Spring naar bijdragen

goedemorgen op donderdag 31 juli


Mieke

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allen.
Volgens mij is dit de eerste keer dat ik een draadje open.
Ik was al om 06.30 wakker. Gespannen voor de verhuizing.
Ik wil nog zoveel doen, maar zet mezelf ff op rust.
Spanning is niet goed voor mij, dat triggert me tot JWW

Dat is wat ik heb geleerd en continu allert op moet zijn.
Steeds mezelf rust toe staanDat is soms weleens moeilijk,maar tijd leert. Dus nu genieten van de senseo en...................heb een hele dag voor me

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 283
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

morgen mieke , kan mij voorstellen dat je gespannen bent door de verhuis suc6:present:
zelf ben ik al wakker van 05:45 en neen moet niet verhuizen , maar het is mijn morgen meditatie uurtje.
pipke ik hoop dat je hier blijft posten .
floortje aan jou wens ik dat je weer met mij mee doet , en mogelijk heb ik ook niet gereageert op je vakantie posting dus mijn escuses :present:
op een of andere manier begrijp ik je , er zit momenteel boosheid in je om je drinken , maar aub reageer het niet af op andere ok , het zijn hier allemaal gevoelige mensen
ik hoop dat jullie er samen uitkomen , woorden en ruzie zijn triggers
en blacky ewel die heeft een snipperdag maar gaat toch bij een klant in de tuin werken , weer andere vorm van meditatie of tot rust komen
rijgen jullie samen met mij mee
ps waarom brengen ruzies mij aan het huilen ??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet huilen Blacky, het lost wel weer op.
Wat knap dat jij een meditatie uurtje doet. Ik kom pas bij na uren koffie drinken en heb geen rust voor medicatie.
Mijn hoofd loopt nu over van gemixte gevoelens nu ik wegga.

Breng Tommie de kat straks naar vriendkat waar hij heerlijk kan spelen en kijk erna uit hem morgen weer voor me alleen te hebben in mijn nieuwe/ oude huis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mieke , het is niet echt meditatie want ik heb eerlijk gezegt geen zittende kont , het is op mijn gemak wakker worden , beetje muziek beluisteren , mails lezen , en kattenbakken verversen ( dit laatse is veel meditatie );)
ik heb gisteren avond naar muziek geluisterd en ben daarmee gaan slapen .
het is voor het eerst in jaren dat ik een vredige droom over mijn ouders gehad heb .
mijn ma hield ook enorm van muziek , james last , andre rieu , de kermisklanken , lee towers en zo kan ik uren doorgaan , de meeste muziek was van nederlandse artiesten , door het fet dat 90 % van de klanten in de zaak nederlanders waren
mijn ma stond smorgens op en het eerste wat ze deed was haar muziek opzetten en mee zingen , naar gelang de dag vorderde was het minder zingen .
vannacht daar dus over gedroomd , een zingende ma , een ma die op mijn vaders schoot zat , mijn ma met baba de eend in haar armen , af en toe kwam in mijn droom ook de dronken ma piepen , gelukkig niets maar dan ook niets van nachtmerries ivm haar daad , om het anders uit te leggen het was alles bij alles een heel mooie warme droom en dit .........door muziek :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,
hier ook heerlijk weer. Nog even op het terras bakkie doen. Als het weer omslaat is dat weer gebeurd.
Mieke, veel succes vandaag, verhuizen is een hele klus.

Jammer dat het gisteren zo liep met Floortje. Hopelijk komt ze er vandaag weer bij en lukt het haar om verder te gaan in haar strijd.

Even lekker werken vandaag, gisteren onverwacht vrij om andere dingen te regelen.
Vanavond lekker eten bij een vriendin. Zou een flesje rosé meenemen, maar ik doe niet mee. Ik heb mezelf een aantal dagen geleden beloofd droog te blijven, en ik wil trouw zijn aan mezelf. Zal wel even lastig worden, er zullen wel gremlins verschijnen, maar ik ben van plan ze van mijn schouders weg te slaan.

Werk ze vandaag,
groet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook goeiemorgen, poeh, wat een slechte nacht was dit zeg, misselijk (vast van die rol chocoladekoekjes die ik gisteren opgegeten heb) veel te warm, onrustig, gestoken door de muggen... en nu voel ik me nog niet top, maar ik vertrek zo wel naar mijn werk.

