Spring naar bijdragen

Maandag 3 november 2008


tasseke

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 124
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Dank je Marjo.

Ik heb een afspraak met Zoon gemaakt (ook over roken) tot je 16e géén alcohol, anders verspeel je een deel van het bedrag dat je krijgt als je 18 wordt en tot je 21e géén roken. Het heeft mij genoeg moeite gekost om van beide af te komen dus begin er maar niet aan.

*maar ik heb het wel makkelijk er komt hier ook geen drank in huis, dus er is geen twijfel mogelijk.

** en ik ben ervan overtuigd dat ik drank/sigaretten meteen ruik. Hun vader rookt ook dus dat merk ik ook altijd al aan de kinderen als ze thuiskomen na een weekend daar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje: ik was aan het lezen over opvoeding i.v.m. alcohol. Het is goed als je gewoon verbied. Tot je 16 e geen alcohol. De kinderarts belde vanmorgen nog en bood hulp aan. De jongen was vorig jaar ook opgenomen met zeer ernstige verbrandingen. Nogal een experimentieel kind dus. Hij is 13 maar heeft een voorkomen van 17 jaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kirky: ik kan heel goed loslaten hoor, maar bepaalde dingen mogen ze gewoon niet. Bij elke leeftijd is dat weer anders. Als ze achtien zijn dan ga ik niks meer verbieden. Ik kan advies geven. En tot nu toe heeft dat goed gewekt hier in de opvoeding. Ik heb heerlijke kinderen, maar net als iedere ouder heb ik ook problemen met opvoeden. Ik vind opvoeden het moeilijkste dat er is en soms ook best wel leuk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Carolien: ik denk dat ik nog steeds met hem kan praten, het is gewoon een harstikke leuk joch, die me soms tot waanzin brengt met zijn nieuwe 'uitvindingén'.

Moeilijk allemaal, zucht. WAt een gevecht. Stoppen met drinken is EEN.

Ik realiseer me elke dag weer dat het ECHTE stoppen pas is begonnen HIER op het forum.
De problemen die hier nu zijn die zijn er dus altijd al geweest, maar er is nooit wat mee gedaan.
Dus van de ene kant zwaar, maar van de andere kant voelt het als een enorme overwinning.

Willen we veranderen dan moeten we heel onze leefsituatie veranderen. Je kan niet op de zelfde voet door blijven gaan. Vrienden, werk alles moet een nieuwe invulling krijgen.

Ik praat me weer moed in, wil morgen weer dolgraag gaan werken, dus vroeg naar bed.
Hard werken is nu goed voor me.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kirky,

Fijn dat het opvoeden jou zo goed lukt zonder ooit een boek te hebben gelezen erover, maar toch is het soms wel handig om de recente stand van zaken te weten:

ALCOHOL EN OPVOEDING

Campagne 2008 (voorjaar)
De campagne 'Voorkom alcoholschade bij uw opgroeiende kind' is op 19 mei een nieuwe fase ingegaan. Een Postbus 51-campagne (TV, radio en online) confronteert ouders met herkenbare situaties in de opvoeding waar kinderen op het punt staan alcohol te proeven. De nieuwe TV-commercial laat zien hoe ouders effectief kunnen optreden en het drinken van alcohol niet toestaan.

Kinderen van ouders die duidelijke regels stellen ten aanzien van alcoholgebruik, drinken minder. Het eerste glas alcohol drinken kinderen vaak in het bijzijn van de ouders, bijvoorbeeld bij een bijzondere gelegenheid. En gemiddeld 1,6 jaar na het eerste glas alcohol is een kind voor de eerste keer dronken. Het consequent hanteren van de regel dat een kind geen alcohol mag, verhoogt dus niet alleen de leeftijd waarop het kind begint met drinken, maar voorkomt ook dat het kind op jonge leeftijd al veel drinkt.

Op de website www.alcoholinfo.nl staan opvoedingstips voor ouders voor een verantwoorde alcoholopvoeding. Ouders kunnen op deze site meer informatie vinden over de campagne, de nieuwe TV-commercial bekijken en het Alcohol Nee Contract downloaden. Ook is er een nieuwe animatie te zien over de effecten van alcohol op de hersenen en kunnen ouders zoeken naar een ouderavond over alcohol in de buurt georganiseerd door een GGD of Instelling voor Verslavingszorg.

Doelstelling Alcohol & Opvoeding
Ouders advies en ondersteuning bieden om alcoholgebruik bij kinderen op jonge leeftijd te voorkomen.

Korte beschrijving
De Nederlandse jeugd drinkt vaak, veel en begint al op jonge leeftijd met alcohol. Uit onderzoek blijkt dat ouders een sleutelrol spelen bij het alcoholgebruik van jonge kinderen. In 2006 is het Trimbos-instituut daarom het project Alcohol en Opvoeding gestart.

De campagne 'Voorkom alcoholschade bij uw opgroeiende kind' is onderdeel van het project. In 2006 had de campagne als doel ouders bewust te maken van de belangrijke rol die ze spelen. In 2007 en 2008 staan opvoedingstips en vaardigheden voor een verantwoorde alcoholopvoeding steeds meer centraal. De campagne wordt uitgevoerd in samenwerking met GGD'en en Instellingen voor Verslavingszorg in het land.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje: hier zou elke ouder zich voor moeten interesseren. Een ouder die ik sprak, keek me niet eens aan, ze nam het niet serieus. De ander zag het probleem wel, maarja, wat moest ze zelf dan met haar alcoholgebruik. Ook daar kan je met je kind over praten. Dat ouderen best wel af en toe mogen drinken, maar het kind niet. En een ouder is zich kapot geschrokken en heeft dit allemaal niet geweten en gaat vanaf nu anders er mee om.

Ik heb dit ook eens meegemaakt toen er werd gepest, ook gewoon alle ouders aangesproken. Het was zo afgelopen. De meeste mensen durven niks meer te zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier is het duveltje uit het doosje, zoals Pippi zegt. Pip ik zal me even verantwoorden. Ik schrijf hier al een hele poos mee. En sta al een hele poooooooosssssss droog (godzijdank). En dat heb ik aan mensen uit mijn starterstijd mede te danken. Dus aan het forum. En die mensen liggen mij dus na aan het hart. En daar is Marieke44 er een van. Ik lees regelmatig mee en scroll veel, maar bij bepaalde namen lees ik wel. En dan reageer ik FEL, als ik dat nodig vind. Omdat die persoon me erg na aan het hart ligt. En ik uit ervaring weet, dat de harde lijn het beste werkt. EN DAT IS MIJN ERVARING, voordat er weer een discussie over ontstaat. En ik zit in een andere fase, met droog staan, dan de meesten anderen hier. En daardoor denk ik anders en reageer ik anders, DENK IK!! En ik denk dat ik best een aardige man ben, sinds ik niet meer drink. En ik denk dat ik ook voor een ieder klaar sta, die mijn hulp nodig heeft. En dat zullen mensen die nu nog schrijven uit mijn tijd kunnen beamen. Dus Pippi ik hoop je nu te hebben overtuigd, van mijn oprechtheid.

Hoi Houtje,

Lieverd, fijn dat je er weer bent. Wij zijn allemaal mensen met overgevoeligheden net zoals we overgevoelig voor alcohol zijn. Ik doe met je mee, om de feestdagen ook droog te houden:sun:

Een prettige avond allemaal, niemand uitgezonderd.

Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi!

Net terug van school. Nou dát zit wel knor :)

Over alcohol drinken en roken praten we ook.
Mijn kinderen weten precies wat er gebeurd als je dat neemt.
Ze weten ook dat je wettelijk gezien tot je 16de niet "mag" drinken.
Dat vinden ze nu ook nog heel gewoon... Duhuu :D
Maar ze weten ook dat je hersenen tot je 20ste nog in ontwikkeling zijn.
Dus zeggen ze (nu) zelf, daar beginnen we niet aan.
Wij gaan wel lekker sporten!
Maar ik (en Klaas) blijven alert en voorlichten waar nodig!

Ja opvoeden is soms moeilijk, maar ook meestal nog leuk gelukkig!

An, jullie kunnen hier als gezin heel veel van leren.
Het is gebeurd. Maar het wordt niet genegeerd!
Er wordt wat mee gedaan. Dat is toch pure winst!
En natuurlijk zijn wij (ex) alcoholisten banger daarvoor. Logisch!

Verder geloof ik ook dat Ferry een aardige man is ;)
Zeker weten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Ferry, ben blij voor je man dat het goed met je gaat.
Vind het juist heel tof van je dat je af en toe fel reageert op mensen die je aan het hart liggen.
Het is ook typisch jou en daar ben ik natuurlijk aan gewend.

Denk regelmatig aan jou als ik langs de IJssel loop....................

Tot horens

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben d'r weer hoor. Maar niet te lang meer..
Zit hier met een irritant langzame computer,
en moet zelf ook beter weer op mijn bedtijd letten.
Vanmiddag weer zo 2 uren weg liggen knorren...
Nog steeds zo moe. Heb ook niet genoeg aangedrongen over mijn
kwaal(tje) afgelopen vrijdag bij de huisarts. En zij maakte zich
er ook wel wat makkelijk vanaf.
Nu ja. Morgen maar wat extra vitaminen en goed rusten.
Ik wéét wel wat goed voor me is :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh Bones! Gemist... :D

Mieke, ooh heb jij dat ook? Zóveel slapen?
Hoelang was jij nou gestopt? (sorry, vergeetachtigheid hoort daar ook bij)
Dat kwaaltje heb ik heel in het begin geloof ik weleens genoemd.
Heb altijd veel last van schimmelinfecties. Maanden alweer overal jeuk.
Geen weerstand en erg moe dus... blèèh! (heb het al sinds mijn puber).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben 1 okt gestopt na een terugval.
Maar deze moeheid ken ik niet.
Word moe van drukte en voer momenteel overdag niet veel uit.
Stel de klusjes uit en kan me moeilijk tot iets zetten.

Ben druk aan het solliciteren, misschien is het tijd voor een baantje en de regelmaat weer oppakken.

Wat vervelend die infectie met bijgaande jeuk. Dat lijkt me ook vermoeiend hoor steeds jeuk te hebben.
Ik hoop dat de arts iets voor je kan doen om het te verlichten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo net terug van doggydance, 8 december moeten we afdansen !!
Dat wordt nog wat, want dat moet dan zonder beloonsnoepjes, en mijn hondje is zo snel afgeleidt, die loopt dan gewoon tussendoor naar iemand toe om een aai te halen, maar dat mag dus niet......nou ja, goed oefenen dus !!!
Leuk hoor, het is ook in wedstrijdverband, dus je kan een beker winnen !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...