Spring naar bijdragen

dinsdag 21 oktober 2008


blacky

Aanbevolen berichten

Geer absoluut. Voorheen stond ik meer op met het idee: over hoeveel uur mag ik straks weer drinken?


Morgen moet ik om 15.00 uur bij de psychologe zijn. Zal niet meevallen. Ik moest van haar van alles opschrijven en dat heb ik niet gedaan. Verder heb ik niets. Dochter is thuis want die heeft vakantie. En vriend heeft nacht-dienst, die is om 20.30 uur naar zijn werk gegaan en komt om 07.00 uur thuis. Maar morgen ben ik vrij en kan ik in bed blijven liggen. (Normaal moest ik dan dus een half uur later mijn bed uit om naar werk te gaan). Lekker relaxed dus. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 154
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

amai corinne wat een schrijven van jou vol herkening voor mij hoofzakkelijk in het uiten ben daar ook gen as in , neen ook hier op adb niet , hier kom ik maar schrijven hoe goed het met mij gaat terwijl ik mij mogelijk jodido voel .
door het feit dat blacky zich niet kan uiten onstaat blacky in frustratie en in die frustratie doet ze dingen die niet mooi zijn nar mijn vrienden toe , naar mijn ex toe en ook naar andere toe n, dus mogelijk is dat de reden waarom ik niet graag iemands nummer heb ;-((
vandaag zijn de schellen van mijn ogen gevallen hoe verkeerd blacky de laatse tijd bezig is , niet alleen de laatse tijd laat mij eerlijk toegeven de laatse jaren :devil:
ik heb mijn mening en blijkbaar is die niet altijd juist maar toch hou ik voet bij stuk en is het mijn mening daar juist door een gesprek met een kennis zei het poink en de schellen vielen eraf , als twee personen op een dag je idem zeggen kan het niet anders zijn als dat ik verkeerd ben :huh:
ik ben blijkbaar een niet altijd zo braaf mens als wat jullie denken en neen ben niet fier dit hier te komen schrijven blacky heeft slechte eigenschappen spijtig dat ze het nu maar pas inziet ;-((
werk an mijnen winkel zou ik zeggen en ook maar eens mijn ware aard bij mijn psygologe tonen inplaats van de goede brave lieve blacky daar te spelen
zo dit mocht wel eens van mijn hart ik ga leren mij te uiten op een deftige manier en ja corinne het is goied dt jullie hiervoor in therapie zijn want kijk maar naar mijn stijf koppige steenbokken vonden dat niet nodig al heb ik geen spijt van mijn alleen wonen want dan zou ik gipsy en misty niet gehad hbben :musicnote:
en corinne je bent de eerste die iets zegt over mijn verkochte caravan merci beaucoup :present:
het is lang geleden dat ik mij zo rustig gevoeld heb mogelijk omdat ik eindelijk iets over mijn eigen durf te schrijven

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
FloortjeII

Morgen moet ik om 15.00 uur bij de psychologe zijn. Zal niet meevallen. Ik moest van haar van alles opschrijven en dat heb ik niet gedaan.



He, dat ken ik: ik heb er ook altijd zoveel moeite mee met het huiswerk voor de therapie. Veel moeite om juist datgene op te schrijven waar ze om vraagt. Nu dus de automatische negatieve gedachten opsporen en omschrijven wat op dat moment mijn gevoelens en gedachten zijn en een beschrijving geven van de situatie waarin ik mij bevind.


Hoi Pippi,
Jij bent voor mij een grote steun.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne, wil je nog zo'n automatische negatieve gedachte van jezelf aangewezen krijgen...?
Ik heb er namelijk nog een gelezen, dus roep maar als je het horen wil...

Blacky, ja je eigen mening geven is eng...zeker als het niet positief is!
Maar zie...oefening baart kunst!
ik zie je graag!!!! (zo zeggen ze dat in belgie toch??)

Hee pippenstein,
fijn joh dat het gesprek zo goed verlopen is!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky,
Ik doe, nee DEED mij bij mijn gesprekstherapeute beter voor dan dat ik mij voelde. Tot op zekere hoogte zag zij daar door heen, omdat ik mijn verhaal voor het boek aan haar te lezen had gegeven. Toch in juli begon zij te opperen dat ik zo goed op weg was dat ik welhaast genezen was. Niet dus. Ik denk dat mijn diepe knal in het ravijn toen daarvan een gevolg was. Het was nood, hoge nood. Mensen, mensen, wat heb ik die nacht gebruld. Arme katten.
Gelukkig dat Slofje op mijn weg is gekomen via dit forum. Ik vond en vind het nog steeds zo lief van haar dat ze 's ochtends een aantal uur bij mij heeft gezeten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
joann

Corinne, wil je nog zo'n automatische negatieve gedachte van jezelf aangewezen krijgen...?


Ik heb er namelijk nog een gelezen, dus roep maar als je het horen wil...




Blacky, ja je eigen mening geven is eng...zeker als het niet positief is!


Maar zie...oefening baart kunst!


ik zie je graag!!!! (zo zeggen ze dat in belgie toch??)




Hee pippenstein,


fijn joh dat het gesprek zo goed verlopen is!!






Joann,
Graag roepen, svp.
:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

in je bericht van eerder vanavond dat je vertelde de draad van vandaag te gaan lezen,
gaf je aan rekening te houden met het feit dat iedereen over je heen zou vallen.....
Je ging daar voor mijn gevoel zelfs vanuit dat dat zou gebeuren!
Vandaar dat ik dacht, hee automatische negatieve gedachte!
(en gelukkig is er helemaal niemand over je heen gevallen!!)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hi hi geer mij heb je niets gevraagt maar ik zeg ook muy Rotundo NO ;)
pipke ik loop wel op het laatse van mijn krachten , ben blij dat ik binnen enkele dagen naar mijn spanje vertrek , heb juist een knoop door gehakt en mij een vakantie dag voor donderdag aangevraagt , dus morgen gewoon werken en nadien naar huis en donderdag op mijn gemak de rest van de caravan leeg maken en poetsen want dit leven houdt niemand vol , maar ja blacky denkt regelmatig dat ze weer 18 jaar is sinds ze niet meer drinkt :)
en dus gat deze 18 jarige nu naar bed :-))
slaapzacht allemaal :lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geer,
Dat is heel moeilijk om dat te vertellen, zeker hier open en bloot op het forum. Er zitten veel kwetsbare mensen en mij zou het ook geen goed gevoel geven om nu te vertellen.

Joann,
Bedankt en ja, ik hou er terdege rekening mee. Mijn harnas al klaar gelegd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn dochter is 13, bijna 14. Is lief, gehoorzaam en behulpzaam. Ik weet nu niet wie de uitzondering is. Dochter wil graag dat ik spelletjes met haar speel en dat ze koken leert. En toch heeft ze een HAVO-niveau en een 9,7 voor wiskunde. Die wiskundeknobbel had ik overigens vroeger ook.

Ben blij met vriend. Die is vijf jaar jonger dan ik. Ik heb geen ex. Gelukkig niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geer,
Soms gaan kinderen in de puberteit te ver, echt te ver met hun woorden en daden.
En die puber moet leren dat er grenzen zijn. Een kind tast al vanaf de geboorte grenzen af.
Kijken hoever het zijn wil kan doordrukken. Het kind moet leren dat er grenzen zijn waar ze echt niet overheen mogen stappen.
Pubers zijn geen makkelijke kinderen, omdat ze met gierende hormonen zitten, hun hersenen zijn aan het schuiven. Op deze jonge leeftijd moeten ze toch al beslissingen nemen over wat ze in de toekomst voor baan willen hebben, maar ondertussen zijn het nog die kleine kinderen die heel veel behoefte hebben aan onvoorwaardelijke liefde van hun ouders. Dat is dan weer moeilijk voor ouders, want ze kunnen je echt de kast op jagen. En soms is tot 100 tellen echt niet genoeg om je kalmte te bewaren.
En goed doen doe je nooit in de ogen van puberale kinderen. Maar over 10-20 jaar zullen ze erachter zijn dat het goed was dat ze teruggefloten zijn door hun ouders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik meld me ook eventjes snel
ik lees wel af en toe mee, maar ben ook druk aan het leren/lezen

het boek wat ik nu aan het lezen ben heet: wanneer koesteren hoop betekent, de helende kracht van het kind in jezelf:

WANNEER KOESTEREN HOOP BETEKENT
John Bradshaw

Bij onze geboorte zijn we nog een onbeschreven blad. Dat onbeschreven blad, het kind in jezelf, zoals John Bradshaw het noemt, wordt tijdens het opgroeien in die eerste kwetsbare jaren, heel vaak verwond door verlatenheid, misbruik, ontkenning van afhankelijkheid of een slecht functionerend gezinsverband. Deze verwonding van het innerlijk kind leidt tot gevoelens van eenzaamheid, pijn, onzekerheid en verdriet. In ons verdere leven blijven wij functioneren volgens de patronen van deze scheefgegroeide ontwikkeling. Eenmaal volwassen

om meer te weten te komen even googelen

iedereen veel succes met alles waar jullie mee bezig zijn!

slaap lekker!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne, stop je harnas maar terug in de doos!
je hebt het niet nodig denk ik zo!!

Pip, dat is een aardig manipulatief pubertje wat je in huis hebt!
Tjonge....ben er echt ff stil van.
Weet ik ook gelijk wat me over een jaar of 4 te wachten staat, pfff
Lijkt me enorm moeilijk om dan altijd de volwassene te blijven,
en niet altijd te kunnen reageren zoals je gevoel dat aangeeft!

Pomo, uitschrijven kun je hier niet!
De moderatoren zullen dat niet doen omdat dan al je berichten verdwijnen,
waarmee draadjes onleesbaar worden.
Een vrijwillige ban is misschien een optie...je kunt op de knop "vertel dit aan de moderator"
(staat links onder de berichten) duwen, je verhaal typen en dan krijg je via pb antwoord van de moderator! (of via je mailadres, dat kan ook)
ik wens je veel succes met stoppen met drinken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
FloortjeII

Mijn dochter is 13, bijna 14. Is lief, gehoorzaam en behulpzaam. Ik weet nu niet wie de uitzondering is. Dochter wil graag dat ik spelletjes met haar speel en dat ze koken leert. En toch heeft ze een HAVO-niveau en een 9,7 voor wiskunde. Die wiskundeknobbel had ik overigens vroeger ook.




Ben blij met vriend. Die is vijf jaar jonger dan ik. Ik heb geen ex. Gelukkig niet.




Gewoon blij zijn met wie ze is. Ik was iig te braaf, te gehoorzaam, onderdanig. Ik durfde me niet te uiten, geen stennis te maken. Mijn broer deed niet anders. Ik dacht op die manier positieve aandacht te krijgen. Niet dus, al dat pleasen heeft geen donder geholpen. Het was en bleef altijd B. zus, B. zo, wat een prachtvent die B., wat kan hij goed leren. Totdat hij een jaar moest overdoen, omdat hij al zijn tijd in de toneelgroep had gestoken i.p.v. in zijn schoolboeken te lezen. Eerlijk gezegd barstte ik toen van innerlijk leedvermaak. Ik haatte mijn broer, omdat hij zo charmant was en zo kon inpalmen. Hij had nauwelijks last van acne en heeft alle meisjes van school wel een keer gehad en buiten school ook. Hij kwam nooit op tijd thuis. Nu weet ik wel dat dat allemaal gewoon normaal kindergedrag is geweest. Elk kind wil het liefst de volle aandacht van de ouders.

Geer,
Dan zal ik dat opschrijven voor je in een pb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...