Spring naar bijdragen

Zondag 2 november 2008


CPAS

Aanbevolen berichten

Goede:rose:dag!

Gemmetje nog zo'n schorpioentje, een hele grote verjaardags:sun: van mij, en een héél mooi nieuw levensjaar!

Corinne wat was je vroeg op maar dan wel met glimmende billekes :D

Nina, je hebt de truuk al door en je flikt het em toch maar even, ook al kost het je weinig moeite nu, je bent toch zo sterk geweest om die knop om te zetten, en nog, hou vol hoor, je doet het geweldig zo :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 162
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

An,
Reken maar dat ik straks mijn bed induik.

Erg om te zeggen, maar het zou, denk ik, wel goed zijn als het bij rouwadvertenties stond vermeld als iemand aan overmatig, langdurig alcoholmisbruik is gestorven. Werkt vlgs mij veel beter dan de slogan: geniet maar drink met mate bij de drankreklames. Ongelooflijk dat die eigenlijk nog wel mogen en die voor tabakswaren niet meer.

Adam, Tapas,
Is het dan niet handiger om met een vuilniszaksluiter te prikken in de gaatjes waar het koffiewater uitkomt? Wrikken met een mes is meteen zo ingrijpend. Mes kan breken, kan uitschieten (bloederige vingers of wat anders), het apparaat kan beschadigd raken.

Nina,
Fantastisch dat het niet-drinken je zo goed afgaat. Je hebt je aangemeld op 11 oktober. Je was toen al gestopt. Hoelang weet ik niet meer. Ik dacht een week zo ongeveer.

Marjo,
Geen lavator! Lavabo. Een lavabo is een gewone wastafel.

Carolien,
Wij hebben twee meters. Ooit is door een samenwerking tussen GEB en gemeente besloten om elke huishouden van twee meters te voorzien. Later heeft Eneco dat overgenomen. Wij betalen er nauwelijks wat voor. Maar idd nu laten installeren is duur. Vroeger waste ik ook veel in de middagpauze-uren, die vielen ook onder de goedkope stroom. Dat was geloof ik van 12.30 tot 14.30 en 's avonds ging de goedkope stroom al in om 22.00 tot 8.00. De middag hebben we niet meer en de nachtstroom is nu van 23.00 - 7.00 en in de weekends en op officiële feestdagen de hele dag. Energiebedrijven denken er ook over om de goedkope stroom helemaal af te schaffen. Dus nu zo een meter installeren?

Kaia,
Ik zit nog wel in mijn slaapkameroutfit. Ben dus nog niet gewassen. Vies, hé! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gem van harte gefeliciflapstaart :musicnote::present::camera::moon: Fijne verjaardag :)

Plus, je klinkt zo sterk omdat je van de dingen des levens weet te genieten. Fijne dag!

Stien, Corinne :)

Tapas, wat een gedoe is dat met jou geweest. Ik herken wel wat in je verhaal over de therapie die je bij Tactus hebt gevolgd.....dat in een gat vallen, na het beeindigen daarvan. Heb dat niet zo met die therapie ervaren maar wel met andere therapiën. Zo van, nou weet ik het weer wel...maar onderhouden ho maar.
Tsja, je moet er echt zelf van overtuigd raken en het dagelijks onderhouden. Owee als je dat gaat verslonsen :angry:

Trees, draai om je oren! Hoop dat het pactje je gaat helpen komende week! Een kater met de kids is nou ook niet alles wel? Behalve wanneer de kater meeloopt :$ Succes! En neem nou die refusal...eigenwijs @#$%& ;)

Tapas, wat een ramp! Geen senseo :o Heb je geen koffiefilter en wat verse koffie in huis? Gewoon effe een flinke schroevendraaier er tussen steken, hoppa :D

Meurning everyone, die ik niet vernoemd heb. Het wordt vandaag een dag met wat meer :rose: wandelingetje maken dan maar, misschien heeft A. daar ook zin in. Praat altijd wat fijner vind ik tijdens een wandeling. Doen ze bij "De Wandeling" ook ;)
Zin in een stukkie muziek? Heb nu David Sylvian opstaan Surrender heerlijke muziek vind ik dat. Gisteren bij de bieb gehaald, mijn oude cd begon kuren te vertonen. Heb trouwens ook het boekje "Eenzaamheid" meegenomen, van Clasien Weekers.

Deze tekst sprak me wel aan:

Gezegend allen die de weg willen zien,
gezegend zij die geen moeilijkheden uit de weg gaan,
gezegend zij die voortgaan op het pad van licht.
Ze lopen in kleine groepjes,
ze kennen elkaar en gaan toch alleen,
ze weten dat het hun eigen eenzame weg moet zijn.
Ze stimuleren elkaar, ze trekken elkaar aan.
Er is geen samengevoel voordat allen het doel bereikt hebben!

