Spring naar bijdragen

Vrijdag 17 oktober


stien

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 149
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Dus zo langzaam heb ik besloten dat ik minder ga lezen en dat de rol van het forum in mijn leven ook moet veranderen.

Ben doodmoe dus lig in bed en het is goed zo.

Doe me een plezier en laat het zo goed voor me zijn.

Ik ben niet weg maar kom af en toe nog kijken en misschien als oudgediende iemand een helpende hand toesteken, als ik dat kan. Heb veel ervaring na drie jaar "op reis" naar een nieuw leven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net ging ik ook even weg en dacht waarom ga ik weg: Anjo die schrijft gedronken te hebben, Marieke die gezellig toch af en toe een wijntje drinkt, Haddock die ook goed gaat, Safi die ook lekker gaat ... met af en toe, Houtje die ook ff onderduikt en dan Marjo, die ook van alles doormaakt.... etc. etc.
Waar kunnen we DAN nog naar toe als het hier niet lukt????
Ik nergens anders dus aldus.
Ja ik schrijf het maar eerlijk voor mezelf hoor. Morgen heb ik een groot feest en wat spookt er door mijn hoofd, ja hoor... ach morgen misschien toch ook maar eens. Toen heb ik afgesloten en heb erover nagedacht.
Flauwekul.. niks kop in t zand, geen sprookjes, van 'af en toe', ik weet van mezelf dat ik een rasechte alcoholist ben en ik ga morgen lekker niet drinken en daar verheug ik me nu al op.

Slofje wat het ook is, schrijf erover, als is het maar beknopt, lucht je hart, al is het heel veel van hetzelfde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik duik niet onder An, want dat lijkt op wegvluchten. Zo is het niet. Het is mijn vrije keuze om weg te gaan.
Maar het forum heeft bijna drie jaar een zeer belangrijke rol gespeeld in mijn leven en ik heb er ook échte vrienden aan overgehouden, dat is het mooie.

En misschien moet je je eens indenken An, als je nú op dat feest zou zijn, en je zou een lijstje moeten invoelen van voor- en nadelen, wat zou je dan invullen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Slofje,
{{{{{{{knuffel}}}}}}}

An,
Voor mij is het hier ook een belangrijke plaats om mensen te spreken. Hier in Dordrecht heb ik 2 vriendinnen, dat zijn Slofje en mijn vriendin. Hier op het forum heb ik verder ook hele goeie en intieme contacten, maar de lieverds wonen zo ver weg. De wereld mag dan klein geworden zijn door internet e.d., maar de reële afstanden zijn nog altijd in km en reistijd. Veel van mijn persoonlijke contacten gaan dan ook via de computer en de telefoon.
{{{{{{{{knuffel}}}}}}}}}

Houtje,
{{{{{{{{knuffel}}}}}}}}

Pippi,
Ga je naar de boerderij, omdat je boos bent op het forum of omdat je dat heel graag wil?
Denk a.j.b. aan jezelf.
{{{{{{{{knuffel}}}}}}}}}

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pip, ik heb je verhaal over wat je bezig houdt gelezen!
Je ziel heb je hier blootgelegd, voor je gevoel...en dat is denk ik ook wel zo!
Je laat ons meekijken in je binnenste, dat is ten eerste erg dapper
en ten tweede laat je zien hoe mooi je ziel is!

:present: dank je wel voor het delen van je gevoel!

ps als je naar de boerderij gaat wens ik je een fijn samenzijn daar!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb je de AA wel eens geprobeerd An ? ;)

Even serieus nu... ik zou nooit al mijn kaarten zette op een forum van lotgenoten om clean en nuchter te blijven...
Mijn redenen daarvoor zijn :

1. Je hebt geen idee of iemand nuchter is of niet.
2. Hoe kan iemand mij helpen als hij of zij zelf het probleem niet heeft opgelost of een oplossing die heeft die al een behoorlijke lange tijd werkt.
3. Beschikbaarheid. Het kan hier ook leeg zijn.
4. Het forum wordt ook gedomineerd door bepaalde mensen die over alles en nog wat schrijven behalve over een OPLOSSING... meer gejank en aangevuld met nog meer ellende , kommer en zijn maatje kwel... niet echt opbeurend dus voor nieuwkomers.
5. Liegen op een forum is ook simpel. (wolven in schaapskleren oftewel mensen die schrijven met andere motieven dan een ander te helpen)

Toch kan dit forum heel ondersteunend zijn voor elkaar... echter als extraa'tje niet als hoofdmoot.
En zo zie ik het... het is leuk en als het mij niet aanstaat dan ben ik weer weg...

Dit wilde ik even zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik dacht: ik kom nog ff gezellig kijken! Nou, zo leuk is het hier niet.
An, laat je door ons niet in de luren leggen, gewoon NIET drinken, jij.
Sorry als dat wat bot overkomt, maar ik denk dat je eerst 'n tijd gestopt moet zijn en sowieso goed en ook RUSTIG in je vel moet zitten voor je je er aan kan wagen.
Volgens mij had jij nog wel eens 'n terugval, dus gewoon NIET DOEN, hoor.
Eerst de boel maar eens op orde.
Alleen maar 'n mening, hoor.

Groets, de pleittegaander

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benut je vrije keus, zou ik zeggen... ;)
Niet drinken kan er daar èèn van zijn.

Wat ik erg leuk vind is dat er nu een soort "nieuwe lichting" op het forum is.
Ik maak graag een beetje plaats om iedereen de nodige fasen te laten doorlopen op zijn/haar eigen manier.

Marjo, niet zo raar doen he, ik laat me toch niet wegjagen door een paar vriendelijke woorden? ;)
En als je opgelet had dan had je gezien dat ik bijna alleen nog maar in de weekends schrijf.
Doordeweeks heb ik andere dingen aan m'n koppetje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziza: ik ging vijf jaar naar AA. en daar maak je op een gegeven moment hetzelfde mee. Wat ik bedoel te zeggen is dat je altijd jezelf meeneemt. De mensen om mij heen hebben geen boodschap aan mijn verhaal en uiteindelijk leer ik het meest van hetgeen ik hier lees van de anderen.
Hoe ieder met zijn\haar eigen levensverhaal bezig is. Hoe we allemaal met ups en downs moeten dealen.
Hoe we allemaal af en toe schreeuwen om aandacht. Te zien hoe een ander daarmee goed of niet goed mee omgaat. Is het een spiegel voor mij? wat doe ik ermee?

Bij AA werd heel veel niet uitgesproken. Over hormonen of dat soort vrouwendingen werd nooit gesproken bv. En zo kan ik nog wel even doorgaan. De AA heeft mij van de drank geholpen absoluut, maar doordat het op een bepaald niveau bleef hangen leerde ik er niks meer bij. Met alle gevolgen van dien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha, Water je bent er dus toch.Fijn je te lezen, man.
Wie zegt dat je virituel geen bandjes maakt? Je bent van heel diep naar een goede forumlid geworden.
Altijd nuchtere opmerkingen altijd hulp bij computerproblemen. Je ben fab!
Je hebt hier een fan!

Liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wingchum: ik hou je niet tegen hoor, maar mij overtuig je echt niet. Je moet het zelf weten als je gevangene wilt blijven van de fles en nog eens de fles.

Geer: nee morgen ga ik niet drinken hoor, het flitste even. Mij niet gezien. Ik ga genieten van alle mooie dingen die die dag mij bieden.
Hoe langer je niet drinkt hoe makkelijker het gaat. Het komt steeds meer op karakter aan. De lichamelijke verslaving wordt steeds minder. De emotionele of de gewoontes worden ook minder.
Nu blijft over 'hoe om te gaan met het leven'. Nee dank je, voor mij geen drank.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wingchun: wat klets je nu. We zijn bezig er vanaf te blijven en jij bent bezig het in te gaan nemen. Groot verschil zou ik zeggen. Wat denk je nu. Je halve leven aan de zuip en dat je er dan na een paar dagen finaal vanaf ben??? Dat heeft tijd nodig. Geduld man, gewoon geduld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...