Spring naar bijdragen

voorstellen


jap

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal ik wil me even voorstellen ik ben een vrouw 58 jaar en sinds enige tijd bezig met de internet cursus.
Ik drink al jaren en ben nu zo ver dat ik ga stoppen minderen lukte me niet.
Vele keren was ik al even gestopt maar volhouden ho maar nu hoop ik dat het op deze manier wel gaat lukken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van harte welkom Jap.
Ja meid het is moeilijk om te stoppen met de alc. als je er zo afhankelijk van bent als alle mensen van het forum hier. Je hebt de juiste stap genomen hoor, heel knap.
Misschien lukt het allemaal niet in een keer maar zolang je bezig blijft met de gedachte, nee geen alcohol voor mij, ga je de goede kant op.
Ben je ook al in onze virtuele huiskamer geweest? Dat is bij ditjes en datjes. daar zitten we zo'n beetje de hele dag. als je het gevoel hebt dat men je niet hoort, schreeuw dan maar een x flink want soms gebeurd dat gewoon.
En als je gevallen bent, blijf komen, en geeft nooit maar dan ook nooit de moed op.
Tot bij de dagdraad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Jap, welkom hier,
mij heeft het enorm geholpen hier elke dag
me even te melden, ieders proces te lezen,
het mijne er uit te filteren en steeds weer de
conclusie trekken dat het voor mij zoveel fijner
is niet te drinken dat ik echt niet meer wil!
En 58 is ook een leeftijd dat je eindelijk wel eens mag gaan oogsten, toch?
Succes voor jou en ik hoop je vaak te lezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo forummensen,

Vandaag heb ik voor de zoveelste keer besloten om nou eens echt te gaan minderen/stoppen? met dat geslemp van -meestal witte of rose- wijn. Een fles is echt zo leeg.

Door mijn icoontje kun je zien dat ik behoor tot de bekende babyboomgeneratie, waarvan het inmiddels bekend is dat ze door zijn gegaan met de drinkgewoonte. Niet voor niks zijn de aantallen 55 plussers in opkomst bij de categorie probleemdrinkers. Ook ik mag me zeker hiertoe rekenen, al valt het in mijn vriendenkring niet zo op. Iedereen lust wel een glaasje! En lekker eten wordt vaak besprenkeld met wat dan vaak maar "een wijntje" wordt genoemd.

Al een paar eerder heb ik geprobeerd te minderen, maar ik verval toch steeds weer in te veel en te vaak! Ik kan het nog aardig verbloemen, heb leuke contacten en veel interessante dingen te doen. Daar ligt het niet aan, waar het dan wel aan ligt??? Het wordt mijn opdracht in de komende tijd om dat maar eens nuchter onder ogen te zien. Het kan toch niet alleen maar een slechte gewoonte zijn.

Ik zie er ook wel tegenop, het is zo lekker met je glaasje , benen op tafel, goed boek of wat televisie.

groet Maxy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie middag Maxy

Welkom op het forum, ouwetje(grapje) want ik ben ook bijna 60 hoor.
ik ben hier al twee jaar en wat mij voorheen niet gelukt is n.l. droog blijven is het me hier wel gelukt en al bijna twee jaar dus maak je borst maar nat en we gaan er voor hé?:)
Heb je al bij ditjes en datjes de dagdraad gekeken? Daar is onze huiskamer. Dus als je zin heb? je bent van harte welkom.
Mocht je het niet kunnen vinden laat het dan maar ff weten dan help ik je verder oké?
Nogmaals welkom en alvast een welkomsbloempje voor jou.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Maxi,

Je zit eigenlijk op het voorsteldraadje van Jap,
Maar geeft niet, van harte welkom.
Ja, wij babyboomers kunnen er wat van he.
Weet je al hoe je wilt stoppen, of minderen.
hoe zijn je plannen in die richting.
Via deze site kan je ook een alcoholdebaas training volgen.
Heb ik zelf veel baat bij gehad, want in je eentje stoppen zonder hulp is best moeilijk.
Bij zo,n training, krijg je meer inzicht in je drinkgedrag.
Misschien zien we je nog terug op ons dagdraadje `ditjes en datjes`

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En een warm welkom Maxy,
ik tikte al taxy, en dat is grappige genoeg
dus wat ik wilde schrijven met een glaasje
taxy, maar dan wat anders geschreven
is het echt net zo gezellig met je benen op tafel
of in de bank en een boek op schoot. Het is ff de knop om, anders niet.
de rest zit tussen je oren. En de volgende dag weet je ook nog wat je gelezen hebt of het slot van die leuke film.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Maxy,

Ook van mij welkom hier. Ik ben bijna 65, dus behoor tot dezelfde generatie. Ik heb ook de training gedaan van Tactive (alcohol de baas) en die heeft mij echt meer inzicht gegeven van het waarom en hoe. Het is zeker het overwegen waard. De basiszorgverzekering vergoedt deze internettherapie, dus de kosten zijn geen probleem.
Verder sluit ik me bij de vorige sprekers aan.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Jap,

Wat goed van je dat je nu de knop gaat omzetten. Ik ben nog in de fase van minderen en dat lukt op het ogenblik goed, maar als ik weer de fout in ga, dan zit er voor mij ook niets anders op dan helemaal te stoppen.

Maxy is op de een of andere manier op jouw draadje terechtgekomen en wat ik haar geschreven heb, geldt ook natuurlijk voor jou.
Van harte welkom en tot ziens op ditjes en datjes.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...