Sathya Sai Baba

Het is zeker waar dat de mensen die ik op mijn pad ben tegengekomen ook hun eigen weg gaan, een bijzonder leven leiden. Zo wil ik het ook graag van mezelf zien, maar dat hoeft niet in afzondering te zijn...gelet op met name wat ik er gisteren over verteld heb.

Fijne dag allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Corinne, zo dacht ik daarnet nog hoe kan Plusjamais op 1 glas champagne staan, zo'n pootje zal bij mij al lang gebroken zijn... en die gedachte alleen al bewijst maar weer eens hoe de zaken er voor staan: 1tje gaat best voor Plusjamais (heerlijk & gezond meid, ik ben jaloers), maar hoogstwrs nooit meer voor mij... en dat is okay, er is gelukkig zoveel meer om van te genieten :)

Har geniet van het samenzijn met A zonder B te hoeven zeggen ;)

Geer stuur een smsje terug, dat je er nu wél bent?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dank Geer :D

ja genieten is het zeker ! was er ook wel al van overtuigd dat ik zonder aclohol ook plezier kon hebben hoor heb vroeger zo vaak alcoholloos feestjes beleefd dus dat was gelukkig geen zorg voor me.

wat anderen doen maakt mij geen bal uit eerlijk gezegd het is voor mezelf gewoon zo lekker, geen kater.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Gem,

Héééél erg van harte gefeliciteerd met je verjaardag !!!!!!!!

Je hebt er een prachtige dag voor uitgekozen om jarig te zijn, en ik hoop dat je ervan kunt genieten met je gezin.

Ik wens je alle goeds voor het komende alcohol-vrije jaar. Ik ben zelf ook zo trots op mijn AV verjaardagen, je voelt je er zo sterk door.

Ik wens je alle goeds !!!!!!

((((( :heart: )))))

xxxxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gem, gefeliciteerd met je verjaardag, ook namens Soothe! Maak er maar een fijne dag van. :present:

Trees, je zegt dat je het niet snapt. Je wilt niet drinken, maar toch doe je het wel! Daar ben ik het eigenlijk niet mee eens. Je bent verslaafd Trees, en je wilt wél drinken. En daarom stop je steeds opnieuw met de Refusal, om zo de deur open te zetten.
Ga nu eens goed bij jezelf na wat je nu eigenlijk wilt, en blijf bij dat besluit! Als je inderdaad niet wilt drinken, néém die pil dan, en maak jezelf niet telkens wijs dat je wel zonder kunt. Want je hebt inmiddels voldoende bewezen dat dat niet lukt! Veel plezier deze week, en houd het droog, want met je kleinkinderen dronken in een bungalow lijkt me niet echt een fijne vakantie.

Tapas, ik was de padhouders van mijn senseo apparaat iedere dag even af, en controleer of het gaatje nog open is, en ik heb nooit problemen met openen of sluiten.

Corinne, rot voor je dat je zo slecht slaapt. Maar eerlijk gezegd denk ik dat je, door vanmiddag weer naar bed te gaan, dit patroon van 's nachts slecht slapen in stand houdt. Probeer eens een tijdje niet overdag bij te slapen, volgens mij zul je na een week al merken dat je 's nachts beter doorslaapt. Het is een kwestie van even doorduwen.

Allemaal een fijne dag! Hier in Amsterdam schijnt het zonnetje, dus wij gaan zometeen een flinke wandeling met de hondjes maken. En verder houden we het droog!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje,
:heart:

Pippi,
:)

Anna,
Ik noem het een middagdut, maar ik slaap niet. Ik lig alleen met ogen dicht. Na een uur of zes op zijn, kak ik in. Een half uurtje/drie kwartier onder het warme dek geeft me dan net genoeg energie tot 's avonds. Slapen doe ik dan niet, wel ontspanningsoefeningen en ademhalingsoefeningen.
Helaas wordt ik mijn hele leven al klaarwakker rond 10 uur 's avonds. Is een aangeboren afwijking :wacko: .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik dronk, nee zoop op feestjes en housefeesten. Daar kwamen ook pilletjes bij. Met die drugs ben ik een jaartje of tien geleden gestopt, als enige. Mn 'vrienden' namen coke als ze te dronken waren. En kregen dan een hekel aan mij, omdat ik dus wel bezopen was. De volgende dag hele preken, pfffff. Ik dacht joh neem nog een snuif.
Die mensen zie ik dus nu ook natuurlijk al heel lang niet meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Straks met doggy en vriendin naar het Amsterdamse bos. Mits ze niet afzegt natuurlijk.....
Ik heb benadering gehad van een hele leuke man op een datingsite, meestal reageer ik er niet op, maar deze is toch wel bijzonder denk ik. Hij noemt zichzelf (nickname) de dromer.....
Hij woont op een woonboot en blablabla
We hebben nu msn contact, we zullen zien we zullen zien !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar ben ik ook wel voor, Free hugs! Ik ben maar vast begonnen door iedereen die ik op straat tegenkom te groeten.. kleine stapjes hihihi...
Vanmorgne met hond hardgelopen, heerlijk weer, echt genoten en nu met de deuren open in het zonnetje. Bovenverdieping is opgeruimd en gezogen, de 2 trappen ook (naar beneden en naar boven, ik woon op een bovenhuis hihi) nu nog de grootste kluif, de huiskamer maar ik weet zeker dat ie af is voor ik in bed lig!

Heb alle senseotips inmiddels geprobeerd, deksel onder de hete kraan, onder de kouwe kraan, mesje tussen de rand, op de bovenkant slaan, zelfs een tip gevonden om met een fietspomp het ventieltje achterop door te pompen, helaas, de senseo is nog steeds hermetisch gesloten!! Dat ik de padhouder dus regelmatig moet doorprikken weet ik maar daar heb ik nu niks aan ;) kan er niet bij!!!!!!!!
Het enige wat ik nog niet geprobeerd heb is de hele senseo in de vriezer te stoppen... ik denk dat ik gewoon maar veeeeeeeeeeeeeeeeeel geduld moet hebben!

De continuing story van de senseo!! Gelukkig heb ik nog decafe oploskoffie!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo lieve forumleden,

Dank jullie wel voor de felies!
Ik ben erg jarig, heb leuke kadootjes gehad en doe het erg rustig aan vandaag!
Heel speciaal was dat dochter voor het eerst sinds jaren weer een kado voor mij zelf had bedacht en gekocht! Ze reageert erg goed op de medicatie en ik denk dat dat mede eraan te wijten is!
Gisteravond een gezellige avond met mijn zus, haar vriend en neefje gehad.

Vandaag huiswerk gedaan voor mijn burn out therapie, administratie en straks ga ik lekker het nieuwe spelletje voor mijn Nintendo proberen!

Zo kan ik weer bijgetankt aan de nieuwe werkweek beginnen!

Trees,
veel plezier de komende week met de familie bij Center Parcs!

Pip,
volgende keer ga je gewoon wel ernaar toe en geef je jezelf de gelegenheid om weg te gaan als het niet lukt. Wellicht dat je dan de moed op kan brengen om te gaan!

Houtje,
ik hoop dat alles goed met je is!

Corinne,
is de rijles van je dochter bevallen vorige week en gaat ze nu les nemen?

An,
moeilijk als je tussenin de alies bent opgegroeid! Het is een diep ingesleten gewoonte die je met succes aan het doorbreken bent!

Carolien,
werk ze! En niet wegblijven he?

Marjo,
benieuwd of je wat aan de planning gaat hebben als je er morgen mee begint!

Nina,
wauw bijna een maand droog!

Stien,
ik laat binnenkort weer wat van me horen!

Tapas,
heeft je expositie je nog opdrachten opgeleverd? Ik ben daar echt benieuwd naar, of heb ik niet goed gelezen en heb je daar al over geschreven?

Marieke,
geniet van je accordeon. Fijn dat je zoon weer wat beter in zijn vel zit!

Anna/Soothe,
geniet van jullie weekend. En Soothe jouw jaar "droog"nadert met rasse schreden!

Har,
fijn die meer positieve berichten!

Kaia,
alles goed met jou? <oet je van de week nog naar het werk toe? Ook jij al bijna een jaar droog!

En natuurlijk heb ik niet iedereen genoemd, maar dat is ook geen doen met die drukte hier!
Wel kan ik uit ervaring zeggen dat mijn stap om iets aan mijn alcogebruik te doen het beste sinds jaren is wat ik heb gedaan! Zoals Water omschrijft je moet het zelf ervaren. Mijn 2e droge verjaardag sinds heel lang en ik ben er blij mee!!
Goed te lezen dat hier zoveel mensen zijn die er wat aan willen doen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi,
Je bent op de goede weg. Je kent de gevaarlijke situaties en anticipeert daarop. :present:

Marieke,
Ik begrijp jouw conclusie niet. Je bent nu al weer aan het bedenken dat je op een gegeven moment wel eens 1 of 2 glazen bij het eten kunt drinken :angry: . De laatste 8 maanden heb je, zo dacht ik, jezelf toch wel bewezen dat je gewoonweg geen remblokjes meer hebt. Drank voegt echt niets toe aan je leven. Behalve dan een hoop problemen :wacko: .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gem wat fijn om te lezen dat het zo goed gaat met je dochter. Dat zal wel een hoop rust geven!
Er is nog steeds maar 1 foto verkocht van de expositie, maar heel toevallig krijg ik wel steeds wat opdrachtjes, laatst allemaal producten gefotografeerd voor een folder en aanstaande vrijdag een symposium van maatschappelijk werk fotograferen en binnenkort misschien iets voor een screensaver in opdracht. Mijn foto's zijn ook leuk ontvangen op de fotoclub waar ik nu 2x geweest ben.. dus ik ben niet ontevreden. Met de expositie moet ik weer aan de bak, deze week loopt die af en ik moet nog op zoek naar andere plekken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Allemaal

Hier weer eens een berichtje van mij!
Ik heb even vluchtig door vandaag gelezen, Gem Gefeliciteerd!!!!!
Wat ik ervan begrijp is dat het bij een aantal toch weer of nog steeds halen en brengen is wat heel heel vervelend is voor jullie, ik weet als geen ander hoe moeilijk het is maar geef niet op, krabbel steeds weer overeind en begin weer opnieuw en op een gegeven moment blijf je staan en wordt je sterker en wordt het heeeeel langzaam aan een btje makkelijker wat je ook weer sterker maakt en doorzettingsvermogen geeft en dan merk je op een gegeven moment dat je er zelfs een tijdje niet aan gedacht hebt......Tijd heelt alle wonden!
Ik sta nu ruim 6 maanden droog en ben er nog iedere dag heel blij mee!
Ben nu sinds een week gestopt met de refusal wat ik nooit gedaan had als ik niet naar een orthomoleculair arts zou moeten ivm gezondheidsproblemen niks ernstigs hoor een te lage suikerspiegel waardoor ik steeds beroerd wordt.
Ik denk als ik die onderzoeken gehad heb dat ik snel weer ga beginnen met de refusal om maar niet (verder) in de verleiding te komen!
Het is een vreemde gewaarwording nu zo helemaal zonder refusal en dan boodschappen doen......zo'n klein monster fluisterde in mijn oor, je kan het doen je kan het doen!!!!
Maar ik dacht: Waarom zou ik!!!!!!!!! Ik weet dat ik binnen een week weer aan een fles per dag zit en dat wil ik zo ontzettend nooit meer en als ik dan eens goed bij mezelf na ga valt die trek eigenlijk te verwaarlozen op het moment, ja af en toe met vlagen maar daar is goed mee te leven!!!
Dus daarom voor iedereen die het moeilijk heeft, het wordt beter, echt het wordt beter!
Het gaat over zoals alle pijn en verdriet die je al in je leven gehad hebt gaat ook dit over maar geeft het de kans om over te laten gaan!!
Hou vol!!!
Als iemand iets aan me zou willen vragen doe gerust, ik vind het heerlijk om mijn ervaringen te delen en anderen te kunnen helpen, alleen moet je me dan een PB sturen want ik heb geen tijd meer om iedere dag op het draadje te zijn!
Voor iedereen die het goed gaat, Ga zo door, geniet van de vrijheid die het geeft!

Veel liefs voor iedereen!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke,

Meid, meid, waar ben jij mee bezig???????? Zolang jij een achterdeurtje open houd, wordt het niets met je. En dat weet jezelf verdomde goed. Wil jij überhaubt wel van de drank af. Ik geloof er niets meer van.
En dat doet me zeer. We hebben nu toch al een mooie poos opgetrokken. En nu ? Ik hoop dat je snel een goede beslissing gaat nemen.

Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal. Wat een geweldige dag vandaag. Ik heb eens iets gedaan wat ik al heel lang wilde doen.
Ik kwam er niet toe en merk dat ik nu pas uit mijn rouwproces kom, heel langzaam.
Het verlies dat we hebben geleden in mijn familie is toch heel zwaar geweest en ik ben maar doorgegaan.

Ik heb vandaag iedereen ajuu gezegd hier thuis, moeders gaat op stap.
Als ik hier het dorp inrijdt hoor ik de muziek van de feesttent. Nee dat is niet wat ik had gewild.

Totaal geen behoefte aan drank gehad en vandaag gaat dat ook niet meer gebeuren.
Niks in huis, zit veilig op mijn bank en schrijf naar jullie.

Mijn hele, hele grote wens is om niet te drinken, helemaal niet meer. Het idee vind ik nog steeds heel zwaar, maar langzaam ga ik er weer aan wennen denk ik.

Ik heb een nieuwe strategie en volgens mij een goed plan.
Als de stress weer oploopt ga ik iets doen wat ik absoluut heel prettig vind net zolang tot de trek over is.
Het volgende anti stress plan is dat ik me absoluut ga afmelden voor bijeenkomsten die me stress bezorgen of waar ik tegenop zie, ik ben van plan om even super egoistisch te zijn en niet ga proberen wie dan ook te pleasen als ik daardoor zelf aan de drank kom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...