Tatum Geplaatst 7 november 2008 Rapport Share Geplaatst 7 november 2008 Vanavond ben ik in iedergeval veilig. Dochter is aan het puzzelen en wil graag dat ik kom helpen. Ga ik maar doen De zinnen verzetten! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 7 november 2008 Rapport Share Geplaatst 7 november 2008 Rufus, Anna, Ferry,Het RAF-team heeft er al weer ongemerkt een maand bijgebreid.Ik tuf lekker op flinke afstand achter jullie aan en ik hoop dat ik jullie nooit inhaal, maar ook dat ik op dezelfde afstand mag blijven. :present: Plusjamais,Ik weet nog wel dat ik mij de eerste weken als vertoevend op een andere planeet voelde. Alles zo onwerkelijk. Ik kon zonder drank leven! Een heel wonderlijk en dankbaar gevoel was dat. Het was ook allemaal vreemd om tonic of bitter lemon te nemen terwijl anderen aan de wijn zaten. Ik keek met een heel andere bril de wereld in. Een beetje Alice in Wonderland .En nu is het inmiddels heel gewoon voor mij om niets alcoholisch te drinken en een menukaart ter hand te nemen en er voor te zorgen dat ik niet iets met alcohol bestel. Rond de 6-8 maanden was er wel zeker een gevoel van: is dit alles? Alsof ik nog niet genoeg bereikt had door niet te drinken. In de zomer had ik uitzendbaantjes gehad en net voor mijn 6 maanden mijlpaal had ik mijn huidige baan. Het is nu zo veel makkelijker. Ik hoef er niet op te letten of ik wel of niet en hoeveel dan zal drinken. Ik drink gewoon niet en dat bevalt me heel goed. Scapino ballet speelt ook Wonderworld in Amsterdam op de 17de. Hier is de link naar de agenda voor deze voorstelling door het hele land: http://www.scapinoballet.nl/nl...speellijst_wonderworld . Carolien,Beterschap, hoor.Lianne,Mijn slijters vonden het helemaal niet erg als ik kwam inslaan. Die verdienen hun brood op de plank met de verkoop van alcohol. Voor restauranthouders zit de grote winst op de wijnen. Maar ik schaamde me heel erg over de hoeveelheid die ik dronk. De eerste drie maanden heb ik alles waar alcohol geschonken werd links laten liggen. Daarna stukje bij beetje weer naar etentjes en feestjes toegeweest, maar altijd met iemand erbij die op de hoogte is. En nu ik zo bedenk: ik heb nog maar één keer een 'feestje' gehad zonder medeweters. Dat was de kerstlunch vorig jaar met mijn collega's. Even had ik toen iets van: hmmm. Wat al snel gevolgd werd met het bestellen van een vers geperste jus d'orange.En 4 glazen wijn per dag is erg veel. Voor vrouwen staat max. 10 glazen per week waarbij in acht genomen: max 2 per dag en minstens 2 dagen niets.Marjo,Is het je gelukt om je aan je voornemen te houden, nl. rusten?Misschien toch maar vragen aan Klaas om die fles op een geheime plaats te zetten.An,Ik heb ook een gloeiende hekel aan de bladerenblazers. Pokkeherrie en het schiet echt niet op. En waarom beginnen ze daar om 6 uur 's morgens mee?Op de radiotor kun je aan, op je man niet. Ik heb dan een voorkeur voor de radiator.Anjo,Albertina,Soothe,Beetje gekke goeie daad verricht. Het geeft wel aan dat je echt sterk wordt. Chapeau!Adam,Wat een gedoe in je bericht van 10.56. Jammer dat ze hier geen :mannetjeineendeuk; hebben. Plusjamais,Ik weiger drank bij wat voor gelegenheid dan ook. Ik ben nog niemand tegen gekomen die dan aandringt. Wat weigeren betreft, heb ik al mijn hele leven geoefend met taart en gebak weigeren. De reden die ik opgeef bij taart: ik lust het niet. Toen ik vorig jaar rond mijn verjaardag op mijn werk vertelde dat ik zondag mijn verjaardag vierde, zeiden ze tegelijk: o, dan zul je maandag zeker een beetje kater hebben. Daarop zei ik doodleuk: ik drink niet, maar het zou kunnen dat ik wat vermoeid ben. Ze hebben echt niet gevraagd waarom ik niet drink.Als jij af en toe een glas wilt kunnen drinken, is dat voor mij prima. Dat is jouw eigen zaak. Maar ik vind het krom om te zeggen dat je niet kan weigeren, want dat kan makkelijk: nee zeggen is genoeg. En het mooie is dat mensen zich daar echt niet druk over maken. Er zijn zat mensen die niet drinken.Ziza,Wingchun,He, maar goed dat je er geen z*k aan vond.Albertina,Ik ben blij dat je nu dikwijls bij de peut kunt komen.Har,Antonia,Ik schreef het al hierboven aan Plusjamais. Ik heb de eerste drie maanden alle gelegenheden waarbij alcohol werd gedronken gemeden. Geen smoes verzonnen, gewoon gemeld dat ik geen zin had.Houtje,{{{{{{{{{{knuffel}}}}}}}}}}Pippi,Straks na de cursus ga je toch gezellig thuis verder schilderen. Of kun je nog voor een vervolgcursus inschrijven?Gem,Geer,Ik laat ook die eerste staan, dan weet ik zeker dat er geen volgende komt. Ik wil gewoon niet eens uitproberen of ik 'sociaal' zou kunnen drinken. Het nuchter zijn bevalt uitstekend en dat ga ik echt niet op het spel zetten om er achter te komen dat ik niet een van die zeldzame uitzonderingen ben. Laat mij maar nuchter blijven. Ik heb mezelf tussen 1999 en 2007 genoeg gestraft met alcohol.Vogel,Marieke,Poot stijf houden, he. GO GO GOJozias,Refusal, Antabus, Campral, Revia zijn allemaal hulpmiddelen om je te ondersteunen bij het stoppen met drinken. Het gebruiken van die hulpmiddelen is bepaald geen zwaktebod. Het geeft juist aan hoe graag je wilt stoppen met drinken. Een bril is ook een hulpmiddel. Is het een zwaktebod, omdat je slecht ziet? Is het dan sterk of slim of stoer als je zonder bril door het leven gaat? Ik heb 10 maanden Refusal geslikt en ben afgelopen mei en juni weer Refusal gaan slikken. En mocht ik weer in een moeilijke periode komen, ga ik gewoon weer slikken. Punt uit, want ik wil echt niet meer drinken.An,Kirky,Weekend heeft weer betekenis nu je een baan hebt. Trees,He, welkom terug. Wat fijn dat je genoten hebt. America is toch een dorpje in Zeeland?Floortje,Als iemand vanavond wat aan je opstuurt, dan heb je het pas maandag als de post meewerkt. Dan is het volgens mij handiger als je maandagochtend gelijk een afspraak maakt met je huisarts en je niet laat afpoeieren dat het druk is, maar zegt dat het dringend is, want dat is het.En ja, de huisartsenpost en de nacht/weekendapotheek zijn ook goeie ideeën.Slofje,De koffie was lekker. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 7 november 2008 Rapport Share Geplaatst 7 november 2008 Floor: potjandrie!!! je kan het wel en dat weet! Ok even geen vertrouwen in jezelf. Vandaag gaat het toch lukken zei je. Morgen weer een nieuwe dag. Heb het idee dat je nogal impulsief over die refusal begint. Maar als je het perse wilt hebben, tips genoeg. Je laat het uit je hoofd om te drinken.Je wilt het niet en het hoeft niet dus je doet het niet.Kom op pak je en sluit je aan bij het nov-dec. pakt. En nu geen gezeur meer van 'ik wil wel maar kan het niet' Ik wil ook en kan het ook niet, maar neem gewoon die eerste niet.(peptolkje, hoop dat het werkt ) .... voor jou Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 7 november 2008 Rapport Share Geplaatst 7 november 2008 Wingchum: nou ok, hier nog een grote zakdoek en dan hop, weer in het gareel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
slofje Geplaatst 7 november 2008 Rapport Share Geplaatst 7 november 2008 hoi hoiCorinne, ik had nog helemaal niet geschreven vandaag!je bent een pracht mens! An, je bent een kei, eindelijk kies je ECHT voor jezelf!Wingchun, heel knap dat je je aan je afspraak hebt gehouden, rotjong!Marjo, het zal toch niet waar zijn dat je je zo voelt zoals je je voelt door die kl@te fles whisky, als het wel zo is, dan weg met die zooi, maakt niet uit hoe!Floortje II, je mag nooit medicatie van andere mensen gebruiken, er bestaan risico`s met het innemen van medicijnen zonder geconsulteerd te zijn door een artsdit was even mijn bescheiden bijdrage, ik ga verder lezen..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 7 november 2008 Rapport Share Geplaatst 7 november 2008 Ik duik zo mijn eigen bedje in en voel me nu een vrije vogel.Morgen heeeeeeeeel vroeg op. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 7 november 2008 Rapport Share Geplaatst 7 november 2008 slofje: het wordt nog wat met mij he? Een echte grote meid Hier heerst trouwens het grote stilzwijgen, wel zo gemakkelijk eigenlijk. Ik laat het langs me heenglijden.Kan me niet zoveel schelen allemaal.Opvallend is dat zoontje aan het bijdraaien is. Hij was toch wel opstandig bezig afgelopen weken.Nu kwam hij vragen: mam wil je een paar appels voor me schillen .... (uhhh???!!) 'ja schat kom maar op met de appel'' nou je en daar gaat het toch om. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 7 november 2008 Rapport Share Geplaatst 7 november 2008 Smoesjes WC, smoesjes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
slofje Geplaatst 7 november 2008 Rapport Share Geplaatst 7 november 2008 heerlijk om te lezen An, juist ja, daar gaat het om! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 7 november 2008 Rapport Share Geplaatst 7 november 2008 Slofje,Ik kon het niet laten, he. Je koffie is gewoon lekker en je gezelschap is heerlijk.Floortje,Sterk zijn, he!An,Nu al naar bed? Slaap lekker dan.Wingchun,Take care! Er is maar één reden om te drinken en dat is: "Ik wil het." Al die andere redenen zijn geen redenen, maar de verslaving. Een alcoholist is niet meer of minder dan een slaaf van die stof.Heerlijk dat de opdrachten weer binnenkomen. Carolien, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 7 november 2008 Rapport Share Geplaatst 7 november 2008 Winchun, ik ben voor mezelf een lijst aan het maken, waar ik de triggers op schrijf. Dan weet ik wat mn zwakheden zijn, en kan er misschien de volgende keer een andere draai aangeven !! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 7 november 2008 Rapport Share Geplaatst 7 november 2008 Slaap lekker An. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 7 november 2008 Rapport Share Geplaatst 7 november 2008 Natuurlijk moet je geen medicijnen uitwisselen per post, maar soms zijn één of twee pillen genoeg om iemand te helpen stoppen! Lieve mensen, ik heb een paar dagen afstand kunnen nemen van het forum. Ik heb jullie gemist, en ik kan jullie niet missen.Nu ga ik slapen, mijn hoofd is zó vol! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 7 november 2008 Rapport Share Geplaatst 7 november 2008 Woman,Je triggers kennen en manieren bedenken om er voor te zorgen dat het geen triggers meer zijn, is idd heel helpend bij het stoppen.Wingchun,Ik heb toch niet gezegd dat het simpel is. Verslaving betekent dat je onderhorig ben aan de alcohol. Je komt er niet zomaar vanaf. Lieve man, ik ben ook 2 jaar actief bezig geweest met stoppen voor het lukte. Zware jaren en ik hoop ze nooit meer zulke jaren te moeten doorstaan.Wat Woman zegt over het opschrijven en inventariseren van je triggers is heel goed bij het stoppen. Ook is het van belang om je gedachten om te buigen naar helpende gedachten. Albertina,Al een beetje bijgekomen van je eerste gesprek?Trees,Prettig om te horen dat je ons mist. Slaap lekker.Pippi, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 7 november 2008 Rapport Share Geplaatst 7 november 2008 Lieve mensen,ik ga lekker mijn bed opzoeken.Ben best moe na vanmiddag.Voldaan moe dat wel.Mijn koppie zit helemaal vol.Er is veel gepraat en ik heb veel te doen.Verplicht wandelen elke dag.En ja, verplicht slapen.Dat ga ik nu ook doen.Ik heb slaapmedicatie gekregen tot dinsdag.Dan is het volgende gesprek en wordt het allemaalverder bekeken.Maar de komende nachten kan ik slapen,dat is al een hele opluchting.Slaap lekker voor straks allemaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 7 november 2008 Rapport Share Geplaatst 7 november 2008 Carolien,En ik dacht dat je toen een grapje maakte n.a.v. mijn opmerking.Ik vind het leuk geschreven en getekend. Gefeliciteerd, want zo dacht ik dat dus.Wingchun,Ben je zo verkouden of huil je zoveel? Misschien een keukenrol gebruiken, dat scheelt een hoop was.Pippi,Je hebt gelijk. Ik heb lang geprobeerd te minderen. Te lang, achteraf bekeken. Maar het verleden is onveranderlijk. Die twee jaar strijd zijn het waard geweest om te zijn waar ik nu ben.Geachte heer Kirky,Bij dezen neem ik voor vandaag afscheid van u en wens u een hele goede nachtrust toe.Hoogachtend,Corinne Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 7 november 2008 Rapport Share Geplaatst 7 november 2008 Albertina,Slaap lekker. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 7 november 2008 Rapport Share Geplaatst 7 november 2008 Hoi!Zit middenin een spannende film, dus ben zo weer weg.De fles staat er nog. Klaas heeft ook geen enkele intentie om hem te nuttigen. Dus voor de zekerheid gaat ie weg!Dit weekend, aan vrienden van Klaas..."Het heeft geen zin om je te laten staren naar dat ding".Waren zijn wijze woorden.. Ben bang dat het morgen met mijn schouders nog niet veel beter is. Dus, dat wordt nog een dagje rustig aan.Wilde graag met de groep gaan hardlopen, maarja, als het nietkan dan kan het niet! Kom straks nog even kijken.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 7 november 2008 Rapport Share Geplaatst 7 november 2008 Marjo,Als het maandag nog niet beter is met je schouders, dan ga je naar de huisarts.Fysiotherapie zal het dan wel worden. Maar dat helpt je wel van die knoop af. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 7 november 2008 Rapport Share Geplaatst 7 november 2008 Carolien,Ik dacht dat je het over mijn opmerking had van een paar weekjes geleden. Toen had ik het over een konijn dat met licht wordt gelokt, daar stil in zit en vervolgens wordt aangeschoten.Vervolgens had je het over een ideetje voor De Boei. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 7 november 2008 Rapport Share Geplaatst 7 november 2008 Hoi,Pippi,onze analytica. De stress is weg, en ik ben zééér ontspannen. Mensen allemaal het beste!!! Even de hondjes uit. Anna is moe, na een week werken, en doet de groeten. Bij deze!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 7 november 2008 Rapport Share Geplaatst 7 november 2008 Ik wilde nog even inloggen om iedereen welterusten te wensen. Dochter en ik hebben net lekker gepuzzeld. Inmiddels is vriend terug van zijn tennis en ga ik zelf in ieder geval naar bed. Dochter is ook net gegaan.Bedankt voor jullie lieve reacties allemaal.Niet gedronken, dus morgen sta ik weer lekker fris op Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 7 november 2008 Rapport Share Geplaatst 7 november 2008 Zo!Ik hoef het niet hoor, dat is het niet.Maar hij zat wel in mijn kop, en dat is nietecht nodig. Waarom nu alweer meteen een gevecht.Later, als ik nog een beetje sterker ben..Wingchun, zo heb ik het ook gedaan.Mijzelf een jaar gegeven voor lichamelijk herstel en emotioneelwat meer in evenwicht. Nu wil ik nog een stapje verder gaan.Ik wacht rustig af, wat het leven nog meer voor mij in petto heeft...Maar eerst die schouder.Gevoeligheidje uit het verleden (schouderkapselontsteking).Ben iets te ver door gedraafd/gepoetst...Heb mezelf mooi te pakken... Neem zo een kwartje met een kopje warms, zonder verdovende scheutvan het één of ander d'r in. Een roze pil maar weer, denk ik! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 7 november 2008 Rapport Share Geplaatst 7 november 2008 Pippi,Ui naast het bed is heerlijk om je neus open te houden tijdens de slaap.En het werkt echt, niet alleen maar placebo. Ik heb het nl. enkele keren gebruikt bij mijn verkouden baby's.Carolien,Ik voel me helemaal vereerd! :$ Zoveel lof hoeft niet, hoor.Soothe en Anna,Geniet van het weekeinde en mekaar.Floortje,Slaap lekker. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 7 november 2008 Rapport Share Geplaatst 7 november 2008 Er zijn winters geweest hier in het Hoge Noorden,dat ik alleen maar uien stond te snijden voor het weeshuis vol vol snot-apen hier.. Het werkt geweldig... En dan die geur de volgende ochtend in die kamertjes...Dan weet je; Winter! Hutspot en jachtschotels.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden