Spring naar bijdragen

vrijdag 7 november 2008


plusjamais

Aanbevolen berichten

Is het dan op deze mistige vrijdag om het draadje te openen?
Het lijkt er wel op. Niemand is nog ingelogd.

GOEDEMORGEN IEDEREEN,:D

Vannacht ben ik een paar uur wakker geweest en opeens moest ik denken aan flow.

Ik heb twee prachtige flow ervaringen en ik denk dat iedereen er wel een of twee heeft. Ik heb het niet over verliefdheid en dat je denkt dat het het einde van de wereld is, maar over iets anders. Het lijkt of de wereld opeens niet meer bestaat. Je bent er niet meer. Alles valt weg.

De eerste ervaring heeft te maken met ballet.
Ik deed mee aan een balletweekend. Op mijn balletschool hadden wij twee maal per seizoen een weekend waarop twee dansers, pedagogen etc. kwamen om ons amateurs les te geven. Zaterdag 2 x 2 uur en zondags 2 x 2 uur. Zo kwamen o.a. Rachel Grandjean en Alan Land en grote sterren van het Bolchoi theater en uit St. Petersburg.

Op een zondagmorgen 9.00 uur precies stond ik aan de barre en als eerste in de rij net naast de piano waar Ton (uitstekend balletpianist) wachtte op de instructies van Alan Land. De les begon en na een minuut of twintig merkten Alan Land, Ton en ik dat wij eigenlijk een kleine driehoek vormden. Het werd een samenspel. Alan Land legde uit wat wij moesten doen en het was niet gemakkelijk, Ton speelde om de ondersteuning te geven en ik voerde alles uit. Het was onvoorstelbaar. Een perfect samengaan van 3 mensen in een balletzaal. Mensen die elkaar eigenlijk niet kenden. Alles viel op zijn plaats. Wij zouden ons hele leven zo verder hebben kunnen gaan.
H
Ik weet niet hoe lang dat heeft geduurd, want op een gegeven moment werd alles weer normaal. Alan die weer bij de hele klas was, Ton die weer voor iedereen speelde en ik die gewoon deed wat er van mij werd gevraagd.

Zels nu na 10 jaar herinner me nog dit moment.

Het blijkt dat je ook via meditatie die toestand kunt bereiken. Yogi en lama's kunnen dat heel gemakkelijk en heel lang volhouden.

Ik lees vaak hier dat wij blij zijn als wij een dag niet drinken, soms dat grote verlangen overwinnen, heel blij en trots zijn. De volgende dag valt de euforie en dan vragen wij ons af wat wij met ons leven moeten doen. Alles lijkt zo gewoon.
Volgens mij is die euforie als wij niet gedronken hebben in het begin een soort flow. Op een gegeven mioment wordt het normaal dat je niet meer drinkt en dan komen de vragen.
Marjo heeft het deze week mee mogen maken een jaar niet te drinken en was heel euforisch. Het komt af en toe dus weer terug de flow.

Ik zal straks mijn andere flow ervaring vertellen.

Liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 163
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedmorgen allemaal,

@plus: jij bent op een moment gekomen dat ik er niet meer was op het forum dus ik kende je niet, maar ik geniet erg van je berichten. wat ben jij een leuke wijze dame!
ik heb begrepen dat je door omstandigeheden minder contact met je dochter en kleindochte hebt dan je wilt en ik hoop dat dat snel goedkomt.
een oma als jij is een geweldige waarde voor zo'n kleine meid! je liefde straalt ervan af.

ik heb nu een paar keer gelezen dat jullie (sommigen) zo blij zijn dat je niet meer hoeft te verstoppen thuis, bij diverse winkels halen, stiekem doen etc.
ik heb juist het tegenovergestelde, overal waar ik kom wordt drank geschonken, bij onze slijter of appie kijkt echt niemand of je elke dag 10 flessen haalt of 50.
ik heb juist dit weekend heel veel dingen waar ik liever niet heen ga ivm de enige zijn die niet drinkt.
ik weet niet wat erger is...
sinds dinsdag refusal en voel me verder prima.
het is meer dat lege gevoel dat je nu moet vullen door wat anders.
ik weet niet of het overdreven veel was wat ik dronk, 4 glazen wijn per dag, in het weekend meer, maar het kan niet gezond zijn.
iedereen een fijne dag vandaag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal!

Niet uitgeslapen hoor. Terwijl ik wel een briefje had neergelegd,
en iedereen mijn wens respecteerde. Verbazing toen ik toch bij
het ontbijt berscheen :)
Nou ja, ik hoef toch geen roes meer uit te slapen, en ik kon mijn
dochter toch niet naar school laten gaan, zonder haar succes te
wensen bij de voorleeskampioenschappen ;)

Flow.. Ik ben nog hevig aan het nadenken. Ik ken het wel, maar
kan het zo snel even niet terughalen of verwoorden. Het gevoel
herken ik toch..

Lianne, 4 glazen wijn iedere avond, lijkt mij meer dan genoeg.
Teveel dus! Nu stoppen,Betekent dat je niet nog meer over je grenzen
gaat. Dat zou op een gegeven moment zéker gebeuren als je door was gegaan!
Chapeau!

Pip, ik lach je even uit... :D
Weet je nog dat iedereen mij op 6 feb feliciteerde, terwijl ik 2 juni verjaar?! :P

Ondanks niet kunnen uitslapen. Vandaag verplicht RUST!
Aaaarghhh!!! B)

Hoop dat jij dat ook doet Carolien! :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Heb nog even het draadje van gisteren gelezen en bedenk me dat ik heel blij ben met jullie allemaal.
Zo verschillend als we zijn en zoveel overeenkomsten.

Marjo: ja ik slaap goed en werd vanmorgen wakker en was blij dat ik de verwarming had ingesteld dat die vanmorgen dus aan ging. Kon ik met mijn rug lekker tegen de verwarming liggen.
Het liefst heb ik een lekkere warme rug, maarja bij gebrek aan beter..........

Lianne: laat de twijfel niet toeslaan! Weg met de twijfel en weet waarom je hier kwam.

Ik ga toch echt weer eens proberen wat in die tuin te doen. Die ziet er nu aardig uit, maar er ligt veel blad. Tegenwoordig hebben ze van die blaasdingen waar ze de bladeren mee wegblazen.
Van de week was de gemeente hier er ook me bezig. Ik vind dat zo'n pokkenherrie.
Waar zijn de gezellige grote bezems?? Tjee ik ga echt oud worden.
Dus ik ga met mijn bezem aan de gaan, is prettig en misschien krijg ik ook wel een 'flow' ervaring :D

Oh ja, de discussie over intelligentie vond ik ook wel goed. Typisch voorbeeld, Adam met een mega IQ die zijn klok niet goed heeft staan of een uur heeft verkeken..... Tja wat zegt intelligentie eigenlijk???
Ik hecht veel meer waarde aan het EQ. Als je mensen kent die DAT missen dan weet je pas wat een ellende dat is. EQ en IQ lopen absoluut niet met elkaar op. Je kan een IQ van 150 hebben, wat heel hoog is, maar tegelijkertijd een EQ van 50, wat heel laag is.
Dus je denkt met een volwassen intelligent persoon te maken te hebben die het overzicht wel heeft etc., maar in feite sta je te praten met iemand met het emotionele vermogen van een kind van 5 jaar.
En dat is raar.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lianne bedankt voor je lieve woorden.

Natuurlijk weet iedereen dat Appie of de slijter liever 50 flessen dan 1 fles verkopen, maar het is het gevoel dat jij met iets bezig bent wat niet goed is voor je. Je kunt 50 flessen kopen en 1 glas drinken, terwijl wij weten dat het 4 glazen, maar waarschijnlijk wel een fles drinken. Wat deed jij met de rest van de fles/ Volgens mij zaten er dan nog 2 glazen in.

Jij gaat nu naar plaatsen waar niemand het erg gaat vinden als je drinkt, maar juist als je niet drinkt en dat is het gevaarlijke. Kun jij het bij een glas houden? Dan is het niet erg, maar de meesten hier kunnen dat niet meer. Dat weet jij ook en jij waarschijnlijk ook niet.
Dat is dus het gevaarlijke.

Het feit dat Marjo nu een fles whisky in huis heeft is moeilijk, omdat ze zelfs nu nog niet weet of ze toch niet voor de bijl gaat. Ik vind het al goed dat ze het onderkent.

Ik heb in mijn kelder nog veel wijn staan, maar ik hoef er niet naar toe en doe dat ook niet. ZOu ik dat op een gegeven moment wel gaan doen, dan ga ik de flessen uitdelen.

Misschien kun je gewoon zeggen dit weekend dat jij wat pijn in je maag hebt of wat hoofdpijn en geen alcohol wil drinken. Leugentje om bestwil.

Leuk Cpas dat je dochter ook een balletfreak is. Ik ben eigenlijk door een voorstelling van Scapino op school verslaafd geraakt. Ik was toen net 6 jaar en meteen verkocht. Ik ben nu bijna 63. Kun je nagaan. In het begin kreeg ik geen balletles. was er niet bij ons en later te duur, maar tegen 8 jaar gebeurde het dan toch.

