Spring naar bijdragen

zondag 5 oktober


An

Aanbevolen berichten

Lieve mensen, goedemorgen.
Ik heb geopend met: ik hoop dat deze dag me moed geven mag.
Ik hoop dat niet alleen voor mezelf, maar voor ons allemaal hier op het forum.
Echte bemoediging hebben we nodig. Elkaar opbouwen, sterken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 142
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen Albertina: jawel het gaat wel goed joh, maar ik blijf maar met mezelf worstelen. Ik kom daar zo op terug. Corinne had wat goeds geschreven gisteravond en wil daar op reageren.
Nu heb ik het ergens gemist, maar wanneer ga je op vakantie. Lijkt me zo zalig, zeker met dat weer hier in Nederland.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Albertina: dank je voor je medeleven. Ben nu hier wat aan het schrijven en pep mezelf wel weer op. Vandaag ben ik gelukkig goed wakker geworden. Oh je gaat morgen. Lekkerrrrrrrrr.

Postmodernisme: ik hoop van harte je vandaag hier weer te zien!

Water, jij gaat lekker aan je motorfiets werken las ik gisteravond. Lekker klusje met die storm buiten. Staat 'ons' roosje nu ook in de storm?

Corinne: Je schreef gisteren 'actief stoppen met drinken is pas het begin van de hele ontwikkeling'.
Ik heb dit afgelopen jaar ontdekt dat ik voorheen welliswaar niet heb gedronken, maar dat ik in emotioneel opzicht niet veel geleerd heb. Door het overlijden van mijn moeder afgelopen jaar heb ik het gevoel voor het eerst de vrijheid te hebben om mezelf te worden. Ik vond het mooi wat je schreef over 't kind zijn'. Hoe je als kind a.h.w. misvormd kan worden.
(Tegelijkertijd denk ik 'hoeveel fouten maak IK wel niet bij de opvoeding van mijn kinderen'.
Het is niet gemakkelijk om het goed te doen.)
Het geeft me toch weer moed wat je schreef. Ik had een jaar geleden toch niet kunnen denken dat ik nog steeds zou worstelen met die zooi. Ik worstel dus niet met die zooi, maar met mezelf. Gewoon de eerste laten staan, verstand op nul, dat is voor mij uiteindelijk niet de oplossing. Na een maand, twee maanden, denk ik bij mezelf 'wat voel ik nu eigenlijk, hoe moet ik verder, hoe kom ik in godsnaam die dag door vandaag'. Ik bezorg mezelf een optater en voel dan weer dat DAT dus niet de weg is.

Altijd maar dat aangepaste gedrag, teveel met dat masker oplopen.
Ja, Corinne en ik zou het ook eens op moeten schrijven.
Het is wat je schrijft 'het waren geen slechte ouders'. Nu na zo'n lange tijd is het net of ik nu pas de werkelijkheid zie.
De jaren van zorg, wanneer je er middenin zit, heb ik waarschijnlijk een stuk van mezelf verloren. Eigenlijk zou ik kunnen beweren 'het is nog NOOIT zo goed gegaan met me'.

Wel grappig ik open het draadje met de wens moed te krijgen vandaag en ik lees jouw verhaal van gisteravond en ik voel het naar binnen stromen, de moed.

Lef hebben om te leven, dat wordt mijn nieuwe onderschrift. Leef met lef.

Leef met lef.
Lef om positie in te nemen.
Lef om te leven vanuit idealen.
Lef om waardegericht te zijn.
Leven met lef is een keuze.

Leven met moed, vertrouwen, identiteit
en kracht op de plek waar jij je bevindt.
Het bewaken van de eigen levensruimte is een kunst,
in afhankelijkheid van de Schepper mag iedereen zijn gaven en talenten
in dienst stellen van het Grote plan.
Kiezen voor echtheid maakt je een krachtige persoonlijkheid.
Iemand die zijn idealen weet vast te houden.
Iemand die stelling durft te nemen.
Iemand die de uitdaging aangaat
en verandering weet te bewerken.

(als ik iets citeer, zet ik graag de bron erbij. Dat dit van Paus Benedictus II is, moeten jullie me niet kwalijk nemen, het gaat om de tekst, die ik gewoon heel mooi vind.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeden morgen adb'ers,
inderdaad leerzaam berichtje van corinne gisteren , ook het antwoord van wingchun erop zat vol waarheid .
an hoe is het met de gordijnen ?? ik zou het gisteren ook doen maar uiteindelijk niet gedaan , maar de stroom draren die het konijn door gebeten heeft gemaakt .
albertina nog een nachtje slapen waaauuww :)
ik lag er gisteren voor mijn normen vroeg in , iets na 23 uur , nu ja ik heb gisteren een mooie maar op geestelijk en nadenk vlak een drukke dag gehad , was dus beetje moe , koppeke lag nog niet op het kussen of ik was al weg .
de openhaard brand al , en ik ben al buiten geweest en het is een klein beetje ravage buiten door de storm vannacht , ik zal dus straks in weer en wind in de tuin mogen opruimen , ik zou ook graag verder doen aan mijn keuken zodanig dat ze gedaan is voor ik naar spanje vertrek , spanje die mij grijs haar aan het bezorgen is want mogelijk moet ik langer als de voorziene week gaan .
met kleintje poes gaat het goed , hij/zij eet goed en doet de behoeftes al in de kattenbak:heart: ying en yang bekijken het klien grutje maar raar , maar ze doen er niets aan .
vandaag heb ik zomaar ineens de beslissing genomen om die eerste te laten staan , eender wat er gebeurt , ik hoop dat jullie met mij meedoen
zo mensen maak er een mooie fijne nuchtere zondag van
:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky: als ik jou was zou ik maar binnen blijven vandaag. Er komt een enorme regenbui aanzetten.
Pas goed op je zelf. Grappig dat je naar de gordijnen vraagt. Ik heb de laatste gisteravond inderdaad omgenaaid. Een ander gordijn , wat ik eerst had geplakt nu ook maar netjes omgenaaid. Ik had er werkelijk plezier in om dit klusje te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:moon:Goede morgen vroege vogels

Ik zeg zondag muziekdag, zondag stormdag.

Iedereen is weer met volle moed opgestaan en het is niet gemakkelijk. An ik lees dat je zo moedig bent geweest het afgelopen jaar. Je hebt je gefocused op overleven. Laat de eerste staan, ik wil geen alcohol meer. Aan de ene kant is dat krampachtig en misschien ook wel te krampachtig. Nu ben je aan iets anders toe. Jezelf. Ja An, ook jij bestaat. Jij bent niet de vertrapte An, de verstoten An, de lelijke An en weet ik wat meer. Jij bent An, een uniek wezen dat er mag zijn. Ik heb in Japan iets geleerd. Dingen hoeven niet perfect te zijn, een onkruidje hier een barstje daar. Dat maakt het alleen maar mooier.

Zo ben jij! Zo zijn wij allemaal met onze onvolkomenheden. Accepteer deze, ook van je ouders, je kinderen en je vrienden.

De Dalai Lama zegt vanmorgen:

Onze intentie mag niet bedorven worden door de acht verstrooiingen: winst of verlies, plezier of pijn, lof of kritiek en roem of schande.

Laat de negatieve dingen verdwijnen met de storm.

Ik ga zo naar het Concertgebouw en ga proberen mijn hoofd en zinnen vol te laten lopen met mooie muziek.

WIj gaan er vandaag weer voor en laten de eerste staan en denken alleen aan mooie en positieve dingen.

Liefs:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vriend was gisteravond uitgegaan. Ik nu ook een dikke kater :devil:

Straks gaat dochter klimmen op een klimwand. Heeft ze als cadeau gekregen van familie.

Vandaag een rustige dag. Caro, ik zal proberen je boeken vandaag uit te lezen. Ben niet echt een lezer; kan me niet ontspannen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen!

