Spring naar bijdragen

zaterdag 18 okt


blacky

Aanbevolen berichten

morgen pipke ,
ik ben al lang wakker .
gisteren met kleine poesje naar DA geweest , ze was al dagen aan de diarree , het diertje is amper 3 a 4 weken oud , dus geen vast voedsel momenteel maar weer de papfles
leuke dingen als men nog niet wakker is , maar heeft wel een heerlijk :heart: gevoel
vroeger zou ik om dit uur zelf aan de fles gehangen hebben , ja mensen ook midden in de nacht als ik wakker werdt om een plasje te doen , moest dan altijd even bijtanken vino con agua ;-((
de reden dat ik hier op adb minder vertoef is dat ik momenteel andere zaken aan mijn hoofd heb waar ik moeilijkheden mee heb , maar die komen wel in orde , mogelijk niet zo als ik wil maar in orde komen ze
zo en nu maar weer kleintje papfles geven :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 119
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Een hele goede morgen,

Pippi, je gaat me toch niet vertellen dat je de wekker gezet hebt hé?
Maar je maakt anders weinig kans met al die "vreemde" vogels hier. ;)

Blacky, zo'n klein poesje is de moeite waard je zorg te geven :heart:
Ik heb hier ook zo'n kleine (loeres), veel te vroeg wakker en dus ook
een papfles erin, hoop dat ze nog even gaat slapen, dan kan ik ook :wacko:

Heerlijk toch dat wij niet hoeven bij te tanken, hoewel nu even een bakkie koffie hoor.
We houden het heerijk bij de papflessen en blijft ons koppie helder! :D
Ik lees je positief, problemen aankijken en komt op zijn tijd goed.
Kleine stapjes tegelijk.
Ook hier doe ik hetzelfde, niet te ver voor uit kijken want dan draait mijn
koppie door.
Eén stap tegelijk, één dag tegelijk is te overzien mits ik het nuchter hou
en dát is de beste stap die ik in jaren heb gedaan.

Caro, goede morgen, pfffff, vrolijke noot :moon:

Ik laat vandaag die eerste staan anders is het met mijn nuchterheid gedaan!
Fijn weekend!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen iedereen,

Net 'even' het draadje van gisteren gelezen. Het was weer heel heftig.
Iedereen probeert op zijn/haar eigen manier om te gaan met de drank. Natuurlijk zitten er achter de drank andere problemen, maar ik ben ervan overtuigd dat je niet alleen gaat drinken, omdat er problemen zijn.
Als op een gegeven moment de drank naar de achtergrond verdwijnt, omdat je dacht dat de drank het probleem is, dan krijg je als een boemerang de andere problemen voor je kiezen.
Dat is dan niet wat je wil, omdat je denkt dat het probleem de drank was.

Daarom wil ik zo graag en zo snel mogelijk met mezelf aan de slag, naast de drank. Ik heb de laatste weken tijdens mijn wandelingen, strijken etc. zoveel nagedacht. Dat helpt me wel. Nu dit alles maar eens in goede banen leiden.

Tapas: sorry dat ik je verwisseld heb. Ik zag in de metro gisteren staan dat er een soort wereldwedstrijd voor fotografen is. je moet een foto maken over het leven of overleven in de stad geloof ik. Lijkt me wat voor jou. Niet geschoten altijd mis toch.

Ik lees dat Marjo, An en Anjo het heel moeilijk hebben om verder te gaan. Anjo je schrijft dat je je leeg voelt. Daarom nogmaals de Dalai Lama van gisteren: het bewustzijn of de geest is niet meer dan een subtiele energie waarin alles gereflecteerd wordt. Van zichzelf is het volkomen helder.
Een van de ideeen van het boeddhisme is dat je de geest ook helder en transparant houdt. Dat is de leegte en dat is ook het moeilijkste voor een mens.
Je zegt leeg te zijn, maar als dat echt waar was, dan zou je je huist super moeten voelen.

Ik moet denken aan de eerste dagen nu drie weken geleden dat ik op het forum kwam. Ik ben zo geholpen. Juist het feit dat je op ieder moment van de dag even erbij kan zijn helpt zoveel.
Ik kan me heel goed voorstellen dat ook ik op een gegeven moment minder zal schrijven. Het leven gaat verder en alhoewel het begrip drank altijd in je lichaam en geest zal blijven rondspoken zal het je waarschijnlijk veel minder gaan beheersen.

Houtje en Trees ik hoop jullie toch nog af en toe te lezen. Jullie hebben me veel geholpen. Kan ik wat terugdoen?

Blacky, ik heb ook een keer een heel klein poesje proberen te redden. Dierenarts, speciale melk etc. etc., maar ondanks onze goede zorgen en 10 flesjes per dag heeft de kleine het niet gered.
Ik mis je vrolijke ochtendbabbeltje wel. Succes met hetgene wat je nu moet doen.

Ik ga nu aan de slag, want om half twee heb ik bezoek.

Ik hoop vandaag ook nog contact met mijn dochter te hebben, maar niets is zeker.

Dalai Lama vandaag:

Er bestaan 2 soorten ego. Allereerst het soort dat een sterk 'ik'-besef oproept, een 'ik' die de rechten van anderen aan zijn laars lapt en zichzelf belangrijker vindt dan wie dan ook. Het tweede soort ego die je het gevoel geeft van: Ik kan dit doen, ik kan helpen, ik kan dienstig zijn.

Kies zelf maar welke van de twee. Ik ga voor ik kan dit doen. Ik kan de eerste laten staan. Ik kan helpen en ik kan dienstig zijn met alle gevolgen van dien.

Liefs

:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorrege: wat sien ik deze morgen.. Pippi... soooooo. Dat is vroeg.
Straks wordt het nog een wedstrijd wie het eerste het draadje opent.
Ik kom mijn bed niet meer uit tegenwoordig en ik Moet zoveel vandaag.
Nou ja, stapje voor stapje, dan komen we er wel, rustig aan. Adem innnnnnnnnn, adem uittttttttt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sjowistat An, sjakiessan fedaag.
Zit hier ook nog maar net een poging te doen met moeite half wakker proberen te worden.
Ach ja, moet kunnen. Koffie helpt.
Ik hoorde afgelopen donderdag dat ik de komende week vakantie heb, had ik even niet echt door.
Dus nu een week geen werk, niks te doen, ik weet nu al dat ik me helemaal te pletter ga vervelen.
Vandaag maar even goed om me heen kijken of ik nog een leuk klusje kan bedenken.

In ieder geval geen alcohol! Daar ben ik wel zo zat van... ;)
Hou vol hè! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgende week heb ik ook een iets rustigere week. VInd ik toch wel fijn. Kan ik wat meer aan mijn creativiteit doen, die de laatste jaren nogal in gedrang is gekomen.

Ik verveel me nooit en ik werk ook heel graag. Helder werk ik ook beter en sneller. Ik wil dat wel zo houden.

Boodschappen zijn gedaan. Zo even mijn slaapkamer ordenen en dan kan ik eten gaan klaarmaken voor vanmiddag.

Liefs:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha ha, water ik durf te stellen dat dat niet een doorsnee reactie is op een vakantie.:D
Ik weet natuurlijk niet wat je omstandigheden zijn maar waarom ga je niet even weg uit het noorden?
Doe een city trip of zo. Is ook leuk om alleen te doen, is natuurlijk wel handig als je de taal spreekt
want mensen spreken je wel aan in het algemeen. Of overkomt mij dat alleen? :huh:

Ik snap niet zo dat mensen zo over Ziza vallen. Hij schrijft toch niets dat niet waar is?
Ik heb daar absoluut geen problemen mee.

Mieke, ik hoop dat jij je kleinkind snel in je armen mag sluiten. Met tien vingertjes en teentjes.
Natuurlijk is dit een spannende en verdrietige tijd voor je. Ik begrijp dat er ook nog andere dingen spelen.
Zelfs moeilijke tijden gaan voorbij en soms gebeuren er ook nog hele mooie dingen.
Ik zal aan je denken.

Carolien, spannende tijden voor je. Goed van je dat je die halve Refusal neemt, zelfs die hoeveelheid doet zijn werk. Ik voel gewoon dat het goed gaat komen. Probeer er van te genieten. Ik kom in ieder geval kijken.

Met mij gaat het wat beter. Ik ben gewoon in een valkuil gestapt, eentje die toch duidelijk aangegeven was. Maar het heeft mij niets gebracht. Ik ga dus maar weer gewoon door met waar ik mee bezig was.
Ontdek je stekje is best leuk en we hebben het hier over een piepklein stadje. Ik heb hier nog een heel huis op te knappen. Motormuis, niets voor jou? Mag je de hele week schuren en verven en dan laat ik je mijn stekje zien. Gek eigenlijk, ik voelde mij zo thuis in London en nu woon ik hier. Piepklein stadje maar wel met zo'n mooie omgeving. De zak van Beveland is echt heel mooi, vooral het heggegebied rond Nisse. Ik blijf zo blij dat ik uit dat dorp weg ben.
Pluisje, de leegte die ik beschreef is anders dan die de Dalai Lama beschreef. Ik moet mijn leven weer gaan invullen. Ik leef nog en zal hoogstwaarschijnlijk nog een tijdje door moeten.
Ik heb anderhalf jaar geleeft hoe het is om stervende te zijn. Het is mijn tijd nog niet. natuurlijk mis ik X, laten wij hem dat maar noemen. Zijn echte naam is van mij, stom dat ik het opgeschreven heb.
Het komt wel goed.

Ik hoop dat iedereen een fijne dag heeft.

Met liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo,

Was jij stervende of X?

Mieke, ik ben in 2 weken tijd oma geworden. Zat er ook niet op te wachten, maar Het is net als moeder worden. Als het kindje er is word je moeder en zo word je ook oma. Ondanks alle moeilijkheden die jezelf hebt.

Water inderdaad. Even weg, iets anders, doe iets geks!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen allemaal,
Ik dacht dat ik altijd vroeg op was, maar nu zie ik dat deze draad al om 05.00 door Pippi is geopend, nee ik ben er meestal een uurtje later.
Heb gisterenavond ook de hele draad nog even doorgelezen, maar wist eigenlijk niet hoe ik op al die heftige zaken moest reageren, ben ook nog te nieuw om iedereen al een beetje te kennen. Het is denk ik wel jammer als de oude rotten in het vak weg willen gaan, daar moet ik het misschien juist van leren hoe ik van die drank af kom, dus mensen blijf en steun de jonkies. Niet zozeer jong in leeftijd, maar wel in de beslissing om iets aan de drank te doen.
De steun die ik sinds woensdag heb ervaren, heeft er in ieder geval voor gezorgd dat ik gisteren droog ben gebleven, dat is lang geleden. Ik ben nog niet eens in therapie en jullie steun duwt me op de goede weg. Ik weet ook wel dat een zwaluw nog geen zomer maakt, maar toch.
Heb vanmorgen om 8 acht uur al boodschappen gedaan en voor het eerst sinds maanden heb ik geen drank gekocht. Wat ik niet heb, kan ik niet drinken, nu maar duimen dat ik niet alsnog naar de winkel stap. Heb me wel vast voorgenomen om vandaag niets te pakken. Morgen zie ik wel weer verder. Die ene dag is al moeilijk genoeg, want ik ben echt elk moment bezig met niet drinken. Maar ja, eerst was ik ook bezig met wel drinken.

Ziza, jij zei gisteren dat het niet uitmaakt wat je dan doet, want je bent toch met drinken bezig. Nou voor mij maakt het wel wat uit: drinken verziekt mijn gezondheid, is een groot gevaar voor mijn sociale functioneren, dus ik houd me liever bezig met niet drinken. Wel met de intentie om dan ook niet echt te drinken.

CPAS, ik zing de bas, dus lekker diep. Als ik wil schreeuwen als het niet goed gaat, dan zal ik met hoofdletters typen, dan is dat wel duidelijk.

Ik ga vanmiddag lekker winkelen, ik ben een van de weinige mannen die dat blijkbaar leuk vindt, een kop koffie ondertussen en neuzen tussen de kleren. Kan ik me ook alvast voorbereiden voor de sinterklaasinkopen, want dat vier ik met de kinderen nog altijd uitgebreid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo, dan weet ik dus wel wat je voelt. Inderdaad het was gemakkelijk geweest als ikzelf gestorven was, maar voor mijn kinderen moest ik door. Soms en vooral de afgelopen weken had ik dat ook weer, waarom moet ik nog verder. Ik doe alles wat ik moet doen, maar waarom. Toch denk ik dat wij er nog zijn omdat wij iets hier moeten doen of afmaken. Dat voelt dan misschien toch iets minder leeg?

Daarvan heb ik eigelijk ook geleerd om maar niet verder dan een dag te kijken. Ik merk ook dat als ik dat wel doe heel onrustig wordt. Zelfs het plannen van een vakantie kan die onrust in mij oproepen, terwijl ik toch heel graag reis. Dat is eigenlijk naast mijn kinderen mijn drijfveer om te leven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen!

Kom even piepen...

Het proefde gisteren mss als een soort afscheid..
Toch heb ik écht geschreven om te proberen wat meer afstand te nemen.
Dat is wat anders dan helemaal wegblijven..

Te vast gekleefd aan het forum, dát moet eruit!
Hele dagen achter dat beeldscherm, weet je wel.

Vanochtend 6 km hargelopen, jeetje wat lekker man!
Kijk dat! En gisteravond in mijn boek gekropen..
En zonder een kwartje os geslapen... Kijk, dát!

Maar helemáál zonder.. Dat kan ik echt nog niet!
Een beetje selectiever met mijn eigen tijd omgaan.
Het omdraaien van gedachten.. En zoals vanochtend gewoon gáán!
(dat kostte me een flinke schop onder mijn kont).

Mensen blijf doorgaan met niet drinken!
Daarna kun je verder.
maar vergeet niet dat je het op je eigen tempo doet, neem de tijd die nodig is!

Cool pip, een draadje openen!

Ben weer even weg, genoeg te doen!


:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Plusjamais en Anjo,
Hoewel het verschrikkelijk is wat ons overkomen is, ook mijn echtgenote is niet zo lang geleden overleden, toch mag dat niet de reden zijn om onszelf kapot te maken. Ik ken die gevoelens ook door en door. Waarom zij en ik niet, waarom moet ik verder? Maar er staan nog wel twee kinderen en twee kleinkinderen met liefde en plezier op hun vader en opa te wachten. En het meest belangrijke is mijn mening is niet dat ik verder moet voor hen, maar ikzelf ben toch ook nog wat waard, ik ben toch ook iemand die er nog mag zijn. Wie ben ik dan dat ik mezelf het graf indrink? Best wel heftig om dit onder de koffie zo even te schrijven, maar eigenlijk voelt het wel goed. Het is de eerste keer dat ik mezelf zeg dat ik het waard ben. Goed dat jullie die weg geopend hebben, Dus Anjo, jouw put heeft mij vandaag geholpen, ik hoop dat jij vandaag ook weer de goede kant kunt waarnemen.
Dank, dank, dank.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Carolien,
ik ben nog maar een leek, maar jij schrijft dat je 'refusal' inneemt om....? Is dat een middel om je minder van de alcohol te laten genieten? Ik ben trouwens ook heel benieuwd hoe een periode zonder alcohol gaat verlopen. Wat voor afkick verschijnselen kun je krijgen? Heb daar nog niet echt naar gezocht, maar wil wel enigszins voorbereid zijn.

ik ga nu nog even aan de slag, daarna de stad in, goede dag voor allen en wellicht tot vanavond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben nu bijne 24 jaar weduwe. Op een gegeven moment moet je het rondje rond maken. Ik heb dat na 9 jaar kunnen doen door in een rouwgroep te gaan en ik wilde nog steeds niet het rondje rondmaken. Uiteindelijk heb ik ingezien dat het wel moest om verder te kunnen en uit die leegte te komen, die er dan toch soms weer terugkomt. !,5 jaar is niets, dan ben je nog niet eens echt begonnen met rouwen. Laten jullie dat wel toe hoor! Ik heb toen helemaal niet gedronken. Ik ben daar veel later mee begonnen.

Ik leef echt met jullie mee Ano en DeFles, maar ik weet dat ook dit erge verdriet op een gegeven manier zachter wordt. Heel veel sterkte vandaag. Ik kom vanavond nog weer even terug, ik moet nu als de donder aan de gang.

Liefs, jullie zijn het waard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen allemaal,

Ik kom maar even piepen. 'k Heb niet echt gelezen, behalve het verhaal van Lemon. Ik hoop dat ze onze dagdraad zal vinden en dat we haar kunnen helpen.

Zoals jullie weten, heb ik vandaag een pact gesloten met An en Trees. Alle drie gaan we vandaag naar een feestje. Ik drink niet vandaag.

DeFles,
In ons (50+)koor hebben we geen enkele bas. We hebben wel veel alten, ongeveer evenveel als sopranen. Onze mannen zijn allemaal tenoren. En ik ben de jongste, want nog geen 50. Ik zing ook nog in een andere koor, maar dat is meer bij de optredens. Dat is een multicultureel koor en gelieerd aan de opleiding N2T. Dat is heel leuk ook al is het repertoire alleen gericht op het leren van de Nederlandse taal. Vooral als er naar een optreden wordt gegaan, is het heel handig om zoveel mogelijk mensen te hebben die de weg in Nederland weten. We reizen nl. altijd met het openbaar vervoer en kinderen mogen altijd mee naar de optredens. Ik ben ook een van de pakezels.

Ik ga nog een beetje rotzooien en me dan straks lekker wassen en aankleden voor vertrek.
Eerst een was klaarzetten, zodat ik die bij thuiskomst kan opstarten. Dan een boterham eten en me kleden. Als ik dan nog wat tijd heb, ga ik even aan de piano wat oefenen.

Hou het droog!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

DeFles,
Refusal is net als Antabus een aversiemiddel. Het bevat de werkzame stof disulfiram. Als je daarbij alcohol binnenkrijgt, word je gelijk ziek. Ik heb het de eerste 10 maanden geslikt en ik slik het nog geregeld als ik mijzelf minder sterk voel. Omdat ik zoveel dronk, moest ik drie dagen droogstaan voor ik het kon gaan innemen. Ik ben echt blij dat ik dat gedaan heb.
Trekremmers als Campral en Revia hebben mij helaas niet kunnen helpen bij het stoppen.

Zo en nu ben ik pleite

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik voel me een beetje gek,omdat ik nieuw ben, om zomaar tussen jullie verhalen door te komen, maar ik heb ook wel ervaring met het verliezen van een dierbare. mijn vader is 11 jaar geleden overleden aan kanker. en nu woont mijn moeder nog (weer, lang verhaal) in mijn ouderlijk huis, waar mijn vader ook is overleden. nu krijgt mijn moeder een nieuwe keuken, is helemaal te gek, wordt super mooi, maar doet mij toch een beetje verdriet. mijn vader heeft alles zelf opgebouwd, met zijn super handige handjes. en nu werd zaterdag inene alles eruit getrokken. zomaar, of het niets was. mijn vaders werk. ik was daar een paar dagen van slag van en dinsdag (mijn laatste drinkdag) heb ik mezelf helemaal vol laten lopen, er zat geen stop meer op. totaal van de wereld was ik, maar ik heb me er niet beter door gevoeld. eigenlijk nog slechter. mijn vader zal niet trots op me zijn geweest en ikzelf nog minder. deze ervaring heeft me ook geleerd om nu ECHT niet meer te drinken, ik stop er weer mee en nu voor altijd.

groetjes, Lemon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal !
Ja Lemon, dat gevoel snap ik volkomen.
Ik woon sinds een maand in het huis van mn vader (die is in febr. vermoord). En er moet wel van alles opgeknapt, maar jee, nog lang niet hoor. Mn vader heeft dit huis opgebouwd, dus daar blijf ik mooi nog even vanaf !!!!
Misschien moet ik ook eens gaan denken aan refusal want het gaat nog steeds niet helemaal goed hier.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedmiddag allemaal!

net even het draadje van gisteravond doorgenomen. veel mensen hebben het zwaar op dit moment lees ik om verschillende redenen. daarom wens ik ook iedereen veel kracht en rust toe.

Woman ook jij veel sterkte. je hebt ook heel wat doorstaan dit jaar lees ik. wat allemaal nog heel pril is eigenlijk. laat die drank staan vooral maar overweeg inderdaad refusal te gaan gebruiken. misschien is het net dat steuntje in de rug voor jou. het is het proberen waard lijkt mij.

hier alles rustig en nuchter. merk wel steeds meer dat ik mezelf er toe moet zetten even op het forum te kijken. mijn aandacht gaat steeds meer verschuiven naar andere dingen dan alcohol. en dat voelt goed.
dit is geloof ik mijn 12e dag en ik ben nog steeds erg gelukkig om het feit dat ik gestopt ben.

DeFles je vraagt wat voor afkickverschijnselen je kan krijgen. dat is bij iedereen verschillend. als je er erg bang voor bent kan je ook aan je huisarts vragen of daar alternatieve middelen voor zijn om dat even op te vangen, zoals refusal. ik heb daar overigens zelf geen ervaring mee.

zelf had ik de 1e dagen last van onrust en paniekgevoelens. nu ben ik sowieso al gevoelig voor paniekaanvallen , dit kwam nu weer even wat verergerd terug. nu moet ik eerlijk zeggen dat ik al erg last van paniek begon te krijgen in de dagen voordat ik stopte. dat kwam omdat ik mezelf bewust werd met waar ik mee bezig was, en dat niet meer wilde. ook was ik veel emotioneler, wat ik eigenlijk tegelijk als positief ervaarde.

daartegenover staat dat je ook last krijgt van andere afkickverschijnselen : een helder hoofd, veel meer energie, zelfvertrouwen, positiviteit. het emotionele aspect is allang gestabiliseerd, maar blijf wel gevoeliger, dat komt omdat mijn hoofd helder is nu, het hele leven beleef ik helder en intenser. ik ben daar alleen maar erg blij om. als je al met veel emotionele problemen zat maar dat altijd weg heb gedronken zal dat er zeker uit gaan komen en dan kan het wel zwaar zijn denk ik. dat hangt ook af van de mate van je emotionele problemen. maar dat alles is beter dan die drank! het leven is om geleefd te worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...