Spring naar bijdragen

Vrijdag 17 oktober


stien

Aanbevolen berichten

Geer precies zo ervaar ik dat ook. Wat zal ik heel mijn leven aan die fles geven??? Om vervolgens bibberend en bevend geen mens meer onder ogen te durven komen. Mijn leven en het leven van mijn gezin verpesten. Bah, nee, ik voel me dan een vervelende grote egoist.
Je zelfvertrouwen zal groeien met de dag. Nee makkelijk is het zeker niet, verre van dat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 149
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Wingchun, dat gevoel had ik ook, dat alles om drank draaide, dat het niet uitmaakte.
Maar ik verzeker je, het maakt wel degelijk uit. Toen draaide mijn leven om drank, nu draait mijn leven om mij.
En voordat je nu begint dat ik nog steeds met drank bezig ben omdat ik hier schrijf: ik ben bezig met mezelf.

(typo)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geer, wat ik eerder schreef was geen onzin, het was waar. Ik heb een goede baan, verdien met vier dagen werken bijna even veel als vriend met vijf dagen werken en wisseldiensten.

Ik voel me goed, daar gaat het om. Ik wil weer. Mijn werk gaat weer. Dat was ook niet altijd gezegd.

Bedankt voor de zorg :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wingchum: blijf bij jezelf, jij bent voor jezelf de grootste leermeester. Waarom ben je boos en opstandig en waarom kan het je ineens geen donder meer schelen. Ik verwacht alleen maar smoesjes en uitvluchten en weet je waarom, omdat je slaaf bent van de drank. Drank is de enige boosdoener en jij laat dat bij jezelf toe. Dat is het.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kirky,
Dat is wel veel muziek. Ik heb slechts een paar van mijn CD geript en als ik die genoeg gehoord heb, dan gaan ze weer van mijn schijf af.

Joann,
:)

Ziza,
1. Idd heb je er hier niet echt zicht op of iemand gedronken heeft. De meesten die hier hun eerste stapjes zetten (ook ik was zo iemand), dronken nog. Zolang iemand de beleefdheid en de forumregels in acht neemt, heb ik daar dus geen probleem mee. De mensen komen hier om hun drinken onder controle te krijgen, hetzij door te minderen, hetzij door te stoppen. Ieder mag daarin zijn of haar weg vinden.
2. Heb jij je probleem opgelost? Ik dacht het niet. Niemand komt van een verslaving af. Men kan ze alleen maar een halt toe roepen. En daar is alle hulp welkom bij.
3. Beschikbaarheid: het forum is 24/24 7/7 beschikbaar. De meeste forumleden hebben wel iemand van het forum die ze kunnen bellen in geval van nood. De AA is 2 uur per week op een vast tijdstip.
4. Heb jij de OPLOSSING????? Luister jij wel goed bij al die AA meetings? Man, man, wat een kommer en kwel is dat daar. De een biedt op tegen de ander. Veel negatieve kritiek naar elkander toe. OK, dan ga jij weer zeggen : 'ga naar een andere groep'. Dan zeg ik : 'ik ga 's avonds niet graag over straat en al helemaal niet met het OV naar een verre bestemming'.
5. Overal heb je leugenaars, ook bij de AA.

Dit forum ondersteunt ook in het omgaan met niet drinken in je dagelijkse leven. Hier wordt gekeken naar je triggers en hoe je die triggers kunt omzeilen of zelfs uitschakelen. Om gestopt te blijven zul je toch ook naar de oorzaak van het drinken moeten kijken en daar wat aan doen. Puur en alleen stoppen met drinken is symptoonbestrijding en symptoombestrijding leidt niet tot het goed onder controle houden van de ziekte.

En dit forum is heel ondersteunend en heeft mij van de drank afgeholpen en houdt mij wakker. Ik ben 4 keer naar de AA geweest en eerlijk gezegd is dat sfeertje van eigengereidheid en eigenbelangrijkheid te verstikkend.

Het forum staat je niet echt aan, dat laat je iedere keer dat je hier schrijft merken, dus raad ik je aan om hier dan maar weg te blijven. Jij komt hier altijd binnenvallen met louter kritiek op dit medium en de mensen die hier baat bij hebben, om vervolgens de AA te verheerlijken. En nu maak je ons nog uit voor leugenaars ook! Ga a.j.b. naar de AA van 's morgens vroeg tot 's avonds laat en laat ons met rust!


Haddock,
:)

Water,
Mijn vrije keus: water, koffie, bitter lemon, tonic, chocolademelk (warm of koud) en een lekkere maaltijd 3 à 4 keer per dag.

An,
Ik heb morgenmiddag ook een feestje. Dat feestje ga ik voor de tweede keer nuchter ervaren. Het zal me nu een worst wezen wat iedereen drinkt.

Geer,
Heerlijk hoe dat werkt. Dat zijn allemaal kleine overwinningen om te koesteren.

Anjo,
:)

Wingchun,
Hola, jongen, niet drinken. Ja, dan ben je bezig met alcohol, maar wel op een andere manier EN DAT WORDT ECHT MINDER. Niet toegeven, wees lief voor jezelf en drink niet. Tenzij je die kater zo graag ervaart. Ben je een sadomasochist?
Ja, ik ben nog wel met drank bezig. Ja, ik kijk terug naar wat voor wrak ik was met drank op. Hoeveel tijd en moeite het me kostte om voldoende in huis te hebben. En maar denken dat ze niet in de gaten hadden hoeveel ik dronk. Ha, ha, en dan kotsen omdat ik het er niet meer in kreeg en dan de vieze kotssmaak wegspoelen met wijn. Ik MOEST MOEST MOEST drinken. Echt niet leuk meer. Nu HOEF IK LEKKER NIET MEER TE DRINKEN.

Floortje,
:D lekker, he.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

't Is eigenlijk gewoon allemaal weer loskoppelen.
Verslaafd zijn aan alcohol, teveel drinken, niet nee kunnen zeggen tegen die eerste, niet kunnen stoppen: da's èèn probleem.
Dat heeft nergens anders mee te maken.
Alles wat je er om heen bij verzint aan redenen en excuses en rechtvaardigingen, dat zijn gewoon smoezen om aan de verslaving toe te mogen geven.
Pas als je die eerste laat staan en naar een nuchter leven toe groeit, pas dan kun je andere problemen aan gaan pakken.
Da's mijn ervaring.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bedankt voor de aandacht
schrik ervan
eigenlijk weet ik niet met aandacht om te gaan

Tapas, leef je nog?
Ik heb gekeken naar twee jaar geleden
wat woon je leuk!
zelf ben ik ook op tv geweest en heb het opgezocht, vorig jaar
kan je ook nog zien dus.....

ik vind iedereen een kei, ook al is het anoniem
toch zou ik ook graag mensen in real life willen ontmoeten
wel eng, des te meer een uitdaging

liefs voor iedereen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oke hoor Wingchun.
Ik was hier in 't begin ook zo'n stille, af en toe even om me heen trappen, dan weer een paar weken goed, af en aan...
maar wat mij hielp was gewoon door blijven schrijven, daar krijg je dan commentaar op (als je er om vraagt), en dat kun je dan de volgende dag weer nalezen.
Zo kom je wel achter een paar waarheden omtrent jezelf.
Heeft mij een heel eind de goede richting op geholpen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wingchum: ik bied twee centen voor je gedachten nu!!

Corinne: je zegt het helemaal. Symptoombestrijding, ja, daar ben ik al die jaren mee bezig geweest. Niet meer en niet minder. Nee, Ziza hoeft voor mij niet weg te blijven. laat hem maar blijven pleiten voor AA. Door hem kom ik er steeds meer achter wat ik daar uiteindelijk miste.

ook hier moet ik dealen met mensen die afhaken. Maakte ik bij AA ook mee en oh wat had ik het daar moeilijk mee. Mensen waar ik echt op kon bouwen, bleven weg, konden het zelf en had 'ons' niet meer nodig. Ik voelde me in de steek gelaten. Ook een leerproces. Ik val in herhaling, maar uiteindelijk moet je het zelf doen, zelf willen. Er zijn prima klinieken, artsen en therapieen, iedereen kan praten als brugman, maar ik moet toch zelf die eerste laten staan. Daarom ben ik gestopt met therapieen, psychologisch gepraat en het zoeken naar oplossingen. Ik ken de oplossing niet, want mijn alcoholisme is namelijk niet op te lossen. Dat zit in me. Ooit ergens heb ik iets kapot gezopen in die hersens van me en dat herstelt dus echt niet. Dan zou ik na vijf jaar toch wel 'genezen' zijn. Nou mooi niet dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...