safidepafi Geplaatst 21 november 2008 Rapport Share Geplaatst 21 november 2008 HALLO LIEVE STERKE MENSEN!!!!!! Iedereen bedankt voor de lieve felicitaties en alle goede wensen.Er werd gegist naar mijn leeftijd (Soothe) en het enige wat ik verklap is,dat Sarah nu echt voor de deur staat!!!Maar ik voel me nog een jonge vrouw van binnen en van boven, met alleen het voordeel dat ik door mijn veel langere levenservaring, veel beter beslissingen voor mezelf kan maken in het leven.1 daarvan is ADB zijn, en op dit forum meeschrijven en de internetbehandeling doen was 1 van de belangrijkste beslissingen die ik gemaakt heb, toen ik 47 was.Het heeft een eind gemaakt aan mijn binge drinken, emotiedrinken, oh-wat-ben-ik zielig-drinken, wat-een-rot-dag-drinken en ga zo maar door.Ik nuttig nu soms wat als de gelegenheid zich voordoet, met het verschil dat ik niet alles meer als gelegenheid gebruik.Dit bevalt mij goed, het is geen vechten meer of verlangen naar.Nuchter zijn in hoofd en daden is nu veel meer ik, dan wat het was al die jaren.Daar zou, wil en ga ik nooit meer naar terug.Ik lees niet veel meer mee, zit in een andere fase denk ik, waar al die gesprekken over vechten en afvragen en hopen dat het morgen beter gaat verder weg zijn en dus ook niet meer veel betrekking hebben op mijn gedachten.Dat wil niet zeggen dat ik weg blijf.Ik heb bijzonder veel steun ondervonden van de kracht van het forum, ook van de ruzies en ben jullie daar nog steeds dankbaar voor.Op het moment geef ik kookles aan kinderen tussen 4-6 jaar op de Montessori school in de buurt en misschien over een paar weken ook wel aan de bovenbouw. Het is erg leuk en juist ook het kontakt met de leraren en de ouders is weer een stap dichter in de maatschappij staan. Overleg plegen, vergaderen, samenwerken etc, het vergt weer wat meer sociaal kontakt van de oude kluizenaar.Ik kan het iedereen aanraden die nog geen vrijwilligerswerk doet iets met kinderen te doen. Vandaag komen mijn moeder, zus en beste vriendin te eten en later heb ik een gezamenlijk feestje met een vriendin die morgen jarig is. Ik zal het ADB houden en geen sterke drank aanraken.Calimero ik wens jouw ook een hele fijne verjaardag toe vandaag en hoop ook iets van je te horen.Fijne dag allemaal, regent het bij jullie ook pijpenstelen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 21 november 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 november 2008 Soothe, ik snap niets van je bericht. Ook al ben je gestopt, mag je daarom niet meer praten over trek of drankgebruik? Daarom ben ik hier, vanwege al die jaren drinken, en nu hoe het verder gaat.Het stormt hier ook. De laatste blaadjes van de bomen gaan er af. Zelfs de honden hebben geen zin om naar buiten te gaan. Die liggen opgerold in de mand, geen staart of kop meer aan te bekennen. Ik prik er even in met een vinger en er wordt verstoord opgekeken.Wachten is vervelend, ze hebben nog steeds dat pakketje niet afgeleverd. Daar kan ik slecht tegen, wachten.Maar we drinken niet, en wat is dat voor een grote winst! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 21 november 2008 Rapport Share Geplaatst 21 november 2008 Wingchun wat gaat het te keer hier in Haarlem he!ik geloof dat ik het hardlopen maar even oversla vandaag! hoewel dit wel het weer is om alle muizenissen uit je hoofd te laten waaien maar ik ben bang dat ik dan zelf het Spaarne in waai!goed weer dus om nog meer chaos in huis te gaan scheppen en een marktplaats fotosessie in te plannen vandaag! Weg met alle zooi!!!!!! en droogdrinken, daar doe ik vandaag niet aan! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 21 november 2008 Rapport Share Geplaatst 21 november 2008 Hé Safi Ik geef je veertig hoor! Fijn dat het goed met je gaat krullebol Happy birthday Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 21 november 2008 Rapport Share Geplaatst 21 november 2008 Denk niet dat dat er staat Vie. Leesbril onder handbereik?Het staat er zeer gebalanceerd inclusief een link. Staat niets over zwijgen over drank, daarom zijn we hier.Het gaat om het steeds er mee bezig zijn(ook na lange tijd) De pittige case-histories.Jij leek mij een getraind lezer. Wat nu toch? Daar ook wind aan de maas? Cosy hè. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 21 november 2008 Rapport Share Geplaatst 21 november 2008 Ha Safi, wat leuk dat vrijwilligerswerk! kleine stapjes he, je hoeft niet meteen aan een betaalde baan en vrijwilligerswerk is een rustige manier om weer een stap in de maatschappij te zetten. Fijn dat je het zo naar je zin hebt! En kinderen leren koken is een goeie basis voor ze om later zelfstandig te zijn.Veel plezier vandaag, zo te horen gaat het een leuke dag worden! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 21 november 2008 Rapport Share Geplaatst 21 november 2008 Har bedankt voor je compliment dat doet me natuurlijk wel goed, ouwe knar die ik benTapas ik heb vorige week zo gelachen want we gingen kaassoufleetjes maken en de kinderen vonden het maar een erg vieze smeurie geworden toen het eindelijk de oven in ging. Maar de verbazing in de gezichtjes en de trots van de 6 kokjes toen ze het soufleetje proefden toen het klaar was was echt priceless ! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 21 november 2008 Rapport Share Geplaatst 21 november 2008 Zal je een handje helpen Vie zonder bril Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 21 november 2008 Rapport Share Geplaatst 21 november 2008 Ik moet zo nog twee grote lasagne maken en een verjaardag cake, de kwarktaart zit al in de koelkast.en ja ik denk wel dat het vandaag een mooie dag wordt en het weer is net zo als ik al jaren ken op mijn verjaardag.Ik heb vroeger menig feestje gehad waar mensen helemaal verzopen aankwamen van de regen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 21 november 2008 Rapport Share Geplaatst 21 november 2008 Het staat er al weer anders Har, ik ben de eeuwige aanpasser. Altijd voutjes. Te jakkerig! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 21 november 2008 Rapport Share Geplaatst 21 november 2008 Oké dan Soothe:aangepastvoutje, aangepast.. aangepast Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 21 november 2008 Rapport Share Geplaatst 21 november 2008 Knap Har, ik ben flabbergasted, hoe flik je dat? Spooky! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 21 november 2008 Rapport Share Geplaatst 21 november 2008 Tsss...ben al zo'n kleine 3 uur online, wel gezellig hier moet ik zeggen maar ik ga nu toch eens een warme douche nemen en aan een ontbijtje beginnen. Zit hier te snotteren trouwens en heb overal spierpijn...nee hé! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 21 november 2008 Rapport Share Geplaatst 21 november 2008 Goedemorgen Gaaap!Saf, ouwe jonge Grunninger!Gefeliciflap!!! Wat ben je goed bezig!Om jaloers van te worden...Super!! Mooi op tijd in balans toch?!! Adam, je zou haast op je ouwe puch-maxi stappen om op zee te gaan genieten van die ouwe schipper met z'n mooie verhalen!Ik heb genoten!! Tranen over de wangen... Soothe, ik herken het! Ben nog niet helemaal op gang na een jaar.Het begint er een beetje op te lijken! TIJD en BAMBOE!!!! En bereid zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 21 november 2008 Rapport Share Geplaatst 21 november 2008 Laat je eens lekker verwennen Har!! Netjes bedoeld hoor, ik ben Stollie niet!!!Groet, ook douchen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 21 november 2008 Rapport Share Geplaatst 21 november 2008 Goeie morgen allemaal,Wat een onstuimig weertje. De ramen rammelen in de sponningen, maar ik zit lekker binnen.Het regent niet en af en toe komt de zon piepen. Straks moet ik toch eventjes naar buiten. Ik zal snel uitgewaaid zijn. Vanmiddag komt een pianovriendin (eentje die ik niet zo dikwijls zie).Zo meteen nog even douchen. Ik heb overigens best goed geslapen vannacht. Heerlijk om uitgerustwakker te worden. Ik ga nu verder met dingetjes doen.Safi,We zijn weer even jong . In het boek dat ik zit te lezen is Sara nog 17. Ik ga aan de slag. Genoeg geluierd op deze ochtend. 2 uur gedaan over ontbijten e.d. Gekker moethet niet worden.Toedels. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 21 november 2008 Rapport Share Geplaatst 21 november 2008 Pip, gaat het een beetje weer?Ik las net van de pubers van Antonia....Ik zal nooit meer klagen.En bind ze over een paar jaar gewoon vast! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 21 november 2008 Rapport Share Geplaatst 21 november 2008 Ooh, als dát zou kunnen Soothe..Pip, is onderdeel van Internet Explorer 7 en latere versies.Barst hier weer van de Haarlemmers trouwens, bofkonten met dit weer. Wandelingetje aan zee lijkt me heerlijk! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 21 november 2008 Rapport Share Geplaatst 21 november 2008 Sterkte Pips! Ik ben blij te horen van de brandweer!Goed teken! Ben ook blij dat ik nu wat steviger in de schoenensta. Ik laat me niet ringeloren.. Werkze! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 21 november 2008 Rapport Share Geplaatst 21 november 2008 Amsterdam: zonnetje breekt door! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 21 november 2008 Rapport Share Geplaatst 21 november 2008 Har, ook hier vervelende klachten.. Blèèh!!Rust! Het is niet anders... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 21 november 2008 Rapport Share Geplaatst 21 november 2008 Goedemorgen!Safi, van harte!!!! Calimero, ook gefeliciteerd! Ik ben benieuwd hoe het met je gaat!Antonia, alsnog gefeliciteerd! Ik zit te wachten op de monteur van de oven. Het deurtje gaant niet meer dicht. Verder functioneert het nog prima, zolang we maar een keukentrapje voor de oven zetten. Alleen dat werd wel erg onhandig. Kan ik dus even niets doen! Vervelend hoor!In het midden van het land (volgens mij hebben we alleen nog geen berichten uit het zuiden gehad) gaat het ook aardig tekeer. Alleen nog geen sneeuw gezien.Iedereen een fijne dag! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 21 november 2008 Rapport Share Geplaatst 21 november 2008 Leeuwarden: Het klaart op...Eeen waterig zonnetje nog achter de wolken, maar droog!Rennen... Met woef! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 21 november 2008 Rapport Share Geplaatst 21 november 2008 Mag wel heel hard dan, als ik buienradar zo bekijk! Mazzelaars daar in het Westen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 21 november 2008 Rapport Share Geplaatst 21 november 2008 KLAP! Hier waait het dus ook hard..windstoten tot 100 km. Staat pal op mijn balkon! Arm plantje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden