Spring naar bijdragen

woensdag 5 november


BamBam

Aanbevolen berichten

He bikkel, goed dien!:heart::sun::moon::present:
Je hebt jezelf een :musicnote: gegeven. Ik vind het mooi om je stukken te lezen. Daar schrijft een vrouw die bezig is met haar eigen reis. Soms ontmoet ze hobbels en grote bergen maar ze gaat door. Je neemt jezelf serieus, je wilt een leven zonder drank en beseft dat je daar voor moet werken. Het gaat niet vanzelf maar je groeit en gaat door.
Ik heb daar veel respect voor Marjo. Geweldig, 1 jaar niet gedronken, gefeliciteerd en geniet ff van dit succes. Je doet het goed.

Doe stille voort.

Liefs BB

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 177
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Lieve Marjo,

Meis van Harte met je 1e jaar!!!!!!
Met verbazing voor je moed en strijd lees ik altijd je stukken.
Maar ook met veel plezier, het plezier om je nooit aflatende humor.
Je medeleven naar de ander en je inbreng hier.

Het is fantastisch te lezen hoe je aan het groeien bent,
ik wens je voor het komende jaar nog veel geestelijke groei toe.
Al gaat het soms, of vaak, met ups en downs.
Letterlijk zal je altijd een klein vrouwtje blijven, ;)
maar geestelijk ben jij voor mij meters gegeroeid.
Dappere strijdster!!!!!!
:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo,
Ik hoop dat gepaste aandacht aan deze dag gaat geven! Geniet ervan!

An,
ik wens je veel KMW toe! Hou je taai en ik denk aan je!

Corinne,
probeer te doen wat je gisteren hebt opschreven...het ligt niet aan jou! Probeer het bij diegene te laten hoe moeilijk het ook is.
BTW je mag boos zijn! Knap dat je dat kan!

Bambam,
nog op vakantie? Geniet ervan!

Water,
jij een fijne dag! We zitten bijna alweer op de helft van de week!

Wingchun,
je gaat vandaag voor een droge dag? Sterkte dan en het gaat je lukken! :present:

Aan alle nieuwelingen die zich hier onlangs gemeld hebben: welkom en ik hoop dat jullie je doelen gaan halen.

Pip,
maak er een mooie dag van en denk aan jezelf!

Tina,
ok lees alles met verdriet en ook verbazing (werk). Ik wens je de kracht toe voor jezelf te kiezen!
Het wordt hje niet gemakkelijk gemaakt! :heart:

En Obama (sorry Water) heeft gewonnen!!!!! Ondanks dat hij ideeen heeft waar ik het niet mee eens ben, ben ik bllij dat hij gewonnen heeft! Een goed begn van de dag toen ik de TV aanzette!

Ik ga er een boterham inwerken en stap in de auto.

Iedereen een fijne dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo. je hebt een megastap gemaakt dit afgelopen jaar, met veel hobbels en dalen maar ook met mooie toppen en nieuwe ervaringen, je hebt wat afgebaggerd, met lieslaarzen en sprongen vooruit gemaakt met hardloopschoenen. Je hebt daadwerkelijk de stap gemaakt om niet alleen te stoppen met drinken maar ook je leven te veranderen en naar jezelf te gaan luisteren. Gewoon maar doorgaan en kijk waar het je heeft gebracht!!!!! je bent een topper!! Ik heb veel bewondering voor je en ik ben ontzettend trots op je!!!!!!

JOEPIEIEIEIEIEIEIEIEIEIEIEIEIIEIEIEIEIEIEIEIEIEIEI!!!!!!!!

en ja het wereldnieuws, ben er ook wat vroeger voor opgestaan!! Obama mag dan ook zijn minder goeie ideeen hebben maar alles beter dan McCain!!
Heerllijk dat mensen de keus voor verandering gemaakt hebben ipv de keuze voor het welbekende afgetrapte pad. Obama en Marjo hebben vandaag geschiedenis geschreven ;)!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemorgen allemaal,

volgens mij heb ik iedereen flink laten schrikken gisteren.
Uit ellende ben ik gisteren inderdaad naar de kroeg toegeweest echter eenmaal plaatsgenomen op de kruk durfde ik geen biertje te bestellen dus werd het een sinasje.

na een flinke huilbui ben ik naar de huisarts gelopen en gezamelijk hebben we besloten dat ik mijzelf een tijdje laat opnemen
op dit moment zit ik te wachten op een telefoontje over de tijd dat ik me moet melden.
ik zal dus de komende tijd er niet zijn, nee het gaat niet goed maar ben wel constructief bezig.

knuffel van mij

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Tasseke,

Wat ontzettend goed dat je dat biertje niet hebt genomen!
En zo ontzettend dapper om die volgende moeilijke stap te nemen!
Ik geloof écht dat je er komt! Blijf geloven in jezelf!!!!!
Hou je taai meid, ik zal aan je denken!

:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dank je tina,

heb net bericht gekregen en ik moet om tien uur mijzelf melden in het ziekenhuis.
ik weet niet hoe lang dit gaat duren of wat er gaat gebeuren maar ik weet wel dat ik aan mijn einde zit
misschien moet inderdaad de boel eens exploderen voordat er weer aarzelende stapjes gezet kunnen worden op weg van herstel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

WOW!!!!

Ik heb er zelf natuurlijk al dagen om gevraagd.... :D
Maar dit is voor mij een geweldig begin van de dag!

Wat een lieve, mooie woorden, speciaal voor mij...

Ik heb dan eindelijk mijn WATERFEEST!!!!!!!!!

Heb het tot zover gered! En idd wat afgebaggerd.
Die lieslaarzen laat ik nog even staan, ze bevielen goed!

Het gaat me goed. Ik heb hier veel kunnen delen...
En eindelijk mijn leven omgedraaid!

Ik ben niet meer bang voor de toekomst!
Ik heb er zin in!

Een strakke knutsel en een tút :sun: voor jullie allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gefeliciteerd Marjo:present:
Goed gedaan meid. Ik ben hier niet zo lang, maar je hebt me veel gegeven met je lieslaarzen en lopen door de natuur. Je slaagt erin om het leven te accepteren zoals het komt en oplossingen te zoeken als het fout (en soms goed ook) gaat.

Gisteren spannende dag om twee redenen.

Gisterenavond hadden we de vergadering van de Vereniging van Eigenaars van onze flat. Ik heb me twee jaar ingespannen om met nog twee andere bewoners een oplossing te vinden voor het vernieuwen van de ingangen. Na heel veel lobyen en vergaderingen en kijken bij andere flats is het voorstel gisteren aangenomen en kunnen wij eind volgend jaar een nieuwe hal binnenkomen.
Het kost ons wel geld, maar dan krijg je ook wat.

Wat veel belangrijker is, was het gesprek met mijn dochter. Wij zijn ergens een cappucino gaan drinken. Ze zag er niet te vermoeid uit en dat vond ik al positief. Wij zijn niet teveel op dingen uit het verleden ingegaan, maar wij hebben het wel over mijn problemen gehad. Ik heb verteld waarmee ik bezig ben en dat kon haar goedkeuring wegdragen. Ze zag waarschijnlijk ook wel aan me dat ik dat heel serieus neem.
Toen kwamen de apen natuurlijk uit de mouw en ik kan het me allemaal wel voorstellen en ik sta er zelfs grotendeels achter.
Ze denkt er al wat langer over, maar ze wil van baan veranderen. Het ziekenhuis waar ze nu werkt is niet flexibel. Ze moet iedere morgen om 8.00 uur beginnen en de school van haar dochter begint om 8.30 uur. Er is geen voorschoolse opvang. Ik het een tijd iedere morgen van 7.45 tot schooltijd mijn kleindochter opgevangen en ging 4 dagen in de week 's morgens vroeg daar heen. Dat kon natuurlijk niet altijd zo maar verder gaan. Dit jaar is ze om 8.30 uur begonnen en nu heeft ze te horen gekregen dat zij haar daar nog 3 maanden de tijd voor geven, maar dat ze dan een andere oplossing gevonden moet hebben. Die oplossing bestaat niet in haar omgeving, behalve dan dat ik dit weer op me zou nemen.

Er zijn nog wel andere wrijfpunten daar. Ze wil weer terug naar de VU in Amsterdam en daar weer wetenschappelijk onderzoek gaan doen. Regelmatig 4 dagen per week werken. Dat betaalt ook beter, maar dat houdt ook in verhuizen.
Gelukkig gaat ze niet met haar vriend samenwonen, maar ze heeft misschien al een flat gevonden aan het water en tussen twee parken in.

Wij hebben een goed gesprek gehad, maar mijn kleinkind mag ik nog even niet zien. Ik moet nog laten zien dat ik het serieus bedoel. Dat komt hard aan, maar ik kan en moet er mee leven. Kleinkind is niet meer naar balletles geweest en dat zal ze waarschijnlijk dan hier ook niet meer doen.
Zoals het er nu uitziet zie ik mijn kleinkind niet op haar verjaardag en ik ben bang dat ik de feestdagen ook wel zonder mijn kind en kleinkind te zien zal moeten doorbrengen.
Het zijn maar dagen zegt mijn dochter dan, die als eerste oude koe altijd komt met het feit dat ik een keer op de 31e december om 11.00 uur naar bed ben gegaan.

Het komt allemaal dus wel goed en misschien wordt het beter dan ooit tevoren. Ik ben optimistisch, maar op dit moment knaagt er toch iets triests binnen in mij en dat ga ik er in de loop van deze dagen uit proberen te krijgen.

Geduld is een schone zaak. Wij krijgen nieuwe en betere kansen.

Mensen maak er een mooie dag van. Ik moet nu eerst twee uur gaan werken.


Liefs

:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present: MARJO 1 JAAR DE BAAS :present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:

Van harte gefeliciteerd met deze begeerde mijlpaal, jij lief, leuk, sterk, mooi, écht, humorvol mens!!! Meid je hebt het em geflikt dat jaar, moge het jouw inspiratie zijn om door te gaan :sun:

De jou op je hielen volgende :)


Tasseke heel veel sterkte en er zijn voor jou vast fijne warme mensen daar :rose:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Plujamais, moeilijk. Maar je slaat je er moedig doorheen.
Ik liet het even door mijn hoofd gaan, mijn ouders het contact
met mijn kinderen verbieden. Ik zou het niet kunnen.
Toch is het zoals het is. En er is weer een opening zo te horen!
Doe je best! Meer kun je niet doen! Je doet het goed!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tasseke wat een moedige beslissing, ik was gisteren zo boos op je toen je zomaar verdween om naar de kroeg te gaan maar ben zo trots op je dat je niet aan het bier bent gegaan en voor een andere oplossing hebt gezorgd!! Heel veel succes bij je opname, kwaad kan het niet, je hebt onderdak, eten, structuur en kunt aan je problemen gaan werken. Ik wens je veel succes toe en wie weet kan je daar ook op internet en horen we de komende tijd nog wat van je! Topactie Tasseke!!!!!! Heel veel sterkte de komende tijd!

Plus ik was erg benieuwd hoe het gisteren gegaan was. Je dochter is bezig met haar eigen leven op poten te zetten en jouw rol daarin zal een stuk kleiner worden, dat is zeker slikken maar toch klinkt het als een positief gesprek. Het is prettiger als je dan toch los moet laten om dit op je eigen tempo te kunnen doen maar nu wordt dat tempo jou opgelegd en dat is lastig. Een deel van het vertrouwen heb je teruggewonnen en zo te lezen was de drank echt een groot probleem voor je dochter. Al doet het zeer kan ik me voorstellen dat ze echt wil zien dat je het meent en het niet voor haar doet.
Het gaat goedkomen, niet meer zoals vroeger maar op een nieuwe manier! Je gaat er goed mee om! complimenten!

Zo, ik mag weer werken. Vooral vergaderen en dan vanmiddag weer huisjes speuren voor oud en nieuw... genoeg te doen dus vandaag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...