Spring naar bijdragen

even voorstellen


irisje

Aanbevolen berichten

Hallo,

ik ben een vrouw van 32 en drink te veel. Elke avond zeker 3 glazen. Ik heb een kleuter en een man. Op 18 jarige leeftijd ben ik gaan drinken. Ik werkte in de horeca en het hoorde erbij na het werk. Nu ben ik al een jaar thuis met mij kleine en ik merk dat ik echt problemen ondervind door het drinken. Ik denk er veel aan over de dag en ik ben de volgende ochtend moe en heb last van hoofdpijn. Het moet gewoon stoppen nu. Ik wil weer gezond zijn, voor mij en voor mijn gezin. Ik hoop hier steun te vinden en de motivatie te behouden. Nu is het mijn eerste dag. Gestopt sinds 14 september.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Irisje,

een juist besluit

en goed dat je ons hier gevonden hebt.

Met ervaringsdeskundigen die je kunnen

steunen, moet het lukken.

Vanaf de dag dat ik het forum heb ontdekt heb ik

niet meer hoeven drinken, wat een bevrijding

en wat een rust.

Kom maar elke dag even bijkletsen, steun vragen of gewoon lezen,

net wat je helpt.

succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai irisje!!

Welkom ook namens mij. Heb ook een peuter en een babytje, en dan merk je dat het gewoon niet samen gaat: drank en kids. Je hoort er gewoon dag en nacht helder te zijn voor die kleine bengels. Probeer een knop om te zetten, is af en toe wel lastig, maar je krijgt er veel voor terug. Ik zit nu bijna op een maand zonder en het bevalt me prima. De triggers blijven natuurlijk wel, hopelijk wordt dat strax ook weer minder.

Heel veel sterkte en blijf hier gewoon meelezen en praten.

Groeten Janneke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van harte welkom Iris,

Wat goed dat je er aan wilt gaan werken om geen alc. meer te gaan gebruiken.

Je kind heeft recht op een gezonde moeder, iemand die er kan zijn voor haar kindje, en vooral geen alc. op heeft.

Denk eens dat je kindje s'nachts wakker wordt en jouw hulp nodig heeft. Jij wordt niet wakker omdat je teveel gedronken hebt. Vreslijk, dat vergeef je jezelf nooit meer.

Dus we gaan er voor hé? Heb je trouwens onze dagdraad al gezien? die staat bij ditjes en datjes. Daar kun je mee praten met alles wat je mee maakt. Schrijf maar en kom in het begin zeker veel zodat je er niet alleen mee blijft zitten.

Suc6.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Irisje

wat goed dat je dit forum hebt gevonden

ik ben er zelf heel goed mee geholpen en

zeker in het begin periode dat je gestopt bent

met drinken is het erg fijn dat je de problemen

waar je tegen aan loopt door niet te drinken hier

van je af kan schrijven en de feedback is echt

geweldig van alle mensen hier op t forum.

Succes.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Irisje,

ik heb je al een aantal keer op de draad voorbij zien komen. Alsnog welkom! Heel goed dat je al 2 flessen aan je tante hebt meegegeven en uit hebt gesproken dat je wil stoppen, knap van je! Als andere het weten dan kan je daar steun bij krijgen/vragen. En als ze het weten zullen ze je niet zo snel vragen of je ook een drankje wilt.

Bij mij werkte het wel als stok achter de deur. Als ik meteen kenbaar maakte dat ik niet dronk dat zat ik voor die avond goed. Ook een soort zelfbescherming, als je al zegt dat je niet drinkt dan kan je het ook niet maken om toch maar een glas prosecco te vragen.

Tot ziens op de dagdraad

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...