Spring naar bijdragen

dinsdag 25 november 2008


blacky

Aanbevolen berichten

Hi Lana,

Dank je..
Ik ben verder gezond en idd van die kwart per dag zal het niet komen.
Ben verder heel erg van de bio en de yoga en allerlei gezonde vitamines dus vandaar dat ik met die refusal een naar gevoel had.
wel lachwekkend natuurlijk dat die fles rode wijn (wel bio haha!) geen probleem was.
Dank voor je reactie Lana, heeft even mijn ogen geopend, had al bijna die 'zooi; (refusal) weggegooid en het weer op eigen kracht gedaan..

WC: Het boek heet 'nooit meer een kater' en het is van Allen carr, ik vond het wel een goed boek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 282
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Carolien, daar dacht ik net dus ook aan tijdens het boodschappen doe, dus geen domme vraag, hoor! Heb wel een test gehaald voor de zekerheid en ik ben niet zwanger..Toch een griep of iets onder de leden. Wel jammer eigenlijk, zo'n kleine dreumes en het begint al weer te kriebelen bij mij...;)
Ik las iets over Refusal. Dat slik ik dus ook, elke ochtend als ik opsta. Dan kan ik de rest van de dag niet drinken. Wil ik ook niet, maar het is en stok achter de deur voor als de gremlins op visite komen. Je schijnt er doodziek van te worden, de combi Refusal en alcohol en dat wil ik echt niet meemaken. Heb wel last van de bijwerkingen (moe, hoofd- en buikpijn en overgeven en diarree).Vind het eng, nu ik weer moet lere leve zonder drank; alle gevoelens toe te laten en weer te leren voelen zonder het te verdrinken. Maar als ik dan Soothe's schrijven lees en het bij hem een gewoonte begint te worden niet te drinken en ik uit ervaring weet, dat er hele periodes geweest zijn, dat ik niet 1 moment aan bier dacht, dan weet ik, dat ik het kan en ooit zal leren m'n leven voor de verslaving weer op te pakken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Carolien: heftig al die ongevallen. Niet tever doordenken... als.. als. Gelukkig is het allemaal na te vertellen.

Bambam: ik wil je sterkte wensen met het verontrustende nieuws. Ik weet er alles van en je moet toch extra alert zijn.

Wingchun: pas je een beetje op?

Orleando: dat je zo ellendig bent van die medicijnen is wel raar lijkt me.

Hpsenna: ja advies. Als je familie het ook wel heeft gehad lijkt het me een logisch gevolg om in ieder geval de drank het huis uit te gooien.

Soothe en Kaia: P R O F I C I A T:
Een enorme mijlpaal!
Ik heb jullie dit jaar meegemaakt en allebei zie ik jullie als hele sterke persoonlijkheden. Zware tijden doorstaan en niet gedronken. Ik hoop jullie te volgen.

Ik heb ELLENDIG geslapen. Uiteindelijk ben ik pas om 10 uur opgestaan, gebroken en ellendig. Heb mezelf opgepakt, want ik moet nog zoveel doen. Ik maak me toch veel zorgen voor de komende maand. Ik kan het wel niet willen denken maar ik word er zenuwachtig van. Dus toch maatregelen treffen. Zodanig inrichten zodat ik het ga overleven allemaal en het liefst een beetje genieten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lianne, het is idd hetzelfde boek. Heb 'm nog lang niet uit, maar kan er wel wat mee, ja. Heel herkenbaar en op een leuke mannier geschreven. Nu hopen, dat het ook doet wat het beloofd!
An, ik heb altijd al heftig gereageerd op medicijnen, vandaar dat ik eerst ook geen Refusal en Campral wilde. De dosis Campral is verlaagd door de arts en ik stel haar ook wel voor, om ipv 1 tablet een halve te slikken per dag. Drinken doe ik met de combi toch niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Carolien, die pagina die je tipte doorgelezen en die bijwerkingen die ik heb, hebben er meer hier. Net alsof je met een enorme kater de dag doorgaat. Dus maar doorbijten en vooral doorslikken. Ik ga nu naar therapie, op de fiets. Frisse neus halen, werkt ook goed tegen koppijn en misselijkheid bij mij. Tot later!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Carolien kan mij voorstellen dat je vreselijk geschrokken bent zeg, twee ongelukken in 1 weekend. Gelukkig is het goed afgelopen de lichamelijke schade dan he, auto is verzekerd.

Het kan ook goed fout gaan. Stond in de krant van een gezin, vader, moeder, dochter overleden alleen het zoontje niet. Vreselijk, krijg steeds kippenvel als ik daar aan denk.
Sneeuw is hardstikke gezellig als je binnen zit op de weg vind ik het heel niet prettig, niet om auto te rijden, niet om te fietsen en ook niet om te wandelen.

Gaat het wel met de gezinsleden of hebben ze de bibbers in de benen?

groet Antonia

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is puinhoop hier in mijn koppie. Wil drinken om niet te voelen, maar dat deden we niet meer, weet je nog Pino?
Heb net mijn svp-ster gebeld, ze kijkt of er een time out mogelijkheid voor me is. Zou mooi zijn, even uitrusten van al het vechten, even voor me laten zorgen.

Wow ik ben even de namen kwijt, maar een jaar droog staan knap hoor, mijlpaal zekers te weten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik voel me. Weet niet ...
Het was goed de kinderen weer even om me heen te hebben.
Extra motivatie om weer even door het huis. Zoon neemt
vanmiddag twee vriendinnetjes mee. Het hoognodige even doen.
Moet me wel nog even opladen.... :D

Mensen, wat een berichten..
Krijg het helaas niet voor elkaar om overal op te reageren.

Heel veel sterkte!
We leven nog en zijn op de goede weg.
Hoe moeilijk dat soms ook is te zien!

Tina bedankt. :present:

Pip, rustig an meis :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Soothe, ouwe reus, na een hels gevecht, terugvallen, en diverse bans, heb je het toch maar geflikt, 1 jaar zonder drank!!! Hartstikke goed man! Ik wil jou en Anna alle liefs wensen en op naar het volgende jaar, dag per dag!!:heart: :heart: :heart: :heart::heart: :heart: :heart:heart; :heart: :heart: :heart::heart: :heart: :heart:

Kaia, jij ook van harte!!!! :present: :present: :present: :present:

Allen anderen: sterkte in de strijd!

Liefs,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoidebooi!

ben net terug van therapie en moet nu snel rennen om mijzelf om te kleden voor de volgende afspraak!, voel me nu al geradbraakt en het ergste moet nog komen vandaag.
gelukkig is mijn moeder ook aanwezig bij het gesrpek vanmiddag.

Wing,

heel verstandig van je dat je NU hulp inroept! maar laat je niet afschepen met de mededeling dat ze terugbellen, zelf actief er achteraan blijven zitten. anders duurt het weer een paar dagen en heb je al iets anders in het koppie.
ik ben een paar weken geleden gewoon bij de huisartsenpost gaan zittten met de mededeling dat ik niet meer weg ging!

HP,
ik kan niet anders zeggen dan de rest, kappen ermee!
mocht je het overzicht kwijtraken door al die lege flessen, ook voor jou soms iets om je in de crisiopvang op te laten nemen?

voor alle anderen,

een knuffel van mij!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wingchun: goed zo, niet bij de pakken neerzitten, nieuwe dag, nieuwe kans. Je nu nog even de 'oude' maken, je hoeft je niet meer te verstoppen.

Charlie: leuk je hier weer te zien! Je gaat nog steeds als een speer he! Ik volg je hoor en loop je hard achterna. Hier ook zo droog als maar zijn kan .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...