Spring naar bijdragen

Dinsdag 11 november

BamBam

Aanbevolen berichten

Spud, als mensen aan me gaan trekken ga ik de andere kant op dus ik maak aan ze duidelijk dat ze niet aan me moeten trekken want dat wordt toch niks. Grenzen aangeven dus. En zelf goed opletten dat ik op tijd door heb dat men aan me trekt, daarom ben ik ook veel alleen. Ben ik teveel onder de mensen dan gaat dat vaak mis en kan ik niet meer voor mezelf goed nadenken wat IK nou eigenlijk wil. Vandaar leven op half tempo! of later op beslissingen terugkomen, of zeggen dat ik eerst ergens over na wil denken voor ik het doe ;)

Corinne, saai is niet perse slecht, Maar een borderline(kenmerker) kent eigenlijk alleen maar heftig en nog heftiger. Saai voelde voorheen meer als niks voelen, Ik voelde pas als het gevoel heeeeeel groot was, dan pas kon ik het een naam geven, de rest had ik van te voren al weg-geanalyseerd en geredeneerd. Klein gevoel lijkt dan saai, maar het is niet saai het is veel makkelijker te hanteren dan die enorme heftigheid. Maar daarvoor moet je eerst je eigen gevoel leren herkennen en serieus nemen. Het klinkt allemaal zo degelijk hihi maar het is pure noodzaak voor mij om het leven in eigen hand te kunnen houden.

Het is ook niet saai omdat je inderdaad dingen ontdekt van jezelf waar je van te voren niet van wist dat je die had. De leerweg wordt makkelijker en minder pijnlijk als je accepteert dat fouten maken nodig is om verder te komen en dat je al goed bent van jezelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 154
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoi. Ik kijk alleen even, na wat langere tijd, of er nog pb's zijn.. Alles ok, hier. Was even mijn contact met mijn Hogere Macht kwijt, het spoor bijster, dus. Maar ik heb het geluk weer omarmd en met behulp van meditatie (soms geforceerd omdat ik de rust niet had, maar wel vond door het forceren) heb ik mezelf weer teruggevonden.

Ik ben en blijf iemand die aan de ziekte verslaving lijdt en me bewust van mijn eigen
verantwoordelijkheden wat betreft de oorzaken en gevolgen die deze ziekte met zich meebrengt. Ik geef niemand meer de schuld van mijn gevoel van persoonlijke ellende.. Alles waardoor ik me ellendig voel wordt veroorzaakt door mijn verkeerde kijk op de dingen. Als ik me onkwetsbaar maak ben ik niet te kwetsen.. Hoe minder ego ik heb, hoe minder ik te kwetsen ben. En ego is iets waar ik veel van heb.

Kunstenaar???? Ego. Ik ben Ik. Niets meer en niets minder. Ik ben het gelukkigst als niemand mij iets vindt.. pas dan kan ik zijn wie ik ben zonder te hoeven voldoen. Onvoorwaardelijk mezelf zijn geeft me ruimte, rust, regelmaat, reinheid. Ik hoef geen imago meer te onderhouden, ik kan gewoon mezelf onderhouden. Door te bidden en mediteren. Door in direkt contact te blijven met God (zoals ik hem begrijp).

Nou ja, velen zullen twijfelen aan mijn verstandelijke vermogens na dit berichtje.. maar dat mag. Ik ben Ik, met of zonder verstandelijke vermogens.

Komt er op neer dat ik wil zeggen dat ik gelukkig ben met zoals het nu gaat.

Liefs, Koh.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben vandaag toch op sollicitatie gegaan en besloten dat het niets voor me is. Ik heb moeite om het moeten los te laten en op zoek gaan naar werk wat ik leuk vind.
Werd ik vandaag gebeld voor een uitnodiging voor vrijdag en dat is de baan waar ik heel veel moeite voor heb gedaan en echt graag wil.
Wordt vervolgd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha Mieke, vanavond gaat niet meer lukken hoor, moet nog in het Japanse bad, oftewel met een teiltje bij de kraan, en ik zit nog een beetje tv te kijken. En mn hondje moet nog een snelle plas. Maar het staat genoteerd en ik vind het een mooie tijd om de dag af te sluiten en lekker in bed te kruipen....een fijn en reeel doel om naar toe te werken !!! xx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Mieke. Grapjes maken doe ik nog steeds wel graag hoor. Maar ik ben hier te weinig om grapjes te kunnen maken. Als ik de mensen in m'n gezelschap goed (of in elk geval een beetje) ken wil ik wel grapjes maken, als ik in gezelschap van onbekenden ben, ben ik eigenlijk superverlegen. En ik mag dan af en toe wat erg serieus en misschien begeesterd overkomen hier.. ik ben nog altijd dezelfde Koh, nu wel met kort haar, maar nog altijd wankel en onzeker... en om zichzelf nu eens wat steviger te maken heeft ie een programma gevonden, een methode, om te kunnen leven zonder aan de verslaving te hoeven toe te geven. Die methode, dat programma, staat beschreven in 12 eenvoudig te begrijpen stappen... ooit samengesteld door twee mensen die elkaar gevonden hadden en hielpen in en met hun verslaving..Bill en Bob.

Ik ben Bill noch Bob. Ik ben Koh. Het programma werkt goed, maar ook hierin is vallen en opstaan niet ongewoon. Gelukkig is er een wereldwijde organisatie van mensen die ook dit programma volgt. En daar kan ik terecht met mijn twijfels, angsten, vermeende onvermogens, woede, verdriet, maar ook met mijn blijdschap en euforische gevoelens.. die gemeenschap bestaat uit alleen maar verslaafden, die in beginsel, net zo zijn als ik..en die vaak dezelfde emoties hebben doorgemaakt.. en dat kan ik meerdere keren per week live delen....

Ach.. zeg nooit nooit... hihi... misschien kom ik hier ooit wel weer eens gewoon grapjes maken.. geiten. (voor de belgen:geiten= eenden). Maar ik ben nu te serieus bezig met mezelf ontdekken, een plaats geven. En bovenal bezig om weer plezier aan mijn bestaan te ontlenen.

Mieke, groetjes en een knuffel
Koh.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pip, lieve vrouw,
Niemand hoeft mij iets te vinden. In die zin dat ik niet kan garanderen dat ik kan voldoen aan het beeld dat een ander van mij geschapen heeft. Een beeld is statisch, het leven dynamisch. Vandaag kan ik lief en leuk zijn, morgen een enorme kliereballezak.. Toch ben ik vandaag en morgen dezelfde.. of niet??? Ervaar me, en laat me achter je tot je me weer tegen komt. Vindt me niet, maar kom me tegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...