Spring naar bijdragen

Woensdag 26 november


Gast

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 299
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

sorry,,, Mieke, je kent me persoonlijk, Pippi ook... ik ben nu eigenlijk niet zo goed aanspreekbaar... werk is nu soms belangrijker dan het forum.... wat zeg ik???? het werk is zelfs belangrijker... ik loop hopeloos achter met alle discusssies hier... Neem nu maar van me aan dat het mij eigenlijk best wel goed gaat.. dat ik me eigenlijk ook helemaal niet druk maak om jullie als ik bezig ben met m'n werk. Maar in een verloren moment wil ik me in dit forum mengen en kom dan onderhand in een ireëele wereld terecht.. een wereld met allerlei "nieuwe" alco's... tjsa, sorry... ik snap er soms de ballen meer van

Mieke en Pippi..... geen ruzie maken, alsjeblieft... Juist wat je irriteert is vaak zo herkenbaar in jezelf...

En zonder daarbij mijn eigen lieve vrouw tekort te doen mag ik best zeggen dat ik van jou, Mieke, hou, en zeer zeker ook van jou, Pippi....

Waarom heeft sex zo'n prioriteit???? wordt sex niet overgewaardeerd???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yep, het leven gaat door!! Een paradijs heb ik het nooit gevonden.
Maar misschien is dat ook niet de grote bedoeling!
Men moet zich er door slaan. Er rest weinig anders.
Onwards!!!

Je weet nooit wanneer het einde daar is. Het lijkt me goed,
te kunnen zeggen. het is waardig ten einde gebracht!!

Allen een goeie nachtrust!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by: CPAS
Marieke,

Prettig om te horen dat je lekker in je vel zit.

Het is echter voor mij momenteel heel moeilijk om te peilen wat jij wilt.

Gisteren of eergisteren zei je nog om volledig voor de nullijn te gaan.

Vandaag vraag je om complimenten, omdat je lekker in je vel zit.

Je geeft ook aan dat je nu weer af en toe wilt drinken en dat je rem het weer doet.

Daardoor weet ik echt niet meer hoe ik op jouw berichten kan reageren.



bb says; tja, misschien was het gemakkelijker geweest als ik dit had geschreven. Dat lokt minder felle reacties uit en ik ben het met bovenstaande eens marieke.
Het ene moment zeg je dat je toch zo nu en dan wel es een biertje wilt drinken, het volgende moment wil je niets meer drinken en weet je weer heel zeker dat je niet kunt drinken. Ik ben blij voor je dat je gister goed in je vel zat. Ik zie echter ook je geworstel. Ik weet ook nog hoe blij, sterk en goed je je voelde toen je niet meer dronk. Je begon het leven een stuk positiever te zien, zelfs met alle gezeik en getreiter van je buren en andere zaken die speelden in je leven.
En complimenten heb je vaak gehad. Ik vond het voo´r je droge periode zo goed dat je elke x eerlijk was en schreef dat je weer gedronken had. Dat vergt moed en dat heb je. Nu overheerst soms bij mij de irritatie. Je weet wat je kunt doen om niet meer te drinken en toch kies je daar zo nu en dan voor om het wel te doen. En dat terwijl je zoooo blij was toen je niet dronk. En het is niet alleen irritatie, het is ook ongerustheid mijnerzijds. Ik heb in de afgelopen 2 jaar nu al velen zien terugvallen die de weg niet meer terug konden/kunnen vinden. En dat maakt me triest en ook verdrietig. Maar het is jouw leven Marieke. Doe wat je wijs acht. Maar verwacht niet alleen maar complimenten als je met je leven® speelt.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by: CPAS




Pippi,

Op een bepaald moment krijgen sommige mensen een soort van CAN-aanval.

Ik denk dat het gewoon bij de verschillende fases van het stoppen met drinken hoort.

Gestopte verstokte rokers reageren ook zo fel.

Laat het gewoon van je afglijden. Dat is moeilijk, zeg mij wat :$ . Ik laat me er ook door op de kast jagen. :wacko:

einde quote


Mijn ervaring is, na 2 jaar, dat mensen die nog nooit bij de AA zijn geweest of na enkele keren gegaan te zijn niet meer gaan, fel zijn in hun reacties. Pip mag mijn felle reactie misschien geen visitekaartje vinden maar misschien zou jij je oordeel op kunnen schorten totdat je zelf hebt ervaren wat de AA voor mensen kan betekenen.
Hierbij wil ik zeker wel toevoegen dat niet alle AAgroepen dezelfde kwaliteit hebben. Er zijn groepen die bv al jaaaaaren in dezelfde samenstelling bijeen komen en nieuwkomers eigenlijk maar lastig vinden. In het begin dacht ik dat alle groepen dezelfde structuur aanhielden. Nu weet ik dat dit niet zo is. Wat ik wel weet dat velen baat hebben, en baat zouden kunnen hebben als ze het Big Book zouden lezen en met de Stappen zouden werken. Ik ben van mening dat het voor veel mensen, ook niet alkies, goed zou kunnen zijn om aan de Stappen te werken. Ik zie wekelijks het verbluffende resultaat bij de mensen die dat doen. En het kan ook structuur geven in je leven, iets waar veel alkies toch vaak moeite mee hebben. En het aangaan van deze verslaving hoef je niet alleen te doen.

De reden van mijn felheid heb ik in bovenstaand bericht ook al gezet maar..ik heb al veel mensen terug zien vallen die de weg niet terug kunnen vinden. Mensen die zo wanhopig waren omdat ze niet konden stoppen met drinken, en zoooo blij waren als ze wel konden stoppen. En vervolgens terugvielen en weeeer zo wanhopig waren. Ik lees ook hier de vele noodkreten en dat gaat me aan mn hart.

Misschien overdrijf ik wel es in mn felheid. Maar ik zou iedereen zo graag toe willen schreeuwen dat er een oplossing is. Ik werk met de Twaalf Stappen van de AA en blijf daarmee op koers. De stappen helpen me ook mn leven anders in te richten en veranderingen aan te brengen. Dat gaat niet snel maar wel gestaag. Mijn OBSESSIE voordrank is WEG. Ik denk bij moeilijkheden niet; ik wil een borrel. En ik kan niet vaak genoeg zeggen hoe geweldig ik dat vind. En dat wens ik voor anderen ook.

Er zijn mensen, ook hier op het forum, die een andere weg bewandelen en daar droog bij blijven. En daar ben ik blij om. Belangrijk is zaken anders aan te pakken. En iederren wil van die obsessie af.

Corinne, respect voor elkaar vind ik belangrijk. Om bij een bericht een emo van disgust/walging bij te zetten siert je niet en vind ik niet zo respectvol. En dan vraag ik me af; vanwaar die felle emoties als het gaat om AA gerelateerde berichten.

Jij doet toch ook niet alles in 1x goed?
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke, waar ik benieuwd naar ben. Je schrijft dat de aagroepen waar je geweest bent het niet zo is voor jou. Toch ben je bijna een jaar gegaan en toen had je er veel steun aan. Weet je dan wat er verandert is? Is er iets in de groep verandert, iets in jou, of zomaar voor je gevoel. Kun en wil je daar iets over zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
anjo

Marieke,




Waarom zou je een hulpeloos geval zijn? Het zou fijn zijn als bij iedereen in een keer de knop omging


maar helaas werkt het niet bij iedereen zo. Maar zolang je blijft proberen en er voor blijft gaan heb je mijn steun en respect.


Je hebt al meer dan een jaar droog gestaan dus je hebt je inzet getoont.


Gewoon blijven knokken,meid.




Ik denk daar wel eens over na vooral als ik hele scherpe antwoorden lees. Sommige van ons staan nu droog en daar ben ik blij om maar sommige hebben meer dan 20 jaar gedronken. Was dit hun eerste stoppoging? Hebben zij nooit eerder gedacht dat het misschien een goed idee was om te stoppen?


Ik ben altijd blij als het iemand lukt maar nog niemand hier is al aan het eind van hun leven. Waar blijft de nederigheid? Waar is het ECHTE besef dat ze alert moeten blijven want je blijft altijd alcoholist.




Sommige antwoorden naar jou waren wat zonder nuance, sommige gaven goed advies.



Dat van die nederigheid zal ik me nog es afvragen. Point taken Anjo.

:$

En ja, ik heb meer dan 24 jaar gedronken. En dacht bijna bij elke kater, of als ik straalbezopen weer es boven de pot hing; 'morgen, morgen stop ik'. tja...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...