Spring naar bijdragen

Maandag 3 november 2008


tasseke

Aanbevolen berichten

:moon::present: goedemorgen allemaal :moon::present:

ik ben al een half uurtje aanwezig en wilde eigenlijk niet beginnen, maar goed dan toch maar!!

Gem alsnog van harte met je verjaardag (beter laat dan nooit)

Voor de rest gaat hier alles zijn gangetje en wordt daar behoorlijk chagarijnig van heb het gevoel dat alles zo verschrikkelijk lang duurt en het samenwonen met zijn allen vergt op dit moment echt wel zijn tol, heb wel direct geleerd dat voorlopig een relatie er niet in zit, tjonge tjonge wat een energie kost het om rekening te houden met elkaar ( erruuug egocentrisch hahahaha)

Verder wordt het een drukke dag van afspraken en gasflesjes omruilen en dan kan ik hopelijk vanmiddag even op de bank kruipen met een boek. eigen bank wel te verstaan en zonder muziek ed zodat ik even heerlijk tot rust kom.
Uiteraard staan we aan deze kant nog steeds droog maar kom dan ook geen verleidingen tegen!!

Voor iedereen een hele droge, ontspannende en zonnige dag toegewenst
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 124
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen iedereen,

Heb jouw opening ook gelezen Carolien. Mooie woorden weer en een mooie metafoor.

Gisteren een heel leuke dag gehad met mijn vriendin. Eerst het concert (Bach), daarna een étagère met heerlijke broodjes in de PC Hooft, wat rondstruinen daar en daarna thee bij mijn vriendin en heerlijk nog een wandeling door de polder.
Thuisgekomen ben ik met mijn nieuwe borduurwerk begonnen. Dat ligt al bijna een jaar hier en ik had nog geen moed om er iets aan te doen. Het is heel gecompliceerd geloof ik.
Iedere keer een klein stukje en dan kom je er wel.

Ik zit nu aan de koffie en ga wat werken aan Office 2007. Daar moet ik ook mee verder. De rest van de dag is gevuld met de tandarts en lesgeven.

Tina, je zit wel even in een dip. Ja vakantieliefdes zijn niet altijd wat je denkt. Gelukkig dat je hulp hebt ingeroepen en dat je naar de dokter gaat.

Tasseke, samenleven met anderen valt niet altijd mee. Je loopt dan met recht op eieren en vooral als je niet bij jezelf bent. Ik hoop dat je snel weer gewoon bij jezelf thuis kunt wonen.

Vandaag hoor ik wanneer ik met mijn dochter koffie ga drinken. Ik ben op alles voorbereid en dat is geloof ik iets wat ik een paar weken geleden niet gekund zou hebben.

De volgende dingen heb ik vanmorgen opgemerkt en gelezen.

- de wereld buiten ziet eruit alsof ze ons wil omarmen. Ik houd niet zo van mist, maar vanmorgen gaat er iets troostends vanuit;

- Ik probeer elke ervaring en situatie waarin ik verzeild raak aan te grijpen als een middel om te groeien.
De meesten zien het leven als iets om door te worstelen. Anderen zien het als een soort test of leerschool. Life is not a school, but a tool.
Zegt Neal Donald Walsch

- Er doen zich steeds prachtige nieuwe kansen voor. Ik ga mee met de stroom van gebeurtenissen van dit moment.

Hier kan ik vandaag weer wat mee.

Liefs
:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tina, dat is een ontwikkeling in sneltreinvaart afgelopen nacht! Wat goed dat je een hulpdienst gebeld hebt, even een luisterend oor!
Het is gewoon echt op nu, je hebt het steeds weer geprobeerd maar je kunt geen jas aan een knoop naaien (dank je wel nog plusjamais voor deze geweldige opmerking). Je kunt niet het onmogelijke mogelijk maken al zou je nog zo graag willen dat het allemaal 'normaal' zou verlopen. Het is nu de hoogste tijd om aan jezelf te denken. Zie de drank als signaal dat het gewoon echt op is.

Ik vind het ontzettend jammer dat die man niet bleek te zijn wat je dacht dat hij was. Gelukkig is dat snel duidelijk geworden en heb je daar dus wel je grenzen aangegeven!
Het gaat allemaal goed komen maar dan moet je nu wel even heel goed voor jezelf gaan zorgen en je grenzen aan gaan geven. RUST! REINHEID en REGELMAAT samen met een portie KRACHT, MOED en WIJSHEID! Ik denk vandaag aan je!

Tasseke, moeilijk hoor, kan me voorstellen dat je vandaag even gaat vluchten naar je eigen 'bank', geniet er maar van!

Ik mag vandaag weer werken en heb er ook wel zin in. Het is maar een ochtendje en dan ben ik morgen weer vrij. De senseo zit nog steeds dicht dus ik zit weer aan de oploskoffie ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Plus, een tip die ik je mee wil geven voor het gesprek met je dochter is: 'geen oude koeien uit de sloot halen, wat gebeurd is is geweest, er zijn fouten gemaakt, die maakt iedereen. Die zijn bedoeld om van te leren! Probeer bezig te zijn met wat je nu en in de toekomst van elkaar wilt en hoe je dat wilt. Verwachtingen laten varen, elkaar en elkaars wensen respecteren en samen werken aan het vertrouwen in de toekomst. Ik hoop echt dat jullie weer een manier van omgaan met elkaar kunnen vinden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn al genoeg wijze woorden aan je gericht Tina, door Plus en Tapas...ga daar niets aan toevoegen behalve dan dat ik opgelucht ben dat je blijft aanhaken hier op het forum, niet vlucht voor de werkelijkheid Dat is al een halve overwinning; goed dat je er werk van maakt om niet meer te MOETEN werken! Werkelijk meid, wat gun ik jou een pas op de plaats!
Jammer van die man, dus niet de ware jacob...nou, zorg maar gewoon goed voor jezelf en zoek contact met mensen om je eenzaamheid te verdrijven. Dat helpt mij iig enorm op het moment....
Sterkte! En ga ervoor!
"Aan een knoop kun je geen jas naaien" :D, dat is er echt een om nooit te vergeten ;)

Hee, die An! Goed van je hoor, als ik je zo lees krijg ik het gevoel dat er een enorme kracht in je vrijkomt! Go for it, girl!!!!!! :angry::present:

Morguh, luitjes :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen!

An's zoon is still alive..
Tina is weer nuchter...
Plus gaat praten met haar dochter...
Tapas gaat werken...
Tasseke gaat haar papieren op orde maken...
Mieke gaat op haar eigen bank zitten...

Live is a bitch!
Keep it bloody dry!

Dan gaan we de oorlog winnen!

Ach, ik heb alleen gedroomd over drinkende pubers, werkstress en
andere ellende. Tijd om in aktie te komen en verder te leven.
Diepe zucht.....

Allen, ik denk aan jullie! (mss teveel)
Doe wat je moet doen! (dat ga ik ook maar weer eens doen)

Maak er een goede dag van! :heart::)


* Dit alles kwam wat strak en raar mijn mond uit.
Ik laat het maar staan, het was uiteindelijk wel goed bedoeld...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Tapas. Het vervelende is dat zij waarschijnlijk over oude koeien wil praten en die komen steeds weer terug. Mocht dit zo zijn, dan zal ik zeggen dat ze met die punten dan moet komen en dat wij het daar voor de laatste maal nog maar een keer over hebben. Ik zal ook zeggen, dat het daarna een plaatsje moet krijgen. Misschien samen opschrijven en verbranden of iets anders symbolisch.

Ik ga proberen om het alleen over nu en de toekomst te hebben en hoe wij een en ander kunnen inpassen en anders kunnen doen.

Ik ga er blanco in en ben heel positief.

Dank voor de steun van iedereen hier.

Wij kunnen het, misschien niet alleen, maar wel met een steuntje in de rug.

Liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
albertina

Ik heb net mijn vader gebeld en gezegd dat ik heb gedronken.


kreeg de wind van voren dat het voor hem ook niet allemaal zo leuk is.


Er komt niets van mij tercht enzenz.


Pfffffffff

Tsja, maar als je hem uitlegt (later) dat je echt helemaal op bent, gaat hij vast wel weer achter je staan. Laat je niet ontmoedigen, kom op voor jezelf! Ongetwijfeld zal je begrepen worden als je aan de bel trekt...OP IS OP!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja dat kan je gaan geloven Tina maar het is ZIJN teleurstelling. Je weet dat die man dol op je is en dat ie het niet zo bedoeld.
Dat hij het zegt omdat hij van je houd en zich machteloos voelt. Hij is gewoon heel erg bang dat je weer gaat afglijden.. maar ik denk niet dat dat gaat gebeuren want je bent allang aan het ingrijpen, hulpdienst bellen, huisarts, ziek melden, hier vertellen!

Beloof je dat je vandaag heel lief voor jezelf gaat zijn? Niks is erg, alles mag, behalve drinken natuurlijk en je een mislukkeling voelen want dat ben je absoluut niet!
probeer een beetje rust in je koppie te vinden. Op vakantie voelde je je goed, toen was je eindelijk weer gewoon Albertina, na je vakantie werd je weer geconfronteerd met de dingen hier en je werk, wie weet was je vakantie nodig om nu te kunnen beslissen dat het zo niet meer gaat en dat je het anders wilt. Neem en eis de tijd om dat voor jezelf te (mogen) onderzoeken. Ook vanuit een bedrijfsarts moet het mogelijk zijn om dat te doen, er zijn zoveel trajecten mogelijk op zoek naar ander werk.

Heel veel sterkte vandaag Tina!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Plus, als zij met die oude koeien blijft komen zeg je gewoon, ja ik heb het niet goed gedaan, sorry daarvoor, laten we ervan leren en we gaan het nu anders doen PUNT!
Het heeft gewoon geen zin om daarover in discussie te gaan want dan kom je niet verder. sowieso geen discussie aangaan en gewoon haar gelijk geven wat haar gevoel betreft ,dat je het naar vind dat ze zich over die dingen nog steeds boos en rot voelt en dat je er samen aan wilt werken dat het niet meer zo zal lopen. Zij kan wel over oude koeien willen praten maar jij kan ook bepalen dat het over NU moet gaan. Geen strijd aan gaan. Niet je gelijk willen halen maar het lange termijn doel voor ogen houden en dat is normaal contact met elkaar hebben en je kleindochter weer vaker zien.

en nu moet ik gaan afsluiten, werk!!
tot vanmiddag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hum....kunnen jullie mij nog wel volgen trouwens? Het wordt zo windstil rondom mijn postings :D
De afgelopen 2 maanden in vogelvlucht:

Depressief worden....gaan zweven....weer gaan drinken....nog depressiever worden.....crisisopname.....hup, naar de Boei....weer vrijwilligerswerk gaan doen....definitieve punt achter M. ....... contact zoeken met A. .......onderweg nog een T. tegenkomen......:huh:

Tsja, kan het ook niet helpen maar al die dingen zijn nodig geweest. Ik voel me sterk er rustig en dat is de waarheid. Ik ga verder, droog en zonder fratsen ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het leven is een les, elke keer komen er toch
gebeurtenissen op je pad waar je van kan leren.

Plus héél veel sterkte met het gesprek.
Lijkt me niet makkelijk allemaal.

Har jij krijgt een roos,
voor je moed.
:present:.

ik ga straks toch naar mijn vader, hij heeft een HH die ook verslaafd is geweest
Zij wil graag met me praten, ik doe het maar.
Zo is er toch nog iets positiefs vandaag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas wat schrijf je dat allemaal mooi :heart:

Har, hier wat aandacht. Wtf is T? Je bent wel aan het letterbellen he? :D

An, gelukkig dat het goed afgelopen is met dat mannetje van je, drank is zo schadelijk voor die jonge hersentjes, krijgt hij nog verdere begeleiding? Ergens vind ik het ook wel weer zielig voor hem dat ondeugendheid zulke gevolgen kan hebben, jee daar kwamen wij vroeger toch niet eens op, maar goed ik hoop dat hij nu voorgoed weet dat hij keihard z'n vingers brandt als hij met vuur speelt.

Tina, dingen van het hart en het werk kunnen je totaal ont-ikken, zo spreekt de ervaringsdeskundige (ahum). Geef jij jezelf nou maar eens rustig tijd om je ik weer te vinden, niemand anders vindt het voor je. Om te beginnen kan je de oordelen over jezelf loslaten, die hebben nl geen zin. Er is geen goed of slecht dat dit jou overkomt, en het doet er niet toe hoeveelste keer het is of wat anderen ervan vinden. Het IS, en daar kan je wat mee. Vent eruit, drank eruit, jij erin. Zo'n mooi lief mens daar moet je goed voor zorgen hoor -ehm, ik mag niet meer 'moeten' zeggen, dan wordt het: het zou heel fijn zijn als je daar goed voor zou kunnen zorgen- en even niet vooruit kijken, alleen naar goede dingetjes voor jezelf, okay?! :sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Albertina? Ik geef je nu even het mooie sleuteltje weer terug. Je hebt me toen blij gemaakt met dat verhaal, en ik kan het wel heel even missen. Het zit toch in mijn hart, ik hoop ook nog steeds in het jouwe.

En verder voor iedereen een heel goede dag, zonder drank, want dan kun je alles veel beter aan.

Har, ik voel me niet aangesproken, haha, dat er weinig wordt gereageerd op je postings, want ik schrijf hier toch al niet zo vaak meer, maar lees nog wel regelmatig. Dat niet schrijven heeft overigens niets te maken met wrok of iets anders dat ik tegen het forum zou hebben, maar gewoon omdat de behoefte daaraan momenteel minder is, blijkbaar. Wel nog steeds in meer of mindere mate betrokken.
Jouw postngs spreken me niet altijd aan, omdat jij nogal zweverig overkomt (en dat bedoel ik niet negatief, ieder vogeltje zingt....). Wel heb ik de indruk dat je hard aan het werk bent om je leven in te richten zoals dat voor jou prettig en nuttig is. En dat klinkt heel goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mensen, er zijn bijna geen :heart:-jes genoeg om uit te delen!

Aan Tina, :heart:, die het nu zo moeilijk heeft! De eerste stap op weg naar de genezing van een burnout is het erkennen! En reken maar dat er een paar maanden voor staan! Het heeft bij mij bijna een jaar geduurd, en ik ben nooit meer als de oude Trees teruggekomen!

Voor Mieke, :heart:, het is even doorbijten voor je!

Voor An, :heart: , die gisteravond misschien wel de naarste nacht uit haar leven gehad! Je zoon van 13!
Hoe is hij er nu zelf onder?

Voor iedereen deze dagen wat extra kracht!

Har, fijn te lezen dat het weer wat rustiger met je is! Pas wel op dat je niet doorschiet in het hyper zijn!

Pip, jij schreef gisteravond iets over wel aanwezig zijn en niets zeggen...dat doe ik inderdaad vaak. Ik log dan wél in, om toch te laten weten dat ik er ben, maar ik heb niet altijd zoveel te zeggen!
Maar hoe jij dat schreef ging ik me ineens een beetje schuldig over voelen! Mag ik dan alleen maar op het forum als ik 10 postings per dag doe?
Als er een noodkreet is probeer ik wel altijd te antwoorden, maar alleen als ik het idee heb dat ik iets zinnigs kan bijdragen!

Allemaal: ik ga er even een paar daagjes tussenuit. Samen met dochter & kleinzoon naar een bungalowpark! Geen internet, dus ik zal jullie missen!

Carolien, :present: bedankt voor al je mooie en immer positieve postings!

Pluis, succes met het gesprek! Ik hoop dat het goed verloopt, het zou nu wel tijd worden dat het iets normaler tussen jullie wordt! :present:

Tot volgende week!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trees: geniet ervan !!!

quote:


Originally posted by:
Carolien

In feite is iedere reactie van buitenaf, een kruk.


Een heel positieve, je wordt de hemel ingeprezen, kan je zowel sterken als je overmoedig maken.


Een heel negatieve, kan je sterken om het beter te gaan doen of je juist de kont tegen de kribben doen gooien.


Hoe dan ook, je blijft dan toch ergens steunen, of afhankelijk, op de krukken die je door anderen worden aangereikt.


En externe krukken kunnen onder je vandaan worden geslagen.




In feite is ieder verantwoordelijk voor zichzelf.


Je eigen kracht zou de enige kruk mogen zijn.



Verantwoordelijk voor jezelf: ja.

Maar people need people, gelukkig wel, en het is m.i. juist de afscheiding, het individualisme, die ons tot drinken aanzet, juist omdat we zoeken naar dat gevoel van verbondenheid.
Ik heb mijn eigen kracht mbt de drank voor een heel groot deel kunnen ontwikkelen door de fijne 'krukken' die ik hier op het forum kreeg.

Caro jij zoekt toch ook iets bij anderen met je schrijven hier, al zou het maar waardering zijn? En liefde is ook overgave, en overgave is ook delen, en delen is ook helen.

Mooi hoe je het woord 'mogen' ipv 'moeten' gebruikt, het is fijn als je je eigen kracht gevonden hebt, maar gedeelde kracht mag toch ook best een steun zijn, in de vorm van positieve stimulatie en inspiratie. Het negatieve komt vlgs mij sowieso uit iemand zelf, en wordt dan ook gretig als zodanig aangegrepen, vanwege een destructief verlangen, een chaos die blijkbaar even nodig is en vanwaaruit vaak weer hele mooie constructieve dingen geboren worden.

Het is mooi als je op eigen benen kan staan, tenslotte niemand anders kan dat voor je doen, maar het is ook mooi om voor elkaar even een kruk te kunnen/mogen zijn daar waar dat extra steuntje zoveel kracht kan geven, toch? Of heb ik er nou niks van begrepen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kaia: het jong is doodsbang voor vuur, het is hetzelfde kind dat vorig jaar in de fik stond. De kinderarts belde me net en maakt zich ernstig zorgen. Ik loop al jaren bij een psychiater met hem en nog een paar hier. Ik zit hier nu met het zweet in de handen. Bij mijn andere kinderen was ik ook altijd zo bang dat ze de verslaving overerfd hadden van mij. Mijn hele familie is verslaafd. De anderen gaan er gelukkig goed mee om, maar dit kind is al heel lang gefascineerd van drank. Een hele grote rede wederom waarom ik niet drink. Ik sloop niet alleen mezelf maar ook mijn gezin.

Nu moet ik dus met mijn man praten en het zweet loopt langs mijn lijf.


Albertina: ook voor jou een hele stap om het je vader te vertellen. Hoe uit de cirkel van ellende te komen? ... door die eerste in godsnaam te laten staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...