Spring naar bijdragen

zaterdag 26 juli 2008


blacky

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 245
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Avond, dames en heren mede-alco's!
Ik heb een rustige, fijne dag gehad. Met een vriendin hetzelfde terras op, als waar ik 10 maanden geleden over vertelde: "goed gezelschap, lekker weer, en de keus voor rosé was zó makkelijk gemaakt!"
Zoiets was het toen, ik heb het niet terug kunnen vinden, maar ik kreeg een hoop commentaar van het forum!
En nu, een jaar later, hetzelfde terras, hetzelfde weer, zelfde gezelschap, en ik bestelde ijsthee!
Verder niet eens over nagedacht!
Wat kan er toch een hoop veranderen in een jaar!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trees, wat een heerlijk gevoel geeft dat hé, dat je nu ook van de icethee kunt genieten.

Dieseltje, Als je echt van de drank af wilt, dan moet je het echt ZELF doen. Het moet vanuit je binnenste komen. De ellende van de drank moet zo groot zijn, dat je zo niet verder wilt, echt niet verder. Waarschijnlijk zul je dan de kracht vinden, om de drank te laten staan. Misschien lukt het niet in een keer, maar ierdere droge dag is een gewonnen dag en het zal steeds makkelijker worden.
Je moet echt zelf willen, wij kunnen alleen maar ondersteunen en soms kunnen woorden hier hard aankomen, maar soms moet je even wakker geschud worden. Ik hoop dat het je lukt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Diesel, wij WAREN geen alcoholiest, wij ZIJN allemaal stuk voor stuk alcoholist!
Vertel je verhaal, praat van je af, luister naar ons, praat mee,.
Ik ben óók Oma, en 54, dus zéker geen 3 meer!
En net zoals jij heb ik het ook vaak moeilijk! Ik was, mede dankzij het forum, acht maanden droog, en weer de mist ingegaan.
Maar ik heb de draad weer opgepakt, op 10 juli.
Alleen, de eerste stappen zal je zelf moeten doen! Wij kunnen je alleen maar ondersteunen, en dat doen we dan ook graag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Diesel,

1. Ga naar www.alcoholdebaas.nl en schrijf je in voor de internetbehandeling
2. Ga naar www.tactus.nl en informeer naar een gespreksgroep
3. Googel op AA en ga naar een bijeenkomst
4. Ga naar de Brijderstichting of een ander CAD (consultatie-buro voor alcohol en drugs) en meld je daar aan .

Verder bestaat er geen antwoord, maar de oplossing van je probleem ligt in STOPPEN MET DRINKEN, en dan kun je hier komen vertellen hoe je dat ervaart en wat je gevoelens daar bij zijn.

Wij zijn geen citroenen waar je het gewenste antwoord uit kan persen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Diesel, zoals velen al voor mij schreven, de enige manier om van de drank af te komen is om niet te drinken, niet meer en niet minder.
Het enige hulpmiddel dat er is is refusal, dat is een medicijn die ervoor zorgt dat je doodziek wordt als je toch besluit om te gaan drinken, dus daarmee KAN je niet meer drinken.
Via je huisarts of de verslavingszorg kan je daar om vragen.

Velen van ons hier hebben een slechte jeugd gehad en nare dingen meegemaakt dus daarin ben je hier niet de enige. Ook daarmee omgaan is iets wat je ZELF moet doen, via therapie bv. Ook iets wat je bij de huisarts zou kunnen vragen.

Het enige wat wij als forum kunnen bieden is steun geven, meedenken, motiveren, meeleven, truukjes bedenken hoe we afleiding kunnen vinden tijdens de trekmomenten en dat alles uit eigen ervaring, wij zijn geen wonderdokters maar gewoon, net zoals jij, mensen die teveel dronken en nu proberen daar wat aan te doen.

sterkte!!

Er is helaas geen wondermiddel dat alle problemen voor je oplost. Het enige wondermiddel is je eigen kracht om het negatieve in het positieve om te zetten, om het eerste glas te laten staan, gewoon doen en niet verder denken dan 1 dag. Het leven behapbaar maken en ermee omgaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mensen,

Ik ga naar bed. Heb wel genoeg beleefd de afgelopen 36 uur.
De ouders van A belden nog dat ze het gesprek zo op prijs hadden gesteld, heerlijk en toch attent van ze om te bellen.
Mijn auto staat defect voor de deur, maar beter een mooie auto kaduuk voor de deur dan een barreltje :D.
Ik ben blij dat het weer beter gaat met Corinne.
Ik heb nog een boek liggen dat best leuk is, dus zak drop mee in bed, jajajaja ik poets mijn tanden nog.

Ik spreek jullie morgen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb een barreltje houtje, maar die rijdt als een t**t, viel gisteren wel het raam in de deur, krijg ik er niet meer uit, hoop dat het niet te hard gaat regenen vandaag, ik ga er vanuit dat er niks uit gestolen zal worden, wat ben ik toch een positiveling! hoe schrijf je dat eigenlijk?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ allen,
Ben ik weer ff.
Ben bekaf zoveel gedaan de afgelopen dagen.
Zat afgelopen week moeilijk, maar heb dat toch weer weten te herpakken.
Afgelopen dagen veel geklust voor de verhuizing vrijdag a.s.
Verder 4 leuke baantjes gezien waar ik ma achteraan ga.
Rest me nog het inpakken.

Enneh het was erg warm..........luie zweet eruit;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor jullie reacties, maar het is me even allemaal teveel!!Ik had niet verwacht dat er van die domme medegenoten ex alchohiste zo een dom antwoord konden geven!! Zijn ze zelf ook geen alcoholiste of alcoholist geweest?? En hebben zij ook niet jullie hulp gezocht??Ik weet niet of ik met deze site verder ga. Ik zoek gewoon hulp voor mijn alcohol probleem!! Meer niet!!

Vel liefs Dieseltje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Houtje,
Ik wens je een hele goeie nachtrust toe.

Mensen,
Ik kom zo nog terug.

Mari,
Ik zag je vragen. Alcoholisme kun je niet genezen, je kunt het tot staan brengen, maar dan moet je wel met je hele wezen willen. En dank zij de steun van dit forum, de zware ervaringen die opgeschreven zijn, het gegeit bij tijd en wijle, het is allemaal ondersteuning. Het gegeit van vandaag gelezen hebbende heeft er vanavond iig voor gezorgd dat ik weer gelachen heb.
Zoals medeforummers reeds aangaven: stoppen met drinken doe je door te stoppen met drinken.
Vraag hulp bij huisarts en/of verslavingszorg en/of ggz. Vraag vooral ook je omgeving om je te helpen.
succes.

Stukje gewist op verzoek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...