Spring naar bijdragen

Donderdag 9 oktober


plusjamais

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 170
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Wat ADD betreft, ga ik nu eens wat neuzen op het web om daar meer informatie over te vinden.
Heb mijn leven lang al moeite met me blijvend te kunnen concentreren. Alleen door te schrijven meen ik veel te kunnen doorgronden en balans te vinden kan er uren mee bezig zijn, maar nadeel daarvan is dat ik dan alles wil verklaren. Kom dan in een soort stroomversnelling van gedachten, dat was ook de reden van mijn soms verwarde berichten hier op het forum.
Ik kan het maar beter simpel houden en mijn bezigheden afwisselen zodat er niet alleen maar theoretisch gezoek naar antwoorden overblijft of liever gezegd, ik maar blijf spuien en een therapeut voor mezelf of anderen wil zijn. Resultaat is, dat ik mezelf (en een ander) daarmee uitput, grenzeloos als ik kan zijn. Een uitputtingsslag.
Ik moet eens ophouden met theoretisch kuilen te graven onder het mom van willen begrijpen.
Jammer dat ik geen tuin heb, zou nu eigenlijk best een mol willen zijn....ben ik tenminste geaard :D

formulering aangepast

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Har

Jammer dat ik geen tuin heb, zou nu eigenlijk best een mol willen zijn....ben ik tenminste geaard
:D

Kan natuurlijk ook op de hei gaan wonen, kan ik weliswaar lekker graven maar ik heb geen laptop om jullie dan te kunnen vertellen wat ik zoal onder de grond meemaak :P

:D Ach, een beetje flauwekul kan geen kwaad toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Carolien,
Ik ga naar jouw expo en die van Toorop. Ik moet toch in Rotterdam zijn.

Ik ben op! Gewoon op! Het is niet normaal dat dit de sociale dienst dit van je verwacht. Uiteindelijk is hun bijdrage minder dan twee honderd Euro. Geeft niets. IK moet wel rondkomen.

Mag ik even zeggen. X was echt een lul soms maar hij heeft het wel goed gemaakt. Mag ik dan ook zeggen dat ik oprecht van hem hield. Het was een lieve goede man. De rest is bullshit.
Wat rest is dat een hele lieve man er niet meer is. Praat maar over mij en dat we toch gescheiden waren. Wat weten jullie? Snappen jullie wel dat sommige ouders gewoon voor hun kinderen kiezen.?
Het maakt mij niets uit. Wij hebben het goed gedaan tot aan het einde. Natuurlijk heb ik verdriet.
Snap je dat niet, kijk dan maar naar jezelf. Het heeft niets met mij te maken. Ik hield van die man en ik houd van mijn kinderen. F... al degene die er een verkeerde draai aan willen geven. Ik ben trots op hoe we het gedaan hebben. En ik houd nog steeds heel veel van hem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Anjo,
Het belangrijkste is dat je van hem hield en het mooie in hem ziet. En samen met hem de laatste periode hebt beleefd. Dat vind ik heel mooi. Wat anderen er van zeggen maakt niets uit, echt helemaal niets. Dat kan er namelijk niets aan veranderen.

Caro, ik vraag me af of je niet teveel koffie drinkt? Het is vochtafdrijvend en zo krijg je misschien niet genoeg echt water binnen. Ook omdat je zei dat je geen oorsmeer meer hebt. Water is noodzakelijk voor een heleboel lichaamsfuncties. Met koffie droog je jezelf uit.

Har, go for it!

De workshop gisteren was indrukwekkend. Ik ging met een warm gevoel weer naar huis.
Met liefde naar problemen kijken. Iedereen mag zijn zoals-ie is.
Als iedereen een beetje lief voor elkaar is ziet de wereld er toch veel leuker uit?

:heart:
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie middag allemaal,

Vanochtend op tijd uit bed en toch weer tijd verprutst, maar vandaag met opzet. Ik wou per se nog even 10 minuten rustig zitten kroelen met de katten. Dan op de fiets naar het werk. Alle klussen die moesten af zijn, zijn af. Collega's even in kennis gesteld van het feit dat ik dus nog met een staartje zit van het ongevalletje. Nou ja, 't zal wel overgaan zoals de huisarts zei.

Vannacht heb ik wel onrustig geslapen. Het ene doemscenario na het andere. Mijn bed ziet eruit alsof er een wervelwind is langsgeweest. Dat ga ik zo maar even fatsoeneren.

En nu heb ik 2 weken vakantie! Die ga ik op een nuttige manier gebruiken met allerlei leuke dingen die dus verder niet zo nuttig zijn. Jullie zullen dus zeker wel wat meer berichtjes van mij lezen.

OK, ik ga maar eens beginnen met het aandoen van makkelijk loszittende thuiskleren en rustig boekje lezen.

Droog, droger, droogst dat is leuk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo,

Je hoeft je toch niet te verontschuldigen voor het feit dat je van iemand hebt gehouden of houdt.

Niemand kan voelen wat jij voelt of voelde en niemand kan dat ook begrijpen.

Doe gewoon je eigen ding. Jij bent nu belangrijker dan iets anders. Als jij niet goed in je velletje zit, kun je ook niets voor anderen (je kinderen) betekenen.
Ik vind jouw houding naar je kinderen toe heel goed en juist.

Houtje, ik wilde naar Anna Enquist kijken, want ik houd van haar boeken, maar ik was te moe en moest vanmorgen weer vroeg op. Ik ga het boek zeker kopen. Ik zal vertellen wat ik erover denk.


Ik ga nu weer aan de slag met een heleboel administratie en daarna lekker even wandelen. Wat een weertje.

Waar zijn vogel en Trees gebleven.
Welkom terug Har. Ik heb het net meegemaakt dat jij jezelf mondstrom maakte. Heeft je geloof ik wel goed gedaan.

Liefs iedereen:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil heel graag mijn excuses aanbieden aan het forum. Toen ik dochter's leeftijd had ben ik ook ingestort. Daarna brak er letterlijk "hel' uit. Ik beleef dat opnieuw. Vriend steunt me. Ik ga weer naar de psychologe. Ik geloof dat ik haar net op tijd gevonden heb. Bedant iedereen voor de steun.

Anjo, we kiezen allemaal voor onze kinderen. :heart: Ik ook. Geen enkele relatie is/was perfect. Het gaat erom dat je elkaar oprapen wilt als de ander valt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Floor, kan je alleen maar zeggen dat ik je een sterke en mooie meid vind en dat mag ik je zeggen omdat ik je ontmoet heb. Elke keer dat je je kwetsbaar toont, gedraag je je als het kwetsbare kind en ik vind het knap van je dat je daarvoor uitkomt. Ik vind het helemaal fantastisch dat je daar hulp bij zoekt; lijkt me stug dat je zelf niet weet dat als je gedronken hebt je weer dat kwetsbare kind wordt. Wie wil dat nou?! Je wilt immers verder.
Ik ook niet , maar het is mij ook weer overkomen. Sterk zijn is mooi en een doel om na te streven maar als het effe niet kan, blijf dan niet in schaamte of medelijden hangen.
Misschien een steuntje in de rug voor jou, dat ik me nu wel over wil geven aan wat een prof (lees psych) van mij denkt. Heb daar zo vaak aversie bij gevoeld, want ik wil me niet in laten pakken of in een hokje geplaatst worden.
Ik vind het van lef getuigen dat ik dat nu weer wil ondergaan en ik hoop dat jij dat met je belastende verleden ook kunt doen.
Je bent nooit te oud om te leren of te verwerken. Doe je best meid en accepteer dat je het niet alleen hoeft te doen. Voel me emotioneel betrokken vandaar dat ik je dit vertel. Lieve groet
Har

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo: dat had ik gisteravond ook, dat gevoel, 'wat is mijn aandeel' en 'schrijf ik hier soms onzin'. Ik heb maar afgesloten en gedacht dat het niet opbouwende kritiek is. Opmerkingen waar ik niks mee kan.
Zoals b.v. dat het forum soft is of dat er niet 'gefilosofeerd' wordt, 'scrollpraat' .... Zo waren er heel wat opmerkingen. Ik weet niet meer wie of wat schreef, maar ik vind dat ongenuanceerde opmerkingen.

Dan denk ik ook aan jou Tapas. Zoals ik je hier ken ben je een heel helder, helpend, opbouwend persoon. Die de realiteit goed door heeft. Ik heb jaren op mijn werk gezeten in vergaderingen waar iedereen tegen me aan zat te z@@ken. Zulke onzinnige kritiek. In het begin ging ik er tegenin. Werd boos. Ik kreeg toen te horen van mijn baas dat ik die kritiek gewoon moest ontvangen, zo van 'ja ik hoor je zeggen dat ze ... '. Heb vanaf die tijd gewoon mijn mond gehouden. Ja en amen gezegd en gewoon mijn gang gegaan. Me niet meer boos gemaakt. Maar leuk is wat anders. Meestal zijn het mensen die zich minderwaardig voelen en zich via iemand anders omhoog willen 'trappen'. Daar moeten we dus gewoon boven staan en die mensen gewoon lachend blijven benaderen.

Dus.... conclusie.... het forum is net het echte leven......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb net een afspraak gemaakt met de vriend van mijn zus in Hilversum, hij moet nog even overleggen of zij het goed vindt dat ik daar een paar dagen verblijf. Wordt daar zo over teruggebeld. Het zijn lieve mensen waar ik me bij thuis kan voelen.
Ben mijn (eenzame) flatje een beetje beu terwijl ik het er ook naar mijn zin kan hebben. Wat kan een mens dubbel zijn. Besef iig dat ik de komende dagen niet alleen wil zijn. Heb afgelopen december daar een fantastische week gehad. Wat is overgave belangrijk voor een alcoholist. Ben blij dat ik daarom gebeld heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An, dat ik mag schrijven heeft me heel veel inzichten gegeven. :heart:

Ik kon ook mijn excuses naar vriend en vooral dochter aanbieden. Wil me hier wel vaker leuker voordoen dan ik ben. Ik ben wel eens hard, kan veel voor elkaar krijgen. Ik heb er zelfs voor gezorgd dat vriend zijn baan niet kwijtraakte.

Heb ook jaren alleen voor dochter moeten zorgen. Heb dat ook gekund.

Ik heb zelfs met een hamer op de bank gezeten omdat dochter bedeigd werd. Ik had ze letterlijk het huis uit getimmerd!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil wel contact met jullie houden. Lijkt me zo, dat ik op haar comp. weer opnieuw in moet loggen. Maar ik handhaaf mijn icoontje hoor en vertel daarbij dat ik weliswaar onder een andere username Har ben. Ik voel werkelijk dat ik jullie nodig heb en dat is mooi. Want ik ben mijn zelf opgelegde issolement enorm beu. Ik ben een van jullie en dat wil ik graag zo houden :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind jou ook een lieverd An en voordat nu mensen gaan denken dat we hier met klef gedrag bezig zijn wil ik toch effe zeggen dat dit niet zo is. We vertellen hier zoveel over onszelf dat waardering er ook voor de ander mag zijn; niets mis met kwetsbaarheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Har,
Al zit je in Timboektoe aan een computer, inloggen op het forum kun je gewoon vanaf elke computer met je eigen inloggegevens.
Ik kom toch ook wel eens kijken vanaf mijn werk en laatst toen ik bij Houtje was, heb ik toch ook gewoon ingelogd. Soothe en Anna loggen ook onder hun eigen naam in of ze zich nu bij hem of bij haar bevinden.
En weet je nog van de meeting? Daar kon je ook gewoon onder je eigen naam inloggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
FloortjeII

Har, wat ik heb is intens triest.

Ik hoop dat je een hele mooie tijd gaat hebben.
:heart:

Het is wellicht best triest hoor Floor, maar als het zich alleen in jouw geest afspeelt, doe je jezelf tekort want je vergroot het uit. Bedenk nou maar dat er legio mensen zijn die hun kracht wel kunnen gebruiken om uit nog zwaardere omstandigheden zich los te maken. Ga uit van je kracht....en, dat heb ik al eerder gezegd, je bent een krachtige vrouw van wie je niet zou vermoeden dat ze zich zo zwak op kan stellen.
Je kunt veel sterker zijn. Daar ben je fysiek sterk genoeg voor en vergeet nou maar eens even dat jij niet sterk bent...pffff sterker nog, ik zou best willen dat ik zo'n knappe vrouw als jij bent, zou zijn ;)
Wil me echter niet om laten bouwen hoor! :) Want je kunt ook iets uitstralen terwijl je voor de ander als lelijk of onwaardig overkomt.
Geestelijke schoonheid is zichtbaar vanuit de ogen ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...