Edflobe Geplaatst 5 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2008 Goedemorgen alle nog niet aanwezigen,een beter leven begint bij jezelf. Goed zijn voor jezelf. lief zijn voor jezelf.Na een dipje gisteren (overpeinzen van emoties deed mij even pijn) weer een frisse start van de nieuwe dag. Zo ontzettend blij dat ik gewoon niet gedronken heb, de emoties even puur heb laten gaan. Verdrietig, maar rustig was ik. Met drank was ik weer helemaal 'wild' in mijn kop geworden. Nu had ik het idee "het is goed zo, laat maar komen". Dingen moeten een plek krijgen, afscheid nemen van wrok en negatieve gevoelens die toch maar nergens toe leiden. Juist die negatieve aspecten pakken om lering uit te trekken en om te zetten naar positieve zaken.Ik ga er weer tegenaan vandaag, sterker en trotser op mezelf. Ik kan het wel!!Fijne dag allemaal, ik ga ff lekker bakkie en peukie doen (stoppen met roken wordt mijn volgende gezonde stap, nog even geduld) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Edflobe Geplaatst 5 augustus 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2008 Reacties van Charlie en An (in Op verzoek) gelezen. Van de ene kant snap ik het wel, als je alles goed leest, krab je jezelf wel eens achter de oren: 'Wat gebeurt hier allemaal?'. Van de andere kant laat ik het maar gaan, het zal er allemaal bij horen. Ik sta langs de kant en kijk toe, wil daar geen deel aan nemen.En An, wegvluchten van problemen in drank, ik ken het gevoel; het loste alleen niets op. Wegduiken onder de dekens wil ik ook niet, ook een beetje een vlucht in mijn ogen, al kan het lekker zijn even de boel de boel te laten. Ik probeer nu gewoon overal doorheen te gaan, mijn weg is rechtdoor, de rest moet maar aan de kant. Ik heb geen zin om zigzaggend mijn weg te vinden. Klinkt wat rationeel en zal echt niet zo makkelijk zijn, maar ik ga het wel proberen.groet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Edflobe Geplaatst 5 augustus 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2008 Nou beste mensen, het is nog even rustig hier. Ik ga maar eens lekker aan het werk, er wachten wat klussen op mij. Bovendien vanaf 1 augustus werk ik nu 32 uur (lekker 12 uurtjes meer, geeft een stuk financiële zekerheid. Goed voor mijn gevoel van eigenwaarde en mijn vrijheid) en dus meer taken.Werk ze, of werk ze niet. In ieder geval: maak er een mooie dag van!Later.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandman Geplaatst 5 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2008 Werk ze en hou t droog. Fijne dag allemaal Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 5 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2008 Goeiemorgen!Eerste pact-dag. De trigger zal er voor mij in zitten dat ik op visite lijk in mijn eigen huis, met al die logees. Normaal gesproken ga ik graag mijn eigen gang, maar dat is een beetje moeilijk als je overal in huis wel iemand tegenkomt. Vandaag zijn er drie van de vijf plus mijn echtgenoot naar Maastricht, en heb ik de twee meisjes hier, die zich wel in de tuin amuseren met de hond. Wel lastig dat ze alleen Portugees praten. Met handen en voeten komen we er wel uit.Komisch is, dat ik ook nog eens een kat en een cavia te logeren heb van mijn nichtje die op vakantie is. Katten, daar zijn die Zuidamerikaanse meiden wel aan gewend, maar een cavia? Die eten ze daar op. Ik zat meteen te denken aan een bordje gegrillde cavia op een bedje van wilde spinazie met een toefje basilicum... en dan mijn nicht horen gillen als ze volgende week de dieren wil komen ophalen. Nee hoor, behalve vliegen zal ik nooit een dier kwaad doen.Maar goed, ik hoop dat mijn mede-pacters vandaag met me mee doen: geen druppel alcohol, onder geen voorwaarde. Niet onder spanning.Niet omdat er iets heel goed is gegaan. Niet omdat het best wel mag.Niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Edflobe Geplaatst 5 augustus 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2008 Goedemorgen Vie,tuurlijk doe ik mee, een pact is een pact.Zal inderdaad wennen zijn, zoveel mensen om je heen. Ook wel weer gezellig. En straks geniet je weer des te meer van de rust die weerkeert als alles weer weg is (denk ik).Zijn alleen vliegen bij jou niet veilig? Ben ik wat wreder: muggen en wespen zijn bij mij binnen in huis ook niet veilig! Als ze netjes buiten blijven, prima, maar als ongenode gasten binnen lopen ze gevaar Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Edflobe Geplaatst 5 augustus 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2008 Snap er trouwens even helemaal niets meer van. Open ik een dagdraadje, ontstaat er ook een hele reeks reacties op een uitlegbericht van Charlie op haar bericht van gisteren. Nou, ik zie wel even welke kant we nu weer opgaan. Ik in ieder geval de goede!Doei doei Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 5 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2008 Edfobe/Marjan we willen gewoon proberen om dit draadje wat luchtiger te houden.En de discussie met Charlie op het andere draadje.Zo gaat het hier als een onderwerp speciale aandacht nodig heeft en teveel het gewone draadje met mooie berichten als pacten in de weg zou staan.Zet hem op Vie en Edflobe! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 5 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2008 Edflobe, dit is het dagdraadje waar we alles op kwijt kunnen dus ik kom hier. Het andere draadje zie ik meer als een thema-draadje.Fijn om te lezen dat je jezelf zo goed aanpakt! Elke dag niet gedronken is weer een dag winst met positieve ervaringen en elke dag met positieve ervaringen zorgt er weer voor dat je er weer een dag zonder drank aan vast kan plakken.Vie, ik benijd je niet. Het kan zeer onprettig zijn als je huis opeens je huis niet meer is. Gebruik je eigen plekje om af en toe naar buiten te komen en je weer terug te trekken als het teveel wordt. Moest wel lachen om die cavia, kan me voorstellen dat het voor die meiden raar is dat hun eten hier in een hokje wordt verzorgd en vertroeteld Vandaag wordt het een mooie dag, zon, niet meer zoveel wind hoop ik. Ik ga me snel aankleden want mijn fiets moet voor 10 uur bij de fietsenmaker staan, oef, mijn enige en ozo belangrijke vervoersmiddel, ik voel me nu al beperkt, dat wordt hardlopen vandaag!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Edflobe Geplaatst 5 augustus 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2008 Oké Safi en Tapas, ik snap 'm, bedankt voor de toelichting. Las daarnet al die andere berichten en had even voor mijzelf zoiets van: voor mij even iets te zwaar op dit moment. Let wel: prima hoor, dat mensen op elkaar reageren en dingen uitspreken, niks mis mee. Loop ze lekker Tapas, prima weer voor. Enne, ik ben toch blij dat ik niet alleen een fiets heb. Woon te ver van winkels (6 km) en werk (15 km) om zonder een auto te kunnen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Edflobe Geplaatst 5 augustus 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2008 Toelichting: ik lees alle andere berichtjes ( in Op verzoek) wel, laat zaken dan gewoon even mijn gedachten passeren, trek mijn eigen conclusies, maar heb geen behoefte (nu) om te reageren. Wil niet reageren om het reageren zelf, maar omdat ik dan iets kwijt zou willen.Zo, en nu even weer hard aan het werk, anders komt het hier niet goed.Alle goeds en alle droogs! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 5 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2008 Vie, ik heb je een KEIHARD pact gesmsd, meid, we kunnen er niet meer onderuit. Maar misschien heb je ipv je cavia je mobieltje in een kooitje gelegd en gevoederd en getroeteld. .Tapas, Ik vind het ook fijn om dit gewoon als dagdraadje aan te houden. Op Charlie's draadje heb ik ook even gereageerd.Tja Eerdvlooike,Dat is onze soap hier, het is net het echte leven hè. @allen,Vandaag een leuk programmaatje, kat 1 moet naar de dierenarts voor prik en controle, maar dat ik nogal een buitenbeestje, dus die staa al sinds 7 uur te jammeren bij de deur. Hij zal het pand hopelijk pas verlaten in een transportbakje. Daarna ga ik "iets leuks" doen met je jongste van A, dat kind is 6 en ernstig ziek (nierziekte) en moet een vervelende ingreep. Daarna wat leuks kopen, vind ik zo leuk met zo'n jong kind door een winkel struinen en een ijsje eten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 5 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2008 Goedemorgen,Het bericht van Charlie heb ik gelezen! Ik ben het in grote trekken met haar eens. Ik ben op een punt aangeland, dat ik nauwelijks nog mijn mening durf te geven. (gek hè)De reden dat ik er niet veel meer ben, is het te hoge chat gehalte. Een grapje, een aardige link, dat alles moet kunnen, maar soms gaat het pagina's lang nergens over. Dit draagt niet bij aan mijn herstel!!!Het bij voortduring verkeerd begrepen worden, erger nog, ik krijg een trap na, zijn dingen waar ik niet op zit te wachten.Het Forum brengt een soort onrust in mij te weeg, die ik beter op mjn herstel kan richten. Gewoon solitair!!Carolien, heeft het over het voeden van de kleine beestjes, tot volledig wasdom,iets wat ik deel.Het idee van een paar moet kunnen, terwijl dat voor het ovegrote deel niet kan.Het geval Vie!! Vie, je bent volstrekt ongeloofwaardig bezig en geeft de de zwoegers verkeerde signalen.Jij was toen ik je pas leerde kennen een die hard. IK DRINK GEWOON NIET; DAT IS HET!! De keiharde aanval die je inzette op de terugvallers. Spijkerhard!!!Dan krijgt Vie de behoefte aan drank, ietswat de meeste drinkers eigen is. Vie geeft niet toe, dat ze het niet meer trekt. Ze zet de wereld op z'n kop. Ze beheerst het. Een knappe manier om je nederlaag in een overwinning om te zetten!ALS JE NIET WIL DRINKEN; DOE JE HET TOCH NIET. Vie, je woorde galmen nog door m'n hoofd.Dan ga je melden, op punt te zijn aangeland, dat het beheersbaar is! Je geeft verkeerde signalen af, en dat weet je zelf als de beste.Je kan het "hanteren" en sluit een pact. Te zot voor woorden!!Vie, dit is geen persoonlijke aanval, maar jouw gezwabber, doet het forum geen goed.Bedonder jezelf niet zo!Groetje!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sammy Geplaatst 5 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2008 Soothe, Je weet hoe ik erover denk.Even melden, dat ik voor het eerst weer heerlijk geslapen heb.Zonder drank. Zou ik dan toch het slechte slaapritme in stand gehouden hebben door de wekenden? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Edflobe Geplaatst 5 augustus 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2008 Is heel goed mogelijk Sammy, maar zeker weten doe ik het niet. Weet wel dat ik eigenlijk heel slecht sliep als ik gedronken had. Als een blok in slaap vallen, veel te vroeg weer wakker worden, uiteindelijk weer even indutten en vervolgens gebroken wakker worden. Nu geen last meer van, ging vrij snel. Paar dagen 's ochtends opgestaan met hoofdpijn, maar ook dat is over (kan trouwens ook aan het warme weer hebben gelegen). Elke ochtend dat ik wakker word, ben ik weer blij dat ik de dag ervoor geen drank gehad heb. Ben nu bezig met dag 9 en voel me nu al positiever (op een enkel dipje na), heb het gevoel dat het leven me weer tegemoet lacht, voel langzaam mezelf weer terugkomen in mijn eigen lijf en hoofd. Ben er nog niet, maar wel op de goede weg! Wens iedereen datzelfde toe! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sammy Geplaatst 5 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2008 Edflobe,Ik wa sook moe de eerste tijd. Maar ik dronk tot nu toe alleen nog in de weekenden,met mateBen het met je eens,met drank op goed inslapen, snel weer wakker en een brakke dag.Jij doet het ook keigoed! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 5 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2008 Het geval Floor: het licht werpen op Floortje haar drinkgedrag, is geen aanval op de persoon Floortje.Ik zou zeggen, schrijf gewoon mee! Ik viel onophoudelijk terug.Het is jammer dat velen geen getrainde lezers zijn, of overhaast reageren.Wat ik tegen Floortje wil zeggen, dat zeg ik voor Floortje, want het enige wat ik kan is mijn ervaring delen!!Ik zeg, dat je je ongeloofwaardig maakt, door steeds te zeggen, morgen ga ik er voor, om vervolgens te struikelen. Zeg dan niets!!! Werk in rust aan je probleem en zeg iets als het daadwerkelijk een beetje lukt.Een terugval behoort altijd tot de mogelijkheden. Maar zo maak je van jezelf een grote teleurstelling.Dus niet tegen Floortje. Waarom zou ik iets tegen Floortje hebben. Ze heeft een leuk koppie, daar kan ik niet echt boos op worden.Groet.P.S Verder is alles voor mij afgedaan!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 5 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2008 Goedemorgen!Kan het niet zijn dat jullie je alles teveel aantrekken?Ik bedoel, we zijn allemaal alcoholisten, en als ik bedenk hoe ik hier gisteren zat te raaskallen...Beláchelijk denk ik nu, stel je niet zo aan.. Dóe er dan wat aan!Maar... Dat dacht ik gisteren niet. Integendeel!Ik denk.. Dat we in elke fase van het stoppen wel dingen tegekomen waar we niet zo goed mee overweg kunnnen. Dingen van onszelf én van anderen..... Zeker van anderen, want dat valt ons als alcoholistische egoïsten zijnde nou eenmaal het eerst op... Punt is, dat we daar van leren, en iedere dag een stukje groeien in het leven zonder verdovende en dempende middelen.Tsja, dat is soms even schrikken. Tot je merkt dat je elkaar kunt helpen door er over te praten, dingen leert benoemen die je in je drankperiode alleen maar door te drinken wegduwde en de kans niet gaf er iets mee te doen.Wat ik wil zeggen, alles veranderd.En dat is niet makkelijk, zeker als je er midden in zit.Dingen die achteraf zo simpel lijken...Maar waarin je op het moment zelf zo gevangen zit, omdat je écht niet (meer) weet hoe er mee om te gaan...En dat is de kracht van het forum!Maar ook van andere organisaties en groepen die ons willen helpen het zelf onder controle te krijgen.Nou. Zo denk ik er vandaag over!En dat wou ik toch even kwijt!Have a nice day Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 5 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2008 Ik krijg zo'n vermoeden dat de kracht schuilt in acceptatie...En niet alleen in jezelf en hier op het forum, maar overal...Uiteindelijk heeft dit alcoholist zijn mijn leven tot hier gevormd...Maar ook verder. Want alles wat ik nu leer, leer ik omdat ik niet met drank om kon gaan...Ik denk dat de meeste mensen hun drankverleden het liefst geheim houden..Wie wil dat stempel van de maatschappij?Nee, beter niets laten merken en gewoon zo normaal mogelijk doen..En dáár zie ik opeens -nog vaag- een antwoord voor mezelf liggen...Nú begin ik opeens te snappen waarom mensen bij de AA zeggen;Hallo, ik ben Margreeth en ik ben alcoholist!Zó, dat lucht op!Ik hoef me niet te schamen.Iedereen weet het nu.Nu kan ik het achter me laten,en bezig met de ontwikkeling in mijn leven....En omdat dat niet makkelijk is, zijn daar groepen, instanties en fora voor in het leven geroepen.Regeltjes om stap voor stap weer te leren leven, zonder dat je een groot geheim bij je draagt, en waardoor je ieder moment kunt exploderen (lees hervallen)!Want het is teveel... Je wilt het juist delen, kwijt zijn, zodat je verder kunt.En niet de rest van je leven met dat vreselijke geheim blijven rondlopen waardoor je altijd op je hoede moet zijn...En dat dacht ik opeens, en wil ik met jullie delen... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 5 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2008 Marjo, helemaal mee eens, en dan is het forum juist een veilige plek om te leren om je niet alles persoonlijk aan te trekken. Je kan je hier focussen op de negatieve dingen die er gebeuren maar je kan je ook focussen op het positieve. Het negatieve blijft vaak meer hangen maar het positieve is de kracht.Soothe, als je goed gelezen hebt heb je ook gelezen dat Vie nu weer terugkomt op haar woorden en een pact heeft gesloten voor de komende dagen, ieder op zijn eigen manier toch?Zo de fiets staat bij de fietsenmaker, op de terugweg nog even met de brugwachter die ik ken een tijdje op een open en dichte brug gestaan, altijd leuk, net zoiets als met het pontje naar de overkant varen alleen dan toch anders (het is een draaibrug ) bootjes kijken met vakantiegangers. Krijg ik toch een beetje een vakantiegevoel van. Hond Tapas vond het maar spannend dat draaiende wegdek en ligt nu bekaf te wezen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 5 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2008 Marjo, ik geef advies. (misschien ongevraagd advies) Dit moet gescheiden worden van persoonlijke aanvallen. Echtscheidingen- huweljksproblemen- weggelopen vriendjes- vriendjes die beter weg konden blijven. Geesteljke troubles. Met dat alles is niets mis en moet vermeld worden, omdat in de diepte een vulkaan op uitbarsten staat!Maar op de man spelen (sorry, als ik dat ook weleens gedaan heb) lost niets op!!Het is net het echte leven!Ik ga me aan wat taken wijden, want ook dit schiet er door overmatig geforum bij in.Het is goed dat we het eens allemaal uitpraten, dan is er weer een tijdje rust in de tent!!En deze zaken zijn eerder voorgevallen!!Ik groet het hele circus. De de cowns en de paljassen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 5 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2008 Goh Soothe, ik wil juist graag steun hier om de volgende twee weken door te komen. Dit is voor mij een situatie die ik nog niet eerder ben tegengekomen, dus ik wend me tot mijn forumvrienden. Daarbij probeer ik ook een ander tot steun te zijn. Ik begrijp je agressie niet zo goed. Ik heb niet gedronken en wil dat ook niet doen, dus daarom ik vind het fijn als ik wat medestanders heb in een onbekende situatie. Nu ja, jij zal je redenen wel hebben om zo te reageren.Tot dusver gaat het goed. Ja het zou wel gek zijn als het nu niet goed ging.Ik meld me elke dag, tenzij er mensen zijn... hihi, ga ik me ook nog eens overgevoelig gedragen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 5 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2008 Nee tapas niet ieder op zijn manier. Geef toe, dat je weer drinkt en wek niet de suggestie, dat je het hanteert. Dat zet gevoelige mensen op het verkeerde been.Mijn vermogen tot interpreteren is niets mis mee! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Edflobe Geplaatst 5 augustus 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2008 Marjo, ik denk inderdaad ook dat de grote kracht schuilt in acceptatie, de acceptatie dat je een probleem hebt, dat je tot dan toe hebt ontkend of weggeschoven. Voor mijzelf hoef ik het "geheim" niet met iedereen te delen. Een paar mensen weten het nu en dat vind ik nu genoeg. Belangrijkste vind ik dat (ex)vriendje het nu weet, nu ook weet dat dit mede oorzaak is van het telkens stuk lopen van onze relatie (naast nog andere dingen ook), grotendeels door mijn reacties met drank op en zijn 'antwoord' daarop. Maar goed, alles is een kwestie van oorzaak en gevolg. Ook zoiets als 'de kip en het ei'. Bij ons een wisselwerking van fouten die we beiden hebben gemaakt.Dat mensen bij de AA toegeven dat ze alcoholist zijn vind ik op zich wel moedig, maar van de andere kant gebeurt dat temidden van een groep gelijken. Dat is altijd veiliger dan dat je tegen je hele omgeving dit gaat uiten. Elke geheim hoeft niet met iedereen gedeeld te worden, maar het is mooi als je zoveel vertrouwen in enkele mensen kunt stellen en daar wel je geheim onthult. Dat is mooi en dat is goed. Dat is een cadeautje dat je jezelf en de vertrouweling kunt doen: ik vertrouw jou zoveel, dat ik mijn diepste, maar niet zo mooie geheim met jou deel! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 5 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2008 Ik ben niet agressief Vie. Ik houd niet van draaikonterij. Je probeert je schoon te praten. Je wilde drinken: PERIOD.Je gaf slechte signalen af. Nooit te laat om het weer een kans te geven Vie. Daarvoor kwam je op het Forum, de drank had je (jouw woorden) in de greep en als we je moeten geloven niet zo'n beetje ook.Maar goed, je ziet het licht weer!!Groet: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden