Spring naar bijdragen

Donderdag 18 december 2008

Har

Aanbevolen berichten

Hey Marjo,

sterkte!!!
ik heb het draadje nog niet gevolgd. Dus een hoop gemist...

Maar ik herken je quote. Ik zit hetzelfde schuitje...

Maar zoals black al zei, de keus kun alleen zelf maken.

Alleen maak hem niet onder emotie. Denk er goed over na. Soms heeft dat wat langer nodig.

Liefs Pem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 213
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Komisch, spreek je een kwalletie-taaim-avond af met je partner, allebei netjes in de veren, lekker eten gekookt... knal je allebei in slaap.
Ik ben weer wakker.
Wing je hebt het over hardliners, maar waren het geen die-hards? Vind eigenlijk ook dat je maar eens een knoop moet doorhakken, er overkomt je echt niks hoor, als je niet meer drinkt.
Wat betreft wel of niet doorgaan met een partner (Marjo) ik zou mijn leven er niet van laten afhangen. Eerst maar met jezelf door de deur, pas dan eens beslissen van hoe of wat verder met je naasten
Rustig aan en niet op de dingen vooruit lopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wing, goeie beslissing genomen vanavond, dat is het begin! ik weet ook nog die ene avond dat ik die fles heb leeggegooid na een msngesprek met een vriend, gooi weg die zooi, begin niet morgen maar nu. Het is de laatste fles geweest die ik gedronken heb want waarom zou ik het blijven uitstellen als ik toch wil stoppen.

als je op ca 1 fles wijn per dag zit is de afkick lang niet zo erg als een kater, je kan wat anders gaan slapen, korter of juist dieper, wat onrustiger worden maar daarnaast ook helderder dus is die onrust niet echt een ramp, ik zelf had last van wat psychomatische klachten doordat ik dronk om te ontspannen (1x in de week op het einde en dan tot ik er bij neerviel, alle spanningen van de hele week in 1 nacht er uit zuipen), dus rugpijn, wat last van mijn maag, maar het is echt peanuts en niet iets om bang voor te zijn. Zie het als een ontdekkingstocht naar hoe je bent als er geen drank is, wees nieuwsgierig en beslis per dag.

Ik ben nog net zo hyper als begin van de avond maar wat wil je als ik de hele avond op internet loop te zoeken of ik nog even een mobiel internet-iets kan afsluiten voor mijn vakantie in Ommen, of iets met een iphone maar dat kan ik helemaal niet betalen, of een kloon iphone, of... nou ja, ik heb honderden sites voorbij zien komen en zou niet meer weten welke informatie ik waar terug zou kunnen vinden en ik duizel en hyper van alle informatie, laten we het maar afleiding noemen ;)
Nu zitten de pammetjes erin want ik moet wel rustig naar bed gaan anders gaat het mis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier meldt stumperd An zich ook nog ff. Ja niet te geloven he, dat ik hier nog op het forum zit.
Wat een onmogelijke toestand zeg. Sielugggggg.............

Wilde naar bed gaan, maar heb nog geen zin en dan lees ik Sammy, whaaaaaaaaaaaaaa.............

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,
Heb sinds vrijdagavond niets gedronken. Werk nu ook met www.minderdrinken.nl. Ik vind het een goede steun. Maakt je extra bewust van je drinkpatroon.
Sinds mijn vijftiende begon ik op feestjes al met bier te drinken als instrument om sociaal zeker over te komen. Ik herinner dat ik 3 bier nodig had om de hele avond door te komen. Nu is dat wel wat meer. Nadat ik ben gaan samenwonen op 22 jaar begon ik thuis elke dag te drinken. Niet in de ochtend, maar gewoon gezellig rond half vijf;een paar bier en daarna wijn. Bij het tellen van de consumpties dronk ik toch 55plus consumpties per week. Ik ging van 73 kilo naar 115 in 10 jaar tijd. Mensen die ik van vroeger kende herkenden mij niet meer. Daarnaast kwam de ellende van de avonden, het 'snachts wakker worden en denken:wat was er ook alweer... oohhh ja, oohh neee, gedronken, angst slapeloosheid, volgende dag ziek op het werk. Op een gegeven moment ging werken ook niet meer. In de pauzes deed ik wc opslot en ging in foetus houding op de grond liggen. Ik gaf les en 1 keer hield ik het niet meer en spurtte naar de plee om te 'vomeren', maar haalde het niet, tot grote hilariteit van de klas en van mijzelf(dacht ik toen). Daarna was het een bekend verhaal van 12 ambachten en 13 ongelukken. Overal op gesprek, het ging niet meer. Toen wist ik dat ik maar op 1 manier wel kon werken en dat was aan mijzelf! Daar ben ik nu mee bezig. De grootste overwinning in het leven is het overwinnen van jezelf. Ken je krachten maar nog beter:ken je beperkingen. Je kunt in het leven veel winnen, maar je kunt veel meer verliezen.
Sterkte allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trage computer :D
Ik neem jullie advies aan, ik slik een kwart oxazepam van 10 MG (2,5 dus).

Het voelt wel goed dat ik nu eens nuchter eindelijk mijn twijfels heb uitgesproken....
Misschien is het gewoon tijd om ook te MOGEN twijfelen.

Ik slik.
Ik slaap!

Trusten:lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...