sneeuwwitje Geplaatst 3 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 3 augustus 2008 Druppel, jij hebt ook zoveel meegemaakt in je leven, dikke knuffelHar, je antwoord nu wel op mijn bericht, maar niet op mijn vraag. Hoe is het met M.?Je hebt gelijk, ik heb toen de kracht wel gekregen, maar ik wilde aangeven dat Ziza nu in een fase zit, dat alles "makkelijk" gaat en dan bedoel ik niet echt makkelijk, maar volgens het boekje.Ik probeer alleen maar te waarschuwen, hoe dicht we bij de drank staan en dan toch weer die armlengte van Scoothe, die Ziza ontkent. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 3 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 3 augustus 2008 Ziza, je hebt gelijk, als ik waarschijnlijk die avond een buddy had gehad, dan had ikwaarschijnlijk niet gedronken. Ik wil alleen maar waarschuwen en aangeven hoe gevaarlijk drank voor ons blijft. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 3 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 3 augustus 2008 Hoe dan ook, we komen altijd sterker uit de strijd als we de alcohol laten staan. Niemand is gevrijwaard van zaken die over de dood gaan. Het kan je zomaar overkomen dat die mij in m'n gezicht staart of een naaste. Ik weet nu niet hoe ik dan zal reageren...ik weet nu wel dat ik de drank wil laten staan. De toekomst is voor later, hopelijk kan ik dan nuchter met dit soort zaken omgaan. Het zal zeker helpen als ik daarin al veel heb overwonnen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 3 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 3 augustus 2008 Dank Marion en jij er morgen ook weer tegen aan. Er staat hier een hele fanclub achter je Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 3 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 3 augustus 2008 Hai Pippi, back in town? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 3 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 3 augustus 2008 Houtje, jou kennende blijven de flessen morgen zeker dicht en ga je weer op de nieuwe voet verder! Maak jezelf vanavond niet gek, dat heeft de drank al gedaan, als een echte gremlin, staan roepen vanaf dat aanrecht: ach kom op, eentje, kan best, je doet het al zo lang zonder, kom maar, kom maar, goed zo, schenk maar in... braaaaaaf!!! tja en na dat eerste glas roept de gremlin: ach meid, kan jou het schelen, je hebt al een glas op, je bent al gevallen, doe het dan maar goed, neem er nog maar eentje, kan jou het schelen, iedereen laat je hier sloven in die keuken, hard gewerkt, emoties die niet makkelijk waren.. troost jij jezelf maar lekker met nog een glas hoor! Dat heb je best verdiend!! Het duurde even voor je de gremlin herkende, je moest er eerst misselijk voor worden maar toen zag je hem waarschijnlijk in neonletters op het aanrecht zitten!! De fles is niet leeg gegaan en er is niet ook nog eens een 2e fles geopend, je hebt de gremlin je rug toegekeerd en likt nu je wonden. Niet leuk, zeker niet leuk, maar jou kennende ga je diezelfde gremlin morgen opzoeken en vermorzelen want hoe haalt dat monster het in zijn hoofd om Houtjetouwtje, ons Houtje, de moeder van ons forum, om juist die te grazen te nemen!!!!Dit was een gremlin met iets teveel lef maar jij weet beter!!slaap lekker, succes morgen met de kater en dan weer gewoon hup op het fietsie, knietjes kuizen, kop d'er veur en verder met hetgeen je al zo lang goed doet! Alcohol de Baas blijven! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 3 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 3 augustus 2008 Sjips alles gehad en Pip back in town. Verklaar je eerst nader :) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 3 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 3 augustus 2008 Als je een ontzettende kater hebt gehad, dan begin je heel gemotiveerd aan je droge periode.Wat mij nu opvalt is, dat ik na een maand droog staan het zo gewoon vind om geen kater te hebben, dat mijn motivatie aan het wegvallen is. Herkennen jullie dit? Is dit een valkuil? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 3 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 3 augustus 2008 Sneeuwwitje, het lijkt mij niet eens zo'n stom idee om het huis te verkopen en een huurhuis te zoeken, Jullie doen nu al zo lang niks anders dan vechten dat je bijna zou gaan vergeten hoe het is om gewoon te leven. Al is het allemaal zo oneerlijk als de pest, rust en zekerheid zijn toch ook wel veel waard! je bent goed bezig Marion!!Edflobe, een huis hoort inderdaad een Thuis te zijn!! Daarom sta ik ook zo te boenen deze dag. Mijn eigen plek werd te rommelig en te vies en dan voelt het niet meer fijn en past het niet meer als een jas om me heen. Ik wens je toe dat het allemaal doorgaat met dat huis wat je op het oog hebt, dan kan je nuchter weer een mooie nieuwe start maken!! ik zal duimen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ziza Geplaatst 3 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 3 augustus 2008 Hoi Sneeuwwitje,Je hebt helemaal gelijk dus daarom zorg ik er voor dat ik buddies heb...Dat is wat ik kan doen... toevallig had ik het er vanavond nog over met iemand als zoiets zou gebeuren...En ik heb de de afgelopen jaren ook minder prettige dingen meegemaakt... neefje van 27 overleden door auto-ongeluk , mijn eigen broertje naar de klote zien gaan als gevolg van verslaving en die nu dan ook in een kliniek zit , mijn moeder die er slecht aan toe is en blijft ontkennen ; zij heeft een eet-verslaving , gasten die ik sponserde die nu weer in een crack-house zitten om een paar dingen te noemen... toch is drank en drugs nooit in mij opgekomen... wel verdriet , boosheid en frustratie maar door er over te praten emt bijvoorbeeld mijn sponser en mijn support-groep en te bidden en anderen te helpen als ik mijzelf klote voel kom ik daar doorheen...Vandaag is mijn leven geen ik-ding maar een wij-ding...En natuurlijk kan ik ook weer gaan drinken en gebruiken...niemand weet wat er gaat gebeuren...maar ik ben er niet bang voor en ben er ook niet mee bezig...Ik heb geleerd dat mijn nuchter blijven afhangt van mijn geestelijke conditie... als ik die verwaarloos geloof ik best dat ik er aan zal gaan...en dat is hoe de 12 stappen voor mij werken... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 3 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 3 augustus 2008 Kirky dat is misschien geen hogere macht, dat is liefde en de ene noemt dat Gods liefde en de ander vriendschap maar het gaat toch om de liefde? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 3 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 3 augustus 2008 Sjezus, wat gaat het snel hier kan het haast niet bijbenen.Marion met M. gaat het goed. Het was voor haar een en al herkenning wat ik uitsprak, in de zin dat ze mijn gedrag nu onderhand wel kent. Voor mij was het goed aan te geven waarmee ik stoei, i.p.v. het gewoonlijke eromheen draaien. Die eerlijkheid heeft zowel haar als mij goed gedaan.Voortaan zal ik beter kijken naar de werkelijke oorzaak van mijn gedrag. Ik weet best wat ik daaraan kan veranderen maar soms is het nodig om met de feiten geconfronteerd te worden om weer in aktie te kunnen komen. Ik geef zielsveel om die meid en de vorm (relatie of vriendschap) waarin we dat samen kunnen beleven doet er eigenlijk niet zoveel toe, als ik het moment maar kan beleven. En daar schort het nogal eens aan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 3 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 3 augustus 2008 Tapas, je hebt gelijk. dat zien mijn man en ik nu ook, maar eerst wil je niet toegeven dat die vennoot ziet dat je je huis moet verkopen, maar nu 2 jaar later is het de stress niet waard.Het is gewoon jammer dat die vennoot zoveel geld heeft, want een ander was allang gestopt met rechten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 3 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 3 augustus 2008 Pip je blijft een onverbeterlijke bezorger van een een ban want wilde trut zeggen hahaha.Vertel nou.......... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 3 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 3 augustus 2008 Oh het knalt hier, het lijkt wel oorlog. Wie heeft er nu nog vuurwerk. Even naar Scooby want die is ontzettend bang. Niet normaal en dat in de Achterhoek( Normaal in de Achterhoek????) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 3 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 3 augustus 2008 Kirky, wat ga jij rap man. Typ je 10 vingers blind of zo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 3 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 3 augustus 2008 Hèhè...effe rust hier....pfffff Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 3 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 3 augustus 2008 Snowy, ik vraag elke dag aan mn Hogere Macht om kracht voor de komende dag dat ik niet zal gaan drinken. En, misschien nog wel belangrijker, ik bedank mn HM elke(nou ja, soms vergeet ik het ook wel es hoor) bijna elke avond dat ik niet heb gedronken. Ik vind het nog bijna elke dag een wonder dat ik 's ochtends nuchter wakker word en ik vind het heerlijk.Vorige week weer veel dronken mensen gezien doe bijna niet meer konden lopen, heen en weer slingerden, stonden te kotsen en noem maar op. Ik vind het dan zo kicken om daar nuchter doorheen te stappen en me dat 's avonds ook nog es te bedenken. Ik vind het nog helemaal niet gewoon om zonder kater wakker te worden. Ik besef me, bijna elke dag, hoe blij ik daarmee ben.En ja, als ik het 'normaal' ga vinden en me niet meer besef hoe fijn het is geen kater te hebben ga ik vergeten en dat is gevaarlijk voor mij. Ik kan me voorstellen dat er dan gedachten me besluipen dat ik misschien toch wel es een glaasje kan gaan drinken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 3 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 3 augustus 2008 Mijn oude hond ligt achter de stoel, helemaal shaken.Hij is als puppy met vuurwerk bekogeld, terwijl ik op krukken liep. Ik kon toen niets doen, hij is er toen vandoor gegaan en zat voor de voordeur te wachten. Dit geknal was echt niet normaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 3 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 3 augustus 2008 Bammetje, Ik wil de hogere Macht niet aanvallen, absoluut niet. Ik besef nu ook, dat ik een groep of andere hulp moet zoeken om mijn motivatie te behouden, Het zwakt echt af, na een maand. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 3 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 3 augustus 2008 quote: Originally posted by: kirkyik typ sneller dan mijn gedachten Haha...zou ik ook wel eens willen, zou me veel verloren energie besparen :light:Zijn er die eigenlijk, energiezuinige gedachten? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 3 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 3 augustus 2008 Ook afgelopen week tijdens mn paar daagjes vakantie gezien hoeveel mensen er drinken. Op teras, in het hotel, op de camping noem maar op. Maar ik zit dan ook altijd te loeren HOE die mensen drinken. Nou de alkies herken je zo. Snelle drinkers, ogen en hoofd voortdurend op zoek naar de serveerster om wat te bestellen.Er zijn er echter ook die van een glas kunnen genieten. Die genoeg hebben aan 1 fles wijn voor het gehele diner. Tssssss, nou, ik had de eerste tijdens het voorgerecht al op, zal ik maar zeggen. Ik kan niet gewoon een glas drinken. Was vanavond op een BBQ. Zelfde verhaal. Ik zie mensen een glaasje wijn drinken of een biertje en die kunnen daar slokjes van nemen en het glas een tijdje weg zetten. Ik niet, ik zou in korte tijd al zeker een stuk of 5/6 biertjes hebben gedronken. Gewoon omdat het nou eenmaal snel moet. Ik kan niet normaal drinken. En als ik dan op zo'n terras naar andere mensen zit te kijken zie ik zo duidelijk het verschil tussen mensen die kunnen genieten van een glas of twee en dan tevreden zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 3 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 3 augustus 2008 Een ramp hier ook . Bakken uit de hemel en moet zo dadelijk nog met doggy door de donder en bliksem onder de bomen door. Drie inlegkruisjes in mijn zak gestopt maar vind het toch eng. Hahahaha druppetjes grote mond is niet zo groot. Blubbers wat is dit? Moesson? Enfin de nieuwste rollator gekocht met gratis adventuur. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 3 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 3 augustus 2008 Snowy, je valt mn HM niet aan, zo ervaar ik het niet. Zoek voor jou de manier die bij jou past. Maar je geeft zelf aan dat het gewoontjes voor je wordt en dat daar een valkuil voor je ligt. Handel ernaar en laat het niet op z'n beloop. Het niet drinken bevalt je veel beter dan wel drinken, het zou zonde zijn dat je dat weer weggooid. Toch? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 3 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 3 augustus 2008 Hoe moeilijk ik het zelf vaak ook vind; actie is het sleutelwoord. Niet blijven zitten miepen maar dingen aanpakken. Gemakkelijk gezegd, ik weet het en het lukt me ook vaak niet. Maar ik ben de enige die iets aan mijn situatie kan veranderen en dat weet ik nu, ik ervaar het en het is wat ik moet doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden