Spring naar bijdragen

dinsdag 21 oktober 2008


blacky

Aanbevolen berichten

Hoi!

Zo! lekker gesport! hèhè :)
Nooit geweten dat een mens dat zo nodig kan hebben...
Leuk joh, in het donker hardlopen met zo'n 20 mensen.
Al die lichtjes, het leek wel een St. Maarten optocht, wat natuurlijk
ook weer door een paar lolbroeken werd gezongen ;)
(Nee ik niet. Heb keurig mijn mondje maar eens gehouden..)
Dus zit nu uit de douche lekker aan de koffie...

Morgen weer werken ipv donderdag.
Donderdag naar Ikea, zal wel lekker druk zijn!

Fijne avond, ik zal zo wrs even wat teruglezen..
En vroeg onder de dons.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 154
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Marjo: je spirit is er weer! Lekker, goed bezig. Dat is nu volgens mij belangrijk voor ons. In beweging blijven en dingen ondernemen. Ik merk dat ik in eersete instantie weerstand heb, maar wanneer ik het oppak krijg ik driedubbele energie terug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An, dat heb ik ook die weerstand.

Als ik thuis kom van werk, dan heb ik net een uurtje om te eten en mijn tas te pakken en dan moet ik alweer naar tennisles toe. Normaal 1x per week, volgende week kan vriend niet op de vrijdag dus mag ik voor hem invallen en wordt het 2x die week.

Toch voel ik me er goed bij. Ik voel me daarna vooral lekker en fit. Kan het leven en mijn werk weer aan. :present::heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kirky: wat je niet weet kan je dus ook niet invullen. Je zal ervan staan te kijken welke goede tips en adviezen ze hebben. Zie het gewoon als een uitdaging. Je zal er niet dommer van worden.
Daarbij ben je ook veranderd, pakt zaken anders aan. Zie het positief zou ik zeggen.
Wij hebben veel ervaring met UWV en ja wij horen ook veel negatieve dingen over UWV, maar het ligt er ook een beetje aan wat je eigen motivatie en inzet is. De mensen hebben echt wel het beste met je voor hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja An, werk gaat ook weer goed.

Ik ga deze week controleren of mijn boekhouding goed is. Dat is het begin van de jaarafsluiting. Als ik fouten heb gemaakt dan heb ik nog twee maanden om dat in orde te maken. En als de boekhouding wel klopt, dan kan ik volgend jaar met gerust hart de komst van de accountant afwachten. Dan weet ik zeker dat ik alles goed gedaan heb.

Ja An, ik ga lekker op het ogenblik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste mensen,
Ik heb de draad van gisteren doorgelezen.

Ik quote Plusjamais citaat van de Dalai lama.
Ik heb het gevoel dat er een verschil bestaat tussen de mentale conflicten die iemand voelt
en de emoties die eruit voortkomen - woede, vijandigheid enz. Indien je niet in staat bent
om je mentale conflicten te uiten, dan zullen ze er op een later punt in je leven, als je
wel in staat bent om ze tot uitdrukking te brengen, automatisch vergezeld gaan van tegenzin
en woede. Daarom is het van belang om uiting te geven aan je lijden, niet zozeer aan de
afkeer ervan, maar liever aan het lijden zelf.
unquote
Dat klopt aardig. Het feit dat ik nooit in staat ben geweest mij te uiten heeft tot mijn
chronische depressie geleid, die het laatste jaar wel heel zwaar was. Nu ben ik idd, met
hulp van psych, aan het leren gevoelens te onderkennen en te uiten. Dat is veel en moeilijk
werk. Daarom vroeg ik laatst ook aan jullie om me te helpen door aan te geven als ik me als
een automaat onderuit haal.

Wat Carolien zegt, is ook raak. Nee zeggen mag en mensen vinden dat helemaal niet erg als je
je grenzen aangeeft. Ik ben zo iemand die nergens nee op kan/kon zeggen en allerlei taken
naar zich toetrok. Ik ben hardleers. Ik heb een aantal burn-outs gehad en er niet van
geleerd. Het zou wel handig zijn als bedrijfsartsen mensen niet alleen terug aan het werk
brengen, maar ze ook wapenen tegen zichzelf door ze te leren dat ze echt wel nee mogen
zeggen.

Gisterochtend hadden mijn man en ik een gesprek bij een relatietherapeut. We zijn toch echt
een stelletje introverten die grote moeite hebben met hun gevoelens en al helemaal om die te
uiten. We gaan nu leren. Het was aardig verhelderend om zo te horen hoe een buitenstaander
dingen op een rijtje kan zetten. Heel verfrissend. Nu zou het nog eens prettig zijn als ik
over dat gesprek nog met mijn man kon praten, maar onze kinderen zwermen de hele tijd om ons
heen.

Aan Houtje stuur ik een hele bos :present: :present: :present: . Je bent niet uit mijn :heart: .

En nu weer een heel eigen mening:
De AA moet nog veel leren. De professionele verslavingszorg is dan toch vooruitstrevender:
zij zien dat de 12 stappen werken en integreren ze in hun programma. De AA is ontstaan in
een tijdperk waarin hulpmiddelen als medicatie en psychische begeleiding nog niet bestonden.
Helaas is de AA wat dat betreft net als de Quakers in de 19de eeuw blijven hangen.
Tunnelvisie zoals ik met de heel conservatieve Bouman heb meegemaakt en zoals ik die zie bij
de AA zijn voor mensen als ik niet werkzaam. Integendeel, het werkt averechts. Daarom ben ik
nog steeds blij dat ik met de behandeling bij de Bouman ben gestopt. Alleen redde ik het
natuurlijk niet. Steun, veel steun had ik nodig en handvatten om te leren omgaan met
gedachten die tot drinken leiden. Die handvatten en ook veel steun vond ik bij de
internetbehandeling. Extra steun kreeg ik van ervaringsdeskundigen via het forum. Geen
conservatieve dogma's, maar inzicht in handelen en denken.
Einde van de geheel eigen mening.

Ik zit zo in mekaar:
- vraagt iemand mij vriendelijk om 10 dozen van 10kg 100 meter verderop te zetten, dan zal
ik dat heel waarschijnlijk ook doen;
- beveelt iemand mij om 10 doosjes van 100g 10 meter verderop te zetten via die en die
verplichte route, nou dan is de kans heel klein dat ik zelfs maar naar die dozen zal kijken.

Blacky, jij krijgt van mij ook een bos :present: :present: :present: . :heart:

Ik zou best wel eens een bosje fresia's willen geven, maar in deze winkel hebben ze alleen
maar rozen.

Wingchun, als je meer dagen last hebt van suïcidale gedachten, is het goed om naar huisarts
te gaan en dit met hem of haar te bespreken.

Pippi, ik lees nu dat je het gisteren moeilijk had, maar het goede besloten hebt, nl. niet
de eerste nemen. Goed zo.

Wat ik maar niet begrijp, is het almaar doorboren in een gat dat al geboord is. Dat gat
wordt er echt niet mooier of effectiever op.

Dit heb ik gezegd en al wat ik heb gezegd, kan tegen mij gebruikt worden. Maar dan graag op
een constructieve wijze.

OK, mensen, dit was mijn reactie op de draad van gisteren.


Nu zal ik die van vandaag eens doorlopen. Het risico wordt daarmee groter dat straks
iedereen over mij heen valt. Soit, dat is ieders goed recht. Met terechte en opbouwende
kritiek kan ik iets, met negatieve kritiek kan ik niks en dan ga ik misschien nog gekkere
dingen zeggen. Sommige BN'ers (die mij dan volstrekt onbekend zijn) bieden zelfs grootmoedig
de rotte tomaten en eieren aan aan het publiek om ze naar hun toe te gooien. Zo ver ga ik
niet.
Uiteraard spreekt hier een kampioen opkroppen, uitbroeden, de gedachten van een ander voor
mezelf invullen en daardoor nergens komen. Lastig is, dat ik met zo iemand het leven deel.
Gelukkig maar dat we van mekaar houden en ons nu door een onafhankelijk persoon laten
begeleiden. Er stroomt zo een frisse lentewind onze relatie binnen. Heel wat vage en
denkbeeldige wolken dienen weggeblazen te worden.

Plusjamais, ik quote je maar even:
Daar had ik het ook over, maar niet iedereen wil die en nu moet ik leren om die
onvoorwaardelijke liefde ook aan mezelf te geven. Daar heb ik even moeite mee en ja iemand
schreef ergens gisteren of vandaag of iemand wel eens nadacht over zelfmoord en ja daar denk
ik dan wel eens over na en soms vraag ik me wel eens af. Wat zou je ervan vinden als je nu
opeens inderdaad dood mocht gaan. En eerlijk gezegd heb ik op die momenten tegen mezelf
moeten en kunnen zeggen. Ik zou het fijn vinden als dat kon.
Dus onvoorwaardelijke liefde naar mezelf heb ik niet en het enige waarom ik dus geen
zelfmoord zou plegen is omdat ik onvoorwaardelijke liefde aan mijn kinderen en vrienden geef
en ik niet wil dat zel hiermee opgezadeld zouden worden.
unquote.
Omdat bij mij de zelfmoordgedachten te dicht bij uitvoering kwamen (zelfs heel dichtbij),
heb ik mij onder professionele behandeling gesteld. Na het dieptepunt van 25 juli ben ik
blijven vooruit gaan.
En dan even voor de aanvallers van Houtje. Zij is wel diegene geweest die mijn kreet hier op
de juiste manier interpreteerde en alles uit de kast heeft getrokken om mij te redden.
Houtje kan bij mij niet meer stuk wat jullie ook uitkramen. En dat houdt niet in dat ik het
altijd met Houtje eens ben.

Oh, je hoeft ook niks met mijn vloer, tenzij je erg veel zin hebt om te schrobben met een
schuursponsje en vim. De vloer bestaat uit tegels van (als ik het goed heb) recycled PVC.
Onverwoestbaar en makkelijk te onderhouden. Alleen hadden ze wat dat onderhoud betreft wel
mogen zeggen dat je dan zo een professionele loodzware schoonmaakmachine nodig hebt.
En zoals Tapas al zegt: elke tegel is een stapje en elke tegel geeft mij meditatietijd. En
nee, An, ik ben nog niet klaar met mijn vloer. Nog ca. 30 tegels te gaan.

Oh oh, ik ga Ziza quoten:
En als mensen tegen mij zeggen "het is niet goed om dogma's te volgen of gevaarlijk of weet
ik wat voor (rare) ideeen mensen allemaal hebben bij het 12 stappenprogramma dan heb ik ook
een vraag "wie heb jij de laatste paar jaar gevolgd ?" jezelf ? was het leuk ?...
unquote.
Ik heb mezelf het laatste anderhalf jaar gevolgd tot volle tevredenheid. Nee, het was niet altijd
even leuk, dat geef ik toe, maar zo is het leven, niet waar. Of was het voor jou allemaal zo
leuk?
Ik ben wel bezorgd om jou. Je plaatst je zelf steeds meer boven de mensen om je heen. Dat is
heel gevaarlijk. Grootheidwaan of narcisme is niet leuk.

Blacky, al heb je je topovan met verlies verkocht, de winst is dat je er niet meer de lasten
van hebt en al je energie kunt steken in je paleisje en je beestjes.



* aanpassing: half jaar moest anderhalf jaar zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kritiek geven en ontvangen.
Soms blijk ik het heel goed te kunnen en er iets mee te kunnen.
Dan weer kruip ik als een bang vogeltje in elkaar.
Een mens leert goddank zijn hele leven!

pip, wat fijn dat je het met ex hebt uitgesproken!
Mooi man, kan me voorstellen dat dat oplucht.

Ik wist wel dat het goed met Koh is!

En Adam gaat ook goed, dat voel ik gewoon!

lekker in de bladeren duiken Ziza! Mooi leven..
Voor jou dankzij de 12 stappen, het is je gegund!

Oh Houtje, dat zou ik denk ik ook hebben.
Ik hoop dat je het los kunt laten.

Kirky, Spijkertje, Woman, jullie gaan goed zeg!

Getver.. vit B1/thiamone vergeet ik ook steeds te slikken.. :D
M'n AD ook vaak trouwens..

Haha Blacky, goed dat Misty het uitspuugde!
Klappen krijgen omdat je een mening hebt, is niet goed.
Maar je kunt hier wel een beetje oefenen...
Klappen krijg je niet. Misschien een andere mening terug.

Oeh de fysio! Ik hoop dat je ervan opknapt Geer!
Zou hier ook wel eens goed zijn (auwauw nek en schouders)

Gezond met tomaatjes Soothe.'
De linkerhand niet gaan forceren nu ;)
Leuk dat je er zoveel lol aan beleeft!

Kirky, nog even de tanden op elkaar dus.
Je had het liever anders gezien. Succes!

Ha Floortje ook al lekker gesport!

An, ja weeerstand vaak. Maar de laatste week weer zin.
Mooi meegenomen. En... niet geheel onbelangrijk op dit moment...
Klaas zegt zijn afspraken er voor af.
Voorheen bleef ik altijd thuis, want wat hij deed was belangrijker..
Ja duhuu!! Ik hoop nog veel duhuu-momenten te krijgen!

Zo, een heel verhaal voor deze keer.
Dat ga ik ook niet iedere dag doen..
Maar ik had er nu wel even zin in.

Tapas vergeten, denk opeens aan die strontrace en in de regen lopen...
Lekker hè! heb je nog mee geholpen trekken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geer,

Spelletjesmiddag met dochter op zondagmiddag is anders. Daar kan ik tegenopzien als een tennisles, maar als ik het doe dan vind ik het heel erg leuk. Ik drink niet nu. Dat helpt ook.

Ik probeer uit alle macht contact met mensen te krijgen. Dat lukt vaak ook wel. Soms ook niet. Het helpt om te denken "volgende keer beter".

Geer, ik ben niet eenzaam. Ik heb vriend en dochter. Het lukte me alleen niet om contact met mensen te krijgen buiten mijn werk om. Werk is gemakkelijk; ik heb daar heel veel voor geleerd (overigens ook in de avond-uren toen ik alleenstaand moeder was) en weet wat ik zeggen en doen moet. Ik heb problemen met mensen ontmoeten als ik niet weet wat ik vertellen moet. Ik probeer dat nu op te pakken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als kind zijnde was ik dol op spelletjes. Maar ik was enig kind en mijn ouders hadden het drukker met elkaar dan met mij. Dus er werd pas een spelletje gespeeld als ik begon te huilen.

Nu ben ik niet zo'n huilerig typje, althans NIET MEER, en sindsdien heb ik spelletjes doen afgezworen. Was stomverbaasd dat dochter zo graag spelletjes wilde doen.

Ik moet nu door de weerstand van een volwassene proberen om mijn eigen kind-zijn te bereiken. Klinkt zo gemakkelijk, is het helemaal niet! Ik vind het heel moeilijk! Ik wilde niet meer en dat was ter bescherming van mezelf!

Jeetje, soms zijn jullie een betere therapeut dan de mijne! Julie laten me veel meer vertellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
kirky

ik heb ooit als kind de wens gehad om een maraton uit te lopen , maar sinds mijn operatie zat dat er niet meer in . later begonnen met roken en drinken dus dan is het helemaal onmogelijk .



Ik had helemaal geen ambities om te lopen, vond het ook niet echt leuk, maar ging altijd met mijn man mee. Toen hij steeds langere afstanden ging lopen, ging ik ook kortere afstanden lopen om de tijd te verdrijven. Ik rook al sinds mijn vijftiende. Dat en mijn tegenzin heeft mij er niet van weerhouden toch een halve marathon voltooid te hebben.
Dus roken is geen excuus om niet te lopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kirky, de marathon!
Waaraan en wanneer ben je geopereerd dan?
(niet zeggen als je niet wilt)

Als ik de zomer goed had doorgetraind..
Had ik over 2 weken de halve kunnen lopen op Terschelling.
Volgend jaar!
Ik rook ook, maar loop als een trein!
(nog wel)

Ja! Istie weer..
Als en had...
Geen spijt, weer door!

Vreetbui.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geer wat een heerlijk positivisme bezit je toch!
Mooi man. Geen drank is beter!

Sorry, ik ben niet moe te krijgen
Gelijk een nadeel van 's avonds sporten..
Het stuitert nog zolang na! :D

Ben wel moe. Hersens geactiveerd.
Was ik nou maar verstandig..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...