Spring naar bijdragen

woensdag 19 november 2008

blacky

Aanbevolen berichten

En soms trekken we fel van leer, in al onze emoties.
Dan denken we dat bepaalde dingen wellicht niet doordringen
tot een ander. En zitten teveel uit onszelf te denken..

Er spelen misschien ook persoonlijke dingen op de
achtergrond, die ons meer parten spelen dan we onszelf op dat
moment bewust zijn...

Kortom, menselijkheid.

En ik ben ook nog niet ongesteld. dus berg je maar! :D;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 318
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Spud, baantjes om de baantjes heb ik ook te lang gedaan, gelukkig hoef ik dat niet meer. Nu heb je mooi de tijd om tot december uit te gaan zoeken wat je nu echt wilt.
Mijn ervaring is dat je toch niet echt gelukkig wordt van al die uitzendbanen omdat het moet ipv echt te gaan doen wat je wilt. Maar dat uit vinden is een hele klus.
Ik heb inmiddels wel uitgevonden wat ik wil maar nu nog een manier vinden dat ik daar ook nog voor betaald kan krijgen ;)

Ach, Marjo, zo baggeren we voort, het is ook mijn manier van aanpak in het leven maar soms zou ik het wel wat geordender willen, hoewel...
Uiteindelijk kom ik op mijn manier wel altijd waar ik zijn wil alleen duurt het veel langer en gaat het veel moeizamer en ingewikkelder dan vaak nodig is.. maar ik kom wel van alles tegen onderweg waar ik ook weer dingen mee doe .. ik zie het maar als een creatief proces hihi.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pip, ik heb ook tijden gehad dat ik 's nachts niet sliep.
Inhaalde overdag. Later een hele oxa, toen een halve os, en nu doe
ik het met een kwart. Het is heel erg vervelend!. Het zou handig zijn
als je het een beetje los kon laten. Dat je er wat minder krampachtig mee bezig
bent. Denken, het hoort erbij. Sowieso als je wat meer spanning hebt...
Lig nog vaak 's middags even, nu niet meer omdat ik 's nacht niet slaap.
Maar ik ga ervan uit, dat ik de afgelopen jaren aan het inhalen ben. Het is
hoe mijn lichaam reageert en daar geef ik even aan toe.
Sterkte meid!En misschien toch even langs de huisarts,
om over de medicatie te praten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi hoi. Val even binnen. Was heel de tijd bij 'wie is wie'.

Welkom alle nieuwe mensen!!! geweldig hoor.

Spud: ik denk wel dat het verstandig is dat je niet bent geweest. Je weerzin was waarschijnlijk te groot.
Ik was al benieuwd hoe het was gegaan. Dus ook niet gedronken. Doe alles als we maar niet drinken en daar hoort ook bij NIET OP GEsprek gaan als je daar geen zin in hebt!!!

Tjee... wat mogen we dan veel. Ik kwam op het idee door Bianca, nieuw op het forum en ze schrijft bij wie is wie dat we haast alle voordelen zouden vergeten van het niet drinken.

Zo nu ff echt lezen.

Oh ja Pippi: ik slaap nog steeds alleen m.b.v. slaappillen. Zonder durf ik het gewoon niet aan, ben als de dood dat ik niet slaap. Misschien ook wel een soort fobie van mij????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pip, niet kunnen slapen vind ik een van de ergste dingen die er is. Ik neem elke avond braaf mijn oxazepam al zou ik vast zonder ook kunnen slapen maar ik moet er niet aan denken, als ik een paar nachten niet goed geslapen heb functioneer ik overdag ook niet en kom ik helemaal in de chaos terecht en kan ik alleen nog maar overleven.
Weet je waarom je niet kunt slapen? Is daar nog iets aan te doen denk je?

Wat mij uiteindelijk vroeger wel hielp was een paradoxale aanpak, dan moest ik van mezelf wakker zien te blijven, met open ogen naar het plafond turen terwijl ze dicht wilden vallen en echt proberen om wakker te blijven.. dat hielp mij beter dan ontspanningsoefeningen enzo.. beetje dwars tiepje he, dan viel ik uiteindelijk toch in slaap.
Kruisverenigingen (bestaan die nog?) geven vaak ook slaapcursussen. Slaapmedicatie heeft weer zo als nadeel dat je er zo duf van kan worden en dan functioneer je nog niet lekker de volgende dag.
Anders misschien toch weer aan de AD om de algehele balans weer terug te krijgen?

lastig dus!!

Ik mag niet klagen, op 10 mg oxa val ik vrij vlot in slaap en maak vaak ook wel de 7 a 8 uur vol zonder wakker te worden, ik besef wel dat ik een gezegend mens ben!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemiddag allemaal,

nog niks bijgelezen en daar staat mijn hoofd ook nog even niet naar. misschien straks.
Dus ik val gewoon maar even in huis.
Vanochtend dus kijkochtend bij mijn dochter, een ochtendje meedraaien. ze zit in groep 1 dus zeg maar knutselen, knippen en plakken etc.,... ik zag er erg tegenop vantevoren maar vond toch dat ik het als goede moeder moet doen, want tja alle moeders doen het een keer.
Het was ook best leuk hoewel ik nu toch wel zeker weet dat ik niet in opgewassen ben tegen het geschreeuw en gezeur van 20 kleuters. maargoed het was best een aardige ochtend.
Daarna moest ik met de kids naar de tandarts. tot nu toe nooit een probleem.
Nu slaat mijn jongste enorm op tilt . krijsen, schreeuwen, schoppen kortom ze wilde niet (dit gekrijs had ik maandag ook al bij de zwemles) dus ik had het behoorlijk gehad.mocht ze uiteindelijk van de tandarts toch nog een kadootje uitzoeken, wilde ze ook niet ze wist niet wat ze moest kiezen. ze bleef daar maar gewoon op de grond zitten. we moesten weg want er zijn natuurlijk nog meer mensen dus uiteindelijk heb ik maar voor haar iets uit gekozen en heb haar schreeuwend en wel bij kop en kont gepakt en in de auto gezet.
Op de weg terug naar huis barstte ik in tranen uit. ik voel me verschrikkelijk.
Ik doe het allemaal verkeerd, ik ben geen goede moeder, ik ben een waardeloos persoon.
waarom moet ze nou steeds zo gaan krijsen. wat doe ik toch verkeerd?
Op dit moment zit zij te huilen in de woonkamer mijn andere dochter is bij iemand gaan spelen en ik kan alleen maar huilen en denken: geef mij een fles wijn (of3)
maar daarvan weet ik dat ik dat dus ook weer niet goed doe. Ik doe helemaal niks goed !!!!!
kortom ik weet het even niet meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou dat kwartje nu ook niet kunnen missen..
Zit ook in het hoofd, want ik slaap allang weer goed!
Maar ik moet er idd niet aan denken om weer hele nachten wakker
te liggen... Als ik 's middags slaap, is het wel vaak veel onrustiger en
paniekerig, omdat ik dan niks neem.
Zo erg is het toch niet Pip, miss heb je het gewoon nog even nodig.
Op het moment dat het wel weer een tijdje goed gaat, weer afbouwen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag,

Er worden hier en daar geluiden gesignaleerd, als zou een te "harde" benadering tot drinken aanzetten.
Dat is lariekoek!!!
Of de opmerkingen van Geer terecht of onterecht zijn, doet in deze niet terzake.
Een drinker wil drinken, niets meer en niets minder. Het is natuurlijk een mooi motief, om een "boos" iemand op het forum dat aan te wrijven, maar zo werkt het niet!

Het geeft het drinken wel een uiterst legitiem karakter. Waren de forumgenoten wat aardiger, dan viel het wel mee, maar nu...

In mijn beginperiode heb ik de nodige conflicten gehad, en zeker de nodige schoppen onder mijn kont.
Soms dacht ik ook, mag het wat aardiger. Maar dat heeft nooit drankzucht opgeroepen.
Wel de wil om te stoppen. Ik laat me door jullie niet gek maken, wat ook niet gelukt is!!

Dus het slaat nergens op!! Sorry, ik moest dit even kwijt, anders krijg ik een niet mis te verstane dorst!

Groet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sas meid! Je doet het juist hartstikke goed!
Dit zijn gevoelens die er allemaal bijhoren.
Niet leuk. Maar het gaat over naarmate je langer droog staat!
Je lichaam en geest zijn aan het herstellen. Dat kost tijd, en heel
veel energie! Kijk naar wat je vandaag gedaan hebt! Petje af joh!
Zet zo een potje thee en wat lekkers erbij, pak een boek.
Neem even rust. Andersom denken! Het gaat echt!
Volhouden hoor! :present:

Nog iets, je emoties komen nu sterker door omdat ze niet
gefilterd worden door een roes. Dit is echt en puur. Hier moet je
doorheen! Hou je taai meid!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hard of zacht gekookt, een ieder wil zijn ei anders.
Het gaat er ook om mensen niet bijvoorbaat af te schrikken,
en te beledigen...
Ik zelf had heel veel aan de herkenning hier, en warme woorden.
Toen ik wat verder was, ook wel eens een wat duidelijker woordje.
Maar zeker niet, toen ik eindelijk over die drempel was!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Sas,

Kop op meid!!! Slechte moeders bestaan niet. Soms is het wat lastiger dan anders, maar alcohol maakt het nog lastiger.
Hang in there. Geef niet op.
Deze is voor jou Sas,

Een vogel in de wind
een blij en lachend kind,
Moeder, een zorgzaam mens
zonder verlangen, zonder wens!

Geen onderscheid makend
dag en nacht steeds wakend,
Altijd bereid en opgetogen
over fornuis en wieg gebogen!

Je rijkdom zijn wat bloemen
kinderen, die je moeder noemen,
Zij betekenen meer dan goud
omdat je zoveel van hen houdt!

Eenvoudig,moedig en simpel
verdien je vast een wimpel,
Moeder, maar ook zonder
noem ik je een wonder!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...