Tsjonge jonge... Wat een Water-overlast hier! :D
Die zit natuurlijk al lang en breed aan z'n motor te prutsen.
Lekker droog binnen...

Post, ik had ook zo'n angst voor het slapen gaan.
Dacht werkelijk dat ik nooit meer zou kunnen slapen..
Heb gewoon niets genomen en gedacht we zien wel, als ik een paar nachten niet slaap.
Dan ben ik wel moe geneg om uiteindelijk toch eens te slapen.
Volgens mij heb ik de eerste 2 nachten heerlijk geslapen.
Daarna kwam een periode vol van wel en niet, op de vreemdste tijden wel.
En als het moest niet. Meende ook een nachtbraker te zijn.
Maar had dat er zelf van gemaakt, de eerste helft van mijn leven.
De eerste 6 maanden geen pil geslikt, op wat melatonine na...
Nu slaap ik wel, en veel. Heb ik nodig, blijkt.
Wel vaak een halve oxazepam voor de paniekgevoelens...
Maar dat ga ik ook niet te lang meer doen. Sta vandaag precies 11 maanden droog.
Gewoon door iedere dag die eerste niet te nemen.
Vanochtend dacht ik in een vlaag van paniek, nog één maand... En dan?!!
Dat weet ik best, gewoon doorgaan zo. Het bevalt best.
Al zet het mijn leven nuendan aardig op de kop.
Ben nog niet helemaal mezelf, maar heb nog steeds de intentie dat wel te worden.
Ben ook net veertig. Zie!
Nou. Niet opgeven, ik zou ook niet de rest van mijn leven door de buurman naar bed gebracht willen worden...
Neem het heft in eigen handen. Ook al is er de ms.
Met alleen ms is het makkelijker en eerlijker vragen je eens in bedde te leggen. Dan ms en drank.
Lijkt me niet goed voelen. succes en zet 'm op! :present:

Anna, wat jammer dat je eerder terug moest. Fijn dat alles op zijn pootjes terecht is gekomen!
Ja, ik ga goed, maar die eeuwige paniek die me letterlijk bij de keel grijpt soms... Maar ik ga door!
Daar bestaat geen enkele twijfel over. Ik wil mijn pas verworven vrijheid niet zomaar kwijt.
En daar trek ik gewoon nóg wat meer tijd voor uit. Want dat heb ik nodig. Punt.
Ben nog wel nieuwsgierig of het nog gelukt is met de piano van Soothe.
Misschien horen/lezen we het vandaag nog. of zit hij inmiddels in de zevende hemel te spelen...

An... Gewoon doorgaan hoor! Uiteindelijk komen we waar we wezen moeten.
Als we het lef maar hebben om onszelf weer toe te laten!
Wat zijn we toch eigenlijk mooie mensen achter dat pantser wat meestal niet nodig blijkt.
Het voelt alleen zo bloot soms als er en stukje wegvalt... Logisch toch.
Het is wel wennen, en dat kost tijd! laten we die maar nemen An! :present:

Goedemorgen ook aan de rest van mijn mede.leven.opbouwers! :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenmorgen! (kan nog net...)

An, de van de straat geredde roos staat lekker droog en vorstvrij in het schuurtje,
ik hou 'm wel in de smiezen voor je en ik hoop dat ik volgend voorjaar weer heel veel foto's kan posten.
En toen ik hier net op het forum kwam had ik als onderschrift "het meervoud van lef is leven"... ;)

Marjo, 11 maanden! :present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present: alstublieft!
En volgende maand krijg je er lekker maar èèntje maar die is dan wel 12x zo groot! :P

En dat slapen... ik zoop me zo'n beetje iedere avond in een coma maar ja dat is natuurlijk geen goed idee als er van je verwacht wordt
dat je de volgende dag om 08:00 weer lekker belangrijk op je werk bezig bent. Dus daar liep ik ook totaal vast.
En nu... ik kan me nu echt verheugen op het vooruitzicht van een heerlijke rustgevende nacht slaap,
ik leg m'n hoofd op het kussen, denk aan iets fijns en ben vertrokken.
De volgende dag sta ik zonder hoofdpijn en zonder geheugengaten op, en pak gewoon de nieuwe dag aan zoals-t-ie komt.
Helemaal goed. Echt èèn van de allergrootste voordelen van het niet drinken, wat mij betreft.

Over dat sleutelen, nog een grappig verhaal:
Ik had dus die tweewieler in de huiskamer gezet, met m'n gereedschapkist ernaast.
En geloof me, na dertig+ jaren sleutelen als hobbie is dat geen klein licht kistje meer.
Nou zat ik er net naar te kijken, en ik bedenk me ineens: het is gewoon een japannertje van 20 jaar oud... hoe moeilijk kan dat zijn?
Met drie schroevendraaiers, een stel steeksleutels en inbussleutels en een voelermaatje schroef ik het hele ding waarschijnlijk zo uit elkaar en weer in elkaar.
Het werkplaatshandboek heb ik als PDF op de computer staan, maar die heb ik ook alleen maar nodig voor dingen die op de tiende millimeter moeten.
Het is voornamelijk logisch denken, de goede volgorde en wat ervaring.

En toen bedacht ik me dat dat voor mij ook geldt met het stoppen met alcohol.
Ik kan er van alles bijslepen, dit forum, de GGZ, een psych, de AA, medicijnen, methode zus-of-zo...
maar uitendelijk zit het in m'n eigen kop en heb ik maar heel weinig gereedschap nodig om het doel te bereiken.

;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo even koffie en rook pauze .
margo blijf jij maar lekker voor mij ,ik volg je op je hielen , en inderdaad je bent een toppertje:heart:
en pipke koeienvelleke gevonden en stel handen om te masseren ;)
albertina inderdaad hier doen de kabouters ook niets .
plusjamais heb jij in japan gewoond ?? kon nichi wa plusjamais san
keukenplafon is afgewassen en klaar om te behangen of te verven , ben ook al te voet de boodschappen wezen doen , en al drie pistolets met nutella binnen .
zo en nu ga ik verder doen want keuken is precies een slagveld

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morgen allemaal,

Even de mijlpalers feliciteren,
Marjo goed zeg, nog één maandje dan groots feest! :present::D:present::):present::D:present:

Bammetje, grote feest is geweest maar je gaat gestaag door toch?
Ik volg, jawel ik volg...
Gefeliciteerd meis, :D:present::):present::D:present:

Albertina, ik wil je hier vast een hele fijne vakantie wensen!
Genieten en neem die nintendo mee, je hebt immers het pennetje
gevonden nu, de rest volgt ook nog wel.

An, wauw vele belangrijke woorden vanochtend vroeg al over mijn beeldscherm.
Moed, bemoediging, opbouwen, sterken, lef om te leven........

Wil je graag hier op antwoorden , leef uit liefde, leef met liefde, leef in liefde ....:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk die {{{ Marjo }}} daar eens 11 maanden gaan, gestaag als soort SK-teamverlengstukje van 20 dagen,
yessssss bijna die eerste hele grote mijlpaal, al is elke dag weer een mijlpaal op zich, ik vind je ongelooflijk sterk dat je dit voor elkaar krijgt, te weten ook dat het in jouw leven lang niet altijd zonnenschijn is, en dan toch lukt het je om op dit hele belangrijke gebied voor jezelf toch nog een zonnetje te blijven :rose: van harte gefeliciteerd :musicnote: en SMAKKK :sun: !


En {{{ BamBam }}}, de eerste maand na het eerste jaar alias de eerste maand van het tweede jaar, wat is het leven toch veel mooier he als je volhoudt, toegeven aan het genieten van de kleine dingen versus toegeven aan cravings loont zich uiteindelijk op een manier dat als we dat eens eerder wisten.....maar we leven NU, en in dat nu feliciteer ik jou van harte met weer een prachtige mijlpaal :sun::musicnote::present: !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...