, maar is uiteindelijk een gesprek met mezelf geworden.Hoe dan ook, veel sterkte met alles Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mieke Geplaatst 23 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2008 @Juffie,het voelde wel alseen compliment.Ik merk dat ik na lange tijd niet te hebben gedronken in een gevaren zone zit en dus allert wil blijven.Dat teleurstellingen triggeren is een ervaring die ik nu rijker ben.Zal dit ook eerder gaan herkennen en zelf de koe bijde hoorns gaan vatten.Wat niet wegneemt dat het een strijd blijft Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toon Geplaatst 23 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2008 quote: Originally posted by: SootheWelkom Toon, wijze woorden. Bij je intro zie ik, dat je al erg goed gaat. Houd vol, jij weet dat er winst is. Groet. Mwaa dank je voor zes maanden terug zou ik niet denken dat ik nu toch een levensbeslising hebt genomen, want ik vondt mij geen zware drinker, natuurlijk wist ik verdomd goed wat ik deed.had ik het maar 7 jaar eerder gedaan dan was mijn huwelijk nog gered geweest,maar ja het verleden kan je niet meer ongedaan maken, je weet wel dat er nu nog weer nieuwe kansen liggen.gr toon Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 23 juli 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 juli 2008 mieke ik wens je veel sterkte toe , en het is ondertussen al geschreven , niets maar dan ook niets is het waard om te gaan drinken (soms makkelijker gezegt als gedaan )marion idem voor jou , geniet van de koffie samen met je man , en praat samen over wat jullie bezig houdt ( zei de niet praatser heel stoer)pipke hoe gaat het ??zo ik verlaat jullie weer , ga verder zoeken op internet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mieke Geplaatst 23 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2008 THX Blacky en jij ook sucses met zoeken op internet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 23 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2008 Ja Toon, en de andere hier op het forum. Problemen en problemen. Daar blijft niemand van verschoond.Ook hier kan het soms beter. Als een super magneet trek ik de rotzooi aan!Het zou goed zijn Francesca haar relaas nog eens door te lezen. Ook zei had zo haar redenen( en misschien nog) Het gaat over loskoppelen. Ons drankprobleem en de problemen zijn twee aparte sporen.Aan de problemen moeten we werken. En de drank vereist een aanpak op zich! Ieder koppeling tussen het één en het ander moet vermeden worden. twee gescheiden trajecten.Het lag hier in huize Soothe altijd aan van alles, behalve aan mij. Bijna alle sores, heb ik zelf tot enorme proporties uitvergroot door te drinken. Het leven is geen rechtvaardige aangelegenheid en zal het nooit worden.Ons volgieten is niet de aangewezen weg.Nu ga ik een lekker muziekje opzetten.Groet en sterkte allen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
juffie Geplaatst 23 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2008 Zou graag jullie reactie hebben op het volgende.Vandaag was de vierde dag en het gaat me redelijk goed af. Alleen inslapen nog niet echt.Toen ik hier zondag zat was ik niet eens van plan om die dag ermee te stoppen.Er spookt de hele tijd een gedachte door mijn hoofd.Wil ik nooit meer drinken, of wil ik zoals 2 jaar geleden af en toe met smaak drinken. En dan alleen op een gelegenheid! Over 2 weken feest hier thuis.Denk dat het tot dan wel goed zal gaan. Ik ben zo iemand: als ik het niet probeer (wat dan ook), zal ik me dat steeds blijven afvragen.Wil op die dag goed voorbereid zijn. Of ik nu besloten heb om niet te drinken, of om 2-3 glazen te drinken en dan weer weken niet.Wie heeft hier ervaring mee? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Brudie Geplaatst 23 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2008 weg Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mieke Geplaatst 23 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2008 @ Brudie,ik verwerk het nuchter hoe moeilijk het ff is.Morgen weer een nieuwe dag en aktie ondernemen.Het was ff een klap en tja dan kan er een gedachte opborrelen.Gelukkig heb ik het hiet geuit en fijne reacties gehad.Dat heeft me gesterkt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Brudie Geplaatst 23 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2008 weg Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden