Spring naar bijdragen

Zondag 30 november

BamBam

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 177
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Dus: Geen verlangens meer.
Alles, behalve je zelf ontkennen.

Niet meer hunkeren, want dat wordt lijden.
Genot en begeerte opzij zetten.

Ik boog als bamboe in de wind.
Dat beviel.

En hier moet je ophouden met denken?
Ik vond het zorgwekkend, het waarom.
En wil dat ontleden, zodat ik het eruit kan peuteren..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou niet weten hoe te reageren op alle verhalen over de psychische aandoeningen.
Zou er ook veel over kunnen schrijven, maar ik zou er niemand mee helpen.
Iedereen heeft zo zijn ervaringen en het komt allemaal op hetzelfde neer.
leven en je grenzen stellen. Maar het valt me zwaar om het allemaal te lezen, heb het wel gedaan.

Ik ben in ieder geval hondsmoe. Heel de dag met de kids geknutseld, gezorgd, gekookt.
Je moet in topconditie zijn om dat voor elkaar te krijgen, maar wat een voldoening.
Eten koken voor 10 personen is niet duur als je gewoon doet. Het gaat om de gezelligheid, samen aan tafel, ieder zijn praatje, herinneringen, samen bidden.
Er werd wijn geschonken, interesseerde me geen bal. Er staat nu ook wijn in huis, interesseert me nog minder. Ik ben er weer los van. Ik heb er niet eens zin in, want het voegt niks toe.
Ik zou een hoop gemist hebben vandaag en morgen zou een rampdag zijn .

Ik duik mijn bed in. Morgen weer een nieuwe dag vol verrassingen.

Ik heb te lang, veel te lang nagedacht wat ik nu eigenlijk wil. Ik heb niks te willen wat betreft drank.
Ik heb voor drie mensenlevens gedronken en het is goed geweest nu. Heb er weer afscheid van genomen. Ben gewoon een tijdje dolende geweest, kan gebeuren.
Afscheid zonder verdriet, het is een zalig gevoel.

Sterkte allemaal vanavond en laat die eerste gewoon staan, dan komt het vanzelf goed.'

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laag gevoel van eigenwaarde. Dat heb ik eerder gehoord...

Misschien had ik beter kunnen denken: Ik ben heus de enige niet
met deze zotte gevoelens. (dat dacht ik natuurlijk wel)
Het is maar een gevoel, dat maakt je nog geen slecht mens?

Wat erachter zat om mij zover te krijgen, doet er eigenlijk niet toe?
Ik deed het niet en kon ook nog genieten. Maar dat gevoel wat mij
probeerde ertoe aan te zetten, blijft maar knagen..

Dat vond ik nl een intrieste motivatie om het te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond allen!

Ook ik heb niet echt iets toe te voegen aan wat is geschreven vandaag.
Heb zelf een leuke middag gehad en heel erg lekker gegeten.
Deze dag neemt niemand mij meer af, het is lang geleden dat
ik mijzef zo heb gevoeld.
Ik ben er blij mee.
Nu ga ik nog even lekker tv zappen in bed.
Voor straks welterusten allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe een waardevol bericht.

Niet te veel waarde hechten aan het materiele, maar onthechten.
Je eigen lijden onder ogen zien en daarna anderen helpen die nog lijden.
Op weg naar geluk.

Geluk onstaat niet als het resultaat van bepaalde omstandigheden.
maar bepaalde omstandigheden ontstaan als het resultaat van geluk.

Ik heb vrede met mijn broodje, koffie en krant smorgens tussen kringetjes blazende rokers in de kroeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat hielp weer wel een beetje.
Vooral dat "my ass" ...

Dat laatste kan ik -zoals je begrijpt- wat minder mee
uit de voeten. Maar aan kwam die zeker! :heart:

Tina, ik ben blij voor je! Echt!!!

Rudy, voor je dat kunt zul je mss nog enige fasen
moeten doorlopen. Accepteren, daarna kun je pas loslaten..
Bij mij duurt het lang. Maar toch kom ik er ooit.
Want ik heb wel enorme levensdrang bemerkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo, men is nooit, in niets de enige. Wees blij, er zijn meer vreemde eenden in de bijt.
En een gevoel, is slechts een gevoel (niet substantiëel)
Hoe ga je er mee om, met het gevoel. Observeer het beschouw het, en leg het opzij.
Met een GEVOEL kan men niets. Helemaal niets!

Groet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gevoel Soothe is er op dat moment wel.
Het komt ergens vandaan.
Als ik er niets mee moest doen, was het er niet.
Ik ben nog jong, heb veel zaken nog niet door.
Daarbij in ogenschouw nemend dat ik door meer dan 20 jaar
zuipen, het gevoel altijd heb verdrongen.
Nu wil ik er doorheen, door het goede, maar ook het slechte.
Dus kan ik niet anders dan voelen. Wat jij zegt is voor mij een utopie!

Dus kan ik niet anders dan schrijven, om mijn gevoel te herkennen,
en desnoods te verbannen.
Maar eerst binnenlaten. :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ikke blij dat ik nog voel en gevoel heb :heart:
heb een heel fijne namiddag gehad op het benefiet concert , eerst naar het koor geluisterd en nadien hebben we allemaal samen toch wel een uur samen gezongen , we zijn geeindigd met het kmw lied , allemaal rechtstaand en hand in hand krijg er nog altijd kiekenvel van .
ook mijn song "my way" hebben we gezongen .
nog iemand naar huis gebracht en ook naar huis gekomen , chineesje wezen halen en dan de zetel ingedoken en een avond siesta gedaan .
marjo ook ik ben momenteel in een periode van zaken plaatsen en ja het doet mij goed , soms gaat het heel diep soms is het heel mooi .
ivm no money , men heeft geld nodig maar het maakt niet gelukkig , ik heb veel zwarte sneeuw in mijn leven gezien , geen geld om eten te kopen of zo en ik blijf dus voorzichtig.
mijn tochten naar kringloop en mijn gerecycleerde veranda deur is niet uit armoede maar wel uit ecologisch heel logich
zal er op tijd inliggen , nog verder genieten van de muziek in mijn hoofd :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

BamBam,
Veel beterschap! En sterkte met je ex.

Bijna elke dag, sinds ik niet meer drink, merk ik dat ik bepaalde dingen aankan. Zelfs toen ik strontdepressief in het diepste gat zat, zag ik toch nog de voordelen van niet drinken en daar kon ik me dan weer net voldoende aan optrekken. Ik zou het bv. nooit aangedurfd hebben om mee te doen aan een musical. Voor mijn drinken was ik daar te schijterig :o en te verlegen :$ voor, tijdens mijn drinken had ik voor zulke 'onzin' geen tijd (nee, tuurlijk niet: ik moest alle tijd gebruiken om te zuipen :( ). Nu is et een uitdaging en een hulpmiddel tegen mijn depressie.

Blacky,
Hier gaat het ook niet regenen als ik zing. Integendeel, de wolken maken dat ze weg zijn ;) .
Ben blij dat je zo genoten hebt. Zingen werkt bevrijdend.

An,
:present:

PEM,
:)

Woman,
Met een joepie-gevoel zal ik wel nooit uit mijn bed springen. Ik moet voorzichtig rechtkomen anders kukkel ik gelijk achterover en/of zit een hele dag met loeiende hoofdpijn. Het eerste uur van de dag heb ik dus echt een probleem als ik door van die vrolijke ochtendmensen wordt omringd.

Tapas,
Een rookkater. Ik ken het ook. Ik ben zo gewend om onder die dampkap van me te zitten of anders buiten te staan roken, dat ik idd ook last heb van rokers in mijn omgeving.
Een goede raad door jou gegeven: Als je je goed voelt en denkt alles aan te kunnen, bouw dan juist rust in; als je je belabberd voelt, probeer dan net wat meer te doen dan je eigenlijk zou willen. Op diemanier bewaar je het beste je evenwicht al klinkt het zo tegenstrijdig als wat.

Vogel,

Carolien,
:angry:

Safi,
Een mooie en goeie vriendin heb je.

Vie,
Je zit nog steeds op het goede forum. Gestopt ben je met drinken, maar je moet verder leven. Hoe doe je dat? En hoe blijf je alert zonder continu aan drank te denken? Hier lezen hoe andere mensen, die al veel langer niet meer drinken, dat doen, geeft handvatten of ideetjes. Verder is het natuurlijk ook zo dat ik hier voor mijn stoppen nog steeds aandacht krijg. 'Normale' mensen vinden niet drinken iets heel gewoons en niet iets waar je continu van bewust moet blijven. Dat is wat ik hier vind en waarom ik nog hier kom. Afgezien natuurlijk van de goede en ook gezellige contacten die ik hier in bijna 2 jaar heb opgebouwd.

Har,
Ik ben blij dat ik niet in jouw situatie zit, maar toch zijn hier nooit overdreven dure of grote cadeaus uitgedeeld. Maar je brengt me wel op een idee. Vroeger toen ik nog naar school ging en zakgeld kreeg, spaarde ik het meeste daarvan, een klein deel gebruikte ik voor iets lekkers (later sigaretten, foei) en altijd deed ik een deel in een potje, zodat ik mijzelf met mijn verjaardag kon verwennen. Zo hield ik van mooie (dure) vulpennen (ik heb er dan ook veel) en heb ook wel een paar keer een mooi horloge gekocht van dat geld. Dat ga ik nu ook maar eens herinvoeren. Wat zal ik doen? 2 of 3 euro per week? Als ik er niet uitkom, doe ik € 2,5 per week ;) .

Adam,
Nog veel gedoe in A'dam?

Bianca,

Wingchun,

Albertina,
Jij bent de middag leuk de hort op geweest en hebt goed genoten. Heerlijk voor je. Dat is iets om je aan op te trekken.

Tine,
Voor die twee weken (gaat snel, hé): :present: :present:
En restanten wijn en bier of andere dranken wegkiepen of meegeven is helemaal geen zwaktebod. Integendeel, het geeft blijk van je duidelijke wens om alcoholvrij te blijven. Mijn man heeft na het verjaardagsfeestje van mijn dochter ook alle restanten wijn weggekiept. Vorig jaar na mijn verjaardag stond er vijf dagen een fles mij aan te kijken en te lonken. Ik heb mijn man toen ze eindelijk leeg was gevraagd om in de toekomst geen (aangebroken) flessen in het zicht te zetten. Bijna een jaar later was hij dat niet vergeten.

FishermansFriend,
Ik vind het grappig om te lezen: zonnebanken in de nacht. Geniet ervan!
En ik zou zeker terug naar die winkel gaan.

Anna,

Tijn,

Spud,

Marjo,
Is het gelukt om zonder schuldgevoelens lekker te niksen?
He, wat was dat even schrikken van jezelf vanmiddag. Je hebt het om kunnen draaien en daar mag je met recht wel trots op zijn. Het vervelende is dat een dergelijke gedachte je zo onverhoeds kan overvallen. Toch denk ik dat je nog eens goed moet terugkijken. Die cadeaufles van Klaas ligt hier mede aan ten grondslag. {{{{{{{{{{{{{knuffel}}}}}}}}}}}}}} en een schouder. Hik en huil het er maar lekker uit, dat lucht op.
En ik weet - gelukkig - ook niet hoe het werkt met eetstoornissen, ik snap zelfs al niets van het 'gewone' lijnen van mensen. Maar ja, dom Belgje, he. Of gewoon een mazzelkont die zich niks van haar gewicht hoeft aan te trekken. Kwestie van chipjes e.d. laten staan.

Kaia,

Marieke,

Stien,

Scholeke,
Amaai, zoiets is toch ook stank voor dank. Je wordt uit je bed gebeld en dan krijg je niet eens appelsiensap of appelsap of spa. Heel goed dat je voor jezelf bent opgekomen en je jas hebt gepakt en naar huis bent gegaan. En volgend jaar zoeken ze het maar uit. Dat ze nu nog niet weten dat Sinterklaas en zijn Zwarte Pieten alleen maar koffie of thee of fris drinken. Foei, allemaal stoute kinderen. Je had ze met de roede moeten geven.

Pippi,
Als jij een oud wijf bent, wat ben ik dan? Een zeer bejaarde oude dame?

Woman,

Soothe,
Een prachtig en zeer raak bericht van je om 21.10.
Maar gevoelens hebben we allemaal en je kunt er wel degelijk wat mee. Maar je moet wel geleerd hebben hoe je gevoel te uiten en er mee om te gaan. Ik heb een vestingsmuur om mijn gevoelens gebouwd en die ben ik nu met hulp aan het afpellen. En ik ben lerende hoe ik met mijn gevoelens om kan gaan.
Ook jij hebt gevoelens. Ik zou je geen leuke of aardige man vinden als je iemand zonder gevoelens was. Trouwens ik heb bijna - door shock - een half jaar zonder gevoelens geleefd (en ook zonder reukvermogen) en dan leef je eigenlijk niet.

Rudy,
Ze zitten nu toch niet meer te paffen tijdens je ontbijt, koffie, krantje?

Tja, als gewoonlijk word ik helemaal wakker rond 10 uur 's avonds. En dan te weten dat ik daarstraks kapot was (ook geen middagdut gehad).

't Is weer een hele lap tekst geworden, maar ja, ik ga niet iedere keer aan het begin zetten dat jullie een scrollknop hebben. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corientje, ik moet altijd alles uitleggen! :D

Natuurlijk heb ik gevoelens, net zoals Blacky, want zij gaf ook een hint!

Het hebben van gevoelens, is iets wezenlijk anders dan ergens een gevoel over hebben!!
Ik had het anders kunnen verwoorden.

Corientje, een gevoel heeft geen enkele waarde!! Wat doet men ermee!

Ik loop op straat en denk dat iedereen naar me kijkt (hetgeen niet zo is) Dit gevoel (want ik voel het) is slechts een gevoel!
Daar kan ik me gek door laten maken! Ik kan ook denken, de mensen hebben wel wat anders aan hun hoofd! Weg met die onzin!

Ik had het over een "gevoel". Niet over het al of niet hebben van gevoelens!

Opgehelderd? :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan me het wel voorstellen Marjo, het is die kleine grens die er is tussen alles of niets. Tenminste voor ons, niet voor al die andere mensen in de kroeg die gewoon een biertje kunnen nemen. Dat je inderdaad zo alles weg kan gooien door dat ene biertje te bestellen.. of jezelf te testen of je dat zou doen en het je voornemen.

of was het de conditionering? kroeg=biertje bestellen? die herken ik tenminste ook. Daarom ga ik ook niet meer.
Als ik alleen al aan bier denk, dat kouwe vocht, dan weet ik dat eentje niet genoeg is

Toch is spitten denk ik niet wat je moet doen, je weet nu in ieder geval dat je die gedachte kunt bovenhalen en je weet ook wat je er mee moet doen, niet naar luisteren.
Het houd je in ieder geval alert, en ik denk dat zelfs na 10 jaar niet meer drinken dat gevoel nog boven kan komen. Want wat maakt ons nou zoveel anders dan al die andere mensen die een biertje drinken in de kroeg.. nou, dat wij niet stoppen bij 1 of 2 biertjes maar onszelf onder tafel zuipen!! en dat we daar problemen door krijgen of hebben gekregen.

Ik ga nog even afkicken kijken op bnn, de pc afsluiten en zo naar bed, keurig op tijd.
Morgen een dag van de organisatie waarbij ik werk, sochtends spel en smiddags workshops. Laat ik daar nu maar zo fris mogelijk heen gaan!
weltrusten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Precies Corinne, dat zocht ik nou, sla mezelf maar om de oren met mijn eigen wijsheden. ;)
Zo zie je maar dat niemand perfect is en dat weten niet altijd doen is.
Vandaag wel wat tot rust gekomen, de boel de boel gelaten en wat milder naar mezelf toe geweest.
Verder zal ik dit gevoel toch gewoon moeten uitzitten en niet moeten wegrennen

nou ik ga ook afsluiten, tot morgen weer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...