Spring naar bijdragen

woensdag 5 november

BamBam

Aanbevolen berichten

MARJOOTJE :D !!!!!! Fantastisch meid, je hebt er al 1 HELE marathon opzitten!!! :)

:moon::D :D :camera:B):present: :present: :present::sun: :sun: :sun::musicnote::rose::clock::heart: :heart: :heart::P:moon:

....en je blijft gewoon lekker doordraven! ;)
Zal nooit vergeten hoe je op de meeting kwam...er borrelde van alles in je op. Ik werd er helemaal :huh: van omdat je naast me kwam zitten, wist er effe geen raad mee. Vindt me nog een eikel omdat ik toen niet gewoon effe mijn hand op je schouder hebt gelegd want jij bent Marjo, puur en zonder iets te verbloemen :D:o:huh::(:heart::brokenheart::D
Ik vind het fijn dat ik je voor me kan zien. Je bent één van die mensen die het vermag een snaar bij de ander te raken, door je spontaniteit.
Ga zo door, ben en blijf Marjo en ik hoop dat al die veren die je van ons allemaal nu in je derriére gestoken krijgt, je niet in de weg gaan zitten bij het doordraven. Tis je iig gegund dat je vandaag zo trots als een pauw mag zijn :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 177
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

PLUS,

ben blij voor je dat er weer een opening is gekomen door het gesprek met je dochter.
Ik heb de hoop dat het allemaal wel weer goed komt, als zal het niet meer zoals
voorheen zal worden.
Zij kiest voor zichzelf en dat lijkt me voor jou niet echt makkelijk om vanaf de zijlijn toe te kijken.
Uiteindelijk zullen jullie tweetjes de weg naar elkaar toe weer vinden.
Geef het tijd.

Liefs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Werk ze voor wie moet werken vandaag.
Heel stiekumpjes ben ik zo vreselijk blij dat ik thuis ben.
Vannacht heb ik veel voor de tv gezeten, deels uit slapeloosheid, deels
omdat er nu geen wekker gaat.

Af en toe slaat er dan wat paniek toe, maar het is te handelen.
Nu ook het besluit is gevallen dat desnoods de onderste steen boven mag komen
om mezelf weer te worden, heb ik lucht in mijn hoofd gekregen.

Het vreselijke malen is een beetje verdwenen, ik hoef me niet meer af te vragen of 1+1 wel 2 =.
Har,:heart:.
Door te aanvaarden en hulp te vragen heb ik weer wat lucht gekregen.

Daar blijft het niet bij, er zal geknokt moeten worden, angsten gaan in de ogen gekeken worden
en ik ga mezelf terug vinden.
Het zal tijd in beslag nemen, maar zoals ik de laatste maanden in mijn eentje heb gevochten, dat ga ik zeker niet meer doen.
Er is hulp en die ga ik met beide handen aangrijpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
albertina

Ik zit voor de tv, zonder een politieke mening te geven

ben ik diep geraakt van wat ik heb gezien.

Prachtig!!!!

Zo nu houd ik erover op, over tot de orde van de dag.

Same here Tina. Kon het toch niet nalaten om het vannacht vanuit mijn bedje te volgen. Die vent geeft me gewoon een goed gevoel. Heb vertrouwen in zijn goede intenties. Ahum....en nu hou ik er ook over op :D

Tasseke, gelukkig meid! Je trekt aan de bel en niet voor het volgende rondje! Kan je alleen maar zeggen dat die time-out door opname bij mij wonderen heeft verricht. Niets om je voor te schamen in ieder geval. Ik hoop dat je alles op een rijtje krijgt en dat er snel een oplossing komt voor je praktische problemen :present:

Plus, je voegt werkelijk iets aan het forum toe..ik noem het maar de plusfactor. Je bent een sterk mens, behoorlijk in balans. Fijne dag!

An, ik denk aan je vandaag. In je boosheid zit ook veel kracht, gebruik vooral het laatste met je goede verstand :present:

Zo, vandaag eens effe chillen. Alleen vanmiddag met neef naar de zorgboerderij, mag ik weer rijden :) Tsja, haal de auto onder een man vandaan en er blijft bijna niets van over :D;)
Ik hoop vooral dat het iets voor hem is want hij is zo begaan met dieren, tis zelf ook een knuffeldier...zijn manier van contact maken. Ik zie het wel zitten om daar een dagdeel te verblijven dus misschien kunnen we er een combi van maken :)

Ga lekker rustig aan doen vanochtend en mezelf eens verwennen :o uuh....met een lekker ontbijtje en een lange douche natuurlijk :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Majo,

Van harte met je eerste droge jaar, ik hoop voor je, dat er nog vele mogen volgen. En nu oppassen, dat je niet in de valkuil trapt, waar anderen zijn ingetrapt. En denken na een jaar kan ik wel weer eens proberen om sociaal te drinken. Zo heb ik er genoeg zien struikelen. Maar jij bent zo sterk, volgens mij:D
Dat jij daar niet in trapt.

An, ik wens jou veel MKW toe. Je zit nu in een beslissende fase. En fase waarin jij en alleen jij, je toekomst gaat bepalen.

Veel liefs,

Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
pippi

Verder vind ik de support en betrokkenheid op het forum groot op het moment . Ben jaloers op Marjo

:D
in de goede zin van het woord.

Dat is dan mooi, kan ik jou ook met een gerust hart een flinke knuffel geven :present::sun::sun::sun:

Laterssss!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo !! Hiep hiep hoera !!! Goed zeg !!!! :) :) :) :) :)

Tasseke !!! Held !!!! Strong strong woman !!

Ik heb vreselijk gedroomd vannacht, dat ik weer in een geweldadige relatie zat, Ik werd echt zwetend wakker. Wat een wanhoop.....
Gelukkig was het maar een droom.....pfoeh...
Straks fysiotherapie en ik heb wat kleine leuke dingetjes op mn lijstje staan die ik wel óf niet kan doen :)
Ik denk dat ik wel kan concluderen dat het best wel heel erg goed met mij gaat !!! Dat zijn dan weer zo van die fijne gedachtes die een mens kan hebben .....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

***Marjo, je bent in training voor de halve marathon. Je zal je nipte voorsprong op mij dan ook zeker behouden.

Ondanks alle val en struikelpartijen in ons midden, blijkt, dat men met hoop en vertrouwen, bergen kan verzetten!
Het was niets steeds makkelijk, maar je kan velen tot voorbeeld zijn.

En nu niet gaan "vieren" hè. Ga maar lekker door! :heart:

Fijne dag!

ONE YEAR, ONE YEAR TO COME! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net na de training alles even bijgelezen.

Niet gisteren verder.
An, ik begrijp dat je het vreselijk moeilijk hebt. Sterkte, je kunt het echt.

Tasseke, flink van je om hulp te zoeken en even rust wil. Het is gewoon teveel.

Tapas, je hebt het precies begrepen. Het doet pijn, omdat ik niet op mijn eigen tempo mag afbouwen.

De drank is niet hetgeen waarom ik mijn kleinkind nog niet mag zien, maar de woede die uit me kwam, omdat het me niet werd gegund over het creeren van meer afstand te praten. Dat was niet goed en jullie weten dat ik daaraan werk en nog meer aan ga werken.

Ik weet ook dat het allemaal waarschijnlijk beter wordt en mooier, maar vandaag mag ik van mezelf toch gewoon huilen.

Ik kreeg vanmorgen een hele mooie video message binnen.

Een paar dingen wil ik jullie niet onthouden, omdat er een paar onder ons deze goed kunnen gebruiken.
(ik op de eerste plaats):

Het is noodzakelijk om ruimte in je innerlijk te maken, een lege ruimte, zodat nieuwe ervaringen een plaatsje kunnen krijgen in je leven.

Zolang je op innerlijk en materieel gebied alles vasthoudt wat nutteloos is, laat je geen ruimte open voor andere mogelijkheden.

:moon: dance as though no one is watching you

:heart: love as though you have never been hurt before

:moon: sing as though no one can hear you

:) live as though heaven is on earth

Het komt allemaal wel weer goed, maar het doet verdraaid veel pijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke kan het zijn dat jouw man beginnende Alzheimer heeft? De symptomen lijken er wel een beetje op, Ik heb dit pas van heel dichtbij meegemaakt met een vriendin van mij.
Ga naar de huisarts, of bel hem liever van te voren op en licht hem in over de dingen die je man doet.
Met een scan weet je wat er aan de hand is. IS het niet zo dan bof je en anders kan er in een beginstadium nog van alles aan worden gedaan.

Laat de eerste vandaag staan hoor!

Liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi!

Hier de jarige Jet even.... :D
Kon en wilde niet stil zitten vanochtend.
Even goed op me in laten werken, en op een
gepaste manier vieren. Met mezelf.

Fietskleren aangetrokken en hop! Op de mountainbike..
20 km gedaan, de route die ik volgend jaar harlopend in de laatste
training wil afleggen...
Geploeterd, lekker tempo erin.. De felle tegenwind zorgde voor
een extra hindernis te nemen. Doorzetten!
Onderweg heerlijk van de natuur genoten en aan jullie gedacht.
In stilte de woorden in mijn hoofd geprent. Zó mooi!

Ferry, en Soothe, ik ga door. Ik wil en hoef niet meer!
Voel me écht bevrijd nu! Tijd voor nieuwe uitdagingen...

Op de terugweg door het laatste durpke, zag ik een gaaf bureautje
voor een huis staan... Gratis mee te nemen!
Die was voor mij (precies wat ik nog zocht voor zoon).
Maar ik was op de fiets... Snel doorgereden naar huis.
Ojah! Geen auto meer... :o
Denk, denk... Naar een buurvrouw verderop gelopen.
Mocht haar auto lenen! Snel terug, het stond er nog.
In mijn uppie dat ding in de auto gewurmd. Gelukt!
Na school een strálende zoon! Geweldig!

Mijn dag kan niet meer stuk! (kon die al niet..)
Ik voel me gelukkig met degene die ik blijk te zijn,
na alle jaren van verstoppen onder die drankellende!

Ik wil julie heel hartelijk bedanken voor alle vét lieve felicitaties!
Ben nu erg emotioneel.. (maar het mág). Dat is ook wat ik voelde
op de meeting, Har. Ik mocht mezelf zijn. Schaam je nergens voor.
Ik mag je ook erg graag. het is idd leuk om de koppies erbij te weten ;)

Grote dank voor Pip, mijn lieve forumvriendin, voor het openen van deze bijzondere dag!
Wie weet durven we elkaar in het tweede jaar eens te bellen, of zelfs te bezoeken! :D
Ik houd alle mogelijkheden open! het komt zoals het komt!
Je noemt mij een voorbeeld. Maar ik heb ontzéttend veel aan je gehad.
Elke keer heb je mij er doorheen gesleept. Ik zeurde nooit teveel!

:heart:

Het draadje van vandaag, ga ik kopieëren en uitprinten.
Zodat ik het op de momenten wanneer nodig kan koesteren.

Ik ben óntzettend blij met alle lieve mensen van dit forum.
Het was een ontzettend goede stap om hier te komen!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke dat is wel een tegenvaller die auto. Maar dat verhaal over je man klinkt ernstiger?! Is hij er al eens voor naar de dokter geweest?

Plus: je dochter is wel hardnekkig zeg. Natuurlijk weet niemand van het hoe of wat, maar zo lang je kleindochter niet zien is voor je kleindochter echt niet gezond meer. Als je zoveel voor haar hebt gezorgd. Je laat nu toch duidelijk zien dat je niet drinkt?

Pippi: sjemig ik word er al niet goed van als je het alleen al verteld. Word je wel eens 'geklopt', dat het slijm goed los komt? Ik weet het ook niet hoor, maar dit klinkt ook niet gezond.

Carolien: het gaat goed of niet. Hier gaat het niet goed en goed niet.

Tasseke: sterkte, heel veel sterkte.

Francesca, Soothe, Geer, Har en iedereen .... : hoi, wat is het gezellig druk hier.

Marjo: tegen jou hoef ik niks meer te zeggen... ik zing voor je :moon::moon: :moon:
:moon: :moon: :moon::moon: :moon: :moon:

Tina: hou je kranig hoor, het komt allemaal goed, ik voel het gewoon!!

Vanmorgen vanuit mijn werk mijn man gebeld, maakte me toch wel ongerust. Ik dacht dat ik hem vannacht thuis hoorde komen, niet dus. Via de postbank afschrijving kon ik wel ongeveer inschatten waar hij zat. Maar toch... je weet het nooit he.

Hij ligt nu op bed, want hij heeft dus heel de nacht in de auto gezeten. Straks een gesprekje, hoop ik.

Of geen gesprekje. Kan me ook niet zoveel schelen. Er komt geen drank in huis en ik drink niet.
Want daar gaat het dus over.

Iedereen, allemaal bedankt voor het mee -mede- leven. Vanmorgen had ik voor het eerst sinds tijden een helder hoofd, zonder stress!! wonderlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke, ik moest ook gelijk aan Alzheimer denken..
Heel veel sterkte meid!

An, je hebt gekozen!
Voor jezelf. Ben benieuwd of je man mee wil doen.
Hou je taai meid. Ik hoop dat alles goed komt!

Pip, ouwe rocheltante.. :D
Neem die medicijnen dan ook op tijd en regelmatig in!!!!!
Potverdorie!!! Zo, die had je even nodig van mij!
meid sterkte ermee! :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Vanochtend best flink kunnen doorwerken. Ik was alleen en kon daarbij ook nog gezellig muziek opzetten en meezingen. Het reinigen van de gevel is begonnen. Dus ik zat in de herrie (valt wel mee) en om het pand te verlaten moest ik toch wel van mijn soepele spieren gebruik maken. Onder het stof zat ik.

Inmiddels heb ik geluncht en ga dadelijk een lekkere bak koffie drinken. Om drie uur moet ik weer bij de relpeut zijn. Mijn man gaat rechtstreeks vanaf zijn werk. Ik heb dus nog 3/4 uur om wat dingetjes te doen; beetje aanrommelen en lezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An, moedig meisje!

Ik hoop dat je de woorden gaat vinden die je moet zeggen als jullie gaan praten. Praat vanuit ik en beschuldig niet. Zeg ik kan het niet aan als er nog drank in huis kom, ik voel me er naar door etc.
Anders gaat hij zich verdedigen en dan zit je meteen in een neerwaardse spiraal.
Ik ga zo een kaarsje aansteken voor jou. Een mooie oranje kleurige. De kleur van optimisme zullen wij maar zeggen.

Ja, het is even jammer voor mijn kleindochter ook, want zij gaat op dit moment niet naar balletles. Zij zou nu bij mij zijn geweest, lekker een beetje rommelen en over een kwartiertje met de ballettas naar de les. Zij houdt er veel van. op dit moment zit ze dus op de BSO en ondanks het feit dat deze BSO heel goed is maakt het me aan het huilen.
Weet je, als wij dan thuiskwamen dan ging ze in bad en daarna gaf ik haar een massage met van die heerlijke lavendelolie. Ik kookte eten voor ons drietjes en daarna gingen de twee weer weg of bleef de kleine een nachtje slapen en bracht ik haar de volgende dag weer naar school.

Dit moet ik nu maar gaan vergeten en uitruimen en opruimen en ruimte maken voor nieuwe dingen, andere dingen die naar ik hoop en misschien ook wel verwacht nog mooier zullen zijn.

Ik moet eigenlijk vanavond nog een training geven, maar ik ga deze annuleren. Ik ben te emotioneel op dit moment.

Ik wou dat ik vandaag de moed en de kracht had om ook een stuk te lopen of te fietsen, maar ik weet niet of ik zover kom. Anders morgen maar weer. Soms moet je ook aan je zwakte en moeheid toegeven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ff van me afschrijven...

Okay, ik overdrijf, ik doe het mezelf aan, ik ben dom...vlgs. (v)echtgenoot.

Hij wil het niet inzien, geen begrip, geen medeleven.

Ik voel me dus zwaar niet begrepen... een grote tuthola die geen drank in huis wenst te hebben.
Hij zit nu te mokken en ik ben bang dat dit dus heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang gaat duren.
Aangezien ik mensen altijd graag tevreden zie, heb ik er last van. Maarja zoals hij zelf al zei: 'je doet het jezelf aan hoor'. Het liefst zag ik dat hier iemand hem eens goed de les zou lezen.
Voor de miljoenste keer gaat het hier om drank, het drankgebruik van mijn man dus.
Toch niet te geloven. Maar goed, ik zie dat dus allemaal verkeerd.

Maar HOE laat ik dit gevoel los? Want het klopt wel: ik doe dit mezelf aan.
Waarom kan ik het niet gewoon loslaten. Zoals bij kinderen.
Ik zeg tegen een kind je gaat dit of dat doen en het kan me niet schelen of die dat wel of niet graag doet, als het maar gedaan wordt.
Nu wil ik eigenlijk dat mijn man me gewoon zegt 'ik doe het graag voor je'....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P
:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P
BamBam
Vandaag 2 jaar en 2 maanden!
Gefeliciteerd!
:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P
Marjo
Vandaag 1 jaar!
Proficiat!
Nina
Vandaag 1 maand!
Van harte!
:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P:D:camera:html>
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja An, maar dat gaat hij niet zeggen. Hij wil gewoon drinken, al wil hij dat niet zeggen, en zit nu te mokken als een klein kind. Laat maar op dit moment.

Denk aan jezelf en aan de kinderen. Ga eventueel ergens anders heen met ze vanavond, maar laat dit niet op de spits drijven. Zoals ik hoor vliegen de beschuldigingen door de tent.

Niet toelaten hoor!

Hetliefst zou hij zien dat jullie nu samen aan de borrel gingen.

Niet doen. Het kaarsje brandt.

Liefs, ik denk aan je.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie veel berichten die ik nader wil lezen. 'k Heb er nu echter geen tijd voor. Ik ga me een beetje klaarmaken voor vertrek. Vanavond ben ik wel van de partij.

Tasseke,
Zag in de snelte dat je naar het ziekenhuis ging vanochtend. Ik hoop dat alles op zijn pootjes terecht komt en een hele bos :present: omdat je een sinas hebt genomen en nog krasser hulp hebt gevraagd.

An,
Veel sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Plus, laten we maar voor elkaar en iedereen hier kaarsjes aansteken, we hebben het bijna allemaal wel moeilijk. Ik steek in ieder geval voor jou en je kleindochter een kaarsje aan. Dat je dochter je mag vergeven en jou je kleinkind gunt.
Ik steek een grote kaars aan voor iedereen hier vandaag. Het is zo donker in huis. Een beetje gezellig maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...