Spring naar bijdragen

zaterdag 23 augustus


blacky

Aanbevolen berichten

Ben weer even terug van de tuin ............. was niet allemaal groente wat daarin stond :huh:

Ik wil mijn muurtje wel gaan afbreken. Ik wil meer contact met mensen krijgen dan ik nu heb. Dat betekend niet dat ik me ga laten kwetsen, dat betekend dat ik ga proberen met een open mind naar anderen te luisteren en te proberen te begrijpen en alleen mezelf dat ga aantrekken waar ik iets aan heb. Net zoals op het forum dus. Er wordt heel erg veel geschreven, maar de kunst is juist datgene eruit te halen wat jou verder kan helpen of gesprekken te voeren die gaan over onderwerpen die je gezellig en/of interessant vind.

Ik heb veel aan mijn psychologe gehad. Ik ga ook proberen te leren hoe ik emotioneel op reakties van andere mensen reageer. Wat maakt me boos of juist blij? Een soort zoektocht naar mezelf. Hoe meer ik leer over mijn reakties op anderen, hoe meer ik daar mee om leer gaan. Dat in tegenstelling tot mezelf verstoppen. Het liefst alleen thuis, met een paar flessen wijn ...............

Pip, alvast gefeliciteerd met je dochter. Volgensde week maandag (1 september) wordt mijn dochter trouwens 13. :D :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 162
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hai Trees, ik dacht dat iedereen aan het eten was. Ik ga zo ook mijn portie maken. Vriend en dochter eten bij de voetbal. Daar hebben ze een buffet. Omdat vriend zoveel voor hun doet kunnen hun lekker mee-eten.

Ik heb van de tuin een verse courgette meegenomen. Ga ik straks lekker vullen met gehakt, mais uit blik, champignonnetjes en een tomaatje. Ik doe er nu eens creme fraiche doorheen. Deed ik eerder niet. Gewoon eens uitproberen. Leuk.

En sterk .............. Zit weer op dag 6 dus de eerste dagen zijn weer geweest. Het moeilijkste vind ik het volhouden niet te drinken. Het lijkt zo saai. Er gebeurd niets meer. Maar dat zien we misschien toch verkeerd. Ik heb net opgeschreven dat ik wil proberen om meer met mensen te praten en meer contact te zoeken. Dat kan dan ook na 16.00 uur en zelfs 's-avonds. Dat zou het streven moeten zijn.

En hoe gaat het met jou? Je staat nog steeds droog heb ik gelezen. Grote klasse Trees! :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ola, ben ik ff. Pip, je weet wat je wilt. Ik wens je toe dat je ernaar kunt handelen.
Was gister op de tuin en heb daar geen internet. Is soms maar goed ook! Haha.
Volgens mij Hanneke, Tapas en Mieke? een mijlpaaltje. Gefeliciteerd. Sorry als ik mensen vergeet, ik kan het niet meer zo goed bijhouden.

Tapas, held, je gaat een expositie houden, goed van je.
Ik heb een goeie dag achter de rug. Beetje gelezen, beetje in de tuin gewerkt, er viel veel regen dus weer wat lezen. Een speakertape geluisterd. Dat is een opname van iemand die spreekt op een AA conventie en dat word dan opgenomen. Had ik al een tijdje niet meer gedaan maar dat was weer inspirerend. Nu koken en op tijd naar bed. MMMM, heerlijk.

Ik wens jullie allemaal kalmte, moed en wijsheid.

Was het nou Woman die vroeg naar het Big Book. Weet je welke ik leuk vind en waar ik veel aan heb gehad: Nuchter Leven. Staan veel praktische tips in enzo, ik pak het er nog wel es ff bij. Is vlgs mij ook te bestellen via de site van de AA.

Gisteren leuke meeting gehad, er stond iemand 1 jaar droog. Deze man werkt veel met de stappen en het is zo gaaf om te zien hoe hij gegroeid is sinds vorig jaar augustus( nee, niet in de dikte ofzo:D) hihi

Hij is een inspiratie voor mij en ik was en ben zo blij voor hem dat hij z'n jaar heeft en elke dag opnieuw bezig is te werken aan z'n leven zonder drank.
Laterssss.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet je nog hoe blij je was toen je die drankgelagen niet meer deed. Niet meer langs de kroegen nadien? Je hoort toch de verhalen bij de AA, van mensen die 1tje nemen, dan nog 1tje en daarna weer verkocht zijn. Dit is alweer de vijfde of zesde keer dat je drinkt toch. En geloof je nu werkelijk dat je alcohol de baas bent.

Ik weet hoe fijn het is verliefd te zijn. De vlinders, het gevoel dat je de wereld aankunt, je voelt je mooi en aantrekkelijk. Ik weet ook wel dat een ieder z'n eigen pad gaat.

Ik kan je vertellen uit mijn ervaring dat het mijn vrouw erg heeft gekwetst dat ik verliefd werd op een ander en tussen ons geen mogelijkheden meer zag. Ik had weliswaar niet meteen wat met die ander maar het was kwetstsend. Ik weet ook wel dat ik op dat moment gek in de kop was en geen andere weg zag. Ik was wild en moest los. Verliefheid is ook iets chemisch en ik kon niet anders, ik werd gedreven leek het wel. Ik weet niet hoe dit bij zal gaan lopen maar verliefdheid is wel een teken. Het zegt ook wat over je huidige relatie. Je hebt meerdere keren aangegeven dat je niet meer van je man houdt maar ja, wat moet je anders. Het is moeilijk volledig eerlijk te zijn. Dat weet ik zelf ook. Ik had ook eerder aan de bel moeten trekken thuis. Toen ik net stopte en zag wat ik miste. Maar ik durfde niet. Ik weet niet of het mn relatie gered zou hebben, is nu ook niet meer interesant maar angst leidt vaak tot slechte zetten.

Ik wens je kalmte, moed en wijsheid meid. Je ging zo goed en ik wens je toe dat je die weg blijft gaan!
Jij was 1 van degenen die me richting AA stuurde. Ferry ging, Ziza en Rudy gingen al een hele tijd. Toen besloot jij ook te gaan en het deed je goed. Ik zag je toon veranderen, je kijk op het leven. Ik dacht: potverdomme, die gasten gaan allemaal zo goed, dat wil ik ook!

Succes meid, ik denk aan je.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor de support, doet me goed !!
Voel me echt gebroken, mn lijf doet zeer, hoofdpijn, rugpijn pfffff stress en spanning.....
Dus, oordopjes in dan maar weer, en de tv wat harder.
Ga nu lekker plat tv kijken en nergens aan denken. Nog 8 dagen, dan maar 8 dagen met oordopjes. Whatever.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier nog wat van mij, sorry als ik weinig post maar heb een drukke week achter de boeg. Als ik s'nachts thuiskom is er bijna niemand meer op het forum, nja werk laat, ga wat meer in de namiddag posten :)

Tapas, Har, Hanneke, Mieke, proficiat met jullie mijlpalen, echt respect! :present:
Jullie zijn echte voorbeelden om aan op te trekken! :)

Nu heb ik het heel de week al droog kunnen houden, wel serieuze slaapproblemen gehad, diepe slaap niet kunnen bereiken, 2 dagen mss een beetje geslapen, zal wsl wel normaal zijn. Maar hoop dat dit voorbij gaat want de vermoeidheid speeld me parten.

Gisteren begon voor mij de echte test, vrijdag droog doorkomen, is me gelukt maar het heeft pijn gedaan, vrienden zien drinken en zelf aan de spa zitten. Konden hun ogen niet geloven, ook reacties op gehad.

Vandaag gaat erger worden, tis kermis en dan weet je het he, maar ik heb mezelf voorgenomen niets te drinken, wil het nuchteren leven eens een kans geven zoals iemand hier een tijdje geleden geschreven heeft!

Ga het vandaag droog houden en wens iedereen van jullie een droge dag (nacht) tegemoed!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pepin, wat menigeen door zo'n gezellige avond/dag met drinkende mensen in onze omgeving heeft
geholpen is observatie.
Observeer de mensen die drinken, hoe ze drinken, wat ze drinken, hoeveel ze drinken.
Zie hoe mensen veranderen, veranderen van inhoudelijke gesprekken, veranderen qua
vrolijkheid.
En besef vanavond en morgen hoe een rijke, lerende en ontspannende avond je hebt gehad.
Je weet nog wat je gezegt hebt, hoeveel en wat je gedronken hebt, geen kater enz.
Dán kun je trots zijn op jezelf, je zult groeien en de confrontatie als uitdaging gaan zien.
Fijne avond, je kunt het!

Woman, vervelend voor je. Maar hee 8 dagen is te overzien toch?
Je hebt iets om naar uit te kijken en dopjes zijn écht een uitkomst.

En ook na lange tijd zijn berichtjes hier van mensen die het toch proberen en kunnen,
sociaal te drinken een trigger voor mij. Zeker als ik mij ietwat labiel voel vraag ik mij
af wat is sociaal. Het is tenslotte zaterdagavond, kind nog kraai in de buurt............
Oei, oei, een twee strijd speelt zich in mijn hoofd af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk Pepin, dàt zijn de goede berichten! Geweldig goed van je, en inderdaad, nou even doorzetten om het echt een kans te geven.
En dat slapen, dat gaat goedkomen, je lichaam moet een nieuw ritme vinden zonder gif en dat duurt even.
Ik schreef hier onlangs "hoe meer je niet gaat drinken, hoe minder je wel wilt drinken" en voor mij is dat zeker waar.
Ik ben nu net een jaar AdB en ik kan me niet voorstellen dat ik er ooit weer aan begin, het voegt gewoon helemaal niets toe.
Het leven verdient beter dan verzopen te worden. Hou vol! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien,

quote
En ook na lange tijd zijn berichtjes hier van mensen die het toch proberen en kunnen,
sociaal te drinken een trigger voor mij. Zeker als ik mij ietwat labiel voel vraag ik mij
af wat is sociaal.
unquote

Kunnen, Stien, kunnen ze dat? 't Is nu al de 5de of 6de keer dat Marieke drinkt. En OK, tot nu toe kon ze op de rem staan. Hoe lang nog, denk je?

quote
Het is tenslotte zaterdagavond, kind nog kraai in de buurt............
unquote

In 't geniept gaan drinken? Ja, ja, heel sociaal is dat.

quote
Oei, oei, een twee strijd speelt zich in mijn hoofd af.
unquote

Zet het knopje maar op de droge kant, dan heb je morgen geen kater, geen wroeging, geen spijt, geen schuldgevoel, maar een fris hoofd dat nog weet wat er vanavond gebeurde en gezegd werd en een fit lijf.

Ik ga het voorbeeld van Marieke maar niet volgen. Mij te linke soep!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Water, ja kan ik nou wel lezen maar als de betekenis er even niet van door dringt dan........:wacko:

Kirky, ook ik heb al vele dagen achter de rug dat het mij niets doet, echt niets.
Maar af en toe is er ineens zo'n dag, als alles weer even tegenzit, als er weer eens een
dipje is, als ik weer even vergeet waar doe ik het voor, als...............
Zo'n dag als vandaag..............valkuil dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O, Stien, kon ik je maar even laten voelen hoeveel moeilijker het NU voor me is dan een jaar geleden. Ik heb het al vaker gezegd, maar nog even voor alle duidelijkheid: ik was acht maanden droog, voelde me goed. Het droogstaan was relatief makkelijk gegaan, was er wel erg trots op. Maar toen dacht ik: ach, ééntje, twee misschien?
En na die eerste twee was ik weer een week droog, wéér twee, ik had nu toch bewezen dat ik het kon, toch? En ik weet niet wat ik frustrerender vind: écht teveel drinken, zoals vroeger, of niet écht teveel, zoals nu soms, maar tóch brak, tóch verdriet omdat vier, of vijf ook weer teveel is...
Meid, na die acht maanden, en mijn 'alcohol-herstart' ben ik wel 5, of 8, of 10 keer weer begonnen met stoppen....Hoe moeilijk vind ik het wel niet om dat iedere keer weer hier te melden, maar als ik dàt niet meer doe ben ik pas écht verloren....

En nu...nu sta ik wéér droog. Fysiek dan. Want in tegenstelling met een jaar geleden zit het in mijn hoofd zó te spoken....

En Marieke, ik vind het van jou zó knap dat je altijd wel meldt dat je gedronken hebt. Natuurlijk zou het beter zijn als je dat niet doet (drinken dan hè, niet het melden!), en dat wens ik jou toe, net zoals mezelf. Maar, zoals ik boven ook schrijf, als ik het niet meer hier meld, betekent het dat in de handdoek in de ring heb gegooid. Daarom waardeer ik het van jou ook altijd dat je het zo eerlijk zegt. En ik warm me dan ook altijd aan alle reacties die je weer waarschuwen, en doe daar zélf dan weer mijn voordeel mee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne, oh maar ik heb overal een antwoord op hoor!
Nee het is sociaal om mij op de zaterdagavond al uren alleen zonder boe of bah te laten zitten.
Lekker gezellie, meest heb ik maar twee zaterdagavonden in de maand. Het is ook echt de
moeite waard om thuis te zijn. Bah, ik weet het ben opstandig.

En ja, je hebt gelijk bij Marieke worden het meerdere keren nu pfffff...........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trees,
Ik moet zeggen dat alles naar bier stinkt sinds de 25ste juli. Gek dat ik dan toch weer snode gedachten krijg. 't Is toch bijna een maand geleden en ik heb er nog last van in de zin dat ik trekmomenten heb.

Dus mijn raad is ook: niet uitproberen.


Pippi,
Vergeet niet de vlag uit te hangen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi, slaap lekker!

Trees, dank je. Ja je kan het niet vaak genoeg herhalen! En op dit moment had ik jou verhaal
even nodig. Nee, dat is niet wat ik wil en er gaat gelijk weer een klik in mijn hoofd.
Eerst liep het water me nog de mond in, nee het is klaar, genoeg rottigheid gehad!

Marieke, ja, het is goed dat je het meld want ik leer van je. Dus blijf dat a.b. doen, ook
met deze verhalen moet ik leren omgaan.

Alles hangt ook maar net af hoe en in welke omstandigheden je in je velletje zit.
Ik weet dat ik soms nog erg beinvloedbaar ben, da's oppassen geblazen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...