Floortje, het is hier al meermaals geschreven, als je aandacht wilt moet je er soms om roepen, gillen, hoofdletters gebruiken of dit op een andere manier aangeven. Niemand kent de verwachtingen van een ander. Achteraf teleurgesteld zijn snap ik wel maar levert niks op. Voor jou niet en voor ons niet. De kunst is om vooraf dingen aan te gaan geven en dat is misschien de les die je hier uit geleerd hebt en die je hier ook mag leren.
Ik vind het jammer voor je dat je vakantie niet gegaan is zoals je het zelf wou en hoop dat je eenmaal weer thuis de drank kunt laten staan omdat je je daar toch beter bij voelde. Probeer het te zien als een oefening die je gedaan hebt en die niet goed uitgepakt is. Iedere dag kan je weer opnieuw beginnen gelukkig!

Carolien, ik ving het zo schattig hoe Tapas op de tekeningen staat. Waar iedereen staat te eten en te drinken zie je hem van achter met zijn kop omhoog staan.. je ziet niet wat er achter dat koppie stond...... een tafel vol met eten!!

Nou, ik ga mezelf nog even wat meer wakker schudden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nee joh, de suggestie is al genoeg, of maak een tafel met 1 stukje brood hahaha. Ja je bent ex-zwerfhond of niet en Tapas (de hond dus he, ik neem geen snoekduiken naar bordjes op de grond) is daar erg hoog in geschoold. Als er geen eten geweest was had hij daar nooit los gekund want dan was ie zelf op zoek gegaan naar eten.

Nu moet ik echt weg, om 10 uur op mijn werk zijn, eerst scholing van collega die me de nog fijnere kneepjes van Photoshop gaat leren en daarna werken.
laterrrrrrrrrrrrrrr..........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank Carolien voor de Vlissingen-Breskens -link. Dat wist ik niet, dat dit veer nog wel voor (brom)fietsen vaart. Ik heb er vroeger met de auto veel gebruik van gemaakt, en er is indertijd veel ophef over geweest toen het uit de vaart werd genomen. Leuk dat het dan voor tweewielers nog wel bestaat. uit nostalgie ga ik er binnenkort gebruik van maken, meteen een leuke fietstocht in Zeeuws-Vlaanderen er aan vast.
Maar minder leuk van je ex. Scheveningen is dan toch een beetje, errm, uit de richting, zullen we maar zeggen.

Voor iedereen, geniet van de blijkbaar laatste mooie dag voorlopig. Het is nu nog redelijk koel buiten.
En hou het DROOG, qua alcohol dan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Ik kom net uit mijn bed:wacko:had echt vele uren slaap nodig om bij te komen
van de nachten werken, er zitten nu nog een sort watten in mijn hoofd.
Floor, jammer dat je je niet gelezen voelt, om voor mezelf te spreken,
ik lees niet alles, het is niet altijd mogelijk op alles te reageren.

Mieke,
sux6 met verhuizen vandaag.
:present:

Carolien,
de tekeningen zijn echt erg mooi, en voor mij wel herkenbaar.
;)

An,
welkom terug van je vakantie, geweldig hoe je je er doorheen hebt geslagen.

Tapas,
werk ze.
:)

Soothe,
Niet teveel tegelijk doen hé?
beetje bij beetje, breek het lijntje niet.
:o

Corinne,
:rose:

Zo en nu even een senseo, alhoewel ik heb het nu al warm.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen iedereen :rose:

Heb even de tijd om wat bij te lezen maar weet dat ik gewoon wat vaker online moet zijn.
Ik vraag me elke dag af wat er nou zo moeilijk is om NIET te drinken!! Vooral met dit warme weer is de trek het hoogst. Bijvoorbeeld: ik ga niet drinken vandaag! Komt er weer reclame met de boodschap dat het nu juist zo lekker is om op terasjes een rosé te drinken (of bier)

Merk aan mezelf dat ik heel gevoelig ben voor deze reclame en zit mezelf te kwellen om niet naar de winkel te gaan om een fles rose te halen. En de laatste weken betrap ik me op zwakte, mijn vriend is om 6 uur elke avond thuis, vaak ben ik onder invloed maar wonder boven wonder merkt hij dit niet. Ik koop altijd fisherman friends voor een frisse adem en eet soms wel 2 zakjes leeg om mijn adem maar te neutraliseren.

Ik weet dat het werkt want mijn dochter rook vroeger gelijk aan mijn adem dat ik gedronken had en nu zorg ik gewoon dat ik fris ruik en zij ruikt dan gelukkig ook niets

Moet vanmiddag met haar naar de stad voor een afspraak met een instantie voor kennismaking. (geen jeugdzorg) maar heb net weer es mezelf teleurgesteld:(

Moet ik weer zorgen dat mijn adem fris ruikt, echt elke dag begin ik met:"vandaag stop ik"

Ik heb mezelf voorgenomen om in ieder geval één keer per dag op deze site te kijken en ook proberen
niet gelijk om negen uur naar de winkel te gaan voor rose, ik kijk ook elke dag of ik niet bij dezelfde kassa-meisje kom.

Het gekke is dat ik in het weekend niet drink want dan is mijn vriend thuis en dan lukt het wel om niet te drinken. Alhoewel ik moet bekennen dat ik blij ben als wij op visite gaan want dan kan ik drinken in het openbaar. Mijn vriend drinkt totaal niet, heel af en toe dat ie een paar pilsjes neemt maar over het algemeen is hij de BOB

groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi, hoi...heel effkes dan. Ga zo weer naar de plas en ben pas net wakker. Heb een hoop te vertellen maar neem er hier de tijd niet voor...shame on me! Daar wil ik dan nu ook even over klagen...FOEI HAR!! :huh::o
Zo, dat is er uit!
Maar even in een notendop: Caro bedankt voor de mooie tekeningen! An welkom terug! Floortje, schaam je niet maar kijk ernaar! Soothe...hoi :) Blacky mediteer ze! Tapas niet teveel snoepen :P Houtje, you're truly a lady!!! Pipchen B)
Alle anderen sorry voor het ontbreken van aandacht mijnerzijds...het ligt echt niet aan jullie ;) ben nogal veel met mezelf bezig de laatste tijd..en dat kan ik er zomaar even niet uitflappen :angry:

Love and peace and see you later
Har

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Eerst even mijn roosje WATER geven, wat stond die er verlept bij.
Het is goed dat ik niet te lang weg ben gebleven want dan had mijn mooie bloemetje het niet gered.


Blacky: je hebt toch elke keer wel aparte bezigheden.

Mieke: er klinkt kracht uit je schrijven, veel sterkte met het verhuizen. Wat een hoop werk allemaal.

Tapas: nou ik heb je helemaal verslonden deze vakantie... Tapas in overvloed. mjammie mjammie.

Carolien: jou bijdrage hier op het forum vind ik geweldig.

Soothe: wat leuk dat je nog reageert op 't ergste'. Zou overigens een interessante discussie kunnen zijn. Wat is het 'ergste' of ' moeilijkste' moment(en) aan het NIET drinken?

Over voor en nadelen wordt vaak geschreven, maar wat is nu eigenlijk het ERGSTE.
Dit keer was 't ergste' voor mij snel over, omdat ik al weer heel lang bezig ben ADB'er te worden dus is mijn lichaam minder vergiftigt. Toen ik de eerste keer stopte, jaren geleden was het begin een hel, het ergste. Dat duurde heel lang. Erger kon het niet worden was mijn idee.


Hanneke: succes met het schrijven aan je scriptie... BEN JE NU NOG NIET KLAAR @#$%

Edflobe: ik heb grote bewondering voor je!! Welkom op het forum (moet nog bij wie is wie lezen en zal nog reageren).

Corinne: het bewijst maar weer dat niet drinken MEER is als gewoon niet drinken.
Toen ik de eerste keer stopte en vijf jaar niet had gedronken waren mijn problemen nog idem dito.
Vijf jaar ben ik bezig geweest om NIET te drinken, mijn leven op orde te krijgen.
En dan kom ik erachter dat alles nog precies hetzelfde is.
Ik ben niks veranderd, de problemen zijn nog precies hetzelfde.
Daarom ben ik blij met dit forum. Ik heb het idee dat ik nu voor het eerst voor een lange tijd aan mezelf werk door hier te schrijven. Ook al is het zo minimaal i.v.m. de privacy.
Kort samengevat kan ik zeggen dat ik me intens eenzaam voel met mijn problemen.
Hoe eenzaam kan een mens zich voelen.
In feite zijn we allemaal 'eenzame' zielen.
Het boek dat ik in de vakantie las kwam tot dit punt.
Zoeken naar vrede en rust bij God of hoe je de hogere macht ook wilt noemen is toch weer bij me terug gekomen. Zolang ik het van mensen of JWW moet hebben zal ik nooit die rust vinden om met mezelf om te kunnen gaan. Ik zal altijd teleurgesteld worden.


Carolien: die ex van je met borderline maakt volgens mij lekker misbruik van jou goedheid. Of zie ik dit nu helemaal fout??

Wannes: heb je echt een tijger?

Floortje: Fijn dat je er weer bent. Je hebt in het begin heel veel geschreven en je was zo blij en wij ook dat het op een gegeven moment lukte. De euforie en overmoed kan toeslaan. Ook ontdekte ik een verandering in je schrijven en ik moet zeggen dat ik me daar ook zorgen om maakte. Ik heb overwogen om met stille trom hier te vertrekken voor de vakantie. Totdat ik het besluit maakte om echt niet te drinken en kwam tot het besef dat ik dat niet ALLEEN zou kunnen. Dus ik moest van me laten horen, toeteren, HELLUP. En ik heb geweldige hulp gekregen !
Ik wist trouwens niet dat je op vakantie ging. Je hebt in de vakantie gedronken en volgens mij vindt je dat zelf jammer.
Zie het als een hele goede les Floor en pak de draad weer op.

Vie: gaat het wel goed met je? Je schrijven is zo totaal anders als een tijd geleden??
Kunnen we iets voor je doen. Dit is niet cynisch of zo, ik meen het echt.

Tina: hoe is het met je werk?

Pippi: jammer dat je als 'pispaal' fungeerde gisteravond. Ik zou er ook niet tegen kunnen.
Veel mensen die in de ellende verkeren, geven makkelijk een ander de schuld van hun eigen gedrag. Dat is een strijd die ik hier thuis ook aanga. En dat ben ik ook zo spuugzat.
Eigenlijk ben ik hier (thuis) een continue pispaal. Tja, wat doe je eraan?????

Erica: welkom op het forum, als je al die tijd die je nu aan die drank besteed eens aan ons geeft, hier op het forum?! Lijkt me nu heeeeel erg gezellig.

Sammy, Anna, Charlie, Har,.. Rudy... ik doe met jullie mee vandaag :present: ....... Pffff ...... (ik zal wel niet iedereen genoemd hebben, lukt ook niet en ga het niet meer proberen)
.....ik ben er weer en ben blij weer thuis te zijn.

Oh TREES....... hoe is het??????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een hele goeiemorgen allemaal!

Laatste goeie dag vandaag? Dat wordt dus tenten opzetten of binnen leegruimen morgen.

An: fijn dat je er weer bent en wat goed dat je het "gered"hebt! Heb je best gemist, al klinkt dat misschien raar omdat ik er pas ben.

Mieke: Succes met de verhuizing, ik heb er in sept. 2 voor de boeg! Maar straks wel genieten in je nieuwe, oude huis!

Soothe: PPFF, dat moet ik allemaal nog gaan doen, en ik damp al als ik alleen maar nadenk, hoef ik verder niks mee te doen. Maar ja, hoef ik niet naar de sauna!!!

Pippi: Vervelend hoe je uit het niets op een vervelende manier benaderd werd!

Floortje: Ik ben vrij nieuw hier, had dat gevoel van niet gehoord worden ook in mijn eerste week hier.
Inmiddels kan ik er anders tegenaan kijken. De eerste dagen zat ik alleen maar achter de pc, had dus alle tijd. Nu na 2 weken, begin ik mijn andere zaken weer wat op te pakken en zoals Carolien al zei: Het is bijna niet te doen om op iedereen te reageren. Wil je graag leren kennen, misschien zie ik je hier nog!

Corinne: Reclamespotje:......,......de nijvere naaimachien! Net zo ijverig als jij!? Veel plezier ermee!

Houtje: Moeders mogen niet alles zeggen, maar...je mag het wel zonder schuldgevoel denken!!! Niks mis mee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja An, dat is ook mijn bedoeling om ipv te drinken hier op het forum actief te zijn en met actief bedoel ik dan ook ECHT actief en niet alleen lezen.

Dat is te makkelijk voor mij want ik weet vanmezelf dat ik, als ik pasief ben, gewoon blijf doen waar ik goed (:() in ben.
Dus bedankt voor je welkom en zal vanaf morgen (vandaag is het al mis gegaan dus telt niet mee) ipv naar de winkel om half negen 's morgens hier in de rij staan!

Eén pluspunt is dat ik vanmiddag niet drink omdat ik weg moet dus morgen ben ik om half negen weer present.

En als ik weer zwak blijk te zijn ga ik een afspraak met de dokter maken, het probleem is dat mijn dokter mij niet echt begrijpt. Ik woon pas 5 jaar in dit dorp en kom uit de stad, wil nooit meer terug naar de stad omdat ik dan bang ben dat ik weer met andere middelen aan de gang ga.

Ben nl een poligebruiker (multi) dwz dat ik alles neem om in een roes te raken. Sinds ik hier woon is het meestal alcohol. Heb ook af en toe harddrugs gebruikt in dit dorp, ging echt op zoek naar gebruikers en helaas zie ik gelijk wie gebruikt of niet.

Vindt het echt vreemd dat ik zo'n kronkel in mijn hoofd heb want heb veel ellende meegemaakt ("vrienden" dood door overdosis)
Iedereeen, val mij aan als ik bijvoorbeeld overmorgen pas reageer want dan is het niet goed gegaan. Ik moet ff zeggen dat ik alleen kan reageren als ik alleen ben. Kan wel lezen op deze site als hij thuis is maar reageren durf ik niet.
Alleen als hij buiten bezig is met het huis, en zolang het zo warm is als nu is ie thuis.

groetjes
Erica

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeetje Erica, hoe herkenbaar. Ik woonde alleen niet samen, dus als de kinderen er niet zijn, kon ik ongemerkt mijn gang gaan. Als de kinderen er wel waren dronk ik trouwens ook gerust mijn roseetjes. De laatste weken, als ik 's avonds naar hem zou gaan, had ik al wel een fles vroeg in de avond op (je weet wel, net terug uit werk, lekker weer, roseetje op terras), maar als ik dan tegen elven zijn kant op ging, had ik al weer flink wat fris gedronken en een aantal malen de tanden gepoetst en de tong geschraapt. Idemdito als hij bij mij zou komen.
En inderdaad, niet willen maar niet de verleiding kunnen weerstaan en dan toch naar de winkel (soms ook naar een andere) en de kassameisjes in de gaten houden.....
Ook ik had er geen probleem mee niet drinken als we samen waren. Mijn (ex)vriend dronk ook maar heel af en toe eens wat biertjes, op een feestje of zo. Van de winter als mijn kids naar hun ex gingen, verbleef ik die week bij hem, geen enkel probleem. Als de kids weer thuis waren en wij elkaar dus bijna niet zagen, dronk ik wel eens iets, maar ging redelijk goed allemaal (alleen, nu ik terug kijk, niet goed genoeg).
Door een heel zwaar voorjaar, waarin het eigenlijk min of meer uit was, maar waarin van alles gebeurd was tussen ons wat mij gekwetst heeft, ben ik weer behoorlijk teruggevallen in drankinname. Een paar keer heel domme dingen gedaan. Zal het hele verhaal maar niet hier vertellen, te ingewikkeld, zal niemand iets van snappen. In ieder geval, hij ging mee op vakantie, alles zou weer goed komen, maar ik had inmiddels toch weer een drankprobleem (waar hij lang niet alles van weet). Afgelopen weekend ging door dat drankgebruik een aantal dingen goed mis, hij vond me zondag vroeg in de avond in behoorlijk benevelde toestand aan, hij had toen helemaal geen zin meer in geen enkel contact. Voor mij de ommekeer. Maandag hier aangemeld en sindsdien helemaal droog, terwijl ik toch al avonden alleen ben, dus alle kans. Maar ik wil droog blijven, dat is de enige manier om mezelf te redden. Drank beïnvloedt het gedrag op een dusdanig negatieve manier dat het veel kapot maakt.
Droog blijven en alle positieve dingen die daar uit voortvloeien is dus de enige manier op een kans van herstel van mijn relatie.
We hebben wel een paar keer kort contact gehad omdat we een afspraak hadden over bepaald nieuws dat ik zou krijgen. Gisteren aan de telefoon nog even en toen tegen elkaar uitgesproken dat we elkaar toch wel heel erg misten, maar ook afgesproken de rust en afstand naar elkaar te nemen. Denk er nu over om hem over een maandje uit te nodigen een keer iets af te spreken, een soort tussenevaluatie. Nu nog te vroeg voor, wacht even een paar weken en zie dan wel wat zijn reactie is. Moet zeker even niet te snel nu allemaal.
Eerst mijn probleem eens flink aanpakken en dingen op een rijtje zetten.
Erica, hou het vol vandaag, mijdt die supermarkt, denk eraan dat je vriend er toch eens achter komt en dan kan het hek van de dam zijn. Hij zal zich hartstikke bedonderd voelen, en terecht!!
Wees eerlijk naar jezelf, vecht tegen die rotdrank en kom op voor jezelf! Er zijn al zoveel mensen je voor gegaan, ook jij kunt het!:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...