Spring naar bijdragen

Zaterdag 2 augustus 2008

water

Aanbevolen berichten

Goedenmorgen mede-forummers!

Iedere dag opnieuw de kans om er iets moois van te maken... geweldig toch?
En als er soms iets tegenzit, van buitenaf of van binnenuit, dan is er niets wat jou verplicht om te reageren zoals je altijd hebt gereageerd.
Sta dan even stil bij jezelf, en bedenk hoe jij zou willen dat een ander reageert, dan ben je al een heel eind op weg.
Zelf hou ik er bijvoorbeeld helemaal niet van als iemand mij gaat zeggen hoe ik iets moet doen, dus bovenstaande raad zou ik subiet naast mij neerleggen.
:D

Vandaag hou ik het droog, wat alcohol betreft.
Hou vol! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 200
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen,

Je staat nog eenzaam bovenaan, Water.
De meesten laat naar bed, dus ook later op! Of werken natuurlijk!
Ik ben tot 1.00 uur vannacht bezig geweest met de voorbereidingen voor mijn open dag.
Tussen 12.00 en 19.00 uur inloop!!!
Heb er wel zin in, is toch weer een mijlpaal voor mij!

Na 19.00 nog mijn verjaardag vieren, wordt vast een superdag.

Ik hoop dat dat ook voor jullie zo is.

Fijne dag allemaal!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Braaf vul ik elke dag mijn alcoholschriftje in. Al een jaar lang. Toch wel een jaar bezig met stoppen.
Twee maanden niet drinken en pats schiet daar ineens een gevulde dag, dan nog een en nog een.
Dan verandert er iets. Niet drinken en dan een dag wel en vervolgens weer niet.
Daar is het begin van het werkelijk de drank de baas worden.
Weg met schuld en schaamte. Niet weer en weer gaan drinken omdat ik me zo enorm stom voelde.

Niet drinken brengt meer met zich mee dan dat ik ooit had verwacht.
Heel mijn denken en doen moet ik aanpassen.
Anders denken is dan het sleutelwoord. Nee, ik heb geen drank nodig om nu te genieten.
Nee, ik hoef me niet met drank te belonen, dat IS geen beloning, dat is een STRAF.
Maar zo voelt het lang nog niet. Als de GROTE somberheid komt opzetten moet ik leren hiermee om te gaan. Accepteren dat ik me zo voel en weten dat het wel weer over gaat.

Nu ik de grootste verzoeking heb weerstaan voel ik me weer sterker.
Drinken om de lieve vrede hier maar te bewaren. Leuk, lief en aardig gevonden worden. Het speelte van mijn man. Mooi niet meer dus.
Nou dan maar niet leuk, lief en aardig, maar dit keer wel voor mezelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een heel goeie morgen.

Zeg even over dat berichtje van Anjo van gisteravond, zij mag haar mening over mij hebben. Alleen voor g*re tr*t uitgemaakt worden vind ik niet zo prettig. Verder ga ik me niet verdedigen of dingen WEER uitleggen, dat heeft geen zin en is hier off topic en voor niemand van belang.

Zo, afgedaan voor mij.

Ik hoop dat iedereen een fijne dag heeft met veel KMW en van mij en :present: voor alle dappere doorzetters.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo schreef gister iets over: ' het lag me op de lever '.
In Bali hebben ze een hele speciale manier van mediteren. Dit moet met een glimlach op het gezicht.
De glimlach moet zo diep zitten zodat de lever meelacht a.h.w. Een glimlach vanuit de diepte.
Van daaruit groeit dat men de hele dag een glimlach op het gezicht zal hebben, waardoor een positieve energie uitgestraald wordt naar de omgeving. Men zal minder snel een 'zware lever' hebben.

Ik ga het vandaag eens proberen :D dus gewoon blijven lachen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even rechtzetten: Ben jarig geweest! Vier het vandaag pas!
Maar toch bedankt.

En An: Die gedachten zijn het beste wat je jezelf kado kunt doen. Dat is het ECHTE begin om voor jezelf te gaan!!!!
Niet gemakkelijk, maar je zult zien: MET jou verandert de hele wereld om je heen mee!!! Gun het je zo!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Carolien: ik begrijp het heel goed wat je schreef, maar dit soort uitspraken kunnen inderdaad nogal zwaar vallen. Ook denk ik dat het iets van deze tijd is dat het lijkt alsof het leven 'maakbaar' is.
Als je maar gezond leeft 'wordt je niet ziek' , als je jezelf maar goed onderhanden neemt ' dan is er geen ruzie' , als je maar genoeg 'mediteert', ben je nooit depressief of ongelukkig. Voor mij voelt het als 'eigen schuld, dikke bult'. Maar zo bedoelde jij het niet, want daar 'lees' ik je al te lang voor.

Overigens een heel interessant onderwerp, juist als je stopt met drinken.
Ik had altijd het idee, 'als ik nu maar stop met drinken' dan zijn alle problemen uit de wereld.
Naief? Misschien wel. Maar het drinken kostte me zoveel energie en op een gegeven moment mijn gezondheid dat alles beter was dan deze ellende.

Dan sta je ineens nuchter in het leven en ik had het gevoel van: 'ik sta hier met lege handen, ik stond erbij en keek ernaar'. Het leven te leven is vaak zwaar. Leren leven, daar komt het op neer.
Leren te genieten, leren met de vergankelijkheid van alles om te gaan, het onvolmaakte onder ogen zien.
Accepteren en vervolgens loslaten. Hemel, ik heb bewondering voor mensen die dit allemaal kunnen.
Weten dat hoe goed je je best ook doet, het leven toch zijn eigen weg zoekt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier nog iemand.

Ik wilde weglopen van het forum, maar in werkelijkheid weglopen van de confrontatie met mezelf. Het gaat niet echt goed. Jammer.

An, je zit op de goede weg. Verander de wereld, begin bij jezelf. :D

Vie, er zijn altijd mensen die je graag lezen. Ik ben daar een van. :heart:

Juffie: alsnog van harte gefeliciteerd! :musicnote:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt Carolien, ik heb het nodig.

Mijn eigen kracht kan ook tegen me werken. Ook ik kan mezelf dan niet meer stoppen. Vriend al helemaal niet.

Toch heeft die kracht ook heel positief gewerkt. Ik kan heel veel voor elkaar krijgen en mensen om me heen ten goede te veranderen. Zeven jaar heb ik alleen voor dochter gezorgd. Zonder hulp en zonder steun.

Ik geloof dat ik nu wel wat steun zou kunnen gebruiken. Dat ik dat zou willen. Vooral dat laatste ......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen, het is gelukkig iets minder warm! En laten we allemaal proberen de drank uit de weg te doen!

@ Floortje, is weer FloortjeII, hopenlijk komt met deze transformatie, iets van wijsheid terug.
We zullen maar doen of er niets gebeurd is!!

Groet.

@ Safi :heart:

@ water, altijd in de luwte. Cool man! B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo, ik heb mijn dringende opmerking "begrepen?" maar weg gehaald. Wou alleen maar tot je doordringen en deed dat alsof ik tot een kind sprak. Lokte een reactie uit, stom van mij want nu sta ik zelf voor schut. Vind ik het niet waard :angry:

Goed Water, ik leg je wijze raad langs me neer. Wie weet lees ik het nog een keer :D

Hee, Juffie proficiat! :musicnote: Maak er een fijne dag van!

Lieve An, succes met de strijd waar je blijkbaar niet omheen kunt. Ik wens je veel KMW toe :present:

Floortje :)

Carolien, goed gelezen jouw bedoelingen zijn mij duidelijk....niets mis mee.

Zo, ga weer eens wat vw werk doen vandaag. Met mijn neus boven de computer van een ander :)
Latersss, keep B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Floor

Zeggen dat je nu wel wat steun zou kunnen gebruiken is geen geklaag hoor.
Het is juist heel knap dat je dat durft te zeggen en te vragen.
Misschien een goed idee om nu eens bij de verslavingszorg aan te kloppen?
Of de AA.
Wij zijn misschien wel ervaringsdeskundigen maar geen professionals.
Ik heb mijn begeleidster bij tactus belooft toen de behandeling ophield dat als ik het gevoel kreeg dat ik weer verkeerd bezig was ik daar zou aankloppen.
En hulp vragen is een kracht geen zwakte of geklaag.

Je hebt heel veel kracht voor anderen dus vraag hulp om die ook op jezelf toe te passen.
Wij zijn vaak blind voor onze zwaktes en daarom is veranderen zo moeilijk.
Hou moed:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Okee, question answered.

Carolien, ik kan je dit ook per pb schrijven maar ik doe het niet omdat ik wil dat het graag op het openbare deel staat.

Je schrijft hele rake dingen, die getuigen van diep inzicht en uitgebreid en eerlijk zelfonderzoek. Maar meissie, veel mensen die hier schrijven zijn nog "genezende" (jaaaaa dat zijn we allemaal, ik weet het) maar als we komen allemaal van diepe dieptes (jaja dat is geen goed NL ik weet het) en zijn langzaam uit onze eigen putten aan het klimmen.

Elke dag geen alcohol gebruikt maakt ons sterker en laat ons zuiverder zien naar de ladder die ons uit die diepe put kan leiden.

Als iemand daar dan boven staat met een spiegel (beeldspraak hè) en zegt : "de meeste mensen belanden door hun toedoen in de put" dan kunnen sommige van ons dat verkeerd opvatten en denken "o jeeee zie je wel ik zit hier door mijn eigen toedoen. Nou dan het het trachten er uit te klimmen ook weinig nut dus laat maar zitten. Mijn leven is toch naar de !@#$%^& dus het heeft geen zin het te trachten te verbeteren". Ik ben al een héél eind onderweg uit mijn eigen put en kijk in jouw spiegel en zeg: tja, daar heb je gelijk in, maar het is voor mij niet van toepassing. Oeps, misschien heb ik het me ook méér aangetrokken dan ik dacht zeg ik nu eerlijk. O jee, bedoelt Caro dat je niet mag klagen en bedoelt ze dat tegen mij? O jee, zie je wel, méér mensen hebben last van mij en mijn geklaag, ach weet je ook wat, ik doe het deksel van mijn eigen put dicht dan kunnen ze me ook niet raken.

Dus hoe wijs die spiegel ook is die je een ander (uit liefde, dat weet ik :heart: ) wil voorhouden om de ander verder te helpen, het is goed je te realiseren dat bij alkies (gevoelige, gauw gekwetste, verkeerde gevolgtrekkingen makende mensen) het licht van de spiegel té verblindend nog is.

Leg de spiegel maar gewoon néér, op de begane grond, dan kunnen de mensen als ze uit de put geklommen zijn, kiezen of ze er wel of niet in willen en kunnen kijken.

Ik hoor graag of je me kan volgen, ik denk van wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben het wel wat met Houtje eens.
Ook ik denk dat Carolien geen verkeerde bedoelingen had maar het is allemaal wel erg rechtdoor zee wat je schreef gisteravond.

Deze
Maar in veel gevallen is ellende toch echt door zichzelf afgeroepen, door ofwel gedrag ofwel zeer ongezonde levenswijze.

is voor velen waarschijnlijk moeilijk te verkroppen omdat het erg zwart/wit is

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...