Spring naar bijdragen

je bent niet mislukt als iets niet lukt maar een winnaar omdat je het probeert

Vie

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 336
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

quote:

Originally posted by:
Geer

Lees vaak het woord droogdrinken, wat bedoelen jullie daar psies mee? Dat je de hele dag aan drank denkt, maar niet drinkt? Of je voorneemt om binnekort te gaan drinken?

Nou, ik versta eronder dat mijn oude gedrag overheerst...hoef daarbij nog eens niet aan drank te denken. De triggers die ik benoemd heb: niet kunnen focussen, depressie, vermoeidheid, emotionele rollercoasters, perfectionisme, hebben me in het verleden naar drank doen grijpen. Dat zijn voor mij de signalen dat ik pas op de plaats moet maken...niet door moet rennen. In feite heb ik dan geen grip meer op mezelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
Soothe

Har, het is niet het drinken, Maar er droog steeds mee bezig zijn.

Hetgeen een negatieve lading heeft.

Loslaten!!!!!

Dat is het gekke Soothe, als ik eenmaal gestopt ben heb ik géén last van craving..alsof ik in staat ben onbewust die knop om te draaien. Ben zo'n alkie die daar maanden, zelfs jaren totaal geen last van heeft. Bij mij is drinken, eraan toegeven, in de meeste gevallen een gevolg van totaal de weg kwijt zijn door eerder genoemde factoren...duidelijk een psychische oorzaak dus. Ook een overvloed aan stress door omstandigheden waar ik geen invloed op heb (gestoei met instanties, werk) is een overprikkeling waar ik aan onderdoor kan gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geer, ik stoor me er mateloos aan. Niet het positieve, dat hoort erbij! ook als je iemanderuit wil trekken, kom je er niet om heen. Het bij voortduring in nuchtere toestand er mee bezig zijn. Dat stoort mij!

Let wel:Het stoort mij, ieder z'n ding. Ik heb het als onderdeel van mijn dagelijks bestaan weggewerkt!

Groet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Droogdrinken gaat verder als er heel de tijd over praten en over denken. Je bent echt aan het drinken... droog, dus zonder drank. Je lichaam kan zelfs de gevoelens krijgen 'alsof' je drinkt. In gedachte ben je een heel plan aan het ontwikkelen hoe en wanneer je de echte drank hebt. Je bent je als het ware aan het voorbereiden, je proeft het je voelt het. Dat is een gevaarlijk moment.

Zo nu naar de kapper. Tot later

Har B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tsja, het is wel zo Soothe dat als ik weer voor de drank op mijn knieën ga, ik in een bodemloze put val en natuurlijk dagelijks met craving te maken heb. Dan zijn mijn remblokjes totaal versleten en moet ik echt hard op mijn bek gaan om te kunnen stoppen. Levensgevaarlijk! :devil:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve mensen maak er een mooie dag van

Antonia nog een welgemeende felicitatie van mij.

Ook Safi en Calimero van harte gefeliciteerd met jullie verjaardag.

Ik hoop dat het goed met jullie gaat.
Geen bericht, goed bericht.

Ik laat mijn humeur niet meer beinvloeden door het weer.
Je kunt je er op kleden.
Winterjas, regenjas geen jas, meer hoeft dat niet te zijn.
Dat is wel anders geweest.
Omder invloed van depressies aangestuurd door genevervelden dronk ik 24uur per dag.
Jaar in Jaar uit.
'n Mensenlichaam moet wel erg sterk zijn.
Tis achter de rug.

Ik ga op pad, verzekeringen, boodschappen, fysio, koffiedrinken en krantlezen in de kroeg.
Eten koken en dan uitzakken op de bank.

Regenjas aan, sjaal om en wegwezen.

Lieve mensen maak het je gezellig gedurende deze donkere dagen.
Kaarsje aan, pot hete thee, spelletjes uit de kast en ik heriiner me ineens de koude aardappel van vroeger waar we kranteknipsels mee mochten inplakken.

Goed gaan en laat de eerst staan.
Vooral in het begin, 24 uur per dag, dat is te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Har "gewoon" doorleven, maar zonder drank. Alternatieven zoeken, iets wat je nu ook doet!
Af en toe een museumpje of een concertje, een aardig boek.
Doeloos voor je uit staren (jij niet hoor) en klagen hoe zwaar alles is, dat schiet niet op.
Ik voel me ook heel vaak rot, maar weiger daar in mee te gaan. Beetje knokken.

Je kan twintig boeken over drank lezen, dat doe ik ook. Steeds nieuwe inzichten. maar een beeje vechten is ook belangerijk. Je niet willoos mee laten slepen!
Groet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik begrijp wat de meeste alkies eronder verstaan (droogdrinken), geef er echter mijn eigen uitleg aan.
Inderdaad, heb wel eens meegemaakt dat een andere alkie lekker sompig over zijn drankgebruik aan het vertellen was..tijdens de crisisopname nog. Die heb ik even droog verteld waar hij mee bezig was !?
Hoef het niet te horen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo zo ik ben weer helemaal bijgelezen. Iedereen bedankt voor de lieve reacties had ik dus eigenlijk gisteren moeten lezen dan was ik weer een beetje opgebeurd.

An misschien heb je ook wel een beetje gelijk. Meestal geef ik een borrel weg op mijn verjaardag. Dit jaar niet gedaan omdat ik zelf niet mee kan doen. Dus geen visite en ik voelde me helemaal niet jarig.
Maar die mensen waren echt onaardig hoor.

Tasseke pubers brrrrrrrrrrrr ik was zelf geloof ik ook niet zo lief maar ik heb wel altijd respect voor mijn ouders gehad en dat mis ik bij deze meiden. Ze behandelen mij gewoon als een klasgenoot.
Ze kunnen ook heel erg lief zijn maar net wat je zegt daar zit altijd iets achter, dan moeten ze wat van me.

An het zijn je kinderen en je houd ook wel van ze maar ze maken het je niet makkelijk hoor. Die van mij liggen de hele dag op hun bed tv te kijken of zitten achter de msn. Doen absoluut hun best niet op school. Blowen, roken en wat dan al niet te meer wat ik niet weet want ze zeggen natuurlijk ook niet alles. En oh ja ze hebben uitgevonden dat je bij de hema gratis kunt winkelen. Wat moet je daar nu mee.
Stiefdochter loopt al bij jeugdzorg want die is gepakt voor diefstal. Ik kan alleen maar hopen dat dat een les is voor mijn dochter, ik heb haar zo niet opgevoed hoor. Zeg wel steeds als je gepakt word door de politie laat ik je lekker een nacht in de cel zitten om je zonden te overdenken.
Ze zijn echt doorvermoeiend.

Maar vandaag laat ik mijn goede humeur er niet door vertroebelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen allemaal.

Optimistisch begon ik om het stoppen met drinken aan te pakken.
Moet zeggen, het heeft toch een aanloop nodig gehad.
Intussen ben ik begonnen met de internet behandeling en sta droog.
Weliswaar nog maar pas maar een begin is gemaakt.

Vandaag heb ik een vrije dag, zal proberen tussendoor wat te antwoorden,
jullie lastig vallen en gewoon dus in discussies mee proberen te gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
Soothe

Har "gewoon" doorleven, maar zonder drank. Alternatieven zoeken, iets wat je nu ook doet!

Af en toe een museumpje of een concertje, een aardig boek.

Doeloos voor je uit staren (jij niet hoor) en klagen hoe zwaar alles is, dat schiet niet op.

Ik voel me ook heel vaak rot, maar weiger daar in mee te gaan. Beetje knokken.

Je kan twintig boeken over drank lezen, dat doe ik ook. Steeds nieuwe inzichten. maar een beeje vechten is ook belangerijk. Je niet willoos mee laten slepen!

Groet.

Helemaal mee eens Soothe! Met mijn wil is niets mis de laatste tijd, wel enorm belangrijk dat ik dagelijks stappen zet en dat doe ik dan ook...heb een volle maar niet te volle agenda. En als ik moe ben mag dat ook...dan hoeft er even niets! Tot nu toe gaat het goed, belangrijkste voor mij is dat ik uit een isolement ben gekomen...dat was voor mij de grootste trigger, werd er een beetje eigenaardig van. Hebben wel meer mensen die alleen met zichzelf te maken hebben last van :$

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Har, soms ga ik in de middag ook een uurtje plat op de bank.Ik ben knap uitgewoond, dat is niet in een jaartje over. Dat duurt héééééé´l lang!!
Soms lijkt het of ik nu pas de dreun krijg. Zo'n jaar gaat niet in de kouwe kleren zitten. Een strijd voeren maakt heel moe!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
Soothe

Har, soms ga ik in de middag ook een uurtje plat op de bank.Ik ben knap uitgewoond, dat is niet in een jaartje over. Dat duurt héééééé´l lang!!

Soms lijkt het of ik nu pas de dreun krijg. Zo'n jaar gaat niet in de kouwe kleren zitten. Een strijd voeren maakt heel moe!!

Nog 4 daagjes Soothe, ga ik een mooie slinger voor je maken! :)
Tsja, ik geloof dat ik die eerste 7 maanden vanaf januari de grootste energiedip heb ervaren...al die vitamines en gezond leven hebben toch ondanks de terugval, mijn energie doen terugkomen. Mag in mijn handjes klappen, maar ik besef ook dat een depressie zich zomaar aan kan dienen.
Maar daar ga ik dus hopelijk preventief aan werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...