Spring naar bijdragen

dinsdag 25 november 2008


blacky

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 282
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Toen ik 2,5 jaar geleden op dit forum kwam werd ik erg moe van de stoppers onder ons, je moest toch ook kunnen minderen? ik was inmiddels van dagelijks drinken al een tijd naar 1 dag in de week gegaan, okee, soms waren het er 2, of 3, maar er was maar 1 dag dat ik grenzeloos mocht zuipen.. Ik irriteerde me dan ook mateloos dat iedereen zei dat dat niet mogelijk was. Ben in eerste instantie ook gestopt toen, een week of 8 maar ben toen langzaamaan weer eens wat gaan drinken, en nog eens wat meer, en nog eens wat meer.... affijn, toen ben ik maar weg gegaan bij dit forum want wat had ik hier nog te zoeken, stelletje fanatieke stoppers.. en heel stiekem was ik ook wel jaloers, want hun lukte het wel en mij niet. Ik vond mezelf zwak.
na een half jaar ben ik hier toen weggegaan, schaamde me steeds weer om te moeten vertellen dat het toch weer mis gegaan was en alle preken die daarop volgden.

een jaar later, zonder forum kwam er een moment dat ik het echt niet meer wilde, drinken was allang niet leuk meer, bij het eerste glas schoot het schuldgevoel al binnen en door dat gevoel zoop ik nog even meer om daarna 2 dagen ziek te zijn, ik vond dat ik echt moest stoppen nu... maar hoe?

floep, opeens herinnerde ik me dit forum weer en ben schoorvoetend teruggekomen, dacht dat iedereen over me heen zou vallen en zou zeggen, zie je wel, we zeiden het toch al? Maar ik werd weer met open armen ontvangen. De eerste 4 maanden heb ik nog 2x 2 biertjes gedronken ofzo tot ik in november het helemaal zat was, werk ging niet lekker, ik ging niet lekker, het niet meer drinken maakte me enorm opstandig, verdrietig en boos. In november vorig jaar had ik een feestje en ben daar gigantisch onderuit gegaan, bier, whiskey, rum, eerst nog cola met rum, daarna rum met cola, affijn, om 5 uur hebben ze me er uit moeten zetten. Daarna ben ik zo depressief geweest en zo boos op mezelf. Gelukkig maar want eindelijk kon ik er echt helemaal mee stoppen. Klaar, nooit meer, ik wilde een nieuwe levensfase in gaan.

Achteraf ben ik zo blij dat ik uiteindelijk toch voor de nullijn ben gegaan want er zijn gewoon enorm veel ontwikkelingen geweest het afgelopen jaar, Ik ben veranderd, of eigenlijk ben ik meer mezelf geworden, ik hoef die strijd niet meer dagelijks te voeren en ik voel me zoveel stabieler en evenwichtiger.

tuurlijk heb ik ook nog wel trek, maar ik weet gewoon dat het me weer depressief zal maken en dat wil ik niet meer. Ik wil geen katers meer, geen schuldgevoel, niet meer boos zijn op mezelf, niet meer mezelf de grond in trappen. Ik wil mezelf serieus nemen en heb de afgelopen 3 jaar geleerd dat ik dan wel van de drank af moet blijven. Niet leuk, Ik mis het nog heel regelmatig, maar het geeft me zoveel terug, en dat zou ik niet meer anders willen.

Kaia en Soothe, gefeliciteerd met jullie enorme mijlpaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik dronk doordeweeks 12 flesjes bier op een avond
In de weekends een krat per dag. Af en toe wijn erbij, of whisky.
Ben ook ineens gestopt. Cold turkey, heet dat in verslavingsjargon.
Ja, dat doet rare dingen met je, maar ik zou het niet anders gekund hebben.
Ik denk dat de meeste afkickverschijnselen toch tussen je oren zitten.

Moet ik ineens aan dat grapje denken (nou ja, zo leuk is-ie nou ook weer niet):
stoppen met roken is heel makkelijk, ik doe het wel twintig keer per dag.
Het volhouden, ja, dat is een ander verhaal.

In mijn beleving is helemaal stoppen iets waar je naar toe groeit.
En dan, op een gegeven moment, ben je gestopt.
Een soort onzichtbare drempel waar je overheen gestapt bent.
Je ziet 'm niet aankomen, maar ineens weet je dat je aan de andere kant staat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De discussie ga ik sluiten. Niet omdat ik narrig ben, maar alles is gezegd.
Nog een laatste dankwoord aan Tapas, water, adam, dirty harry, blacky en een ieder die ik vergeten ben!!!
Een jaar voelt héééél ander dan 10 of 11 maanden. Een beetje een kick!!

En Rapilos, een felle discussie, staat los van iemand wel of niet in z'n waarde laten.
Ik laat ieder in haar\zijn waarde! Zelf heb ik te hard moeten vechten.

Het is niet eenvoudig, maar haalbaar!! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat iedereen die hier aanwezig is op het forum ook de minderaars waar onder ikzelf toch
eigenlijk het liefste voor de nullijn gaan. Maar misschien zijn we nog niet zo ver en het is heel confronterend te lezen dat andere wel zo ver zijn en gaan. Maakt je toch een tikkie jaloers. Ik durf bijna niet te uiten dat ik een minderaar ben en geen stopper, voel ik me echt een beetje een loser.
Maar goed ik denk dat mijn tijd ook nog wel komt. Dit is pas mijn eerste keer dat ik echt wat aan mijn verslaving probeer te doen in ieder geval de eerste serieuze keer. De vorige pogingen duurde niet langer dan twee weken en ging ik de fout al weer in.

Maar ik wil de fout niet meer ingaan. Zoals tapas vertelde, ik zelf ben ook zo vaak onderuit gegaan en verwijderd uit een kroeg of van een feestje, om je dood te schamen gewoon. En dan die vreselijke katers en hyper aanvallen. Wil dat echt niet meer. Probeer ook zo weinig mogelijk tot mij te nemen en zoals eerder geschreven vandaag helpt manlief niet echt mij, terwijl hij er wel op aandringt dat ik niet meer moet drinken. Dat komt omdat ik over emotioneel reageer in triestheid of boosheid, manlief valt in slaap maar ja, is dat dan goed, als je niets meer doet omdat je in de lorem bent. Ik denk dat hij net zo een groot probleem heeft als ik alleen hij reageert anders met jww op.

Blijft toch allemaal vreselijk moeilijk en als je diep in mijn hart kijkt spoel ik het liefste al die zooi direct door de gootsteen.
Ps zit nu aan de limo hoor. Maar ik begrijp Wing heel erg. De meeste van jullie zijn zo dapper en moedig en dan voel je je wel eens een beetje een zwakkeling.:$

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook niet gedacht aan voorzichtig stoppen, ik ging van 2 liter bier 8.5% en twee glazen wijn (dat is denk ik 15 standaard glazen) ook in een keer naar 0. Last in de zin van zweten, gespannenheid en hoofdpijn was een dag of twee. Ging wel als beloning meer eten en snoepen. Stond op de weegschaal van het weekend en was sinds augustus 8 kilo aangekomen, ook door het stoppen met roken. Nu mag ik me dus ook niet meer met eten belonen en vraagt afvallen en stoppen met drinken beide dicipline. Staat tegenover dat ik weer 3x per week sport en ik al vergeleken met vorige week het verschil zie voor de spiegel. Dat is ook een beloning zegmaar.

En over dat minderen of stoppen, ik zou graag minder drinken op dit moment maar dat gaat me niet lukken nog. De minder drinkers zijn echt niet slappelingen. Ieder zijn eigen weg richting alcohol de baas zijn. Minder drinken is uiteindelijk mijn doel. Ik wil eigenlijk niet stoppen omdat ik van een goed glas whisky bijvoorbeeld erg kan genieten. Dat wil ik kunnen zonder dat de drank weer met mij aan de haal gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wingchun, ik heb net zoveel respect voor iedereen die dezelfde strijd aangaat, op wat voor manier dan ook.
Dat is de grote gemene deler hier, dat we allemaal weten hoe zwaar het gevecht kan zijn.
Dat geldt ook voor de minderaars (Antonia ;) ), want die leveren ook dat gevecht.
Het is echter mijn mening dat stoppen makkelijker is dan minderen omdat het dan duidelijker is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

men zegt het binnen AA , een ander onderuit zien gaan is de kracht om zelf met een nuchter leven door te gaan .
wingchun ik dronk in 2005 soms 24 uur op 24 , liter vodka of gin en 2 liter wijn per dag , drinken en slapen , slapen en drinken , iets anders deed ik niet , ik ben toen de 8 ste augustus gestopt van een dag op de andere , en ja ik heb beestjes gezien veel beestjes , maar met behulp van mij toenmalige site en een kennis waar ik mee op msn zat ben ik van en dag op de andere gestopt , niets minderen ,ach ja wel campral waar ik de schijterij van kreeg :devil:
het is niet de eerste keer dat ik onderuit schuif , ik hoop wel dat het de laatse keer is , want ik voel dat ik even goed russische roulette kan spelen , al mag ik momenteel zeggen dat er geen drang naar drank is .
mijn laatse schuiver heeft mij wel heel veel inzichten gegeven , wat ik veranderen moet , waar ik aan moet werken , maar hoofdzakkelijk wat ik moet vermijden , ik houdt dus sinds enkele dagen een soort dagboek bij , ik schrijf alles op wat in mij opkomt en ja het helpt .
water ik kan jou gedachten heel goed volgen , werken en slapen , mijn verschil met jou is dat ik wel weet hoe lang een eitje moet koken ;) zolang ik mijn eigen niet toesta in het negatieve te duiken van deze gedachten en ik het ook niet op het zuipen zet komt het wel goed
ik ben jong en ik wil wat , ik wil wat van mijn leven maken en dit zal mij enkel nuchter lukken .
weer veel wijze zaken hier
en winch mijn schrijven is mijn eigen schrijven , is hoe ik het gedaan heb en hoe ik het ervaar
ga ervoor winch volg je gevoel , wat het ook is :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve mensen,

Ik ga slapen, Soothe,ik sprak niet specifiek jou aan hoor over iemand in z,n waarde laten. Ik bedoelde het gewoon algemeen.
Geniet nog even van je 1 jarig niet drinken !!!
Welterusten allemaal en voor diegene die het nu moeilijk hebben,heel veel sterkte.
Met z,n allen komen we er wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hi Woman je zou toch denken dat ze in A dam wel wat gewend zijn he, dan had je het zeker te bont gemaakt.

Nou ik weet en wil ook niet meer weten waar ik mij allemaal heb misdragen maar ga toch voor de zekerheid geen kroeg in de buurt meer in. Als ik mijn grens te buiten ging wist ik ook heel niet meer wat ik deed of de volgende dag wat ik gedaan had, erg gewoon. Maar goed dat is nu voorbij(als het goed is)

Ik ga mij klaarmaken voor de nacht, hoop lekker te slapen. Zal wel weer alle gesprekken in gedachten nalopen en erover nadenken en dan bedenk ik meestal wat ik morgen ga schrijven wat ik de volgende morgen dan weer vergeten ben. Zo blijf je bezig he. Ben toch blij dat ik mij hier aangesloten heb en wie weet komt er ooit een dag dat ik net zo een feessie heb als kaia en soothe

veel knuffels allemaal en trusten voor strakkies
Antonia

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...