Spring naar bijdragen

dinsdag 29 juli

Vie

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 296
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Carolien, ik propageer helemaal niks. Ik vertel hoe ik het voel. Waarom meteen zo aangevallen?
Ik heb op vakantie wat gedronken en vind het verstandiger voor mezelf om thuis niet te drinken want ik weet dat het dan al snel weer teveel is. Zo doe ik dat. En als ik morgen ineens vind dat ik een glas wijn bij het eten kan drinken, doe ik dat ook.
Wat ik bedoel is: ik heb het afgelopen jaar veel geleerd. De behoefte om het eens echt op een zuipen te zetten is er af en toe nog steeds, en dan ga ik daar zeker niet op in. Het hele principe ligt al op het vlak van: nee, liever niet. Het hoeft alleen allemaal niet zo krampachtig, die angst voor teveel is voor mezelf weg. En ik spreek werkelijk alleen voor mezelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie, no problem! IK neem die gok niet. Bij de gedachte alleen slaat het zweet me uit. Dat gaat fout!!
Zeker weten.
Vie, je hebt er niet in gespuugd. Mocht het werken, tel je zegeningen. Een echte uitzondering.

Het zei je gegund. Toch een ommekeer Vie!! Voor mij niet optioneel!
Groet uit een broeierig A'dam!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik neig steeds meer en meer om helemaal te kappen.Kan er door de week heel goed afblijven. Waarom dan de weekenden nog drinken? Het blijft natuurlijk moeilijk om het dan met mate te doen.
En dan dag na dag. Want als ik aan kerst of de straatbbq denk slaat de twijfel alweer toe. Zondag wordt oudste zoon 32 Zou voor het eerst zijn, dat ik op zijn verjaardag niet drink, behalve op zijn geboortedag:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kirky, je bent niet allee jarig, maar ook uit de poppenkast gevallen. ;)

Ik moest aan iets denken. In het verleden, hadden we een Forumgenoot, deze heette Twan.
Zijn latere inbreng bestond er uit alleen 's ochtends het weerbericht te geven. Verder heel de dag Nada!

Hoe zou het met Twan gaan. Ik hoop goed
Twan als je leest. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee Soothe ik ben niet jarig.
Gewoon gek op een ijsje.

Krampachtig of niet, ik ben blij dat ik de keuze niet meer hoef te maken tussen wel of niet meer drinken.
Geen momenten meer tegen kom, die de zucht naar drank oproepen.
Zonodig moet uitproberen wat 35jaar lang mislukt is.

Wat ik bereikt heb door te stoppen met drinken wil ik niet meer verliezen, is me te waardevol.
En dat is niet mis.
Nu het hele proces doorgespit waardoor veel zelfkenis verworven zou ik me pas echt moeten schamen weer te gaan drinken.
Weer gaan drinken voelt aan als mezelf voor de gek houden, als ontrouw.

Vie ik gun je een slok, maar voor mensen die Echt een probleem hebben met weinig drinken om welke reden dan ook, is die ene slok te veel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sammy nu al aan de kerstdagen denken is wel wat vroeg.
Probeer per dag het hoofd boven water te houden.
24 uur is te overzien.
Niet alleen met drinken, maar ook met je gedachten niet verder vooruit dan vandaag.
Waarom nu al onrust voor wat over een half jaar pas aan de orde is.

Komt tijd komt raad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nou, hier is het weer ook weer anders als wat ik hier lees, blauwe lucht,. lekker fris windje, zonnetje.. niet te warm niet te koud, kortom mijn ideale weer.

Vie, ik vind het knap dat je af en toe kan drinken, en goed dat je het niet in huis haalt. ik durf het niet aan. Wel als ik me heel rustig en relaxed zou voelen denk ik maar wat als ik me dan een keer rot voel en er is ergens drank... dan ben ik als de dood dat ik meteen weer naar beneden kukel, ik neem het risico (nog) niet. Vandaag in ieder geval niet.

Het schiet hier lekker op, de badkamer schoongemaakt, de klerezooi (letterlijk) boven in de kasten gedaan en eindelijk weer sokkenparen ipv losse sokken, lades in het dressoir opgeruimd zodat daar ook weer ruimte overblijft. Lekker bezig dus! en zometeen heerlijk naar het bos!

Vandaag had ik de hond van de glazenwasser op visite. Haar baasje, de vriendin van de glazenwasser, is een collega van mij. Wist ik eerst niet maar toen hij savonds een keer geld op kwam halen stormde er opeens een grote blonde hond binnen... scooobyyyyy!!! nu kunnen ze beiden hier niet meer door de buurt lopen zonder dat ze Scooby kwijt zijn omdat ze bij mij voor de deur staat. Scooby heeft dus vanuit het huis haar baas aan het werk gezien, vond ze maar raar. Ik vond het heerlijk, zo'n superenthousiaste grote hond, een kruising mechelaar met bordeauxdog en dol op kroelen.

okee, ik ga op weg naar het bos, tot later weer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar ik heel erg van genieten kan , is dat ik vanavond met een vriendin nog een fietstocht ga maken. Hiervoor lag ik om 19.00 op de bank. Eerste alcoholslaap. Daarna weer zuipen en dan weer slapen. .

Morgen is mijn man vrij, en gaan we er ook met de fietsen op uit. Opstappen in Zaltbommel, lekker lunchje en dan weer naar huis. Dit alles zonder houten kop, en de smaak van een dood vogeltje in je mond. Oei sorry Wannes. Is zo niet bedoeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik realiseer mij door Pippi 's vraag, dat er de laatste jaren geen patroon zat in mijn alcoholgebruik. Soms dronk ik dagen/weken niet en dan opeens was de hel los voor een paar dagen. Ook in mn nachtdiensten dronk ik altijd, standaard. En als mn man een avondje moest werken en dus laat thuiskwam, ook altijd. Zo ook als ik me niet goed voelde, moe was, enz. Bovendien ook als er iets op de agenda stond waar ik eigenlijk geen zin in had, zoals een verjaardag, visite enz. Als ik dan gedronken had kon ik tenminste "eerlijk" zeggen dat ik me niet zo lekker voelde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...