Vroeger danste Scapino klassiek, nu is het heel modern.
Mocht je wat heel bijzonders willen doen, ga dan naar Amsterdam naar het Nationaal ballet tijdens de feestdagen. Ze dansen dan de Notenkraker in een Nederlandse vorm. Fantastisch!
Dit is het laatste jaar en dan wordt de Notenkraker een paar jaar in de ijskast gezet. Volgend jaar dansen ze de Bayadere.
Ik heb 2 x Nurejev zien dansen. Een keer in Parijs en een keer in Lausanne. Ja ik zou uren kunnen chatten, maar ik houd er mee op.

Het tweede flow verhaal komt een andere keer, maar omdat ik deze dagen vaak boosheid heb gelezen hieronder de Dalai Lama van vandaag.

Niet alleen in het verleden, maar ook op dit moment maken we een eindeloos lijden mee waar we nooit enig profijt van zullen hebben. Nu we hebben beloofd goed van hart te zijn, moeten we proberen om niet boos te worden als anderen ons beledigen. Geduldig zijn is niet gemakkelijk. Het vereist een behoorlijke concentratie. Maar het resultaat dat we hiermee boeken zal subliem zijn. Dit is iets om gelukkig mee te zijn!

Vanmiddag viert mijn kleindochter voor haar vriendjes haar verjaardag. Vorig jaar was ik erbij en heb ik geholpen en genoten. Afgelopen dinsdag heb ik toch met mijn dochter de mummies mogen kopen die ze vandaag uit de sarcofage mogen hakken en in elkaar zetten.
Ik zou boos kunnen zijn, maar ik ben blij dat ik toch een beetje weet wat ze gaan doen.
Ik zend positieve gedachten en liefde, dat is het enige nu even.

Ik krijg vanavond een goede vriendin op bezoek. Ze heeft zelf een bekend restaurant en hotel, maar ze eet bij mij graag in de keuken. Vanavond ga ik Japans koken en gaan wij aan de lage tafel, op de grond zittend lekker genieten. Ook een balletfreak, maar ze kan niet meer dansen nu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn dat ik weer op de computer kan. Jammer dat ik dan in mijn slaappillen roes even al de rottigheid op tafel gooi. Het was te verwachten dat het fout zou gaan met de meiden.

Ik lees zoveel positieve dingen en dat doet mij goed. Marjo nog gefeliciteerd met 1 jaar ADB!!!

Op dit moment slaap ik veel, ik heb mijzelf een beetje teruggetrokken.

Wel zijn mijn nieuwe matrassen aangekomen en is zoonlief zijn kamer klaar om te worden behangen.
Ook moet het hele trappengat ( 2 trappen) geschuurd en geschilderd worden. Dat is een rotkarwei, ben er nog niet uit hoe ik de onderkant van de tweede trap kan schuren. Lekker stoffig ook allemaal maar dan komt het schilderen en dat is meestal wel leuk werk. Muziekje op en verstand op nul, een soort flow.

Maar eerst mijn bed weer in elkaar zetten. Hoop dat ik alle schroeven en zo kan vinden. Wat zal het lekker wakker worden als je niet tussen de matrassen maar op een matras wakker wordt.

Ben blij dat ik jullie weer kan lezen had jullie echt gemist.

Iedereen een prettige dag!

Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Over IQ en EQ. Mijn man had een vriend die in klas 4 van het gym altijd zo'n beetje zat te slapen en die dan opeens opstond om te zeggen"'mijnheer, mag ik even'en dan de meest ingewikkelde wiskunde of weet ik niet wat op een zeer goede manier kon uitleggen en vaak ook rechtzetten.

Hij was echter zeer contactgestoord en was tijdens de etentjes die wij organiseerden toen wij zo'n 25 jaar oud waren een blok aan het been. Hij is getrouwd met een boerinnetje. een schattig meisje, maar die werkelijk geen idee had van waarmee haar man bezig was. ZIj vond het goed en hij ook.

An, goed zo, maar blijf bij jezelf en word niet boos.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Over de whiskey;
Klaas zei vanochtend, toen ik hem gaf;
Zal ik hem maar wegbrengen dan?
Ja, ben je belabbert dacht ik!
Zet hem maar in de kast, zei ik.
Ik wil er tegen kunnen. Geniet ervan...

Je bent in gedachten bij haar Plus!
Ik vind het knap dat je het tijd durft te gunnen.
Het is de enige manier! Concentratie vereist!
;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee hoor, An. Ik laat mij er niet door stoppen. Ik had even tijd nodig om het allemaal te verwerken, het was zo grensoverschrijndend allemaal. Maar ook dat is niets nieuws onder de zon.

Ik neem even afstand, stuur wel een doos met sinterklaasspullen naar Engeland en verjaardagskaarten maar voor de rest probeer ik het uit mijn hoofd te zetten.

Weet je, uiteindelijk kan je alleen maar verantwoordelijkheid nemen voor je eigen leven.
Net als vele op het forum zal ik ook weer aan de slag moeten. Gelukkig sta ik nog niet onder druk omdat het duidelijk is dat mijn hoofd nog erg warrig is. Dat schijnt normaal te zijn. Ik sta ook best open voor omscholing.
Tot die tijd richt ik mij maar op het huis, het voelt nog steeds alsof ik hier aan het logeren ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen lieve mensen,

vannacht beroerd geslapen maar uiteindelijk tegen een uur of 6 in slaap gevallen.
Ben er maar een paar keer uitgegaan sigaretje en een beetje tv zappen.

Anjo,
fijn je weer te lezen.
Bedankt voor je lieve PB.
Ik zal je snel terug schrijven het is nu wat teveel allemaal.
Houd je sterk.
:sun:

Lianne,
Ik meen mij toch te herinneren dat jij ook flinke problemen had
door het drinken.
Vergeef me als ik het verkeerd heb maar was het ook niet zo dat jij je kind ook niet
meer mocht zien?
Zorg goed voor jezelf en probeer de 1e te laten staan.
Op een gegeven moment schiet je weer door en kan je het niet bij de 4 glazen laten.
Ik wens je dat echt niet toe.
Maar dat kan jij alleen zelf bepalen.

An,
Helaas heb ik geen tuin, het lijkt me heerlijk om erin te werken.
Helend, net als wandelen.

Plus,
toen ik je bericht las over flow, dacht ik, nee dat heb ik nooit gehad.
Maar bij nader inzien toch wel, alleen heb ik er nooit op die manier bij stilgestaan.
Het was in de laatste weken van het ziekbed van mijn moeder.
Zij lag toen in het ziekenhuis voor haar laatste chemo.
Ik was op bezoek en we zaten daar zo samen, er waren weinig woorden,
ik kan de situatie en het intense gevoel nog zo voor me halen.
Er was een gevoel van intense verbondenheid, zonder woorden, de rest van de
mensen die aanwezig waren bestonden niet.
Alleen zij en ik.
Opeens, ik weet niet na hoelang, kwam er een verpleegster binnen,
ik dacht wie is dat waar komt zij vandaan.
Ik had echt even tijd nodig om weer tot mezelf te komen.
Nu denk ik dat dit het meest mooie en intense moment is geweest
dat ik met mijn moeder heb gehad.
Er waren geen woorden geen gebaren voor nodig, wij waren
zo vreselijk sterk met elkaar verbonden dat de wereld om mij heen even is opgehouden
met bestaan.

Zo en nu even bijkomen, ik zie en voel het allemaal weer zo voor me.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat was flow Albertina. Alleen staan wij er niet bij stil. Fantastisch. Ik weet zeker dat iedereen op dit forum dit heeft meegemaakt.

Dit moment moeten wij weer proberen te vinden. Je kunt er aan werken, maar je kunt het niet afdwingen. Het komt omdat je goed bezig bent en dan is het een cadeautje van de cosmos, God, Boeddah, Allah of weet ik veel, maar dat is het.

Vannacht moest ik er opeens weer aan denken.

Van de week geen piano gespeeld, maar dat maak ik volgende week weer goed. Ik hoor nu mijn buurvrouw spelen op de achtergrond. Je kunt niet alles tegelijk.

Al heb je geen tuin, je kunt toch naar buiten en heerlijk kijken.

Ja An,leve de bezemsteel! Ik ben het met je eens al die vreselijke tuingereedschappen die zoveel lawaai maken. Hier bij mij praat men over ecologische verbindingen en maakt men paddenpoelen, maar het is hier soms vreselijk lawaaierig en dan praat ik niet over de uitstoot van alle benzine en fijnstofl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jaren en jaren geleden heb ik Pessotherapie gedaan.
Ik weet nog dat wij bepaalde situaties uit ons leven
naspeelden.
Er werd dan bij angstige of vervelende momenten gevraagd
een situatie te herinneren waarin je je compleet veilig en zeker voelde.
Nu dringt na al die jaren pas tot mij door dat zo'n flow moment daar
geweldig voor is.
Mmm, raar toch dat na zoveel jaren dingen nog op zijn plaats kunnen vallen.
Goh toch een goed begin van de dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Plusjamais, waarom "leugentjes om bestwil". Wat is er mis wanneer je zegt ik ben gestopt!!
Met het veinzen van een maagpijntje of iets anders, sta je minder sterk naar jezelf!
Is er iets tegen niet drinken. Nee volstrekt niets!!!!

Dan nog iets. Jij hebt Champagne gedronken (lijkt me lekker:P)
Je zegt alleen te drinken als je echt niet kan weigeren.Zijn er momenten dat men niet kan weigeren?

Verder alle goeds!! Ik heb soms m'n overpeizingen!

Groet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Soothe die zijn er echt. Gelukkig als jij die niet hebt. Misschien komt dat voor mij ook en dan zal ik het zeker niet laten, maar soms kan het niet anders voor jezelf, omdat de situatie nu eenmaal zo is en er tegenin gaan zou negatieve energie opleveren, waardoor je misschien later meer dan het ene niet weigerbare glas gedronken zou hebben.

Capisco?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Grappig: dat niet kunnen weigeren. Dat dacht ik vroeger ook. Maar stel dat ze je een glas pure azijn aanbieden, ga je het dan ook opdrinken? Ik zeg dan, nee dank je wel, daar word ik ziek van. Of .. ik lust geen azijn. Dezelfde smoes wordt gebruikt bij het niet aannemen van een stuk taart. 'ik kan toch niet weigeren'. Ik weet zeker als het iets waar je enorme weerzin tegen hebt en echt niet lust of dat je er super alergisch voor bent iedereen als eerste doet; 'nee dank je wel'.

Zo nu de veger en hark van stal halen.
Ik zit start klaar. Tina, je mag wel ff komen helpen hoor :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
plusjamais

Ja Soothe die zijn er echt. Gelukkig als jij die niet hebt. Misschien komt dat voor mij ook en dan zal ik het zeker niet laten, maar soms kan het niet anders voor jezelf, omdat de situatie nu eenmaal zo is en er tegenin gaan zou negatieve energie opleveren, waardoor je misschien later meer dan het ene niet weigerbare glas gedronken zou hebben.




Capisco?



Plus,
Ik begrijp hier niet echt iets van.
Zou je het misschien uit kunnen leggen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet drinken, begint met eerlijk zijn. In de eerste plaats eerlijk naar jezelf.
Dat jij een glaasje drinkt, is het probleem niet, er zijn er meer die dat doen.

Ik heb besloten te stoppen, dus weiger ik. Verleden jaar, het was kerst. Ik bevond mij in huize Anna.
Haar zoon kwam in een vrolijke bui ook met een Champagne flute voor mij aan draven. Ik weigerde!!!
Was dit een moment dat ik niet kom weigeren? Ik kon weigeren,want ik wilde niet drinken. Ik dacht, dat wanneer mijn plan kans van slagen had. ik altijd zou moeten weigeren.

Ik liet wel de kurk knallen en vulde de glazen.

Dus er zijn geen momenten dat ik niet kan weigeren!!! Ook zeg ik tegen een ieder, Ik ben gestopt!!!!
Dat werkt versterkend naar mezelf toe!!
Ieder z'n manier.Ik draag op mijn manier m'n steentje bij!

Ik deel hier een inzicht en iedereen kan het naast zich neer leggen!

Fijne dag allen!!


*** Kerst was oudjaar! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, ik wil niet tegen bepaalde mensen zeggen dat ik niet meer wil drinken. Ik heb geen zin om een uitleg te geven. Ik probeer altijd te weigeren. Ze weten wel dat ik geen taart neem of toetjes, maar ook dat geeft altijd al gedonder en dan wordt er aangedrongen. Soms moet ik zelfs stukken taart of toetjes mee naar huis nemen, die ik dan vervolgens weggooi.

Ik heb op dit moment geen zin in aandringen. Ik weiger dus, moet een excuus vinden en soms weet ik dat dat moeilijkheden oplevert en dan zwicht ik. Dat is dus 2 x gebeurd en ik heb er geen naar gevoel bij.
Eerder een fijn gevoel, omdat het bij het ene glas is gebleven en ik niet thuis verder ben gaan drinken.

Dat is de uitleg Albertina.

Ik neem geen refusal of andere medicijnen die ik hier vaak voorbij zie komen, maar ik moet het toch wel op mijn manier doen en ik begreep Lianna toen ze zei dat het soms moeilijk was om te weigeren, niet omdat er een Gremlin zit, maar omdat het gewoon zo is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...