Spring naar bijdragen

zondag 19 oktober 2008


blacky

Aanbevolen berichten

hoi allemaal,
heb even wat positieve straling van jullie nodig. Na de kick van gisteren, nu de afkick. Ik snak naar een borrel, beef van binnen intens, heb een kop alsof ik koorts heb, mijn nmaag krimpt ineen. Dus mensen straal mijn kant maar even uit.
Het positieve bericht is dat ik nog steeds niets heb gedronken, dag is dus een feit, want het moelijke tijdstip ben ik wel weer gepasseerd. Ben wel gespannen voor morgen.
Een tweede geweldig positief punt is het feit dat ik vanmiddag mijn dochter over het probleem heb verteld en gevraagd of ze mij wil helpen. Ze was niet echt geschrokken, vroeg wel of ik dan zoveel dronk. Ik had niet verwacht dat ik dit zou kunnen vertellen, maar het viel best mee. Weer een hulpje naast me.

Anjo,
ik kan best tegen grapjes, maar de naam bevalt me zelf ook niet zo goed, dus vandaar.
Ik heb wel een vraag hoea ik in contact moet komen met de moderator om mijn naam te veranderen, en dan het liefst in concrete stappen.

ga nog even koffie inschenken, dan wordt mijn schreeuwende maag weer even tot rust gebracht

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 123
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

DeFles,
Hou vooral de kurk op de fles!
Door links onder een bericht op de knop Vertel dit aan een moderator te klikken wordt een een berichtenscherm aan de moderator geopend. Daarin kun je je verzoek neerschrijven. Je krijgt altijd antwoord van de moderatoren. Gewoonlijk via het e-mailadres waarmee je je hier hebt aangemeld.
Trouwens heel goed dat je met je dochter hebt gesproken en dat ze je gaat ondersteunen. Chapeau!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Fles,
heb je wel gegeten? Dat scheelt altijd heel veel bij alcoholtrek!
Ook een of twee glazen ijskoud water helpt mij altijd erg goed!

En voor wat betreft je naam: onder ieder bericht zie je staan: vertel dit aan de moderator.
Als je daarop klikt en je gemotiveerde reden uitlegt krijg je vanzelf antwoord. Geef dan gelijk de naam op die je verder wilt gebruiken! Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bij mij was er ook een trekmoment dat wel 2 uur aanhield. buurvrouw was hier en vertelde dat ze vandaag nog 3 glazen wijn in huis had. Aj toen deed het zeer. Ze weet van mijn stoppoging en vindt al met al dat ik het goed doe. maar praten over drank in huis werkte als een trigger. ik ben er niet op ingegaan en zit nu al wat rustiger aan de thee.
pomo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank Geer, CPAS en sammy voor julle steun. Mijn lijf heeft het even nodig. Ik laat de kurk ook wel op de fles, maar ik lig er bijna kwijlend voor te kijken. Ik heb de moderator ondertussen ook al geschreven, dus wie weet binnenkort een nieuwe naam, die zal trouwens Pico worden. Heeft deels met mijn naam te maken, maar vooral met picobello een positieve pluim voor mijzelf dat ik de stap heb gezet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sammy,
Alweer helemaal gewend aan je sterke schouders?

Trees,
Ja, dat is het mooie van het forum. Er lijkt niemand te zijn tot je om hulp roept, dan gebeurt het soms dat er ineens meer dan 10 mensen zijn om je te ondersteunen.

DeFles,
Boterhammetje met lekkers en een soepje en lekker water erbij (koud, warm, met of zonder bubbeltjes).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de maag is gevuld, helpt inderdaad. Snoepen kan wellicht wel helpen, maar ja ook dat is bij mij oppassen, want ik ben een echte snoepkont en dan moet ik daar weer van afkicken. Ik probeer het inderdaad maar met goede voeding, een bammetje of iets dergelijks. een appel gaat er ook goed in.

Jullie hulp is op dit moment echt de grootste positieve ervaring. Ik ken niemand van jullie en toch lijkt het erop alsof ik een blik vrienden opentrek. Ik kan niet zeggen hoe ik dat waardeer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

DeFles heel goed van je ! je zal zien dat de trek ook weer voorbij gaat. tips hierboven werken als een trein hoor, gewoon iets gaan eten en/of drinken. ik ga vaak nog overdreven gezond doen ook: een fruitshake maken en de gedachte als ik dat opdrink: lekkerrrrrr, veel beter voor me dan drank, dit zijn vitaminen die ik naar binnen gooi.
overigens kan ik ook behoorlijk snoepen. in de winkel kijk ik nu extra naar lekkere dingen ( ik verdien het gewoon) of het allerlekkerste fruit. ook ben ik veel gezonder gaan koken, experimenteer meer met recepten.
want zoals hier al werd gezegd die vitamine B neem je nu goed op , met drank spoel je die weg.
en die vit B heb je nodig voor je zenuwenstelsel. dus goed eten nu om dat weer aan te vullen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tjonge Caro, je hebt het maar druk, trek je het allemaal nog?
Pico voorheen defles! als je vandaag overwint ben je een heel end verder, dan weet je namelijk dat je het kunt. Afleiding zoeken, iets eten, hier schrijven, desnoods gaan wandelen, of een keukenkastje schoonmaken, de badkamer een beurt geven, doe alles behalve de dop van de fles te halen, trek gaat weer voorbij.

Ik heb mijn dag ook overleefd, eenmaal thuis heb ik denk ik 2 uur op de bank gehangen. Het was best gezellig, we konden buiten eten en dat is altijd lekker. Daarna geen strand maar bos, maar dat is ook goed. en nu ga ik me (weer) nestelen op de bank voor Gooische vrouwen. Heerlijk!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Carolien,
Mooi, ook die bos bloemen.

Wingchun,
Ik lust ook graag lever. Ik eet het maar een keer per jaar, want ik moet het altijd bekopen met een week zere knieën. Ik heb een heel hoog ijzergehalte en als ik lever eet, vliegt dat gehalte de pan uit met als gevolg zere gewrichten. De pijn is erg vergelijkbaar met gewrichtspijn t.g.v. reuma.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

daar ben ik weer, kraan gemaakt, buurman de deur uit, hoefde geen koffie en ook niets anders, dus ik opgelucht.
met jullie raadgeving kan ik wel een kookboekje beginnen. Lever is trouwens lekker, vooral op brood. CPAS mijn knieen doen toch al pijn met of zonder lever. Nina zoals je misschien al gezien heb, ik ga de naam toch veranderen, niet vanwege jouw mopje, maar vanwege mijn eigen frustratie over die naam. Hoop dat dat snel kan gebeuren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...