Spring naar bijdragen

vrijdag 7 november 2008


plusjamais

Aanbevolen berichten

Goedemorgen kan ik nét niet meer zeggen,

Gisteren de epi gehad, hij was méér dan naar, ik bespaar de details.
Of het werkt weet ik over een paar weken.
Nu een rood hoofd van de cortisonen, dat wel.

Ben vanmorgen gaan werken, voor de flow, heerlijk. Ben zo dol op mijn werk !!! Ik vind het heerlijk.

* ik bedoel als ik daar sta, vergeet ik echt alles, heerlijk enthousiaste cursisten die altijd blij zijn wat te leren, gezellig, samen koffie drinken, ook nog sociaal, ik zal het vreselijk gaan missen, binnenkort is het afgelopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 163
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

ha antonia,

fijn dat je iets herkent in mijn verhaal.
ja ik weet niet wat erger is, stiekem drinken voor je man/familie etc of dit.
ik heb een goede vriendin die ook stiekem wat wijntje achterover slaat in de keuken en ik snap dat helemaal niet.
overal waar ik kom vragen ze juist of ik een wijntje wil.
en als ik nee zeg is het ook prima, niemand vraagt wat of dringt aan.
maar ik vind het gewoon niet leuk.
maar ik vertrouw erop dat dat wel komt.
en ik moet zeggen, 's ochtends vroeg wakker worden zonder kater is heerlijk..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor diegenen die de internetbehandeling willen volgen:
zie mededelingen, bericht Tactive 29.10.08
Plus misschien wat voor jou, omdat je moest wachten?

Houtje,
ik hoop van harte dat de epi resultaat zal hebben. Erg vervelened dat je er nog zolang op moet wachten!
Je schrijft enorm gefrustreerd trouwens! Waarom zo ingehouden?

An,
sterkte thuis! Hou vol, je doet het hartstikke goed. Maar wat een energie kost het om bij jezelf te blijven!

Marjo,
lekker een rustig dagje, als valt dat zo te lezen bij jou wel mee.

Lianne/Antonia,
het is heel lastig als velen in je omgeving drinken. Het heeft mij geholpen om de eerste tijd niet naar ALLE gelegenheden te gaan waar werd gedronken, maar dit gedoseerd te doen. Thuis drinkt mijn man regelmatig. De ene keer doet het me niets, de andere keer vind ik het wat moeilijker.
Ik ben er wel achter dat ik het niet zo moeilijk vind om buiten de deur niets te drinken als anderen dat wel doen. Ik ben ook altijd de BOB dus discussies heb ik niet.
Thuis dronk ik altijd, dus dat heeft moeite gekost om dat niet meer te doen.
Als je gemotiveerd bent om niet meer te drinken, gaat het gemakkelijker. Je moet echt ervan overtuigd zijn dat je niet meer hoeft en wilt! Laat je nog een achterdeurtje open dan is de kans dat je voor gaas gaat groot! Duidelijke afspraken met mezelf maken dat ik niet drink vandaag doet wonderen.

Tina,
wat leef ik vreselijk met je mee en wat herken ik veel! Luister goed naar jezelf en sterkte!

Pip,
hoe was het schilderen?

Carolien,
sterkte met alle drukte daar.

Wing,
het lijkt me vreselijk moeilijk om te minderen. Misschien toch eens de discussie met je hulpverleners aangaan of dit voor jou wel de juiste weg is?

En natuurlijk voor allen die ik niet genoemd heb (dat zijn er veel!), ik lees en leef mee!

Ik ga :devil: boodschappen doen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Huh???? Gem, ben niet enorm gefrustreerd hoor. Verre van dat.

Heb genoten van mijn werk, dat is toch mooi? En de prik was afschuwelijk, ja, en mij is verzocht hier minder te vertellen en aanwezig het zijn hetgeen ik dus ook minder doe. Is niet gefrustreerd hoor.

* kon geen goedemorgen zeggen omdat het na 12-en was, misschien vergis je je in mijn bedoeling?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gelukkig keek in net in mijn agenda,
hoef pas om 14.30 op de afspraak te zijn.
Oef dat hoofd is echt te vol.
Nou ja nog even rustig aan dan maar.

Houtje,
Ik lees je ook anders dan voorheen.
Wat mij betreft schrijf je hier gewoon zoals je deed.
Uit deze postings ken ik je niet zoals je bent.
:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tina,

Je bent goed bezig met de kleine dingen. Dat die GROOT en MOEILIJK lijken is logisch en heeft met de burn-out te maken.

Mocht je met de reguliere hulpverlening niet aan de slag kunnen dan zou ik zeggen kijk eens op www.annazorg.nl die hebben een uitstekend programma (online maar wel heel persoonlijk) voor o.a. burn-out. Ik ken méér mensen die er een programma gevolgd hebben, ik heb zelf het programma tegen depressies gedaan en méér geleerd dan in 15 jaren van de reguliere hulpverleners.

Dochter gaat zo weer naar school. Vanavond extra voetbaltraining en een klassefeest, dus extra druk. Zoon heeft morgen een uit-wedstrijd hockey, ivm de morfine rijd ik niet en zorg ik extra voor fruit dus zometeen even een ENORME bak maken (16 pubers storten zich daarop) met stukken appel, mandarijn, kerstomaatjes, stukken komkommer, voor ieder wat wils. Altijd een werk maar dankbaar als de schaal leeg terugkomt.

Verder dit weekend niet zoveel te doen gelukkig kan nog even bijkomen van de prik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi!

De nozem weer naar school.
De vis viel goed.

Mam gaat slapen.

Gem, ik doe écht nix vandaag.
Een hond moet nu eenmaal P&P.

Pip, jammer dat het bijna afgelopen is.
Misschien iets vervolgerers?

Houtje, ook jammer dus.
Fijn dat je je werk zo leuk vind.
Sterkte maar weer!

Later.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje,
het kwam/komt zo op me over! Maar als jij zegt dat het niet zo is , geloof ik je!

Pip,
jammer, het lijkt erop dat je op dreef kwam omdat je er nu meer tevreden over gaat worden

Marjo,
nix is heerlijk. Ben ook wel toe aan een dagje echt nix.

En inmiddels is de was afgelopen en heb ik nog steeds geen boodschappen gedaan. Kortom eerst de was er maar uit, nieuwe erin en dan boodschappen doen! Ik ben nu echt vertrokken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

thanks Gem

is ook een kwestie vanknop omzetten.
verder is het wel heel lekker dat je lijf zo 'echt' voelt.
bijv als ik 's middags moe ben 'sta ik mezelf toe' even met een kop thee op de bank te gaan.
als ik had gedronken deed ik dat niet want 'had je maar niet moeten zuipen..'
ik ben er idd niet klaar voor om uit eten te gaan en niet te drinken.
Ik vond dat zelf ook altijd heel omgezellig als iemand anders niet dronk in het gezelschap..
weet dat dat fout is, maar kon me daar echt aan ergeren.
hadden ook paar van die meiden in het vriendinnengroepje, die werden echt nooit meegevraagd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja lianne en de andere natuurlijk. Ik ben gelukkig geen stiekeme drinker, godzijdank, want dat lijkt mij nog veel moeilijker om af te leren. Als ik alleen ben kan ik best van een glaasje wijn genieten zonder uit mijn dak te gaan. Mijn man drinkt ook heel veel, vaak deed ik zeker in het weekend lekker mee, maar nu probeer ik dat niet meer te doen. Ben pas begonnnen met deze behandeling dus de tijd zal het leren of het lukt, maar ik heb vertrouwen in mezelf. Het mooiste zou zijn als manlief ook mee zou doen met deze behandeling, ik houd hem op de hoogte van alles wat ik hier bespreek maar ik kan hem niet dwingen dat heeft geen nut, je moet het zelf willen anders lukt het bij voorbaat al niet.

Ik ga zo lekker aan het werk, moet het hele weekend werken, lekker veilig, hoef ik ook niet op visite.
En kan ik ook niet in de verleiding komen om mijn grens weer te verleggen.
Fijne dag mensen en ik vind het heel leuk om jullie verhalen en ervaringen te lezen.
Sterkte vandaag allemaal en misschien tot vanaaf.
knuf antonia

Hoe komen jullie aan al die mooie spreuken??????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oh en manlief moet vanaaf wel op verjaardag en ik kan niet mee, jammer zeg.
Heb wel gezegd rustig aan te doen met de borrel, we zullen het wel zien vanavond als ik thuiskom.
Ik doe in ieder geval niet meer mee, morgen weer gezond op, zonder kater, zweten, hyperventilatie, hoofdpijn, vermoeidheid etc etc etc voor al deze klachten zou je al eigenlijk niet eens meer willen drinken want je voelt je alleen maar vreselijk beroerd.
nu ben ik weg ciao ciao

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi, Ik ben er nog even. De afwas van gisteren wegdrukken. Spullen bijeen zoeken!
Wat het huis achterlaat brengt het huis weerom!!

***Albertina, het ga je goed vrouwtje. Tob niet, het loopt toch anders. Een virtuele knuffel voor jou!! :present:



Dan een tip! In het boek van Alan Carr. Het rookboek, maar dat maakt niet uit.

Daar staat: Het kenmerk van iedere verslaving, is dat men meer wil, niet minder.
Logisch door z'n eenvoud!!!


Wat minderen?

Nu sluit ik echt af!!!

Pippi, ik zie je nog net. Groetjes en Take Care! Ik wacht op je expositie!!! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geslapen. Min of meer.
Nog steeds stikmoe.
Dus vanavond maar weer vroeg.
Heb al een hete douche gehad, en 4 maal
gesmeerd met SRL-gelei.
Als ik een jampot optil is het al niet goed...
Oei en ooh... Domme Marjo! :D
Ben d'r chagrijnig van.
En wou dat school nog een uurtje later uitkwam :o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie middag beste mensen,
Vanochtend lekker veel lekkere koffie gedronken bij Slofje.
Het was echt heel gezellig.
Jullie hebben al veel geschreven. Straks ga ik dat wel lezen.
Eerst echter even rustig aan doen. Boterhammetje heb ik al op.
Ik denk dat ik maar wat ga rommelen op zolder.
Daar liggen nog aardig wat spullen om uit te zoeken.
Ik denk dat ik maar eens e.e.a. ga weggooien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb gedronken!!!!!
Mijn man komt vanavond niet thuis, heb de visite naar het station gebracht en moest nog even een rookworst halen voor bij het eten, dus met de kleine ff snel naar de C1000, waar ik voorheen vaak kwam om de aanschaf een btje af te wisselen met de AH, dan viel het minder op....
En als bijna automatisch liep ik naar "Het" pad en pakte twee kleine flesjes ( 250cl huiswijn) bijna zonder nadenken....
het was niet eens een mega Gremlin ofzo maar meer een ozo vertrouwde routine.....thuis gekomen zat mijn oudste natuurlijk achter de comp dus ik kon ze snel onopgemerkt in de kast zetten, oudste weer naar boven voor haar huiswerk kleine voor de tv en als vanouds dronk ik de eerste leeg terwijl ik de junkmail doornam alsof het de normaalste zaak van de wereld was/is......
Het is niet eens vies en voel me lekker.....

Heb ook gelijk een plan, gelukkig bijna weekend....morgen ga ik weer aan de Refusal, hoe lang erna mag je de R weer slikken...???
Ben niet trots op me zelf maar vergeef het mezelf wel!
Ik wil het niet, echt niet, ik weet nu gelijk weer dat er geen rem is mijn rem is kapot en kan denk ik niet meer gemaakt worden, blijkt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...