Spring naar bijdragen

woensdag 19 november 2008


blacky

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 318
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

thanks hp senna, mooi nummer om bij te huilen.

Soothe: tja hoeveel jaar, eigenlijk drink ik al vanaf heel jong (vanaf mijn 12e) toen ik jong en was en daarna studeerde ook veel maar dat leek toen wel gaccepteerd in je studententijd, iedereen deed het.
12 jaar geleden (ik was toen 24) heb ik mijn huidige man leren kennen en toen ging het een stuk beter. Ik was wel een stevige sociale drinker maar ik wist meestal nog wel wat ik allemaal gedaan had.
dat sukkelde de jaren erna zo verder, er waren periodes van veel drinkeen en van wat minder of helemaal niet (bv tijdens de zwangerschappen van mijn kids) na de geboorte van mijn jongste (nu bijna 5 jaar geleden) ben ik depressief geweest en toen ben ik weer meer gaan drinken. en toen weer een periode wat minder of niet en nu het laatste jaar ben ik eigenlijk vooral gaan drinken als ik alleen ben. eigenlijk niet overdag maar meestal vanaf een uur of 1600.
ook niet alitjd iedere dag. het lukte vaak om minder te drinken als ik de volgende dag moest werken.
Nu dus sinds 1,5 week helemaal niks meer gedronken.

Ik heb het gevoel dat het een wat arrig verhaal is mocht het niet duidelijk zijn of andere vragen stel ze gerust. toen ik dit bovenstaande zat te typen dacht ik ook van Tjeetje, wat een verhaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sas, bij mij is dat ook zo'n beetje. Jaren niet, pauzes, hele lange pauzes. Heel veel, mega, en mega veel. Tot het absurde toe etc.
Je bent gewoon van slag, dat is alles. Blijf hier lekker hangen doe gewoon even waar je je veilig bij voelt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had vandaag wel weer zoiets van : he dit voelt toch wel goed zo. Maar nog steeds niet dat 'sterke' weet je wel Soothe, ik sprak je daar gister of eergisteren over aan.
Ik denk dat het een soort twijfel is. Het toch niet echt kunnen accepteren.
Dus ga ik maar per dag.
Vandaag drink ik niet, dat beloof ik mezelf.
Ga lekker áardappels anders' maken met spruiten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moet wel weer proberen even terug te landen op aarde,
de eerste kop thee is in ieder geval binnen en het was goed.
Mijn dochter is ook weer bijgedraaid. kwam net bij me met zo'n prinsesse toverstafje "wat wens je mama" ik kon haar alleen maar beet pakken en een dikke knuffek geven.
voor de rest tranen.
maargoed er moet nog wel het eea gebeuren vandaag maar kan me er nog niet toe zetten.
manlief komt straks thuis en ik zou vanavond eigenlijk ook nog gaan tennissen. op dit moment weet ik niet of ik ga hoewel ik wel weet dat het eigenlijk wel goed zou zijn als ik ga.
nouja, zo zitten mijn hersenspinsel vanmiddag in elkaar.

fijn dat jullie er zijn, bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sas, laat ik eerst zeggen dat anderehalve week stoppen, klasse is!! Dus een zéér goede reden om vol te houden, want de volgende keer kon het weleens nog moeilijker worden.

Bij wie is wie lees ik dat je de laatste tijd moeite hebt om je grens te stellen. Dat is dus alcoholisme.
In jou geval, ook met het oog op de depressie, zou ik echt stoppen.

Momenteel trekt de fles wijn. Je weet dat voor je gaat slapen er misschien twee in gaan, zeker in deze stemming!

Je hebt al een redelijk lange drinkcarrière. Waar ik heen wil is, dat je het nu ook tijd moet geven!
Je hebt veel tijd in het drinken gestopt en nu moet je tijd in droogstaan gaan stoppen.
Dat is niet makkelijk, maar wel te doen!! Het is een soort vriendschap die afloopt, maar wel een vriend van dubieus alooi.

Drink je kopje thee en relax, de wereld vergaat niet. Wat zou er kunnen gebeuren.
Vandaag houd je het droog, en geloof me, morgen kan het heel ander zijn. Het gaat op en neer!!
Geef het tijd. het is de moeite waard.

Sterkte Sas!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien komt het door alle veranderingen de afgelopen jaren.
Als familie wegvalt, valt er een stuk van jezelf weg lijkt het wel.

Deze maand heb ik voor het eerst regelmaat in mijn werk en leven en dat blijft zo een tijdje.
Ik ben van plan om lekker te gaan bakken. Cake, kleine caketjes, tulband. Nou ja, meer kan ik niet, appeltaart en verheug me op de oliebollen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bedankt Soothe, en ik weet je hebt volkomen gelijk en ik ga er ook voor dat ik vandaag niet ga drinken. het zou gewoon weer de makkelijkste weg zijn dat weet ik ook wel.
Ik heb denk ik ook lang onderkend dat ik een probleem heb, en dat komt nu ook dubbel zo hard binnen omdat ik het nu gewoon voel dat het ontzettend moeilijk is om niet te drinken en dat is eigenlijk het bewijs van mijn alcoholprobleem toch?

het wordt tijd voor mijn activiteitenplan heeft afgelopen weekend goed geholpen.
ik kan het nu alleen nog even niet bedenken.

Heb wel kip uit de vriezer gehaald en ter ontdooien in de magnetron gestopt dus we gaan in ieder geval nog koken vanavond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...