Spring naar bijdragen

dinsdag 29 juli

Vie

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 296
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen allemaal.

Vannacht stiekum een beetje meegelezen vanaf mijn werk, voelde net of ik steeds betrapt zou kunnen
worden:o.
Ik doe het ook maar niet meer.

Kirky, van harte met je verjaardag
:present:

Vandaag ga ik eens wat klussen in huis aanpakken, vanavond om 21.00 uur beginnen dus
gelukkig geen hele nacht.
Het ziet er hier wat sombertjes uit buiten, jammer, aan de andere kant vond ik het veel te warm.
Mensen maak er een mooie en droge dag van, ga ik ook doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen mensen

Ik voel me brak, een van de vervelende bijwerkingen van Refusal, na n bakkie gaat t mestak wel over.
Hebben diegene die Refusal gebruiken dit ook en hebben jullie ook last van het verlies van eetlust, ik moet me echt dwingen om te eten.
Of horen deze vragen niet thuis onder dit topic.

Verder iedereen n fijne droge dag toegewenst.

Kus

Johan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sandman, ik voelde me ook brak na vannacht, en ben niet eens aan de refusal. Probeer het toch echt op eigen kracht te doen. En met hulp van alle fijne mensen hier.
Even vraagje: zijn er ook mensen die na het stoppen geen terugval hebben gehad; ik bedoel dus toch weer drank gebruiken? Ben daar nl. best heel bang voor en wil dat toch echt kost wat kost zien te voorkomen.
groet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
Edflobe

Sandman, ik voelde me ook brak na vannacht, en ben niet eens aan de refusal. Probeer het toch echt op eigen kracht te doen. En met hulp van alle fijne mensen hier.

Even vraagje: zijn er ook mensen die na het stoppen geen terugval hebben gehad; ik bedoel dus toch weer drank gebruiken? Ben daar nl. best heel bang voor en wil dat toch echt kost wat kost zien te voorkomen.

groet

Ik nog niet, maar ik ben dr pas 6 weken af.

gr

Johan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
kirky

wat betreft de refusal en brak voelen , ik gebruik dit nu 3weken en ik werd na de eerste twee weken suffig van de refusal . blijkbaar moet er eerst een bepaalde hoeveelheid in je lichaam zitten .

de laaste paar dagen merk ik dat de versuftheid weer afneemt , ik heb alleen wel s,morgens een viese smaak in de mond .

En je eetlust Kirky. Die is bij mij ook nihil.
Ik gebruik Refusal in combinatie met n antidepressieva, misschien dat t daardoor komt.
Wat ik ook heb is n onvervulbaar verlangen naar chocola ????????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mmmm, als de eetlust afneemt wil ik ook wel refusal.. nee hoor,
zou je niet wat minder kunnen slikken Kirky? of voelt dat niet goed?
met een halve of een kwart zit de stof toch in je bloed en heb je misschien minder last van bijwerkingen maar de echte tips laat ik liever aan mede-refusal gebruikers over.

Sandman, iedereen hier heeft denk ik wel eens een terugval gehad, de kunst is om het dan bij 1 dag te houden, ik had dat vorig jaar november, Corinne had het afgelopen weekend. Hoe langer je niet drinkt hoe sterker de voordelen tegen de nadelen gaan opwegen en elke dag kan je weer opnieuw besluiten om niet te drinken. (trouwens hoe minder je terugvalt hoe sneller de voordelen duidelijker worden).

Hehe, lekker in de regen hardgelopen. Het is hier ook niet meer zo benauwd, eerder fris, dus ik ga boven eens lekker aan de slag, kasten opruimen, badkamer schoonmaken en zuigen en dweilen boven.. hoppa in de benen!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sandman: Ik gebruik ook antidepressiva, en daardoor minder eetlust.
Voor mij een prettige bijkomstigheid!
Dat is nl. naast drank en roken ook al jaren een verslaving geweest.

en paar jaar geleden 2 jaar niet gerookt, 20 kilo later weer begonnen.
Zo vulde ik het ene gat met het andere.

Daarom ben ik het helemaal met Carolien eens: Aanpakken bij de wortels!!!!!!!!!!!!!! Anders schiet het niet op. Moet nog DIEP graven!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe, ik kon gewoon niet wegblijven. Ken je dat zuidafrikaanse liedje van die kat die steeds maar weer terug kwam?

Edflobe, het heeft mij jarenlang gekost om "de knop om" te zetten. Steeds weer terug. Het lukte hooguit een week. Op 12 juli vorig jaar was het genoeg geweest. Punt. Toen heb ik tot juni dit jaar niet meer gedronken, en dat voelde heel goed. In juni heb ik een week bij een tante in Frankrijk gelogeerd en heb een paar keer meegedaan aan een glas wijn bij het eten en een pastis laat op de avond. Dat voelde niet echt als een terugval. Eenmaal thuis weer gestopt.
Ik denk, naarmate je langer stopt, je ook zekerder wordt van jezelf. In het begin was ik heel streng, elke druppel alcohol bij mezelf of bij een ander...oeioeioei, wat kon ik daar een grote mond over opentrekken!
Inmiddels ben ik wat milder geworden, mede door de ervaringen van anderen op het forum.
Of je terugvalt of niet ligt helemaal in je eigen handen.
Van mezelf weet ik dat ik niet in mijn eentje moet gaan drinken en zeker niet dagelijks, of zelfs wekelijks. Sluit niet uit dat er misschien met een groot feest, of met de kerst, een glas champagne ofzoiets gedronken kan worden. Ook eet ik weleens mosselen die in bier zijn gekookt of ijs waar rum in is verwerkt.
In ieder geval ben ik blij dat het nu zover is dat ik kan zeggen: ik heb de keuze.
Toen ik nog elke dag "zoop" had ik die keuze niet.
Dus mijn bescheiden mening is, probeer het eerst eens een paar maanden zonder, totdat je je sterk genoeg voelt om zelf een keuze te maken. Dit geldt voor mij, hoeft niet voor een ander te gelden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Juffie,

ik rook ook als n ketter, ben ook niet te zwaar gelukkig, 76 kg met 1.74 meter.
Het zal wel aan de antidepressieva liggen, ik eet momenteel gewoon te weinig.
Beter even langs de huisarts denk ik.
Voor wat betreft de alcohol, het ene moment is gemakkelijker als t andere, but, so far so good.
Sta nu zes weekjes droog en ik ga t volhouden, koste wat kost.

Groetjes

Johan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik zelf erg belangrijk vind in het proces van stoppen met drinken is de angst in de ogen durven kijken.
Voorheen deed ik dat niet ik verdoofde mezelf.
Door je zwakheden en je angsten in de ogen te durven kijken leer je veel over jezelf.
Ik leer bijvoorbeeld dat mijn angsten of gedachten aan angst niet altijd reeel zijn,
ik creeer voor mezelf vaak een doemscenario.
Zo leer ik mezelf steeds beter kennen en leer zo langzamerhand dat veel angsten niet reeel zijn,
ik creeerde mijn eigen angsten.
Door niet meer weg te vluchten in de fles nemen ook de angsten af, het kost tijd, maar is
zo de moeite waard.
Ik krijg er veel voor terug door niet te drinken en ik kan anderen daardoor ook weer geven.
Het gebeurd niet van de ene op de andere dag, maar het is een helingsproces waar ik elke dag de vruchten van kan plukken.
Natuurlijk is het niet altijd makkelijk maar ik leer elke dag weer iets bij, als ik de 1e maar laat staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee Carolien ik heb het even weggelegd, ben nu aan een ander boek begonnen.
Twee boeken lezen over hetzelfde onderwerp vind ik wat lastig.
En ik moet je eerlijk bekennen dat ik sommige passages niet echt pakkend vond.
Wellicht ga ik het zeker nog uitlezen, maar nu even niet.
Dat komt ws ook omdat ik toch weer regelmatig uit het Big Book lees.
Maar we werken eraan het dat is wat telt.
:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...