dwegbert Geplaatst 9 september 2011 Rapport Share Geplaatst 9 september 2011 Hallo Allemaal, Eerst een aantal dagen meegelezen en na wat aanmeld problemen hierbij dan mezelf ook maar even voorstellen. Na een 4-jarige cannabisverslaving heb ik 17 jaar geleden besloten om te starten met een wat meer geaccepteerde manier van gebruiken. Wat begon met een aantal glazen in het weekend is uitgelopen op een niet meer te beheersen gebruikspatroon: Tot 03-09-11 gebruikte ik door de week dagelijks 4-6 flessen bier, met aanvulling van wat glazen port of rode wijn. Dit gebeurde over het algemeen tussen 19:00 en 22:00 uur. Eigenlijk ging ik altijd "tipsy" naar bed. In het weekend gaat het normaliter helemaal los, om de effecten van alcohol te versnellen, drink ik thuis veelal zware bieren en port of rode wijn. Na een heftige ervaring met Whisky ben ik hier een jaar geleden (onder druk van het thuisfront) maar mee gestopt. Een paar keer per jaar gaat het volledig mis, met gemiste stukjes en zware katers tot gevolg. Ik wil dit niet meer! ik kan niet "matig" drinken dus er zit niets anders op als stoppen. En dat vind ik tot nog toe behoorlijk lastig. Ik heb 24/7 trek, en dit is na de 5 dagen termijn nog niet anders geworden.... We komen elkaar vast wel eens tegen op het een of andere draadje op dit forum Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 9 september 2011 Rapport Share Geplaatst 9 september 2011 Van harte welkom Dwegbert, Nou je valt met je kont in de boter om het maar eens ff plat te zeggen. We zijn net een weekendpact begonnen dus als je zin hebt, schrijf ik jouw naam er ook bij. Kom in het begin heel veel op het forum en schrijf zoveel als je kan zodat je zoveel mogelijk mee pikt van hoe wij het doen. Dan is het nog altijd aan jou om dit over te nemen of niet. In het begin veel eten, zeker als je trek krijgt. En heb je gedronken, blijven komen joh. De meesten haken dan af omdat ze denken, zie je wel ik kan het toch niet, maar ze vergeten dat we hier allemaal zo begonnen zijn. Met vallen en opstaan. Heel veel succes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 9 september 2011 Rapport Share Geplaatst 9 september 2011 welkom welkom... de eerste stap is gezet! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 9 september 2011 Rapport Share Geplaatst 9 september 2011 welkom dwegbert ik zag je al op de dagdraad goeie voornemens hier geschreven als je vaak komt en meedoet kun je ze waarmaken en mee gaan oogsten het is zo de moeite waard niet makkelijk maar makkelijker dan doordrinken echt! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dwegbert Geplaatst 10 september 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 september 2011 Dank voor het welkom zijn! Leuk om reacties te krijgen..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 10 september 2011 Rapport Share Geplaatst 10 september 2011 Dwegbert, welkom. Ja dat afkicken kan behoorlijk heavy zijn, maar het zal elke dag beter gaan. Nu ff doorzetten en sterkte. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dwegbert Geplaatst 10 september 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 september 2011 Originally posted by: AnDwegbert, welkom.Ja dat afkicken kan behoorlijk heavy zijn, maar het zal elke dag beter gaan.Nu ff doorzetten en sterkte.quote> Inderdaad het valt me niet mee.....De trek is vanavond een stuk minder, heb alleen moeite om in gesprek met mijn partner uit m'n woorden te komen.....herkenbaar? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dwegbert Geplaatst 10 september 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 september 2011 Originally posted by: ericHoi dwegbert,ik herken mijzelf in jou verhaal.ik ben 43 en blow vanaf mijn 20e. (wow das al 23 jaar!)Rond mijn 35 dronk ik er af en to een biertje bij.biertje werd zwaar bier, 11,6% en biertje werd biertjes.ik zit nu op 4 kanon door de week en minstens 6 in weekend.ik ben op het punt gekomen dat het zo niet langer kan.daarom ben ik via de huisarts bij tactus en deze internet site gekomen.ben nu 2 dagen lid en heb er een goed gevoel over.Gestopt of geminderd heb ik nog niet, maar dat zal zeker komen !veel success en we spreken elkaar.quote> Jij ook veel succes, het begin is er al! Bewustwording van het probleem is bij mij ook de aanleiding geweest om te stoppen..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 11 september 2011 Rapport Share Geplaatst 11 september 2011 Ja je hersens moeten ook ontgiften. Slik je vitamine B? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dwegbert Geplaatst 11 september 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 september 2011 Originally posted by: AnJa je hersens moeten ook ontgiften.Slik je vitamine B?quote> mmmm nee, ik ben eigenlijk cold-turkey bezig, ik vind het belangrijk dat ik voel en merk wat voor bende ik er van heb gemaakt. Een soort van boetedoening zeg maar..... Ik ga ervan uit dat ik me vanzelf beter ga voelen. Ik vind het erg lastig om lichamelijke en geestelijke ongemakken nu een stempel te geven, komt het doordat ik niet drink of heb ik gewoon een " normaal " dipje....... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 11 september 2011 Rapport Share Geplaatst 11 september 2011 Dwegbert, je kan je zelfs grieperig voelen met alle verschijnselen erbij. Het lichaam is aan het ontgiften. De vitamine B is voor je hersens. Ben geen arts, maar het wordt sterk aangeraden, het versterkt volgens mij je zenuwstelsel. Erger als dit gaat het niet worden Eric, ff doorbijten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MsLuzac Geplaatst 11 september 2011 Rapport Share Geplaatst 11 september 2011 Ik hou het voor nu even kort, welkom en fijn dat je je je voorgesteld hebt hier. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Burchill Geplaatst 12 september 2011 Rapport Share Geplaatst 12 september 2011 Hoi Dwegbert, Wat ik ook bij Dave had geschreven, is ook op jou van toepassing als je eenmaal hebt besloten nu is het genoeg. Als je eenmaal hebt besloten te stoppen, dan is dat wel zo duidelijk naar jezelf en anderen toe. Het is ook goed je daarop voor te bereiden. Des te groter is je kans op succes. Hieronder heb ik wat tips neergezet die je misschien daarbij kunnen helpen. Probeer ze maar toe te passen op je eigen situatie. - Organiseer steun in je directe omgeving. Op wie kun je een beroep doen als het lastig wordt of je wilt gewoon even praten? - Zorg voor alcoholvrije drankjes in huis die je lekker vindt. - Houd een regelmatig leefpatroon aan. - Vermijd drinksituaties. - Geen alcoholvoorraad in huis. - Zorg voor een goede tijdsindeling met voldoende ontspanning en afleiding. - Vermijd stressvolle situaties. - Eet voldoende (een lege maag geeft sneller trek in drinken). - Raak niet in paniek als je trek merkt. Dit is een moment dat voorbij gaat. - Beloon jezelf regelmatig voor je prestatie. - Denk regelmatig aan de voordelen die het niet drinken voor je heeft. - Maak gebruik van dit forum. - Drink veel water. - Geef niet te snel op. - Kijk niet te ver vooruit. - Probeer in gedachten bezig te zijn met wat je wel mag eten en drinken en richt je niet op wat je niet mag drinken. - Overweeg of je ondersteunende medicatie wilt gebruiken. - Overweeg of je een behandeling wilt volgen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden