Sammy Geplaatst 29 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2008 Kirky, kan ik me voorstellen. Maar hij is dan ook geen alcoholist hè?Kan nog gewoon van 1 biertje genieten, zonder de drang naar meer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 29 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2008 Dat is al 1 van de vele voordelen van niet drinken die je kunt noteren, Sammy! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sammy Geplaatst 29 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2008 Charlie, bij mij geen dag zonder drank. En dat dan wel zo,n 40 jaar. Niet altijd zoveel, maar de laatste jaren werden het er steeds meer.Januari 2007 gestopt met middag drinken. Dat was al een hele verbetering. Toen nog internet therapie van Tactus. Zo langzaam maar zeker vallen de schellen van de ogen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sammy Geplaatst 29 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2008 En die schellen vallen , door hier te lezen ,en te zien dat het anderen ook lukt. Dan wil ik het gewoon ook kunnen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 29 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2008 Zo, heb even vroeg gegeten vandaag. Heerlijk salade met rösti en een blindevink, griesmeeltje toe.Al iemand honger?Nog niet aan het kokkerellen?Pfffffffff, dan kan ik even rustig bijlezen zonder dat er steeds meer pagina"s zijn Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 29 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2008 CarolienMet je berichtjekan ik het niet eens zijn quote: Soothe, wie het kan, is in feite probleem-af en heeft hier weinig meer te zoeken. Geweldig voor die mensen, echt waar! Maar hier zitten mensen die steun zoeken om erAF te komen, die soms op het randje balanceren. Dan vind ik het 'not done' om die ff een dusdanig bemoedigend klopje 'kom op ik kan het ook, niks mis mee, zo erg is het allemaal niet ' op de rug te geven dat ze juist in het diepe donderen. Het eerste stuk bv...dit forum is voor mensen die Alcohol de Baas zijn of willen worden.Dat kan Stoppen betekenen maar ook minderen.Het feit dat ik kan minderen wil niet zeggen dat het probleem af is.Ik blijf hier dus zolang ik het gevoel heb iets te leren of een ander die ook wil minderen iets kan leren.Het tweede stukje...er zitten hier niet alleen mensen die eraf willen, daarvoor moet je bij de AA zijn.Er zitten hier ook mensen die steun willen als ze proberen Alcohol de Baas te blijven.Dit kan dan weer door stoppen of minderen zijn.Dus als ik een andere minderaar een bemoedigend klopje wil geven of als zelfs een Stopper me een bemoedigend woordje toespreekt omdat ik het goed doe dan wil dat niet zeggend at ze me het diepe in willen donderen.Bij de internet behandeling wordt je duidelijk gevraagt een plan te maken. Stoppen of minderen.En daar wordt dan niet bij vermeld dat het 'not done' is dat minderen en dat je eigenlijk het diepe in dondert.Ik heb geen probleem mensen te ondersteunen die willen stoppen.Dus waarom zo'n probleem, als mensen zeggen, dat ze nog wel eens een glaasje drinken.Ook dat is Alcohol de Baas.Iedereen in verantwoordelijk voor zijn eigen kunnen.Als iemand hier gaat drinken omdat ik zeg dat ik nog wel eens een glaasje drink, dan wou die persoon dat, ook zonder dat ik dat zei.Dan wordt er gewoon naar een excuus gezocht.En dan ben ik of een ander die mindert, de schuldige dat diegene naar het diepe dondert??Ik dacht het niet.Sorry maar ik ben het absoluut niet met je eens. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 29 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2008 Stien ik heb ook al heerlijk gegeten.Lasagne, zelfgemaakt maar nu in twee een-eenpersoons schaaltjes van een restje macaronie saus van zondag.Salade erbij,,,was heerlijk.Het regent hier eindelijk...nog heerlijker.Al die regen die jullie in het westen hadden afgelopen weekend en door de week is hier steeds gewoon voorbij getrokken. Je zag donkere wolken en roze flitsen maar regen ..ho maar.Eindelijk afkoeling.Ik heb vandaag in tranen gezeten bij het bekijken van dit filmpje.had hem al eerder gezien.Maar die liefde dat raakt mij echt zo..prachtig">http://www.snotr.com/video/1376Soothe..die halve liter is lang niet zo lekker met dit mooie weer als die 50/50:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 29 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2008 Zo lieve mensen. Ik ben een beetje bijgelezen maar heb niet alles in mijn hoofd dus kan niet als Gem of Corinne naar iedereen reageren. Heb vanmorgen mezelf weer aan therapie onderworpen en het goede nieuws is, dat ik na jaaaaaaaaaaaren tobben met maximale medicatie nu op 1/2 van de anti-depressiva zit en ik vind dat het goed gaat, fijn hè. De psych was ook helemaal blij (voor mij) en vond me sterk overkomen. Hij beaamde dat ik meer ruimte in mijn hoofd heb (gekke uitdrukking) maar vlgs. hem ook door minder medicatie ben ik méér aan het voelen. Houtje, de invoelende .De garage was ook komisch, minus mijn pinpas die koude rillingen kreeg. Ik vroeg nl. hoe één en ander nu motortechnisch was gebeurd, in welke volgorde en waarom, en die monteur begon alles in simpele kleutertaal uit te leggen waarop ik vriendelijk maar dringend verzocht om het gewoon in het NL uit te leggen. Het is ten slotte mijn eigen auto. Ik snap best het e.e.a. dus doe je best om je werk uit te leggen ik betaal er ook voor.Daarna naar de Lidl gereden en de voorraden ingeslagen voor als de kinderen terugkomen.Tapas, je hebt méér gelijk dat ik dacht. Ik zie er niet naar uit dat ze terug komen. Het bevalt me zo wel, en omdat dat voor het éérst is wil ik er eigenlijk langer van genieten, de tijd gaat zo snel !! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 29 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2008 Oeps, intussen van het typen van mijn bericht gaat de discussie minderen/stoppen weer in volle gang door.Het antwoord is voor mij simpel: wie kan minderen, bewonder ik. De rest kan beter stoppen.KirkyGefeliciteerd met je verjaardag.Charlie, wat ga je weer snel de nachtdienst in.Stien,Goh, ik moet nog eten maken, maar bij jou klinkt het erg lekker. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 29 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2008 Oh Kirky bedankt voor het compliment, maar waarom een sterk verhaal? Het is géén vissen hoor, maar ik ben gewend gewoon mijn dagelijkse gedoetje te vermelden en vind dat niet zo bijzonder. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 29 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2008 Mwah. Ja, alles kan. Suikerkan, melkkan, koffiekan, alleen Wim Kan, die kan niet meer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 29 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2008 Tja ik denk dat het er aan ligt hoe ver je met de rug tegen de muur staat en hoe zat je er van bent.Toen ik hier kwam dronk ik gemiddeld 30-40 consumpties in de week.Dat was toen voor mijn doen minderen.Maar die katers die je krijgt met die hoeveelheid alcohol hingen me de keel uit.En het constant weer zwak worden als er iets gebeurde wat me triggerde.Vrienden waar ik mee dronk, een vervelende of leuke gebeurtenis..noem maar op.Alles waar door ik vroeger dronk was een trigger.Dus met heel veel wilskracht had ik het zelf al, van meer dan 100 consumpties tot 30-40 in de week terug gebracht in 11 jaar tijd.Maar ook dit maakte me niet happy meer.Dus toen kwam ik hier en heb de internetbehandeling gedaan.En met mijn wilskracht en de handvatten die ik daar heb geleerd is het me wel gelukt.Je leert nl herkennen, welke gedachten je aanzetten tot drank gebruik.En die stemmingen en stemmetjes ga je voor zijn door er anders mee om te gaan.Door op zulke momenten met de hond tegaan lopen, een lekker pot thee te gaan zetten, uitstellen als je heel erg behoefte hebt tot afstel door ontspanning oefeningen te gaan doen, etc etcNu drink ik niet meer dan 3-4 in de 10 dagen.Misschien heb ik in de toekomst wel de behoefte om te stoppen of me weer klem te zuipen.Niemand weet wat de toekomst in houd.Ik heb hier vrede mee.En door het hier weer op te schrijven groei ik weer een beetje wilskracht. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 29 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2008 Ik ga ook zo eten (categorie: onnuttige informatie: toch maar weer salade met tonijn, dat vind ik zo LEKKER). Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sammy Geplaatst 29 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2008 Ga zo ook koken . Tagliatelli met lekker zelfgemaakte saus en zeewolf erbij.De saus is gemaakt van boter met daarin fruiten een sjalotje ,geperst teentje knoflook een rode paprika in dunne ringen en wat champinons. Laten smoren. hierdoor nog wat paprika poeder schepje tometenpuree, zout , peper en wat verse thijm. bloem erbij en melk.Voor de vis doen ze ook nog moeilijke dingen , maar dat laat ik achterwege. Gewoon gebakken is ook heerlijk. Zeewolf kan vervangen worden, door andere stevige witvis. Zeeduivel is nog lekkerder, maar erg duur. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 29 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2008 Sandman en andere Nieuwe-forum-leden:Welkom en ik hoop dat jullie hier wat van je gading kunnen vinden. Kijk en lees vooral ook bij Tips & Adviezen en Thema's rondom Alcohol, want er is hier in de loop van de tijd op deze site werkelijk een prachtig document neergezet over onze strijd met (tegen) de alcohol en daar zit véél leerzaams tussen. Ik wens jullie het beste toe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 29 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2008 Kirby maar ook wel ondeugend, of was het een tiepfout en zei je "BOEK nog niet uit????"Sammy, het klinkt oorverdovend lekker. Jammie !!!!!!!!! Wat dat betreft baal ik er wel eens van, om altijd voor 2 kids te moeten koken die geen volwassen dingen lusten die een béétje apart zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sammy Geplaatst 29 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2008 Houtje, Hoe is het met de schouder? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 29 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2008 Klinkt erg lekker Sammy.Houtje ..misschien 1 keer ind e maand als de kids naar ex zijn een etentje organiseren? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 29 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2008 Ook hier al gegeten, zit nu te vechten om wakker te blijven, moet straks werken.Gelukkig geen hele nacht dus ik hoop voor 3 uur in bed te liggen.Dan ga ik lekker van twee vrije dagen genieten.Fijne avond allemaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 29 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2008 Sammy ik wil niet zeuren dus ik heb het er maar niet over. Ik wacht nog op de werking van de injectie . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 29 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2008 Houtje, niet alleen kids zijn vervelend hoor, wat eten betreft, mannen ook. De mijne eet het liefst hollandse pot met doodgewoon gekookte aardappelen....Wat de boer niet kent, vreet ie niet... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sammy Geplaatst 29 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2008 Mijn 3 mannen zijn dankbare eters. Lusten alledrie nagenoeg alles. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 29 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2008 Dure ingreep Houtje dat je bankkaart de bibbers kreeg?Ach ja dat minderen en stoppen.Is het niet zo dat Ik me moet afvragen hoe ik als stopper om moet gaan met mensen die alleen maar willen minderen.?Ik heb daar in het begin moeilijk mee gehad.Ik wilde mensen overtuigen van mijn mening in plaats van te getuigen.Ik kom uit een cultuur van stoppers.Definitief . achter de drank.Ik heb daar een mening over.Ervaringen die ik hier wil delen met iedereen die zich aangesproken voelt.Er bestaan geen verschillende groepen op dit forum.Althans niet voor mij.Ook let ik bijna nooit op namen en poppetjes aan de kant lijn.Het is niet belangrijk wie iets schrijft, maar WAT er wordt geschreven.In principe zijn we allen bezig met hetzelfde probleem.Als individu ondergeschikt aan de groep.Met uiteindelijk maar één doel voor ogen.Kwaliteiten toevoegen aan het leven dat nog voor ons ligt.Als je aandacht wilt, vraag er dan om.En er komt over het algemeen altijd antwoord op de vragen die men stelt.Het maakt niet uit hoelang je bezig bent met stoppen, tijd speelt geen rol in dit proces.Belangrijk is dat wij dezelfde weg lopen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 29 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2008 Tis wel héééél errrrug veel hoor om te lezen maar ook nog ADB forum gerelateerd!Zóveel mensen, zóveel meningen. Ik kan alleen voor mijzelf spreken/schrijven.Gebleken is zoals afgelopen week dat als ik emotioneel ofwel erg moe ben ik snellerga twijfelen aan mijzelf. Ik ben dan erg beinvloedbaar en weet dat ik dan alles watmet alco te maken heeft even uit de weg moet gaan.Ter plekke verdraai ik iemands woorden zodat het in mijn straatje past, ik zóekexcuses om te gaan drinken. Dit is voor mij beangstigend omdat dit niet voor mijde reden mag zijn om het eerste glas te nemen.Ik zou er niet van genieten en bovendien zou ik op zulke momenten niet voldoendehebben aan een fles.Neemt niet weg dat ik ook een nieuwsgierig aagje ben, het zou willen uitproberenonder andere omstandigheden. Maar tot nog toe komen wel heel vervelendebeelden uit mijn verleden bij mij binnen waardoor een stemmetje zegt, forget it!Ik volg mijn gevoel.Brudie, ik wist net dat jij ook jarig was. Gefeliciteerd! Wannes, naar van je vogeltje. Ook aan je vogeltje raak je gehecht, tenminste ik wel.Houden we het wel droog vandaag? Denk aan de parel ketting van Blacky, ook zijwil er een parel aanrijgen van jou.Anjo, schrijven hoor als het boven je hoofd gaat groeien is niet goed.Kirky, fijn weerbericht, dat is best wat we hier af en toe missen.Lekker met jezelf in gesprek blijven, boompje opzetten dat verzet de zinnen. Sammy, probeer het gewoon ook eens in de weekenden droog te houden.Tenslotte komen speciale gelegenheden niet alleen in het weekend maar ookdoor de weeks voor. En voor je het weet heb je weer alle dagen een reden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 29 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2008 Smakelijk allemaal.Ik heb het op.Weining vet en groente zo uit het water.Geen dikke sauzen meer.Geen kaas om de witlof of spekjes in de saus.Ik gebruik wel veel tuinkruiden om het geheel op smaak te krijgen.b.v verse peterselie , verse noot in de puree.Blaadje laurier en verse paprica bij het vlees.Eigenlijk was ik vanwege mijn lichamelijke klachten (artritus)van plan geen vlees meer te eten.Misschien geeft dat verlichting van de pijn.Je weet maar nooit.Tot later. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden