safidepafi Geplaatst 13 december 2008 Rapport Share Geplaatst 13 december 2008 ik wil Marjo best wel wezen dan heb ik ook van die mooie overpeinzingen.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaia Geplaatst 13 december 2008 Rapport Share Geplaatst 13 december 2008 Mag ik dan Safi zijn? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 13 december 2008 Rapport Share Geplaatst 13 december 2008 dat is iets wat zeker is Kaiaik denk dat het voor iedereen anders is.voor mij werkt mijn wegmaar ik ga graag uitdagingen aan:Den zoek mijn grenzen op Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 13 december 2008 Rapport Share Geplaatst 13 december 2008 nee jij wil gewoon met die duivel aan de haal!ik heb je wel door hoorB) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 13 december 2008 Rapport Share Geplaatst 13 december 2008 quote: Originally posted by: KaiaWeet je, ik vraag ik me wel eens af of het nooit meer drinken geen (hysterisch?) doel op zich is geworden, voorbij het afleren van ongecontroleerde consumptie? Of is dat die duivel die me mist? Ik doe er niet hysterisch over zolang ik geen craving heb dan. Aangezien ik die maandenlang, zelfs jarenlang NIET kan hebben, vraag ik me af waarom ik in godshemelsnaam dan toch weer ga drinken Dan doe ik er niet hysterisch over, het laat me eerder koud...maakt me onverschillig en hup....op weg naar verdoving. Het risico van terugval wordt bij mij pas echt groot als ik in chaos terechtkom...dat moet ik dus zien te voorkomen. Tsss...ik ben een rare alkie, of zijn wij allemaal rare alkies? Hum... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 13 december 2008 Rapport Share Geplaatst 13 december 2008 Denken dat ik wil drinken, is slechts een symptoom. Achter dat symptoom liggen (werk)stress, onzekerheid, eenzaamheid, winterblues, jaloersheid, boosheid, irritatie, frustratie, verdriet... etc etc etc. Aan mij is nu de uitdaging om me op de oorzaken te focussen, in kontakt te komen met m'n schaduwkanten ipv ze te ontlopen. Kaia de spijker op zijn kop, maar het kan.je kunt bovenstaande onderzoeken.Hoe zit het met je jaloezie, waarom zo onzeker of jaloers, waar komt dat eenzame gevoel vandaan?Je zak de antwoorden niet van van daag op morgen krijgen.geef het de tijdAlles is omkeerbaar.De resultaten zijn vaak verdrietig en pijnlijk, maar je kunt het in het heden mee verder.Niet gemakkelijk maar te doen.En mocht je er in geloven kun je in een volgend leven door met onderzoeken.Trouwens, de duivel is gek op vrouwelijk schoon. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 13 december 2008 Rapport Share Geplaatst 13 december 2008 ik vertelde hier net dat voordat ik naar schotland vertrok en net hier op een camping aan het wikken en wegen was hoe we dat nu op moesten lossen ...niet terug gaan naar het woonwagen kamp.dat ik toen een advertentie las van nederlanders gezocht in Dublin bij Xeroxin een callcentreik daar heenman achterblijven want de hondjes hadden hun hondenpaspoort nog niet maar het kon toen al wel twee maandjes of zo ietsdus hij zou later komen met de hondenkom ik daarin een waanzinnig grote drank cultuur terechtzelfs de team leaders zeiden ..ik spreek je straks wel in de kroegik heb het 1 maand volgehouden en als ik nara de kroeg gingwas ik om me dood te schamengeen maatgeen maat geen maatoh ja en geen maatniets afslaanwhiskeyalles door elkaarom je dood te schamenik ben gevlucht weer terug naar huisstaart tussen mijn benenmaar ja uitdagingen ga ik nog steeds graag aan:DI am made of courage!vergeet het alleen wel eens als ik hier zit te kluizenieren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 13 december 2008 Rapport Share Geplaatst 13 december 2008 Adam en Carolien, bedankt voor het vertrouwen.Bedankt voor het delen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 13 december 2008 Rapport Share Geplaatst 13 december 2008 De eerste jaren dat ik stevig dronk ging ik ook stevig stappen....dansen tot ik erbij neerviel, en daarna letterlijk te dronken om nog op mijn poten te staan, hup in de taxi Was blijkbaar op zoek naar een uitlaatklep.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaia Geplaatst 13 december 2008 Rapport Share Geplaatst 13 december 2008 En dat voor een getrouwde vrouw Ik vrees ook dat ik die uitdaging niet aandurf omdat het geen uitdaging voor me zal zijn (ik heb geen rem en als de betovering verbroken is... ): de ware uitdaging zit em dan nu voor mij in de dingen die ik nog nooit eerder deed, denk ik. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 13 december 2008 Rapport Share Geplaatst 13 december 2008 quote: Originally posted by: safidepafiik wil Marjo best wel wezen dan heb ik ook van die mooie overpeinzingen.. Marjo is tha shit! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 13 december 2008 Rapport Share Geplaatst 13 december 2008 Tsja, als ik dan eenmaal weer een tijd drink dan volgt de grote zinsbegoocheling...dan zoek ik de gekte op in alles, hoe gekker hoe liever. Dat is mijn duiveltje...altijd gaan tot het puntje. Gelukkig ben ik een ouwe l@l aan het worden Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 13 december 2008 Rapport Share Geplaatst 13 december 2008 Kaiaje zegtde ware uitdaging zit em dan nu voor mij in de dingen die ik nog nooit eerder deed, denk ik. en dat is de allermooiste, engste moeilijkste maar de meest gewaardeerde uitdaging die er is.Ik hoop ook nog vele van zulke uitdagingen aan te gaan.ja voor een getrouwde vrouw die ook nog trouw wou blijvenwat een toestand:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaia Geplaatst 13 december 2008 Rapport Share Geplaatst 13 december 2008 Dank je wel Rudy, het bewustzijn is er, nu zoek ik nog naar een manier om ermee aan de slag te gaan... Har ging je in de kofferbak Ik ben wel eens bang dat ik pas onverschillig word als het heel erg goed met me gaat, dat ik dus 'hysterisch niet-drinkster' blijf omdat ik een onzeker hoopje mens ben die zich daar aan vastklampt? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 13 december 2008 Rapport Share Geplaatst 13 december 2008 Jozef gecondoleerd met het verlies van je moeder.Sterkte de komende tijd.Blijf hier schrijven, je zal het nodig hebben.Ik heb campral geslikt.Maar mijn motieven waaarom ik camprall slikte waren niet zuiver.Ik koos voor campral omdat ik wist dat ik kon blijven door drinken op dit medicijn.Het was meer om mijn omgeving gerust te stellen.Zeg maar gerust, een rad voor de ogen te draaien.Ik wilde niet echt stoppen.Campral is geen dorstlesser maar verminderd de zucht.Ik had na een dag of veertien daadwerkelijk minder trek.Ik vind dat je vertrouwen moet hebben in welk medicijn dan ook, je slikt.En de motieven achter het waarom je slikt moeten eerlijk zijn.Het gebeurt veel dat mensen lopen te zagen over bijwerkingen van bv refusal.De kater van een avond doorzakken valt in het niet bij de bijwerkingen van refusal.Vaak ligt aan het stoppen van dit medicijn een andere gedachte ten grondslag.Denkfouten zijn het.Als je werkelijk wilt stoppen ga dan door met campral.Overigens is alles wat je doet om een verslaving te bestrijden, goed.Jozef, sterkte(foutje) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 13 december 2008 Rapport Share Geplaatst 13 december 2008 Kaia je schrijft:Ik ben wel eens bang dat ik pas onverschillig word als het heel erg goed met me gaat, dat ik dus 'hysterisch niet-drinkster' blijf omdat ik een onzeker hoopje mens ben die zich daar aan vastklampt?Kop op zeg..niet drinkers zijn niet hysterisch en hele mooie mensendat is bijna net zoiets als zeggen maar dan wordt ik zo saaiwaarom onzeker?waaroverwaarom hysterischje drinkt nietje hebt voor al die komende jaren al genoeg gedronkenje weet wat het ishet boeit je niet meerje wil het niet eens proberen want je weet het...it's full of shitgeniet jij nu maar lekker van deze mooie zichzelf waarderende Kaiadie leert voor zich zelf op te komenen niet maar door te jakkerenen anderen te pleasenmaar voor zich zelf kiesteen gezond lijfeen gezonde geesten nieuwe interresante boeiende mensen om zich heenoh ja en de meesten zullen wel of niet drinkenwho caresjij drinkt nieten wees er trots op!sorry moest even van mijn hart;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 13 december 2008 Rapport Share Geplaatst 13 december 2008 ....het geeft me zelfs een bevredigend gevoel dat ik een nepkerstboom in huis heb staan, tsss...een aantal jaren geleden zou ik dat verfoeid hebben! Geen nep! Alles is al nep! Ach gut, ik moest zonodig opstandig zijn en de alcohol hielp daar graag aan mee Het kan verkeren, zit hier nu met artificial kerstboom als sfeerbrenger en artificial teeth braaf achter mijn computer en ben zowaar tevreden. Haha...ik ben een jongere oudere geworden Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 13 december 2008 Rapport Share Geplaatst 13 december 2008 Har..mooi hoe evolutie werkt, beter zo dan een angry old man:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 13 december 2008 Rapport Share Geplaatst 13 december 2008 sorry visite..laters! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 13 december 2008 Rapport Share Geplaatst 13 december 2008 quote: Originally posted by: KaiaIk ben wel eens bang dat ik pas onverschillig word als het heel erg goed met me gaat, dat ik dus 'hysterisch niet-drinkster' blijf omdat ik een onzeker hoopje mens ben die zich daar aan vastklampt? Hoe gaat het dan nu Kaia? Vast beter dan een aantal jaren terug lijkt me zo....smaakt die overwinning niet naar meer? Je moet het wel spannend houden natuurlijk, dat ben je aan je persoontje verplicht Slimme b.i.t.c.h. op haar toekomst voorbereid, of toch maar de spirituele wijze, kalme Kaia die groene thee drinkt? Of een mixje dan maar? Mooi hè, je kunt dat nu geheel nuchter zelf bepalen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 13 december 2008 Rapport Share Geplaatst 13 december 2008 quote: Originally posted by: safidepafiHar..mooi hoe evolutie werkt, beter zo dan een angry old man:D Soothe? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaia Geplaatst 13 december 2008 Rapport Share Geplaatst 13 december 2008 Safi aan de ene kant heb je gelijk, het is mijn winterblues die de dingen wat somber ziet en dus dank voor je charmante schop onder mijn derrière Maar met hysterisch bedoel ik: typisch iets voor mij om zo helemaal onmatig ergens in te gaan, en ja, het leven is wat saaier nu ik het niet meer met de duivel doe maar dat kan komen omdat ik de kerstman nog niet ontmoet heb ?Har ondanks die kerstboom en tanden, ben je zo heel gewoon jezelf gebleven Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 13 december 2008 Rapport Share Geplaatst 13 december 2008 quote: Originally posted by: Kaia.... maar dat kan komen omdat ik de kerstman nog niet ontmoet heb ? Juist ja, ga jij maar eens op zoek naar een kerstman...eentje met de juiste kwalificaties (oei, dat wordt moeilijkkkk!) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 13 december 2008 Rapport Share Geplaatst 13 december 2008 Corinne, jammer.Het eerste waar ik aan dacht.Je hebt het zelf al geschreven.De ontspanning na al die inspanning.Thuis gekomen in een gat vallen.Denken er wel 1 verdiend te hebben.Het is goed dat je er maar meteen 4 hebt gedronken.Ik zou na 1 of 2 gestopt te zijn bijna gaan twijfelen dat ik alcoholist ben.Ik kan toch stoppen.?Morgen nog maar weer eens proberen!!!!Denkfout.Ik weet uit ervaring dat na een lange periode droog te hebben gestaan en weer gaan drinken ik onmiddelijk weer in mijn oude straatje zat.Stamkroeg weer in, krat bier onder tafel.Alle goede voornemens naar God.Terug bij af.Het gaat snel hoor Kaia.Het moment om een slok te nemen was net zo moeilijk als te beslissen weer te stoppen.En het is al de ellende er omheen niet waard.Vertrouwen weg in het gezin, de angst terug in de ogen van de kinderen.En nog maar te zwijgen over mijn eigen schuld en schaamtegevoel.Pak de draar weer op Corinne.Welkom. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaia Geplaatst 13 december 2008 Rapport Share Geplaatst 13 december 2008 Har, een aantal jaren terug had ik niet in de gaten dat het slechter met me ging, ik feestte en werkte gewoon door... nu gaat het zo goed met me dat ik nauwelijks nog feest en een burnout heb... haha moet er zelf om lachen maar het is wel waar... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden