Spring naar bijdragen

maandag 24 november 2008


blacky

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 164
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Bam bam,
Sterkte met je schouder.
Hele wijze woorden die je aan Bako meegeeft!!

Bako,
Je leeft echt niet van de drank....
DE DRANK LEEFT JOU!!
Komop, denk: Ik kan nog wel drinken maar ik hoef het niet meer!!

Hier staan de flessen nog steeds voor het grijpen maar ik hoef niet meer!!
Komop, laat de drank voor wat hij is en luister naar de wijze woorden van Bam bam!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hier staat de drank ook zo voor het grijpen en nu zeker want het gevonden bier van daarnet staat nog steeds op tafel .ik heb er tijdje weerloos naar staan staaren .kan niet geloven dat ikj zoveel bier in vooraad had .ben er nog steeds niet uit of ik het weg ga doen of ga laten zien aan mijn vriend .maar ik weet 1ding ik drink het zeker niet uit .ik voel me veel te goed om nu terug te vallen .wel raar om plots weer een vooraad te vinden waar ik niets meer van wist .maar ik ben vastbesloten içk laat vandaag de eerste staan en ook al lijkt het of die blikjes mijn naam roepen .ik laat ze roepen tot ze geen stem meer hebben .



nuchter gaat alles veel beter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ga nu de vijfde vrije week in
inkoop en verkoop van wijn en gedistilleerd is het werkgebied van mijn partner ,op die manier leven wij van de drank op de andere manier moet en
mag het van mij over zijn
drank heeft al zeker 30 jaar geregeerd en nu heb ik een staatsgreep gepleegd
de nieuwe kapitein heeft geoefende hulptroepen en een zeer trouwe en loyale partner ,die er van overtuigd is dat het gaat lukken
dit vertrouwen kan en mag niet beschaamd worden
dus ik ga ervoor . over twee weken gaat onze jongste de deur uit ,dit zal wel even lastig zijn maar ook dat zal ik zonder drank overleven
bako

Link naar opmerking
Deel via andere websites

58KG

na 5 boterhammen, beker optimel en sensneo..
Het kan hard gaan hier!
;)

Wilde ik ook altijd, een excl. wijnhandeltje beginnen.
Samen naar Frankrijk om de juiste te vinden. proeven..

Sterk Bako. Het is er! Het gaat niet weg!
Maar jij blijft er al 5 weken af!
Hartstikke goed!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi An,
Hier is alle sneeuw zowat verdwenen alleen op de daken ligt hier en daar nog wat.

Scholleke,
Wat Pippi ook zegt, Eerlijk duurd idd het langst, gewoon laten staan en eerlijk vertellen.

Bako,
Niets kan de aanzet zijn tot drankmisbruik, ook het uit huis gaan van de jongste telg.
Drank lost niets op, je krijgt er alleen maar een hele hoop narigheid van.

Beterschap Albertina,
leed je goed aan, dan zal het heus geen kwaad kunnen om een frisse neus te halen.

Majo,
Sportief ben je zeg, hardlopen en zo....
Ik doe het je niet na, pffffffff.... m'n conditie laat nog te wensen over...

Zo, nu verder met de bodschappen en de was.
Tot straks weer,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goh, An naar huis vanwege de sneeuw?
Hier is niets meer te bekennen.

Mensen ik heb een flink eind gelopen, meteen boodschappen
meegenomen.
En wat zag ik tot mijn afgrijzen, kerststukjes.
Sinterklaas moet nog komen.............
Ik heb niets tegen kerststukjes op zich , maar nu al??????

Oh ja en toen ging ik even naar de kruidenier die op de kleintjes let.
Taflekleed voor de kerst, slechts.......30 Euri.
Placemat slechts........ 5 Euri.

Gisteravond heb ik gekeken naar de Frogertjes die een tijdje op bijstands niveau leven.
Dan zie ik moeders of gezinnen die van 400 Euri alles moeten doen in de maand.
Gelukkig wordt er een hoop goed gemaakt in het programma, René maakt zich erg
nuttig voor het goede doel, de voedselbank.
Dus al met al geen slechte reclame, aan de andere kant word ik er wel een beetje sip van.

Dan prijs ik me weer gelukkig dat ik in elk geval geen geldzorgen meer heb.
Wel gehad hoor, na mijn echtscheiding.
Daar heb ik toch wel een hoop van geleerd, met minder kan je ook toe.
Alles hoeft niet persé luxe te zijn, integendeel.
Je bent dan sneller blij met iets kleins.

Toch neemt dat niet weg dat de geldzorgen, jaren geleden, mij ertoe
hebben gebracht te zorgen dat ik een baan kreeg die goed betaalde.
Ik wilde nooit meer meemaken dat ik in de stress raakte over geld.
Zekerheid, dat was belangrijk en daar zou ik wel voor zorgen.

Dus in de avonden leren, werken en alles op alles zetten om mijn doel te bereiken.
Uiteindelijk gelukt, jaren een goedbetaalde baan als leiding gevende.
Niet om op te scheppen, een baan op hoger management niveau.

Geen geldzorgen, alles doen wat je maar wilt.
Jarenlang heb ik gedacht dat het allemaal in orde was met mijn leventje.
Ik had immers bereikt wat ik wilde?
Tot in mij ineens zomaar, uit het niets, ongeveer anderhalf jaar geleden onbehagelijk begon te voelen.
Wat het nu precies was wist ik toen niet zo goed.
Wel weet ik dat ik voor ik naar deze werkgever ging een zeer leuke baan had, alles was in balans,
werk, privé, ik had het naar mijn zin.

Het ergste wat mij in de afgelopen tijd is overkomen dat ik (gelukkig) af en toe weer ben gaan drinken.
Een jaar van vallen en opstaan, niet zozeer van het drinken, dat waren incidenten,
maar het gevoel dat er toch iets erg mis is met mijn leven.

Van een levenslustige vrouw ben ik verandert in een depressief mens.
Na lang schrijven hier, een jaar al bijna, ben ik er met, in de 1e instantie, niet willen
accepteren, achtergekomen dat ik beslist niet gelukkig ben in mijn baan.

Uiteindelijk 3 weken geleden geaccepteerd dat het niet zo verder kan, mezelf ziekgemeld,
is natuurlijk niet de 1e keer het afgelopen jaar, maar het was elke keer voor een erg korte
periode.
Na een paar dagen ging ik toch weer aan het werk.

Eindelijk heb ik voor mezelf (het doet nog pijn) geaccepteerd dat mijn leiding gevende
baan bij mijn huidige werkgever lijden is gworden.

Of ik ooit weer leiding ga geven weet ik niet, zelf denk en voel ik dat het wel "mijn ding is"
Dit is voor vandaag mijn uitleg van lijden.
Uiteindelijk een lijden waar ik zelf voor heb gekozen.
Gelukkig heb ik mede dankzij professionele hulp ingezien dat
ik weer leiding kan en mag nemen over mijn eigen lijden.

Ik hoop de touwtjes weer in handen te nemen over mijn eigen leven.
Ik wil niet meer lijden totdat Leiden in last is.

Daarom ben ik zo verknocht aan dit Forum en de lieve postings
Pbtjes en ga zo maar door.
Het zal mij brengen waar ik moet komen.
Nu weet ik het nog niet zo goed, maar, heel belangrijk, na een jaar modderen,
het begin is gemaakt.
Alle begin is moeilijk, als het maar reikt naar het uiteindelijke doel..............

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tina: je bent in dit jaar gegroeid hoor, dat lees ik. Ook al zit je nu thuis. Een enorm inzicht als je weet hoe het zo is gekomen. Nu je creativiteit omzetten en je laten inspireren. Wat is je wens, wat zou je nu werkelijk graag willen.
Ik ben ongeveer gelijktijdig met jou gekomen en ook voor mij een leerzaam jaar. Ik zit ook met de vraag 'en nu'. Ben ook niet zomaar gaan drinken. Ik werk momenteel op mijn laagste tempo. Al een hele tijd, langzaam aan actie. Ik heb het geluk dat ik dat zo kan regelen in mijn werk en toch zoek ik ander werk. Maar ik vraag me af of de voordelen opwegen tegen de nadelen dus gun ik mezelf nog tijd.
Is het voor jou een optie om andere werktijden te krijgen al is het tijdelijk? Je hoeft niet te antwoorden hoor, het is zomaar een overweging.

Sneeuw smelt ineens heel snel hier en ben nog even boodschappen gaan doen, met mijn man.
We proberen weer tot vrede te komen, samen. Gelukkig is hij eindelijk zijn boze hoofd kwijt. Gister heeft hij zich eindelijk eens geuit en gezegd wat allemaal niet deugt aan mij.
Nou ja, goed, weet ik tenminste wat er is.

Nu ga ik eens lezen, ik begrijp dat Marjo ongeveer een kilo per uur aankomt :o ... beter lezen geloof ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

terug van centrum maliebaan (centrum voor verslavingszorg). SVP-er daar ziet toch progressie bij mij in vergelijking met een half jaar terug. We gaan nu de frequentie van de gesprekken opvoeren en toch echt op de koers zitten van GEEN alcohol ipv gecontroleerd drinken. Ik kan domweg niet gecontroleerd drinken.

Ze zei dat het haar opvalt dat de alcoholvrije perioden langer worden en de periode van drinken korter. Nou die opsteker kon ik wel even gebruiken.

Ik moet nu een dagboekje gaan bijhouden om duidelijker te krijgen waar de moeilijke momenten liggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Ik kom snel even gedag zeggen.

Prachtig trouwens dat het draadje weer eens de dag en datum als titel had. Zit ik niet prompt verkeerd of zoek me niet te pletter.

Vanochtend door de barre koude naar mijn werk. Een afwas die twee dagen heeft gestaan. Als ze die nou nog eens onder water hadden gezet, was het minder werk geweest. Maar alla elk nadeel heb zijn voordeel. Met afwassen krijg je warme handen. Dan snel een spoedzending i.o. maken en mijn gewone spoedklus (allemaal spoed ;) ). Vanmiddag naar de andere kant van het water om te zingen en te repeteren voor de musical. Ik heb nu ook de CD. Alleen jammer dat ik hem alleen op de CD/radio kan afspelen. Op mijn compu pakt ie 'm niet. Ik had 'm graag op mijn mp3-tje gezet. Maar ja, gaat zo ook wel lukken om te oefenen.

Ik drink zo een bakje koffie en ga dan even liggen. Daarna weer tijd om een snelle hap te maken en hops naar koor.

He, he, ik blijf op de maandagen heel actief :D .

Tot laters!

En oh ja! Alcoholvrij is leuk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Getsiederrie! Dat had ik beter niet kunnen doen!
Wekker om half 3 gezet... Tuurlijk pas na half 4 wakker.
Woensdag 7:30 zei de FTP, ik zie het als mijn straf, zei ik.
12:30 komt me beter uit, zei hij opnieuw. Voel me gematst! ;)
Nou, opnieuw ochtend.. Koffie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo ben ook terug thuis in la mia casita
tjonge jonge wat een dag , deze morgen zonder dat ik het gezien had was gipsy op straat geglipt , dus ik in pijama langst straat lopen en schudden met een zak droog voer , gelukkig kwam den malloot eraan , maar qua tijd 1/2 uur verloren .
ga mij douchen voel een bobbel onder mijn oksel , dacht in mijn eigen niet weer dat aub ;-((
dan vertrokken naar het werk en al voor de autostrade file , file en nog een file , nu ja in het gezelschap van q music was ik om iets na 8 uur op mijn werk .
verder de keuken behangen , ondertussen hutsepot gemaakt en meerdere werken gedaan , maar ik kreeg niet echt rust in mijn hoofd , of dit aanleifing gaf tot drank gedachten neen niet bepaald , zo werkt dat niet bij mij
wel gedachten van wanneer gaat het nu eens gedaan zijn met iedere keer dat ik denk dat alles oke is , weer iets op mijn pad te gooien , heb denk soms echt wat dat betreft echt een lot uit de loterij .
nu ja afspraak gemaakt met mijn arts , de K van mijn broer jaagt mij nog altijd een inmense schrik aan plus dat ik van mijn psygolge verplicht ben om met mijn arts te gaan praten ivm gebeurde een poosje geleden .
moest werken tot 16:15 er zou tussen 10 en 15 uur een maatschappelijke werkster langst komen bij mijn klant , en mijn aanwezigheid was gevraagt , zoveel uren maar ik heb niemand gezien , nu ja moest daar nog vele uren inhalen dus weer een beetje eraf .
eigenlijk ben ik een blij mens dat ik mijn werk heb , op een of andere manier verzet het mijn gedachten , is beter als hier thuis te zitten en in mijn geval te piekeren .
terwijl ik zat te werken/wachten sneeuwde het enorm ,dacht in mijn eigen om welk uur ga ik thuis zijn ?? nou ja is uiteindelijk mee gevallen
nu ga ik mij eerst een lekkere senseo maken en dan even liggen en mijn koppeke leeg maken , met de kittens op mijn buik :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

Ik meld me ook maar even. De eetlust wil maar niet terug komen, ik hou een misselijk gevoel, net of er een knoop in mijn maag zit. Het zal wel stress zijn. Maar het is geen rede, om te gaan drinken. Omdat ik weet, dat dat niets, maar dan ook niets oplost.

groet, Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...