Spring naar bijdragen

goedemorgen op donderdag 31 juli


Mieke

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 283
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Rudy is onze (onbetaalde) maar ONBETAALBARE therapeut. Ik heb al zoveel inzichten van hem mogen krijgen.

Voor de kookliefhebbers onder ons heb ik nog een paar lekkere recepten (ook lekker met dit weer): Als je een blender hebt, kun je een heeerlijke koffieshake maken met ijsblokjes, (moet je blender wel aankunnen natuurlijk), en zeg per persoon drie blokjes, dan p.p. een glas melk, suiker of zoetstof (dat poeder vind ik altijd wel lekker) en naar smaak 2-3 theelepels lekkere oploskoffie. Flink laten draaien tot het schuim er op staat. Lekker !!!!!!!!!!!

Gisteravond had ik totaal geen inspiratie en aangezien A dat ook niet had mocht ik mee uit eten, sjiek hè. Gewoon hoor, geen drie gangen of zo. Ik had fettuccini (heerlijk, die heb je ook bij de Ceee 100.000 en de AH van die verse, zelfs bij de Lidl, met een hele pure saus van van pommedori verder geen toestanden met kruiden enz., en op het laatst wat stukje gegrillde ossehaas erdoor geschept. Geen kaas, geen kruiden, heeeeeeeeeeeeeeeerlijk. Jammerlijk willen de kids vandaag patat, dus vooruit dan maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi erica,

ga je ook naar de AA? Dat helpt mij ook erg om te stoppen (nu 6 weken, 5 dagen) , bovendien werk ik met een sponsee het werkboek door. het helpt. Ook hier lezen, ook al reageer ik soms niet op de mooiste stukken van bijvoorbeld safi die me altijd weer weet te raken en anderen, het helpt!
het forum is voor mij toch wel belangrijk merk ik, ook al staat er soms enorme onzin op. Maar ja, dat is het leven ook!! dus ik doe gewoon mee, op mijn manier. toch fijn dat ik ook kan zeuren hier, of geholpen worden met het verjagen van een gremlin.

ik heb helemaal geen last van het feit dat ik nu geen rose of witbier kan drinken. de vreugde dat ik mijn leven weer in eigen hand begin te krijgen is zo groot!!! ik baalde zo van mijn gedrink! Alleen kon ik het niet. sóchtends zeggen dat je vandaag niet drinkt en aan het einde van de dag met een fles port weer in de hand.... *zucht*

nou juffie en An, ik ga nu weer verder hoor aan mijn scriptie. dat wil zeggen, ik schrijfnog een verslag, die heb ik over 2 uur af denk ik. het is wel redelijk geworden denk ik. moet er nog een verbeteren en ik zit op zo'n 70% al van mijn scriptie dus...

ik ga maar weer lekker aan de spa ( heb nu bijna een liter op.)

hanneke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve mensen,

Hier weer een berichtje van mij. Ja, Har, ik schaam me wel :$ , maar kijk ook.

Het drinken in de vakantie ging niet goed. Ik kon mezelf ook niet meer stoppen. Terug thuis heb ik niets meer gedronken tot gisteren. Ja, ik had gisteren gedronken. Sorry daarvoor. Als ik drink ben ik inderdaad ECHT GEEN LEUK MENS. Vandaar dat vriend en dochter zo heel erg graag willen dat ik niet drink. Ik denk dat de werkelijkheid nog harder is dan dan het op het forum overkomt.

Pippi, ook mijn excuses naar jou.

Het is mijn probleem, ook in het echte leven voel ik me niet verbonden met mensen. Ik kan moeilijk om hulp vragen en kom zelfstandig over. Toch wil ik er zo graag bij horen en dat voel ik niet. Niet in het forum en ook niet in het echte leven. Toch zou ik zo graag willen dat ik vriendschap kon ervaren. Ik ben altijd maar de sterke kracht die heel hard werkt in het leven. Krijg heel veel voor elkaar, bouw veel op en ik denk dat ik ook veel respect krijg. Maar respect is iets heel anders dan oprechte warmte.

An, ik denk ook dat jij gelijk hebt; ik heb de toegang tot het forum voor mezelf gesaboteerd vlak voor de vakantie en de eerste dag van de vakantie wilde ik heel graag drinken. Vriend dacht dat dat kon met mate, ik stond al zo lang droog. Hij was juist de afgelopen tijd zo trots op me. En dat ik ook niet dronk bij familie van hem vond hij helemaal geweldig! Ik besef nu heel goed dat ik een veel leuker mens ben zonder drank.

Het gemis aan vriendschap, daar werk ik aan. Ik praat met een psychologe en die zit ook met haar gesprekken op dit niveau. Over hoe ik dat veranderen kan. Ook hierin kun je het gevoel hebben er geen macht over te hebben - maar in werkelijkheid ben je zelf degene die niets doet om het wel leuk te hebben met een ander mens.

Begin ik te ratelen, dan blijf ik ratelen.

De modorator heeft me geschreven dat ik geen twee namen mag hebben en dat ik kiezen moet. Morgen kan ik weer inloggen als FloortjeII. Als jullie het goedvinden, doe ik morgen weer heel graag met jullie mee.

Houtje, dank je voor je reaktie/begrip/inzicht gisteren.

Iedereen: bedankt voor de reakties. Jammer dat ik het zo negatief heb opgeroepen en ik hoop dat FloortjeII weer de positieve, vrolijke en behulpzame vrouw wordt die ik wil zijn en jullie (en ook ik) hebben leren kennen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ allen,
ik stoor me aan het onder invloed schrijven op het forum.
Hierdoor worden mensen gekwetst/ getriggerd of gaan hun uiterste best doen om de drankjank te stoppen.

Het is zo makkelijk om sorry te zeggen.
Als ik iemand aan de telefoon krijg die onder invloed is ga ik er niet mee in gesprek, maar hier duurt het langer voordat het duidelijk wordt.

Denk na voordat je inlogt, ik vind het persoonlijk niet acceptabel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja maar Mieke, soms is het ook een hele diepen hulpkreet van mensen! Ik ben met je eens dat er mensen gekwets kunnen worden, en dat dat niet goed is, maar als we er maar één kunnen helpen te stoppen met drinken, is het toch al een beetje de moeite waard?

Jij heel veel succes met alle dozen in je nieuwe huisje! Ik benijd je niet, maar ik vind je houdinh wel heel krachtig!:present:
"Gewoon" weer opnieuw beginnen! Knap hoor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Trees.
Als er al flink wat JWW in iemand zit is diegene niet voor rede vatbaar.
Het verhaal dat mensen de neiging hebben of een glas hebben gehad en hier aan kloppen vind ik een ander verhaal.
Gewoon wat uitkramen en mensen kwetsen met teveel op vind ik niet kunnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje, ik snap dat je 'm niet verkeerd bedoelde en ik moest wel lachen om je gedachte. Ergens klopt het namelijk ook nog wel, niet helemaal, want echt klein ben ik met mijn 1,73 m. niet, maar dat springerige, ja, ben nogal een bewegelijk typje.
Gisteren associeerde Water mijn naam nog met een franse schrijver. Ook leuk.
De namen van mijn gassies had ik een keer per ongeluk opgeschreven en op advies ook direct weer verwijderd. Maar ik denk niet dat ze makkelijk te raden zijn; komen namelijk maar zelden voor, nogal apart.
En misschien verander ik mijn naam binnenkort inderdaad, had dat al eerder zitten te bedenken. Had ook al gevraagd over de mogelijkheid voor een grotere keus in avatars, want kan nog niet echt eentje vinden die me écht aanspreekt, die me aan mij doet denken.

Vie, ik geloof dat ik 'm gisteren al wat snapt, dat van die 'zwakkeren', maar ik denk dat het goed is dat er even duidelijk in is gemaakt. Zo'n zin kán inderdaad heel verkeerd gelezen worden.

Oké juffie, maar je hebt het nu toch ingezien? Voor sommige dingen is het dan te laat, maar voor de toekomst niet meer!

Hallo Floortje, mooi dat je weer nuchter bij ons bent. Je was inderdaad even geen leuk mens gisteren, maar wel herkenbare situatie. Heb precies hetzelfde; ik word een walgelijk, wantrouwig, sarcastisch en cynisch mens. Bah, bah, bah. Daarom ook hier. Die "kwaliteiten" wil ik niet in me boven laten komen. Heeft alles en iedereen in mijn buurt dan last van.
Dat niet verbonden voelen, moeilijk om hulp vragen en zo zelfstandig en sterk overkomen bij iedereen, ect. : bij mij hetzelfde.
Hou 'm droog vandaag en blijf jezelf!

Mieke, ik snap wat je bedoelt, maar denk dat onder invloed van de drank het gezond verstand niet meer werkt. Dan komen juist dit soort nare eigenschappen naar boven. Wij hebben er op dat moment veel last van, gewoon heel vervelend allemaal, maar kunnen er wel voor zorgen steun te geven, zodat de wil er weer komt om weer door te gaan als adb-er en dit soort dingen dus niet meer zullen gebeuren. Kan me wel voorstellen dat als het regelmatig met dezelfde persoon gebeurt, dat er dan iets anders moet gebeuren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Floor: Morgen is de 'oude' Floor II er weer. Als er iemand drinkt terwijl die schrijft hebben we dat wel snel door hoor. We kunnen onszelf voor de gek houden, maar een ander niet. Ik dacht dat mensen het nooit aan me merkte als ik had gedronken. Wat onnozel, of hou ik de ander voor onnozel. Vooral hier op het forum heb ik gezien hoe hersenen anders gaan werken onder invloed van. Er wordt anders gedaan en gedacht, dus anders geschreven.
De laatste keer dat ik dronk was ik me hier heel sterk van bewust en durfde dus niet onder de mensen te komen, niet eens te telefoneren.
Eerlijk zijn naar jezelf is misschien wel het moeilijkste wat er is.

Ha Trees: wat gezellig !!! We gaan goed he?!

Zo weer ff het zonnetje opzoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toen ik nog flink dronk en omgeven was met alcoholisten en junkies, had ik een grote groep vrienden om me heen.
Iedereen kon op me rekenen, ik stond voor iedereen klaar, er was altijd een open huis, biertje, bed, maaltijd, briefje van 5.
Zelf was ik ook overal welkom en kon ik op mensen hun hulp rekenen.
Ik zag dit aan voor echte vriendschap en was oprecht blij met al die mensen, die ik toen kende.
Wat een feesten hebben we gevierd, diepe gesprekken hebben we gehad, emoties gedeeld. Mooie en slechte tijden gezien, met al die bijzondere, kwetsbare mensen om me heen.

Maar met de jaren en het verstrijken van de tijd, zag ik meerderen dieper wegzakken in hun verslavingen, werd er misbruik van mijn vriendelijkheid en goedgevigheid gemaakt.
Zag ik wat junkies voor leugenaars kunnen wezen, met een stalen gezicht je voor konden liegen.
Zag ik vrienden die ook alcoholisten waren, veranderen in eenzame drinkers die met iedereen mot maakten, mensen wantrouwden en een kwade dronk kregen.

Zelf werd ik depressief van al de drank/drugs en de onmacht om mensen te helpen die weg zakten. Vrienden boven water proberen te houden, maakte dat ik het gevoel had zelf te verzuipen.

Het heeft ertoe geleid dat ik om mezelf te redden, alle vriendschappen van toen de rug toe heb gekeerd. Een fase in mijn levensboek, die afgesloten moest worden om me niet leeggezogen te voelen.

Wat ik er na jaren, voor in de plaats kreeg, waren mensen die interesante dingen doen i.p.v drinken en drugs gebruiken.
Ik kan ze op de vingers van 1 hand tellen, maar ze zijn me zo veel meer dierbaar, dan die grote groepen vrienden die ik vroeger had.

Ik heb daardoor wel mezelf moeten veranderen, van zielige, zuipende alcoholist en druggebruiker tot een mens die respect verdiend. Die haar afspraken nakomt, kan geven en delen en oprechte warmte en vriendschap geeft.
Maar zo iets moet wel groeien en dat kan alleen als je zelf groeit door de eerste te laten staan.
Ik drink nu met mate, maar daardoor ben ik wel puurder en meer mezelf geworden en trek daardoor ook mensen aan die dat zijn.

Als je jezelf veranderd in een oprechter mens, zul je ook oprechtere mensen tegen komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...