Spring naar bijdragen

zaterdag 8 november


Vie

Aanbevolen berichten

Antonia: dat herken ik precies wat je schrijft. Ik kan er soms ook woedend om worden. Pubers, baan, huishouden en het idee hebben dat je alles en iedereen moet verzorgen.
Een keer boos worden is heel gezond, maar met drank niet dus. We worden dan zowiezo niet serieus genomen en ze zullen ons minachten. Eigenlijk wordt de toestand alleen maar erger.
Kinderen voelen dat haarfijn aan. Als moeder niet goed zit dan zit heel de familie niet goed.
We moeten consequent zijn met onszelf, maar ook naar de kinderen toe.
Volwassen worden noem ik het maar. Mij kost het ook veel moeite en het LIJKT alsof het met drank allemaal beter te dragen is, alles wordt alleen maar erger. Maar daar was je zelf ook al achter gekomen.
Drink je nu nog? Of was je afgelopen week gestopt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 166
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

An ik ben nog niet gestopt maar wel goed uitgekeken. Ik heb bij slok die ik nam nagedacht dat ik niet over de scheef mocht gaan. Dat is dan ook niet gebeurd moet wel zeggen dat ik dan ook het huis niet uit geweest ben behalve dan boodschappen en werken. Normaal gesproken gaan we nog weleens "gezellig
aanzitten"bij familie of vrienden dat heb ik maar even gelaten. Want het tempo van alcohol gebruik ligt daar zo hoog en dan weten we wel weer hoe het afloopt.

Ik ben voornamelijk iemand die graag drinkt met andere, zal me in mijn uppie niet zo snel bezatten.
Maar aangezien ik mijn alcohol gebruik drastisch wil veranderen kan ik gewoon even niet naar andere toe. Het zit nog te veel in mijn hoofd, dat ik niet kan of mag drinken, en dan vind ik het bij voorbaat al ongezellig. Stom maar ja, zo is het jaren gegaan. Ik ben pas sinds vrijdag hier bezig dus het is ook nog niet zo gek natuurlijk. Als het probleem zo snel opgelost kon worden waren we allemaal al van deze site af.

Carolien ik weet dat ze je kids weg kunnen halen maar ze zijn al wat ouder, mijn dochter 16 en de dochter van mijn man 14
ik denk eerder dat ze mij opsluiten, maar dat ga ik niet laten gebeuren.
Ik ga nog een heerlijk kopje koffie nemen wat trouwens mijn keel begint uit te komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Antonia: ah fijn dat je er weer bent. Nee, het is niet zomaar van de baan. Maar het begint met vandaag. Hoe gaan we er vandaag mee om. Ik ben al ruim een jaar op het forum en snap niet waar de tijd is gebleven. Maar ik vind het onderhand wel fijn om hier te zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo. Niet gegaan.
Ik wist het al toen ik in de auto zat op de terugweg met de boodschappen.
Het is me teveel stress en paniek en dat wil ik niet, ik wil rust in m'n kop.
Dus lekker op de bank gaan liggen en na een halfuurtje onrustige denkdwarrels toch in slaap gevallen.
Nu weer helemaal kalm en tevreden, in m'n eigen huisje met de gordijnen dicht.
De mensen die wel gegaan zijn zullen het er niet minder gezellig om gehad hebben.
Het was gewoon nieuwsgierigheid van mij, maar ik heb besloten dat ik er niets aan mis.
Ik ga mezelf niet over grenzen heen duwen als dat niet goed voelt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Water, goed dat je spijt hebt omdat je niet gegaan bent. Ik herken het wel. Ik ga ook niet ergens heen als het niet goed voelt. Mijn omgeving reageert dan toch vaak, he wat jammer, waarom niet, je weet niet wat je mist, blabla. Ik weet wel wat ik dan mis: geen stress en rust in m'n hoofd. Het maakt me niet uit wat anderen vinden. Voor mezelf weet ik dat er waarschijnlijk een keer een moment komt dat het wel lukt. Op mijn tijd!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Water: dat heb je even heeeeeeeeel goed gedaan!

Pippi: haha, van die halvezolen die daar nu naar kijken :D it's me.

Ja precies Pippi: bij scheiden komt heel wat kijken. Ik zit ook tussen zo'n mega schoonfamilie.
En kan me er wel wat bij voorstellen dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Pippi, jammer dat je er niet heen kunt. Wat ik wel vreemd vind is dat je zelfs je schoonzussen etc al 2 jaar niet gezien hebt. Blijkbaar voelen zij ook niet de behoefte jou te zien. Kleine moeite toch als je aan de overkant woont. Als het alleen van jouw kant moet komen zou ik me daar niet druk over maken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Antonia,

Ik zit je net te lezen, ik ken je nog niet, maar wil toch even op je reageren. Puur uit hulpvaardigheid. Ik vind, dat je gevaarlijk bezig bent. Je gebruikt Oxazepam en antidepressiva PLUS ALCOHOL. endat is niet erg slim. Je verwoest daarmee je hersenen, je lever en je nieren. Dus weer een rede, om te stoppen met die rotsooi. En het gevecht aan te gaan, met je vijand, de alcohol.
Ik wens je veel wijsheid toe.

Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi!hoi!

Ben net met het gezin naar de stad geweest.
Klaas moest een nieuwe overall..
Kinderen kregen een zeer afgeprijsde uitbreiding voor Sims.
Toen wilde ik naar huis want ik had het gehad.
Dus zou ik wéér uit de stad vertrekken, zonder iets voor mezelf..
Ja doei! :D Jeetje, heb even flink uitgepakt..
Nwe hardloop(winter)kleren gekocht! Mét lekker mutsje!
En nog een soort van kersenpittending maar dan met tarwekiemen... Héérlijk!

Water, dus lekker even op de bank! Ja, je moet ook doen waar je zin in hebt
in het weekend! Geen dingen die stress opleveren.
Een open podium is er vast wel eens vaker!

Antonia, ik schrik wel van je enorme woede-aanvallen..
Goed dat je wilt stoppen! Ga d'r voor hoor! het levert zoveel op!

Pip, wat jammer dat het zo moet gaan joh! Vooral omdat je (ex)schoonmoeder
zo graag wou dat je kwam! Ga haar later maar eens bezoeken!

Zo, voor de rest maar weer rust hier!
Ik ga een pizza bestellen! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo iedereen,


Terug van mijn Franse onderonsje en mijnwandeling. Bovendien heb ik wol gekocht om een trui voor mezelf te breien. Zijde, alpaga en tweed. In de kleuren beige en crème . Rib uit mijn lijf, maar zo ben ik weer bezig.

Kaartje in de brievenbus gedaan voor de verjaardag van mijn kleindochter morgen.
Ik kreeg net een mailtje van mijn dochter dat ze haar kinderverjaardag pas volgende week vrijdag viert, omdat er nog een ander kinderpartijtje in haar klas was.
Er is dus nog steeds contact gelukkig.

Antonia, ik herken die woede heel goed. Waarschijnlijk ga je tot het uiterste om alles goed te doen en eigenlijk ga je al over de schreef. Normaal gesproken zou je anders reageren, maar door de drank reageer je niet meer normaal.
Mij is dit dus ook gebeurd. Dit is heel confronterend en mijn dochter zei precies hetzelfde als jouw dochter. Je bent niet de moeder die ik ken, je bent een andere persoon.

Je moet er dus meteen iets aan doen. De eerste niet meer drinken. Verder die Internetbehandeling doen en ik ga in januari woedetherapie doen. Daarnaast probeer ik wat meer mijn artistieke kanten voorrang te geven.

Het is vreselijk als je de kinderen dit vaker aan zou doen.
Sterkte, ik begrijp je dus helemaal. Je voelt je in je waarde aangetast en niet begrepen.

Hieronder volgt iets wat ik een paar maanden geleden heb gelezen:

Er waren 2 monniken op weg naar een afgelegen klooster. Ze liepen dagen en dagen en op een gegeven moment moesten ze een wilde rivier oversteken. Ze vonden geen plaats waar het mogelijk was. Ze liepen dus nog uren verder en zagen op een gegeven moment een oud vrouwtje zitten. Ze sprak de monniken aan. 'Heren ik wil naar de overkant. Dat kan hier maar ik ben te zwak om door het wilde water te lopen'. De jongste monnik nam het oude vrouwtje op zijn rug en zo staken ze de wilde rivier over. Het vrouwtje bedankte en verdween. De monniken konden nu hun lange tocht vervolgen.
Na een uur zei de oudere monnik: 'Ik moet je toch wat zeggen. Waarom nam je dat oude vrouwtje op je rug. Je weet dat wij geen vrouwen aan mogen raken. Je hebt gezondigd'.
De jonge monnik antwoordde: " Wij zitten nu op de goede weg, ik heb een goede daad verricht, omdat ik het vrouwtje het overgedragen en ze nu bij haar zoon lekker warm zit te rusten, maar jij hebt nog steeds dat vrouwtje op je rug zitten. '

Ik heb net gelezen wat jullie allemaal geschreven hebben na mijn mini glaasje en het feit dat ik er voor kies om het iets anders te doen en niet overal rond te gaan bezuinen waarom en hoe en dat ik heel bewust bezig ben.
Ik ben er al lang niet meer mee bezig en heb gewoon een fantastische avond gehad.

Ik ben tevreden over wat ik doe. Ik ben goed genoeg, precies zoals ik ben. Dat las ik vanmorgen vroeg , voordat ik op het forum schreef en ik sta er nog steeds achter.

Liefs:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb mijn verwachtingen naar vriend toe sterk naar beneden gehaald. Moeilijk, maar noodzakelijk. Hij kan niets met mijn verwachtingen en het kost mij al mijn energie. Tevens heb ik vriend niet nodig om mijn taken in dit leven goed uit te voeren, namelijk mijn werk leren en gaan beschrijven zodat anderen dat later eventueel zonder mij kunnen doen. Daar moet mijn energie in gaan zitten. Vriend is noodzakelijk aanwezig om jalouzie van andere mensen weg te halen zodat ze dochter en mij met rust laten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hartstikke goed van jou, Plusjamais, echt waar.
Als jij het gevoel hebt dat je het onder controle hebt dan gun ik jou dat natuurlijk.
Maar er zitten hier een aantal mensen voor wie het allemaal veel moeilijker is en voor wie de nullijn de enige optie is.
Daar wordt soms dagelijks, of zelfs wel eens per uur voor geknokt, zoals je kunt lezen.
De vraag is gewoon of je daar een beetje rekening mee wilt houden, that's all.
Ook ik heb geen belang bij feeërieke bloemlezingen over smaakvolle glaasjes Chateau Migraine.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik geloof dat iemand heel chagerijnig aan het worden is, omdat hij niet heeft gedaan wat hij eigenlijk wilde.

Denk niet dat ik niet hoef te knokken, maar ik doe probeer het te doen met positiviteit.

Ik heb heerlijk net een paar glaasjes Rivelle Light op met een lekker salade, een paar lessen voorbereid en nu ga ik eens kijken of ik wat aan mijn trui kan gaan doen.

Heel veel plezier vanavond iedereen

Liefs:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...