Spring naar bijdragen

Hallo allemaal

iefke

Aanbevolen berichten

Mijn naam is Yvette en ik ben 34 jaar. Ik ben vorige week dinsdag als crisis opgenomen bij Novadic Eindhoven. Na een week detox mocht ik weer naar huis. Bij Novadic zijn ze nu aan het overleggen over een vervolgtraject, in samenwerking met het GGZ ivm ADHD problematiek.

Mijn 'probleem' is dat ik niet één glaasje kan nemen. Ik doe er één, nog één, ach, dan dan de rest van de fles ook maar leeg. En die andere ook nog wel. En dan voel ik me de volgende ochtend zo rot dat ik maar meteen weer begin. Dit zijn altijd periodes van 1 tot 3 weken geweest, waar ik dan van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat dronk en weer 'afkickte'. De laatste keer was zo ernstig, dat maandagavond de crisisdienst van de GGZ is geweest, ik een slaappil heb gekregen voor de nacht en ik dinsdag door de crisisdienst van Kentron ben gezien en meteen ben opgenomen. En dat is zo goed geweest.

Ik wil er nu echt voor 'altijd' vanaf en ga alle hulp accepteren die ik kan krijgen. Ik werk zelf in de psychiatrie en het is heel bizar om nu op de andere kant van de stoel te zitten. Maar het is wel goed om eindelijk eens te gaan zoeken waar het vluchtgedrag vandaan komt. Al vanaf mijn 12e vlucht ik in drugs, alcohol, eten/niet eten. En ik wil terug naar mezelf. Echt terug naar mezelf.

Ik heb nog niet rondgekeken op het forum, ga ik zo doen. Maar het leek me het beste om me eerst voor te stellen. Ik ben benieuwd naar ervaringen van anderen. Hoe om te gaan met zucht, hoe om te gaan met gevoel en het wegdrinken van alles.

Het was mijn eerste opname, en ik wil niet 'eindigen' als sommigen mensen daar. Echt, met alle respect, 17x opgenomen en geen zin meer hebben in het leven. Het lijkt me zo moeilijk.

Af en toe zie ik het nu ook niet zitten, maar ik probeer het vanaf de positieve kant te blijven bekijken.
De wereld ligt aan mijn voeten en vanaf nu kan het alleen maar bergopwaarts gaan. Geloof dat ik het diepste van mijn gevoel al gepasseerd ben...

Lang verhaal, heb nog geen idee wat ik hier ga vinden en of het een actief forum is. Maar daar kom ik vanzelf achter...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iefke, welkom. :present:
En het is zeker een heeeeel actief forum!
Zo te lezen heb je het helemaal gehad met de drank en dat is maar goed ook.
Bekend is dat we eerst een diepte punt moeten ervaren om te zeggen dat het genoeg is.

Ik hoop dat je je hier gewoon thuis voelt en dag voor dag de drank kan laten staan.
groetjes An.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Iefke,
Kom maar gauw op ditjes en datjes kijken.
Daar zul je heel veel verschillende pluimages ontmoeten!
Je profiel staat open.
Dat betekent dat iedereen kan zien wie je bent.
Hoe je dat moet veranderen weet ik niet, maar dat zal ik op ditjes en datjes even voor je vragen.
Primula

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank jullie! Het gaat inderdaad van dag tot dag. En ik heb net wat rondgekeken en denk dat ik me hier wel thuis kan gaan voelen :)

Altijd alles komt goed, ook dit. Ik heb al heel veel overwonnen, dus dit gaat me ook lukken, al is het soms erg, erg lastig...

Primula, heb net al gekeken of ik het aangepast krijg, maar kan het zo snel niet vinden. Dus hoor het graag!

Edit; bericht naar moderator verstuurd :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom hier Yvette,
ik lees hoe naar het was maandag en erna
en je woorden voor altijd er van af
kan ik heel goed begrijpen. Vlak na een dieptepunt voelt dat zo.
Wat mij hielp was de stapjes kleiner maken, want altijd en nooit meer, kan ook heel benauwend werken.
Gewoon per dag hier even lezen/schrijven en je besluit ik drink vandaag die eerste niet, bewust herhalen. Morgen is het immers weer vandaag en zo rijg je de kralen aaneen tot een mooie sterke ketting, zoals Haddock zo mooi zegt. Het houdt je alert en vele kleine stapjes zijn soms sterker dan
een paar reuzestappen die geen nieuwe basis vormen.
Het is te doen meis, velen zijn je hier voorgegaan:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Iefke :present:
Die heb je alvast te pakken voor je moedige stap.
Voel je welkom en lees of schrijf mee op de dagdraad.
Zo leren we elkaar beter kennen om gerichter onder-
steuning en raad (en tips) te geven.

Twee interessante artikelen zijn 'TIQ's op herhaling'
en de 'Vijf Cirkels van Van Dijk'. Beiden heb ik naar
boven gehaald voor nieuwelingen. Tot kijk op de
dagdraad! :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...