juffie Geplaatst 23 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2008 verkeerde tijdstip, verkeerde vraag. Sorrie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mieke Geplaatst 23 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2008 Dat hangt er vanaf Juffie,Als jij sociaal kunt drinken zou dat fijn voor je zijn, maar er is bij jou toch een probleem de kop op gestoken dat dat niet meer lukte.Sommigen kunnen prima sociaal gaan drinken maar bij de meeste van ons zijn de remblokjes kapot en kunnen niet meer stoppen.DWZ alles moet op.Je neemt een risico om het te gaan proberen en je moet het zelf weten.Het zou jammer zijn als je je gevecht opnieuw moet gaan herstarten en in dit geval is ook dit gegin is moeilijk en word steeds moeilijker Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 23 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2008 Grappig geschreven Mieke, een gedachte opBORRELEN:DWelkom op het forum Toon.Brudie:rose:Soothe, jij bent er ook gekomen, ondanks allle sores, je bent echt een voorbeeld. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 23 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2008 Juffie,Weet je dat feestjes leuk zijn zonder drank.'Sociaal drinken' leidt bij mij geheid tot terugval.Ik wil geen terugval meer. Stoppen is te zwaar om dat steeds weer opnieuw te doen.Als je nou eens met jezelf afspreekt om 50 dagen niet te drinken.Kijk hoe je je dan voelt. En denk a.j.b. per dag, want een dag dat is te overzien.Je drinkt een keer 2 glazen en het lukt om dan te stoppen. De volgende dag of week doe je het weer en voor je het weet, zit je op of zelfs boven je oude niveau. Wil je dat?En nu ga je me toch niet wijsmaken dat met vier dagen niet drinken je alcoholprobleem is opgelost.Waarom zit je hier dan?Vond je deze vier dagen zo fantastisch, dat je weer wil zuipen en dan weer stoppen?Je lichaam is nu nog niet ontgift, dat duurt nog een paar dagen.Voor je lever helemaal hersteld is, zijn we drie maanden verder.Man, man, wat ga je doen? (Ver)zuipen of cola drinken? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mieke Geplaatst 23 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2008 Oh Brudie, misschien is dat wel een beter idee om het ff te laten bezinken.Ik wil meteeen regelen en rennen en vliegen.Zal er over nad enken.@ Juffie,Waarom is je vraag op een verkeerd moment gesteld? Gewoon doen wat in je opkomt.Ik heb hier veel te weinig geschreven en gezegd en gevraagd Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 23 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2008 Juffie,Lees nog eens je eigen bericht van 22.14. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 23 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2008 Juffie, ik heb ook 2 jaar gedacht, dat ik wel af en toe kon drinken. Ik had ook moeite om het helemaal uit mijn leven te verbannen. Als ik weer eens een week droog stond, dan zat ik mezelf wijs te maken, zie maar ik kan het wel. Niks is minder waar, we zijn gewoon verslaafd en houden ons zelf voor de gek.Onze remblokjes zijn kapot. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Brudie Geplaatst 23 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2008 weg Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wannes Geplaatst 23 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2008 hoi Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 23 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2008 hoi Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 23 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2008 Mieke,Schrijf je morgen eerst in bij het CWI. Dat moet je verplicht doen, anders krijg je later een probleem als je een WW uitkering moet aanvragen.Het kan ook geen kwaad om langs de vakbond, een juridisch loket of andere adviseur langs te gaan.En ga a.j.b. niet solliciteren voor je je ontslag hebt verwerkt! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mieke Geplaatst 23 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2008 Hoi Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
juffie Geplaatst 23 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2008 Komt denk ik omdat ik er nu tegenop zie.En nee.....ik ben hier niet zomaar!!!En dat ik dit vraag betekent nog niet dat ik het ook ga doen. Is gewoon een gedachte die blijft spoken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mieke Geplaatst 23 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2008 @Marion, ach je verzint soms es wat nietwaar.Fijn met mannetje gehad?Ik ga de mijne zo ff bellen Trusteknus geven en afspreken voor morgen.Geen werk dus kan ik gaan klussen.Daarna naar liefje toe en lekker eten en slapen en zo vliegt de tijd weer nuchter Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 23 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2008 Juffie, als ik besluit om niet te drinken op een feest dan ga ik voor de observatie-modus. Oftewel, ik ga kijken hoe andere mensen drinken en veranderen, wat doet drank met hun, na hoeveel drankjes stoppen ze, wie drinkt er door en nog leuker, er blijken dus ook mensen te zijn die op zo'n feest gewoon aan de fris gaan en plezier hebben. Iets wat je niet opvalt als je zelf bezig bent om goed dronken te worden. Meestal praat je op een feest niet met die mensen, maar als je zelf nuchter blijft ga je vanzelf met niet dronken mensen praten als je het slap geouwehoer zat wordt. Op die manier kan ik goed tegen drankfeestjes, als ik erheen ga met het idee dat ik zielig ben want ik mag niet drinken ben ik meestal weer snel thuis. Want dan is het ook niet leuk. Ach en dat is ook geen drama want dan had ik me op zo'n feest dus ook goed bezat om het wel leuk te vinden, kan ik beter maar gewoon lekker naar huis gaan en me niet ergeren.2 a 3 glaasjes drinken, mwaaah, niet aan beginnen, 1 is teveel en 10 te weinig.Druppel. ik vind drank heerlijk, wit portje, mmmm, wit biertje met citroen, sterke drank, zalig, grandmarnier na het eten... kan het bijna proeven. Maar ik weet ook dat de smaak altijd naar meer is. en dat het stofje alcohol ergens een vakje in mijn hoofd opentrekt waardoor ik meer wil..... zwart wit..... als ik dan toch drink kan ik maar net zo goed dronken worden... en dat is dus wat ik niet meer wil. Ik heb het lang lastig gevonden om plaatsvervangende drankjes te vinden en vind dat nog steeds best lastig. Sinas light vind ik wel lekker dus dat drink ik veel, of vruchtensap met water... het is minder lekker dan wijn of bier.... maar ook minder schadelijk voor mij.Wat Kaia in het begin vandaag schreef is zo herkenbaar. Met het niet meer drinken is mijn slachtofferrol eigenlijk helemaal verdwenen en opgelost. Ik ben veel positiever geworden en rustiger en kan steeds beter met mezelf door een deur, ik haat mezelf niet meer met elke kater en elke slok.Pip, zolang je het niet meer mogen drinken alleen maar als een straf kunt zien, kun je misschien maar beter gewoon weer gaan drinken en dan net ietsje meer en vaker dronken worden totdat het je echt je neus uit komt. Dan ben je er gewoon nog niet aan toe. Klinkt hard maar ik denk dat dat moment er bij ieder van ons 'gestopten' uiteindelijk geweest is, dat je het gevoel hebt met je rug tegen de muur te staan en dat je niet meer verder kan, en vooral niet meer zo verder wilt. Aan het einde van mijn drankperiode zat ik al te janken als ik mijn eerste glas in schonk gewoon omdat ik het eigenlijk niet wilde maar de drank sterker was. Ben blij dat ik daar vanaf ben. Ik kon gewoon niet meer zonder schaamte , zelfhaat en schuldgevoel drinken. Dus ik had geen keus meer. Wilde ik niet helemaal onderin een put belandden en wegkwijnen dan moest ik stoppen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 23 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2008 Ik ga mijn bedje opzoeken en proberen te slapen, want ik heb vannacht maar een paar uur geslapen.Ik ben nog steeds snotverkoudenen blaf de longen uit mijn lijf en zo gauw ik lig krijg ik de kriebelhoest.Ach een mens moet ook een keer wat hebben.@Allen, hartstikke bedankt voor de ondersteunende en lieve berichtjes vandaag, allemaal lekker slapen en morgen droog weer op. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wannes Geplaatst 23 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2008 hoi Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 23 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2008 quote: Originally posted by: pippiHeb vanavond wat bloemstukjes gemaakt voor de thuiskomers morgen en ben uit pure nijd in bed gekropen. Dit de afgelopen 10 dagen dat ik droog sta niet gedaan nog . Ik zie even weinig voordelen, ben een ervaring rijker geworden maar weet niet of ik dit zo wil. Wel zal ik er niet meer voor kiezen om zo mijn vakantie ooit weer door te brengen. Ik ken geen heupflesjes, of overdag stiekum een klein flesje moeten wegdrinken, de tip van katers wegdrinken heb ik hier gelezen. Zou misschien goed uitkomen als ik ben uitgeweest voor die 2 keer per jaar. Ik drink vandaag niet omdat ik alles erg negatief zie en er inderdaad obsessief mee bezig ben. Morgen komen eindelijk de kinderen terug. Yess! Pippi,Als je een volgende vakantie niet op deze manier wil doorbrengen, dan is het echt beter om Refusal te blijven gebruiken en de alcohol te laten staan.Nu ken je nog geen heupflesjes, nee. Oh en je hoeft ook niets te verstoppen, nee, je hebt alleen je kinderen die die flessen steeds zien, dat glas zien leegdrinken, dat tweede glas, derde, vierde, vijfde, de nieuwe fles ontkurken. Oh en nu drink je nog niet om het beven 's morgens te onderdrukken.Blijf drinken Pippi en dat komt allemaal vanzelf. En leuk dat dat is! Gezellig daar in de hel op aarde. Maar niet heus. Ik hoop er nooit meer te komen.Wil je me navolgen en de puberteit van je kinderen verzuipen? Je kunt pubers echt beter handlen zonder drank in je mik (zo noem je dat toch?) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mieke Geplaatst 23 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2008 @ Corinne, ik zal maar es verstandig zijn.Het CWI was vanmiddag niet bereikbaar. Staat op mijn lijstje voor morgen.Tja en wat betreft onslag, ik zat in mijn proeftijd en nu wil ik ook niet meer terug, maar dat hoeft het CWI niet te weten.Zal ff rust nemen, maar inschrijven bij uitzendburo is niets mis mee vind ik Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 23 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2008 Hoi Wannes, ouwe Vlaamse reus!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 23 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2008 Tapas, daar heb je gelijk in,je moet eerst met de rug tegen de muur staan, je zo schamen of rot voelen dat je ECHT wilt stoppen.Pip, fijn dat je kids morgen weer thuis komen.Zo nu ga ik echt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 23 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2008 Doeiiiiiiiiiii Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mieke Geplaatst 23 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2008 Slaap lekker Marion.Spud bedankt voor de tip. Weet hier weinig van Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 23 juli 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 juli 2008 tapas , ik wil aan jou bericht nog toevoegen dat er momenten waren dat ik het glas aan mijn mond zette, en mijn neus toe kneep , omdat ik het niet te drinken vondt .dat de tranen over mijn wangen rolden omdat ik NIET wou drinken maar DAT de ALCOHOL sterker was als ik dat op het laatse in spanje ik ieder dag zin had om de brug in callosa d' ensarria af te rijden omdat ik geen zin meer in dat verslaafde leven had .mensen ik ga onderduiken , moregn donderdag dus vroeg beginnen , nadien hulpverleenster en nadien vertrek ik naar zee tot vrijdag avond , hopelijk zijn de fotos van het weekend spud klaar slaapzacht allmaal ps ik wil dat magneetje wel uitdoen ivm slechte zaken aan te trekken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden